ik heb elke avond zo'n last van maagzuur... maar wil niet zo vaak een rennie nemen. Nu neem ik soms een halve en die helpt net genoeg om te gaan slapen.. maar ik word er echt gek van.. Kan het kwaad elke keer een rennie? of is er ook wat anders wat echt goed helpt.. Of moet ik er maar niks aan doen, maar dan kan ik niet slapen
Ik weet wat het is, zo'n brandend maagzuur, heb er sinds de 16de zwangerschapsweek last van gehad tot op het einde. Ik had van die vloeibare rennie en nam er dagelijks wat van in. Kon gewoon niet anders, had veel te veel pijn. In principe kan Rennie geen kwaad tijdens de zwangerschap. Je kan het best ook koolzuurhoudende dranken vermijden, want die wekken ook het maagzuur op.
Het kan gen kwaad een Rennie. In de bijsluiter staat ook dat je ze mag nemen tjdens de zws. Ik heb het ook aan mijn vk gevraagd, want ik heb ook iedere avond last van maagzuur, vooral als ik in bed lig en ik neem ook 's avonds een Rennie Misschien helpt het bij jou om een schaaltje vanillevla te eten voor je naar bed gaat..? (Bij mij helpt het niet trouwens)
Ik heb er ookveel last van. weinig koffie en idd geen koolzuurhoudende dranken, ook van citrus dranken kan je het zuur krijgen. Ik neem nu standaard een klein glaasje melk mee naar bed. Als ik dan het zuur krijg neem ik 2 slokjes. En dat help. Ook heb ik gelezen dat je hoofd iets omhoog kan leggen dat dat help.
Melk hielp bij mij totaal niet, hopelijk bij jouw wel. Als er nog dingen binnenschieten zal ik het hier wel plaatsen. Hoe raar het ook klinkt, eenmaal je kindje eruit is, is het zuur eveneens weg en ben je vlug vergeten hoe irritant het is. Sedert de geboorte van Serjenka heb ik er totaal geen last meer van gehad en zoals gezegd, de meeste oplossingen ook alweer vergeten, ook al viel er niet veel aan op te lossen.
Ja dat klopt wat Kathy zegt, gelijk na de bevalling heb je geen zuur meer. Wat mij tevens opviel was dat ik tijdens de hittegolf ook geen zuur had (maar daar heb je weinig aan in deze tijd ) Ik slikte Maalox. Ik kon niet zonder en had ze altijd bij me. Ik pakte er 1 als ik in bed lag en dan had ik de hele nacht geen last.
Melk helpt, maar tijdelijk. Je maag gaat namelijk na het drinken van melk (producten) nog meer zuur aanmaken, waardoor het effect tijdelijk is. Je kunt beter wél rennies nemen, anders kun je zelfs een maagzweer krijgen. Ik heb voor mijn zwangerschap ook al last gehad van overtollig maagzuur en moest ook aan de medicijnen en ben hiervoor gewaarschuwd. Rennies kunnen geen kwaad, dus gewoon nemen.
Ik heb medicijnen van de gyn hiervoor gekregen omdat ik te veel maagzuur aanmaak. En ik slaap met mijn hoofdeinde omhoog. Van de vk mag ik de medicijnen gewoon blijven gebruiken. Ik zou als ik jou was met je vk overleggen wat je het beste kan doen, helemaal als je er echt veel last van blijft houden nadat je de tips hier hebt geprobeerd. Rennies mag je gewoon wel gebruiken, maar bijv ReglaPH schijnt ook goed te werken. Ik zou echter niet zelf gaan expirimenteren maar dit even overleggen. Groetjes Daphne
melk helpt niet bij mij dat heb ik al een keer geprobeerd.. een halve rennie kan net om in slaap te komen. Maar elke avond als ik er last van heb een halve rennie kan dat wel? ik drink al helemaal geen cola ofzo meer. niks met koolzuur erin. Maar we hebben shoarma op en heb er best veel last van. Na patat ook.. eigenlijk na alles eten wel, behalve brood. haha
Mijn schoonmoeder kwam met de tip om pepermuntjes te eten. Schijnt net zo goed te helpen als rennies.
Ik heb nog nooit last van maagzuur gehad maar wat voel je dan precies? Ik heb namelijk sinds gisteren last van mijn maag! Het is echt een ontzettend rot gevoel! Alsof het vol is zeg maar.
Hoe het voelt? Voor zover ik me herinner, voelde ik het branden heel m'n slokdarm door tot in m'n keel. In het begin is dit nog draagzaam, maar na een tijdje wordt het wel pijnlijker.
alsof je als je zóu gaan kokhalzen of een boertje geeft, er zuur mee naar buiten komt. T zit dan echt tot in je keel (t gevoel dan he) Kan t niet beter omschrijven, maar errug vervelend is t wel. Ik heb er sinds een week ofzo bijna de hele dag wel last van.
@Bar: Zoals hiervoor al staat en zoals je ook in de gebruiksaanwijziging kunt lezen: je mag er 16 per dag, dus mag je zeker wel 1 rennie nemen voor t slapen gaan. @Chiesa: maagzuur is, zoals het woord al zegt, zuur. Het brand echt in je keel en vaak boer je het ook op. Doordat het zuur is, kan het je slijmvlies in de maag/slokdarm aantasten, vandaar dat je beter wel een rennie kunt nemen bij maagzuur.
Aah dank je daphne, dan heb in ieder geval geen last van maagzuur maar van weer een 1 of andere zwangerschapskwaal
Ik neem ook altijd een rennie als ik naar bed ga. Maar ik merk ook dat ik meer last heb van maagzuur als ik troep gegeten heb.