Bij ons tweede kindje ben ik met 38 weken afgestudeerd en met 39 weken bevallen (totaal onverwacht). Achteraf heb ik echt gemerkt dat dit te veel was allemaal en daarom besloten om nu lekker "vroeg" dus 6 weken van te voren met verlof te gaan. Ik werk 36 uur per week en heb daarnaast natuurlijk ook al 2 kids dus het is soms best druk. Ik plak er na mijn verlof overigens nog een paar weken bij aan zodat ik pas weer ga werken als ons meisje minimaal 12 weken is.
Oef, tot 1 week van te voren doorwerken. Ik zou er niet aan moeten denken en ik was ook al met 38 weken bevallen.. Dus dan zou ik geen rust meer gehad hebben. Ik ben 6 weken van te voren met verlof gegaan, ik had geen keus want ik zat in de ziektewet vanwege bi. Anders zou ik 4 weken van te voren met verlof zijn gegaan. Ik vond het heerlijk om thuis alle rust te hebben, ookal werkte ik niet meer zoveel op het eind. Maar ook was ik blij dat ik 2 weken eerder ben bevallen, zodat mijn zoontje 12 weken was toen ik weer moest gaan werken, ipv 10. Bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik weer voor 4 weken van te voren kiezen.. Maar grote kans dat ik dan weer bi krijg en eerder moet stoppen. Maar dat zien we dan wel weer.
Hier ook 6 weken van tevoren met verlof. En na de bevalling ben ik nog heerlijk 4 maanden thuis. Ik denk dat het voor iedereen anders is wat je aan kan qua timing van verlof. In België werken ze ook vrij lang door heb ik wel gehoord. Is daar heel normaal. Succes met alles.
Ik werk bij mijn vader in het bedrijf , als enige vrouw , op kantoor in een autozaak. Ik dacht echt ik ga 4 weken van te voren met verlof , ik heb lichamelijk niet heel zwaar werk. Daarbij gaan wij altijd 3 weken dicht in de zomer en die vrijdag dat de vakantie begon was ik precies 36 weken , dacht kon niet mooier. Moet er ook bij vertellen dat het altijd juli/augustus heel rustig is , terwijl we de rest van het jaar handen en tijd te kort komen , deze maanden zijn normaal echt even op adem komen , vandaar dat wij ook dicht gaan 3 weken in het seizoen. Afijn ik was ruim 34 weken zwanger en het was plus 30 graden en ik kon gewoon niet meer. Toch trouw blijven gaan tot mijn vader zei : hup ga lekker naar huis het is zo rustig en het is zo warm je bent voor mij gek. Dus ben 1,5 week eerder met verlof gegaan. Ik heb vakantie op genomen want had veel dagen staan en aangezien ik dat jaar eigenlijk ook geen vakantie hoefde op te nemen. Toch probeer ik deze zwangerschap weer door te werken , heb me zo verveelt thuis voor de baby er was. Zat echt te wachten. Al vond ik het vanaf week 37 wel echt zwaar zwanger zijn. Ik heb wel elke vrijdag "gewerkt" beetje administratie weg gewerkt het hoog nodige zeg maar. Tot 39.1 wat die week daarna bevallen met 39.6. En vanaf dat de baby er was ging ik ook vrijdag altijd even buurten met de baby en bleef ik even plakken en helpen. Zo heb ik ook iets langer verlof op genomen. Maar goed k heb een luxe wat dat te gaat aangezien ik voor mijn (stief)vader werk.
Ik ben bij de eerste 6 weken vroeger gestopt en bij de 2de 5 weken. Maar hier worden die niet van je moederschapsverlof afgetrokken. Dus dat scheelt wel. Na de geboorte krijg je nog 16 weken + 3 weken lactatieverlof (als je die uren niet wil opnemen tijdens je werkuren kan je dus gewoon een paar weken extra krijgen).
Moet er niet aan denken, ik ben met 37 +6 bevallen van de eerste,zonder enige aankondiging braken mijn vliezen en had ik meteen weeën... leuk als je dan op je werk zit, en dan?
Hier met 36 weken met verlof gegaan. Ik zou met 38 weken ingeleid worden, dus dan nog 14 weken lekker met de kleine. Uiteindelijk met 37+5 bevallen. Hij was dus bijna 15 weken toen ik weer aan het werk ging.
6 weken van te voren met verlof beide keren. Erg fijn!! Na het verlof nog 2 maanden extra verlof opgenomen. Lekker lang thuis genoten dus!
Ik zat met 18 weken al thuis, maar dat komt omdat ik een risicoberoep heb (Verpleegkundige in een wzc). En ben tot ze 7 maand was thuis gebleven. Ben van België
ik ga 6 weken met verlof. Had liever 4 weken genomen. Maar qua werk (ouderenzorg) werd mij echt geadviseerd om met 6 weken met verlof te gaan.
Als je in NL in loondienst zit geldt het volgende "U moet uiterlijk 4 weken voordat u bent uitgerekend met zwangerschapsverlof. " Dus m.i. is langer doorwerken geen optie. Ik ben bij mn dochter tot 4 weken doorgegaan en dacht ook wat ga ik doen die tijd. Maar dat ik niet meer hoefde te reizen naar mn werk was al heerlijk. 12 weken erna lijkt lang maar gingen ook wel weer snel voorbij. Nu wil ik weer tot 4 weken (dus nog 4 weken werken na vandaag) en zie er nu echt naar uit dat ik niet meer hoef te reizen. Met een kleine thuis is t nu allemaal wel anders. Ik ben nu ook veel sneller moe. Verder hangt t af van je situatie en wat bij je past. In de zorg lijkt het me te zwaar om tot 4 weken door te gaan. Ik heb een kantoorbaan dus qua werk is t prima te doen.
Ik ben zzper en ga over een week met verlof. Moet zeggen dat ik er ook wel echt een beetje klaar mee ben nu en goed begrijp waarom verlof met 34 weken ook gangbaar is. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om tot de UD door te werken. Ik vind m'n werk echt leuk, maar ik wil graag rust en babydingen doen
Ik werk ook door tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Ik ga wel de laatste 2 weken al 4 halve dagen werken ipv 4 hele dagen. Dus prima te doen.
Ik hoop dat ik 10 weken voor de uitgerekende datum kan stoppen. Verlof gaat dan 6 weken van te voren in en daarvoor wil ik 4 weken vakantie opnemen. Dit in verband met een grote verbouwing die we thuis gaan doen voor de bevalling. Lijkt me wel fijn om dan de drukte van werken er niet meer bij te hebben.
Ik moet met 20 weken al met verlof. Daarna heb ik nog 10 weken en evt m'n vakantie van dit en volgend jaar
Hier ook 4 wkn van te voren met verlof gegaan. Na 1 week thuis diende onze kleine man zich al aan. Dus vervelen zat er niet bij voor mij. (Werkte toen fulltime) Deze zwangerschap stop ik denk ik ook 4 wkn van te voren, hangt een beetje af hoe t gaat ivm tweelingzwangerschap. En werk nu maar 2,5 dag dus moet te doen zijn...
Hier in België moet je maar een week van te voren stoppen. En max 6 weken. Maar is hier heel gangbaar van door te werken tot 39w.