Hoe ver voor de vakantie beginnen jullie met inpakken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 9 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Exact dit.
    En vlak voor we vertrekken loop ik met 1 tas door het huis waar alles in gaat wat we tot het laatste moment gebruikten. Ook handig om die tas als eerste weer uit te pakken.
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik werk vaak nog dag voor vertrek dus begin week van te voren met lijstje uitprinten en wat verzamelen en klaar leggen op zolder. Kan ik eea nog even scoren in de winkels.

    Kleding avond van te voren. :)
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik neem me altijd voor om 2 weken van tevoren te beginnen. Dat doe ik ook, maar toch blijft 90% liggen tot de dag ervoor.
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Ongeveer een week van te voren ga ik bedenken wat we mee moeten en zorg dat dat op tijd gewassen is. Dan een dag van tevoren alles inpakken. Het blijft stressen vlak voor vertrek dus ik neem me iedere keer voor om eerder te beginnen.....
    Laatste keer weekend weg was ik de dag ervoor vrij dus toen al begonnen dat scheelde wel een stuk.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Lijstje maak ik al eerder, vaak maak ik gebruik van eerdere lijstjes.

    Spullen die we nodig hebben op vakantie leg ik klaar in onze slaapkamer. Ongeveer een week tot paar dagen er voor.

    Een dag voor vertrek pak ik pas in omdat ik anders alles toch uitpakken om zeker te weten dat iemand het er niet uit heeft gehaald.

    Betreft kleding was ik een paar dagen er voor de laatste was wat echt mee gaat op vakantie en leg ik klaar.

    Wij vertrekken smorgens en de spullen als eten en drinken pak ik smorgens in. De rest staat dan klaar voor vertrek.
    (Dat is de theorie soms is de praktijk iets anders, moet nog even iets pakken idee:oops:)
     
  6. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.103
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dit doe ik ook precies zo.
     
  7. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als we naar bijv centerparcs gaan een paar dagen, als we met de tent gaan kamperen twee a drie weken. Komt vooral omdat alles tevoorschijn gehaald moet worden.
    Altijd met lijstje. Onze kinderen hebben wat specifieke dingen nodig die ik niet mag vergeten. Verder ben ik makkelijk; wat vergeten is is of misbaar of vervangbaar.
    Toen man en ik eeuwen geleden 3 maanden gingen backpacken vond ik inpakken ook supermakkelijk. Volle tas = klaar!
     
  8. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    Gaan we naar een bungalowpark:
    Meestal de avond van te voren, of 'sochtends nog

    Gaan we kamperen:
    3dagen van te voren denk ik?
    1 avond alles naar beneden halen en de kleren inpakken, en dan nog een avond i
    1 avond de auto inpakken.

    Dit jaar voor het eerst sinds jaaaaren gaan we wrs niet kamperen.. lijkt me echt super relaxed mbt inpakken!
     
  9. lolu

    lolu Actief lid

    3 apr 2017
    187
    75
    28
    Ik maak een lijstje voor wat er aan kampeer spullen mee moet en boodschappen, dit is de week van tevoren allemaal compleet en in huis. Dan zorg ik dat alle kleding schoon is en in de kast ligt, de beesten gaan het weekend ervoor naar de opvang en dan gaan we de kampeerspullen in de woonkamer verzamelen (vertrekken op maandag) De kleding en toilet artikelen pak ik pas de dag van vertrek in.
     
  10. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    485
    197
    43
    Vrouw
    Gouda
    Dag van te voren of dezelfde dag.
     
  11. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Dag voor vertrek begin ik meestal met inpakken/klaarleggen. En schrijf dan wat dingen op die ik écht niet wil vergeten.
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb altijd een lijstje in mijn hoofd en dat kan ik 5 sec voor vertrek afraffelen hoor, of we na 21 dgn gaan kamperen of een midweek naar landal gaan. Ik ben altijd bij met wassen en strijken, heb altijd vdd voorraad van alles....als niemand mij stoort is het zo gepiept. En wat ik niet bij heb, koop ik daar :) Geen stress, je gaat op vakantieeeee!
     
  13. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Voor weekendjes weg niet, die ochtend alles pakken en dan gaan. Nemen dan ook niet gek veel mee.

    Week of langer dan een dag of 2 :) ehbo ding opnieuw checken, eventueel bijvullen gebeurd dan ook.
    Meeste kleren inpakken, handdoeken zwembadspullen etc.
    Dag zelf de rest.
    En als er echt wat vergeten wordt, ook op bestemming is alles te krijgen :)
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou dit dus. Het enige wat ik niet mag vergeten:
    Medicijnen en reservebril voor de jongste. De rest kan ik kopen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  15. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb altijd zo'n plastic Curver wasteil achter in de auto voor het geval 1 van de kinderen moet overgeven. Altijd heb ik hem voor niks bij me. Afgelopen jaar was ik hem vergeten en je raadt het al....
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben een potje bij....een sanitair noodgeval of braken? Altijd handig! XD
     
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Morgen gaan we een weekendje weg, vanmiddag ga ik inpakken.

    De zomervakantie gaan we 5 weken weg, dan ga ik een week (soms twee) van tevoren spullen bij elkaar leggen. Ik heb een wasmand voor oa theedoeken, handdoeken, bikini’s, duikbril, opduikstokjes etc. Een krat in de keuken met boodschappen (koffie, zoetjes, siroop, afbakbroodjes etc) dus spullen die ik al heb ga ik daarin doen.
    Het daadwerkelijke inpakken van de caravan doe ik één á twee dagen van tevoren.
     

Deel Deze Pagina