Hoe ver voor uitgerekende datum met zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 636, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femku

femku Lid

24 nov 2013
    78
    0
    6
    Ik wil ook graag 10 weken voor de uitgerekende datum stoppen.
    Heb zwaar fysiek werk. veel bukken en tillen.
    Werk bij een wasserette. vele die vragen waar ik werk zeggen allemaal dat het daar super zwaar werken is.
    Klopt ook wel. (lakens,slopen,handdoeken)
    Lakens zijn zwaar. slopen en handdoeken veel bukken.
    En targets halen, 500 stuks beddengoed per uur moeten er door de machines heen.

2. nijlpaard

nijlpaard Lid

16 sep 2015
    6
    0
    0
    NH
    Ik verwacht een tweeling (eind maart uitgerekend).
    Vanaf 1 april 2016 gaat er in NL een nieuwe regeling in dat je bij meerlingen 4 weken eerder met verlof moet/mag (wordt er dus bij opgeteld voor de bevallingsdatum).

Die regeling loop ik jammergenoeg net mis. :(

De hele medische wereld adviseert vrouwen die zwanger zijn van een meerling om 4 weken eerder te stoppen dan vrouwen die 1 kind verwachten, omdat dat beter is voor gezondheid van de vrouw en de kinderen.

Tweelingen worden gemiddeld ook 3 weken eerder geboren, dus het zou ook wel een beetje laat zijn om pas 4 weken voor de datum te stoppen.

Daarom wil ik 6 weken voor de datum stoppen. Mocht het medisch gezien nodig zijn om al eerder te stoppen, dan zal dat dmv ziekmelding via de bedrijfsarts moeten.

Maar ach, misschien valt het reuze mee qua zwaarte (ik ben optimistisch! :D ). Ik heb een kantoorbaan en kan ook vaak thuis werken (dan kan ik tussendoor ook makkelijker rust nemen). Misschien gaat het zo goed dat ik zonder problemen kan doorwerken tot 6 weken voor de datum. Dat zou mooi zijn.
    :);)

Deel Deze Pagina