Hoe verander je het schema van de flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Music Mama, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hallo,

Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand mij helpen!
    Mijn dochter is 7 weekjes oud en weegt 4460 gr.. ze krijgt nog steeds (al zo'n 5 weken) 7x per 24 uur een fles van 100cc maar soms drinkt ze maar 80 cc.. dan wil ze echt niet meer (en later drinkt ze dan soms nog het laatste beetje op.. maar het gebeurd ook dat we het laatste beetje kunnen weg gooien)

Ze heeft nu sinds een week ongeveer ook niet meer van die volle luiers.. Ik denk dat we het voedingschema moeten aanpassen.. maar hoe doe je dat? en wat moet ze dan krijgen..? ik wil zo ie zo straks even langs het inloop uur van het cb.. maar ik dacht ik vraag het hier ook nog is..

(ze krijgt nutrilon standaard)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als ze de flessen niet opdrinkt.. Heeft het ook geen nut ok te gaan ophogen...(of misschien een paar op de momenten dat ze hongerig is bijv sochtends oid)

Er veranderd over het algemeen pas wat als het kindje per keer meer gaat drinken, zo komt er langer tijd tussen en dus minder flessen

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    oke.. nou ja ik maak me toch we zorgen omdat ik het idee heb dat ze minder plast.. dus toch maar even langs het cb zometeen :)

4. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    deze lijsten zijn erg handig .
    Voedingsschema Baby voeding schema

Je kunt idd altijd even checken bij het cb.

Qua schema regelen ze het meestal zelf tenminste zo heb ik dat ervaren.
    ik deed altijd voeden op verzoek maar dan zat er toch een soort va schema in omdat onze dochter dat zelf regelde.

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Maar hoe weet je dat dat ze meer nodig heeft? of misschien dat er meer tijd tussen de flessen in zit maar dat je per keer meer geeft?

dus ik geef nu 7x 100cc maar dat ik dan 5x 120 cc geef...

6. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    mijn dochter dronk de fles leeg maar was daarna niet tevreden dat was hier het teken dat de flessen omhoog moesten

maar aangezien jou dochter der flessen niet leeg drinkt denk ik niet dat ze al toe is aan grotere flessen.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als ze de fles leegdrinken en daarna niet tevreden zijn...

Maar jou kindje drinkt niet alles op dus betwijfel of ze dat aankan...
    En 5x120 is wel een beetje weinig hoor...
    Dan heb je beter 6x 120
    5x150 enz..

Maarja zolang je kindje tevreden is is het toch prima zo

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik heb hier steeds de flessen opgehoogd als ik met een lege fles en een mopperend kind zat. Kan trouwens heel goed dat ze ineens alle flessen leegdrinkt en om meer gaat vragen, dat hoeft niet heel geleidelijk te gaan.
    Minder plassen lijkt me sterk als ze niet veel minder drinkt.

Voedt je trouwens op de klok of omdat ze erom vraagt? Je zou een klein beetje kunnen rekken en schuiven maar als je op verzoek voedt is dat misschien niet prettig.

Deel Deze Pagina