Hoi allemaal, onze dochter wordt bijna 2 en eigenlijk sinds we gestopt zijn met de speen, is ze op haar nageltjes gaan bijten. In het begin viel het niet zo op, maar haar nageltjes worden steeds korter . Ik was al aan het googlen op middeltjes om er op te smeren, maar het zoekt vrij moeilijk. Ik vond Byte-X maar dat is pas vanaf 6.. Mensen tips of ervaring? Telkens corrigeren werkt niet, dan doet ze het juist meer lijkt het wel. Ook vaak in de auto...
mijn dochter doet het ook maar dat komt meer omdat ze het van mij ziet, ik probeer er wel om te denken maar het gaat zo ongemerkt. zeg wel steeds haal je vingers uit je mond. ik lees mee voor eventuele tips.
Ik heb geen ervaring met nagels bijten, maar zou het misschien kunnen helpen om ze een tijdje af te plakken met pleistertjes? Als iets vies smaakt is het wel zo'n standaard (beige) pleister. Succes in elk geval!
Dominqiue "pulkt" aan haar nagels. Afgelopen week viel me ( na 4 maanden ongeveer) op dat ze weer wat langere nagels had. Ik heb het meteen beloont. Verder hebben we tijdens de afgelopen maanden regelmatig idd gezegd dat ze niet mocht pulken, maar dat hielp niet. Uiteindelijk hebben we het maar zo gelaten, een beetje genegeerd. En nu dus gestopt, maar of het nu was omdat we er juist wel aan hebben getrokken of het juist met rust hebben gelaten, dat weet ik niet. Succes in ieder geval!
Pleisters vind ze sowieso niets... die moeten er onmiddellijk af... dus dat gaat hem niet worden. Wel ben ik m'n man nu meer aan het corrigeren - ik denk dat ze het van hem heeft. Maar oke: ik moet nog steeds naar de drogist...