Hallo, Allereerst vind het geweldig dat we bij jullie met vragen terecht kunnen. Ben 29 juni gestopt met de nuvaring heb toen 2 juli mijn menstruatie gehad. Echter 11 dagen later (geteld vanaf 2 juli) Kreeg ik roze achtig en klein beetje bloedverlies dit duurde 4 dagen en was heel weinig( inlegkruisje was voldoende. Nu is mijn vraag is dit weer een menstruatie geweest en moet ik dus vanaf 12 juli tellen. Of ben ik dan toch al zwanger vanaf 2 juli? ( teste ook pas laat positief) Alvast bedankt voor het antwoord. Liefs sancho
hoi Sancho, ik kan er niet een heel duidelijk antwoord opgeven. Ik neig te zeggen dat het een beetje bloedverlies is geweest rondom de eisprong, dus dat je 2 juli als EDLM moet aanhouden. Maar een echo zal pas echt duidelijkheid geven over hoever je zwanger bent, dus daar zul je even op moeten wachten. Zwanger worden direct na stoppen met anticonceptie kan prima, maar je weet allleen niet zo goed waar je aan toe bent wat betreft hoe ver de zwangerschap is gevorderd. Daar hebben we gelukkig echo's voor! Mirjam
Beste mirjam, Vandaag ben ik voor een echo geweest nu was er uitwendig niet veel te zien. Dus inwendig gedaan er was een ring te zien met daarin een vruchtje van 9,3 mm. Paste bij 6 en halve week zei de vrouw die de echo deed er was ook geen hartactie te zien. Op 8 augustus was mijn hcg 90. kan het zo zijn dat ik echt pas zo kort zwanger ben of is het echt mis? En 9,3 mm is dat echt maar 6 en halve week. Had ook nog geen eigen menstruatie gehad na de anticonceptie. volgende week moet ik terugkomen voor een nieuwe echo. Hoop dat u mij wat antwoorden kunt geven. bvd groetjes sandra