hoe verander ik die gebroken nachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn kleine heb tot wel 2 maanden vaak willen eten.
    Je kindje is flink en heeft wat extras nodig...

    Hoe lullig het ook, je zult er aan moeten toegeven en eten geven als hij honger heeft, hij is flink en heeft meer nodig...
    Dingen pushen en rekken heeft meestal geen zin als ze het echt nodig hebben!
     
  2. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ik begrijp dat je doodmoe bent,maar 2 weken vind ik erg jong om door te slapen.Bij mijn dochter ben ik er tot 6.5 maand 15 tot 20x per nacht uitgeweest.Ze sliep pas met 2 jaar door.Maar dat wil niet zeggen dat ik nu elke nacht lekker slaap,ze komt nog vaak voor de speen. Maar ze had ook het syndroom van Kiss.Mijn jongste zoon had/heeft dit ook maar die werd al met 5 weken behandeld en sliep met 5.5 maand door.Een ruim verschil met mijn dochter.Mijn dochter had ik toen af en toe naar mijn moeder gebracht,dan kon ik even bijtanken.
    Voor de rest kan ik je alleen maar veel sterkte wensen de komende tijd
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mag je niet helemaal over op forte?
    Of doe elke fles er meer in, want om de 2,5 uur is best vaak.
    Steven kwam na 3 a 4 uur.
    Ik zou het even aangeven op het bureau.
    Succes, komt vast wel goed. ;)
     
  4. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Finn is net 2 weken. Ik zou het haar lekker zelf laten regelen.

    Jørre is 2½ maand, weegt 7,5 kilo en komt soms nogsteeds voor de nachtvoeding.

    Jezelf er bij neerleggen is waarschijnlijk het beste. Komt vanzelf een keer goed
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Slopend hè, die eerste weken! Ik kan me voorstellen dat je tips wilt om het allemaal wat draaglijker te maken.

    1. Helpt je man je door ook de fles te geven? Zo niet dan is dat wel een goed idee

    2. Gooi de wekker uit het raam. Je schrijft dat je moeilijk de slaap vat omdat je weet dat hij twee uur later weer komt. Probeer daar niet aan te denken (en dat is moeilijk, ik weet het)...

    3. Niet gaan rekken. Over het algemeen werkt het niet en ben je toch wakker omdat je baby wakker is en huilt. Bovendien als hij honger heeft, is het toch het beste om hem eten te geven? Ben je ook het snelst weer klaar en kun je weer gaan slapen.

    4. Ga zelf ook slapen! Je bent nog maar net bevallen en moet nog herstellen en dan ook nog de zorg en onzekerheid voor zo'n klein hummeltje! Probeer ook zelf zoveel mogelijk te slapen!

    Hopelijk kun je hier iets mee.

    Hier is het vanzelf wel goed gekomen, alleen ik weet niet meer wanneer...
     
  6. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    De eerste weken met Mark waren ook slopend, en af en toe zijn ze dat nog steeds. Denk je dat Mark eindelijk doorslaapt, komt hij 's nachts weer voor een voeding. Ik ging op een gegeven moment vroeger naar bed, en ik deed een dutje op de dag als Mark ook sliep. Ik gaf / geef BV, en soms viel ik naast hem in slaap tijdens het voeden.
    Het voordeel van een flesje is dat je het uit handen kan geven. Wat ook wel wil helpen is een speentje geven. Ik geef Mark op verzoek, en de laatste tijd komt hij weer 's nachts. Ik neem dat voor lief. Waarschijnlijk heeft hij behoefte hieraan.
    Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken, zou ik zeggen. Laat je vriend / man wat taken overnemen, zodat jij een tukkie kan doen. Een uurtje slapen doet al wonderen.
     

Deel Deze Pagina