Hoi allemaal, onze dochter wordt bijna 2 en eigenlijk sinds we gestopt zijn met de speen, is ze op haar nageltjes gaan bijten. In het begin viel het niet zo op, maar haar nageltjes worden steeds korter . Ik was al aan het googlen op middeltjes om er op te smeren, maar het zoekt vrij moeilijk. Ik vond Byte-X maar dat is pas vanaf 6.. Mensen tips of ervaring? Telkens corrigeren werkt niet, dan doet ze het juist meer lijkt het wel. Ook vaak in de auto...
mijn dochter doet het ook maar dat komt meer omdat ze het van mij ziet, ik probeer er wel om te denken maar het gaat zo ongemerkt. zeg wel steeds haal je vingers uit je mond. ik lees mee voor eventuele tips.
Ik heb geen ervaring met nagels bijten, maar zou het misschien kunnen helpen om ze een tijdje af te plakken met pleistertjes? Als iets vies smaakt is het wel zo'n standaard (beige) pleister. Succes in elk geval!
Dominqiue "pulkt" aan haar nagels. Afgelopen week viel me ( na 4 maanden ongeveer) op dat ze weer wat langere nagels had. Ik heb het meteen beloont. Verder hebben we tijdens de afgelopen maanden regelmatig idd gezegd dat ze niet mocht pulken, maar dat hielp niet. Uiteindelijk hebben we het maar zo gelaten, een beetje genegeerd. En nu dus gestopt, maar of het nu was omdat we er juist wel aan hebben getrokken of het juist met rust hebben gelaten, dat weet ik niet. Succes in ieder geval!
Pleisters vind ze sowieso niets... die moeten er onmiddellijk af... dus dat gaat hem niet worden. Wel ben ik m'n man nu meer aan het corrigeren - ik denk dat ze het van hem heeft. Maar oke: ik moet nog steeds naar de drogist...
nou, ik heb toch maar Byte-X gehaald... En euh, het werkt... maar iets té goed... ze vond het érg leuk toen ik het opsmeerde -leuk nageltjes lakken? Maar 10 minuutjes later stond ze ineens te kokhalzen en kwam haar boterham met worst van de middag (het was 17.00 uur) eruit... Bij het kokhalzen dacht ik nog een beetje grijnzend: Zo! Het werkt! Maarja, toen ze écht moest spugen was het wel zielig. Even later tijdens het eten propte ze ook iets te enthousiast een stuk met haar handjes in haar mond en toen ging het weer flink mis... Ze had al geen zin om te eten maar die paar hapjes + meer kwamen er weer uit. Ze heeft best flink overgegeven. Dus achteraf voel ik me wel wat schuldig, alsof ik haar bedrogen heb een beetje... tja.. ze vond het nageltjes lakken zo leuk... en dan dit. Of ze beseft dat het kwam van het nagels lakken betwijfel ik trouwens, omdat het dus zeker 10 minuten later was, dat ze weer wilde nagelbijten... Maar toch. Dat zag ik trouwens wel duidelijk, het ging mis omdat ze probeerde te bijten. Ik ga het ondanks dit alles toch een paar dagen vol proberen te houden. En er dus óók maar op hameren dat ze moet eten met een vorkje... Wat ze best heel netjes kan, maar waar ze niet altijd zin in heeft... Ik hoop dat ze het heel snel doorheeft. Want stoppen en blijven bijten wordt ook wat link, qua wondjes en mogelijk onstekinkjes later. Maar doorgaan en telkens zo spugen, is óók heel sneu en dat wil ik haar ook niet aandoen. Ik hoop maar gewoon dat ze het héél snel oppikt en snel van de akelige gewoonte af is. overigens : m'n man doet met haar mee... en het is inderdaad vies, maar zó vies dat hij er van moet kotsen, nee, dat niet. Maarja.. Het zal wel schelen als hij er dus ook vanaf komt en ze het dus ook niet meer bij hem ziet.
Mijn zoon beet ook nagels. En is van de een op andere dag er mee gestopt. Als peuter was er hier in huis heel veel spanning. Van af het moment we uit elkaar gingen werd het minder. En ik zelf ik heb zelf tot zeker tien jaar terug nagel gebeten.En hoe ik er afgekomen ben weet het nu nog niet. In eens wat het over. Mijn ma heeft er vroeger ook van alles op gesmeert maar ik beet gewoon door. Dus wat je er aan kunt doen. Ja negeren. Kijken of er ergens spanning in zit.