zindelijk? eindelijk is het kwartje gevallen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hulkie, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    laatst had ik ook een topic gestart, "zindelijkheidstraining, mee ophouden of doorgaan"
    jammergenoeg zit daar een slotje op.
    mijn jongste van bijna 4 had er maar geen zin in om naar de wc te gaan, hij vond zijn luier nog veel te fijn.
    had een paar keer geprobeerd om hem zindelijk te krijgen, maar hij was er totaal nog niet in geintresseerd.
    ik dacht, laat maar, zal vanzelf wel komen ook.
    en jaaaaaaaaa, nu een paar weken later, zo ineens!
    zondag badje buiten gezet, kind in blote billen laten lopen. eerste keer lag het plasje op een meter afstand van het potje, te laat, maar hij was wel onderweg naar potje toe.
    tweede keer........raak, beetje ernaast, maar de rest netjes in het potje.
    maandag, paar keer op wc gezet, beloont met stickers.
    en vanaf woensdag geeft ie nu zelf aan dat ie moet plassen, vanmorgen boodschappen gedaan, voor de zekerheid luierbroekje aan. hij moest plassen, maar heeft het netjes opgehouden tot we thuis waren.
    morgen gaan we een kado halen, mocht als ie geen luier meer aanhad, en dat heeft ie sinds gister niet meer, alleen als we weggaan voor de zekerheid nog.

maar alleen het "poepie"doet ie nog niet op wc.......... gister toevallig net luierbroekje aan. en zonet dus niet brrrrrrrrrr, dat is niet leuk, mama kon broek schrobben.
    maar zal vanzelf wel komen ook8)

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    knap hoor! zo zie je maar dat ze vanzelf wel zindelijk worden als ze er maar aan toe zijn ;)

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Fijn he.
    Ik deed ons meisje alleen liever geen luierbroekje aan, dat zag ze toch als n luier en deed daar dr plasje dan in.
    Ik heb haar geleerd dat ze altijd ff op de wc moet zitten vlak voordat we weg gaan, en meestal komt er wel n plasje.
    En n andere gouden tip...koop nog n potje en zet die altijd in je auto. Die is mij al vaak van pas gekomen.

4. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    dat is het handige van jongetjes, als ie onderweg moet plassen, zoek ik wel een boom of bosje op :)

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wat goed Hulkie dat het kwartje is gevallen.
    Dat poepie kan nog wel ff duren hoor. Mijn zoontje is sinds 2 maanden plas zindelijk. En sinds een week zelfs s`nachts. Maar dat poepie is toch iets heel engs. En die doet ie helaas nog standaard in zijn broek. Ik hoop maar dat dat kwartje ook vanzelf valt.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Fijn dat die zindelijk is bijna.:D.

Ja idd met jongen makkelijk boom maar dat mag niet hihi. Politie kijkt dat wel door de vingers met zulke jonge kinderen, Maar mijn zoon ging ook tegen een boom plassen, maar dan moet je wel goed kunnen richten. Dus als nog een natte broek. Dat wilde ik even kwijt ;)

O ja en als ze naar de basisschool gaan moeten ze zindelijk zijn ook met poepen. :(

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vaak doen deze kinderen het ook niet op school/psz/oppas e.d maar kunnen het prima ophouden tot thuis en vragen dan om een luier. Dan poepen ze en dan kan de luier weer uit. Ze zijn wel zindelijk alleen kiezen ze voor de vertrouwde,veilige luier ipv de wc.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik geloof er heilig in dat als kinderen er klaar voor zijn dat het lukt. Hier is Jasmijn sinds 2 weken zindelijk. Komt eigenlijk omdat er 2 andere kindjes op de wc gingen en zij dat opeens ook wilde. Nu wil ze niet anders meer! Heb wel een A4-tje hangen waarop ze een stikkertje mag plakken als ze iets gedaan heeft op de wc en dat werkt bij haar dus prima! Geef nu niet altijd meer een stikker en zij vraagt er ook niet altijd meer om.Harstikke fijn dat het kwartje gevallen is en dat poepen komt ook wel!

Groetjes Kirsten

9. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    ik ben er ook wel van overtuigt hoor dat het poepen op de wc wel komt, tis alleen zo lastig ondertussen.
    als we weggaan heeft ie voor de zekerheid nog een luierbroek aan, maar thuis gewoon een onderbroek.
    maar hij vraagt dus niet om een luier, met als gevolg dat ik die vieze onderbroek kan schrobben.
    mijn moeder zei vanmiddag nog, ach meid wij moesten vroeger ook de katoenen luiers spoelen........... ach ja is ook zo, dus ik doe dat voorlopig maar even zo.

en plassen tegen een boompje, ook zoiets.
    mijn zoons waren buiten aant spelen van de week, mijn oudste is zo behulpzaam om zijn broertje wel te helpen, dus broertje moest plassen, komen ze later binnen, zegt de oudste mama ik heb broertje evne geholpen met plassen tegen een boom........
    bij de buurvrouw voorthuis (ahum)
    heb hem geprezen dat ie zijn broertje hielp, maar volgende keer toch maar op de wc graag hihi

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Een klein meisje kan ook prima plassen buiten hoor :)
    Ik houd haar dan gewoon vast en dr benen ook, gestrekt. Of ze blijft met r hakken op de grond staan. En dan kan ze al hangend plassen zonder dat de boel nat wordt.
    Tja..soms is t niet anders.

11. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    ooooooooooooh vanmiddag weer in de broek gepoept.
    nog zo vaak gevraagt, moet je poepen? vraag om een luier of ga op de wc of potje.
    heb de onderbroek maar weggegooit, niet meer schoon te krijgen.....ieuwwww

12. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook pas sinds 3 weken bezig met zindelijk worden (in oktober 4). Had al de bibbers ivm. naar school gaan enzo maar inene was het zover en het gaat supergoed! Nog maar 1 ongelukje gehad en ook als we weg zijn gaat het prima. Poepje is soms nog een probleem, maar ze doet haar best. En dat van het potje meenemen in de auto: heb hem er meteen in gezet wat een idee!

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    graag gedaan stamboom :)

Wat mij opvalt is dat de meeste moeite hebben met poepen op t potje. Ons meisje was eerder zindelijk met poepen dan met plassen.
    Heel apart dus.
    Ons meisje was met periodes zindelijk toen ze rond de 18 mnd zat. Dan ging t n paar weken goed en dan gooide ze er met de pet naar. Heb daar verder geen energie in gestoken, ze moet t zelf willen, komt vanzelf wel. En nu is ze sinds d'r 2,5 overdag helemaal zindelijk.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat goed zeg! Alleen wel balen van het poepen...

Hier dus ook het probleem met poepen, maar zoals iemand al zei; als we ergens zijn en hij moet poepen, vraagt dan om een luier, en ik heb geen luier bij, dan houdt hij het gewoon op tot we thuis zijn! Dus op zich is het geen probleem hier, behalve dan dat ik liever zou zien dat hij ook op de wc zijn grote behoefte zou doen...

15. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    hij geeft ook helemaal eigenlijk geen signalen af dat ie moet poepen. ja als ik het zie aan zijn gezicht (dat ie staat te drukken) dan is het al te laat.
    nou zal hem nog een kwartje geven, kijken wanneer die valt ;)

16. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    net in de winkel, mamaaaa ik moet poepen!
    gelukkig mocht ie daar naar de wc, en ja hoor.......... wat een grote vent!
    een mooi poepie in de wc, een vreemde wc nog wel. net of ie nooit anders gedaan heeft, hij mocht van mij meteen een kadootje uitzoeken.

Deel Deze Pagina