doe je toch lang over 6 kilometer haha mijn ouders wonen op 20 kilometer afstand en daar doe ik 15-20 minuutjes over
Als je in het centrum van een grote stad woont en je moet helemaal aan de andere kant van de stad, dan wel ja! Ik zal ff alle stoplichten tellen die maar 3 auto's elke keer laten wegrijden.
haha het is idd pittig zeg zo lang doen over 6 kilometer ik ben blij dat ik maar in een kleine stad woon
ik vond het ook erg moelijk om te kiezen toen we gingen verhuizen ene school waar de beste vriendin van mij dochter zat , is 10 minuten fietsen , de andere school ,is 2 minuten lopen omdat we zoveel goed verhalen van dochter haar vriendin hoorden over haar school , gingen we haar daar inschrijven ,maar wel met een dubbel gevoel moet ik zeggen , kregen niet meteen goed indruk ,te volle school , niet echt netjes , ook de leidster die ons school liet zien kregen we niet super gevoel over ,ze had haast haastmaar goed omdat mij vriendin en haar dochter zo goed verhalen over hadden toch maar ingeschreven ,maar we wilden toch ook de dichtbije school kijken daar geweest ontzettend vriendelijke vrouw ons ontvangen , alles op onze gemakje gezien , ze hebben ook brede school) dat is naast school talenten school , waar mij dochter ook van alle leuke dingen kan doen en het was ook een kleiner school met minder leerlingen we hebben ons dus heel snel bedacht , de ene school die 10 minuten fietsen en ook nog geen goed gevoel over had , hebben we afgebeld en gezegd dat we toch nog niet uit zijn nu zit ze op school 2 minuten lopen , heerlijk dichtbij ,maar ook ontzettend goed school ,weinig problemen , als wat is dan lossen ze heel netjes op ,iedereen is vriendelijk en mij dochter is helemaal blij daar en dat het dichtbij is was extra goed , vooral met de afgelopen winter 3 maanden sneeuw ,zou niet weten hoe is dat moest doen elke dag meer dan half uur fietsen in de sneeuw ,of beter lopen want fietsen is nog gevaarlijker ook tja best lastig hoor in winter maanden ik snap dat het best moelijke keuze is , je moet goed kijken welke schoolhet beste is , want de ene ervaart het goed de andere weer niet , ik ken genoeg leerlingen die verschillende verhalen hebben over scholen , zo had beste vriendin van mij dochter super naar haar zin op haar school , zo ken ik ook veel leerlingen van haar school ,hebben haar school verlaten en dichtbij ons naar school gaan
Wij zijn nog aan het kiezen tussen twee scholen. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen, beiden zijn ongeveer even ver weg. De ene is 3 minuten fietsen, de andere 5 of zo. Voor beide scholen moeten we een drukke straat oversteken (nou ja, druk, voor ons dorp zijn het drukke straten, haha). Onze keuze hangt dus af van andere zaken, zoals de kwaliteit van onderwijs, het type kind/ouder wat op die school komt, de schooldagen, verschil christelijk/openbaar, combiklassen of aparte klassen.... ze zijn erg verschillend, maar hebben allebei plus en minpunten, dus dat maakt het ook moeilijk.
Wij hebben onze zoon ingeschreven voor een school die nu zo'n 5-8 minuten fietsen is, met niet al te drukke oversteken, maar wel veel oversteken dus. Maar wij willen eigenlijk op niet al te lange termijn naar een ander perceel verhuizen en dan moeten we zeker 10-15 minuten fietsen en een heel drukke weg oversteken. Ik vind kwaliteit van onderwijs en een goed gevoel bij de school hebben, belangrijker dan een school dichtbij huis. De eerste jaren fiets ik toch mee, maar op den duur moet je ook leren loslaten. Ik en mijn man hebben zelf ook veel moeten fietsen en dat ging altijd zonder problemen.