erg??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Amanda, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanda

Amanda Lid

9 mei 2006
    6
    0
    0
    hallo,
    ik ben zwanger van mijn 3e kindje 27 weken,ik heb ik deze zwangerschap al een aantal echo's gehad vooral de eerste 3 maanden vanwege bloedingen namelijk in zwangerschapsweek 4,6,7,7.3,12,21 weken die van 12 weken was een nekplooi en die van 21 weken een screeningsecho,in totaal dus al 6 echo's gehad waarvan 5 in de eerste 3 maanden en ik maak me daar zorgen om dat ik al zoveel echo's heb gehad vooral de eerste 3 maanden omdat het vruchtje helemaal in ontwikkeling zit en heel kwetsbaar is moet ik me zorgen maken om deze vele echo's??
    mijn vk wil mij nog 1 echo geven in week 30 kan ik deze gewoon laten doen? word me 7e echo dan al in totaal.
    verder heb ik de 1ste 3maanden een bellytalk gehad (deze had ik gehuurd omdat ik door mijn bloedingen erg onzeker was)
    deze heb ik met 7,9,9enhalfe week gebruikt en heb alle 3 keren lang moeten zoeken naar het hartje(die ik uiteindelijk niet vond)daarna kreeg ik met 12.4 dagen een flinke bloeding gehad toen heeft de vk ook geprobeert naar het hartje te zoeken met de dopetone en dat lukte na erg lang zoeken,met 13 weken weer een flinke bloeding en weer heeft ze geluistert met dopetone,uiteindelijk 2 dagen later weer geluistert met dopetone vanwege mijn normale controle zoals u leest is er dus vaak en veel met de dopetone geluistert en niet altijd even kort soms was het echt flink goed zoeken,totdat ik hoorde dat een dopetone schadelijk kan zijn?
    vooral voor de jonge vrucht??
    en nu maak ik me daar nog steeds zorgen over ben best bang dat ik mijn kindje beschadigt heb door de dopetone die ik gebruikt heb.
    inmiddels ben ik 27 weken zwanger en gaat alles goed met de baby groeit goed etc....maar toch deze zorgen is dit allemaal schadelijk geweest voor mijn kindje??

excuus voor het lange verhaal maar wist het niet anders uit te leggen.

groet

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Amanda,

de kans dat je kindje is beschadigd door doptone en echo's is minimaal klein. Omdat we niet weten wat de gevolgen op lange termijn zijn, maken we zo min mogelijk echo's en luisteren we niet te lang met de doptone. Maar als het nodig is moet het gewoon. Ik zou me zeker geen zorgen maken als ik jou was. Het gaat nu allemaal goed, heb daar gewoon vertrouwen in. Als jouw verloskundige het nodig vindt om bij 30 weken nog een echo te doen, dan zou ik dat zeker doen.

Mirjam

3. Amanda

Amanda Lid

9 mei 2006
    6
    0
    0
    hallo bedankt voor je antwoord het stelt me wel gerust,wat bedoelt u op langere termijn?? dat baby's daar op latere leeftijd alsnog wat van kunnen krijgen?? met de nadruk op kan?

groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Amanda,

je, we weten niet of het eventueel invloed heeft als een kind 10 of 15 jaar is. Dat is ook heel moeilijk te bepalen omdat er dan al zo veel invloeden van buitenaf zijn dta je nooit weet waar iets aan ligt. Die kans is uiteraard zeer klein dat dat dan van echo's komt, maar helemaal zeker weten we het nooit. Dus vandaar.

Mirjam

Deel Deze Pagina