hallo ik stel me even voor ik ben een heerlijk manneke van 20 maanden. een doerakje en ondernemend manneke! ik heb een grote zus die erg lief vind. buitenspelen vind ik super en het liefst met andere kindjes. alleen de andere kindjes van mijn leeftijd zijn te snel..'ze lopen al' ik loop niet, maar ik kruip en volgens de fysiotherapeut zal ik niet eerder lopen dan op zijn vroegst met 22 maanden. Mijn moeder vind soms erg moeilijk.. ook omdat ze dikwijls opmerkingen krijgt van andere moeders. ik leef vrolijk mijn leventje.. soms ben ik boos op mijn onhandige benen. die maar niet doen wat ik wil! kortom ik ben een lief blond manneke die wel zijn mannentje 'kruipt' x
DAt lopen kom wel en hij kan nog lang genoeg lopen.. (heeft hij een afwijking of ziekte dat hij zo laat gaat lopen, of is hij gewoon wat trager, omdat de fysio dit ook aangeeft) Geniet van je heerlijke mannetje.
Mijn dochter is 16 mnd en maakt ook niet echt aanstalte. Ik wacht het nog 2 maanden af en dan maar eens naar de fysio. Ze wordt er soms ook zo boos om, heel sneu..
Ik liep ook met bijna 2. Ik heb daarna 7 jaar op ballet gezeten en fanatiek athletiek beoefend. Het is helemaal goed gekomen en niemand die ooit nog aan mij dan wel m'n moeder vraagt 'wanneer liep jij.' Nee even zonder gekheid, ik snap je bezorgdheid maar het komt echt goed! Hij ontwikkeld zich waarschijnlijk meer op andere vlakken. Mentaal bijvoorbeeld.
Worden jullie ook zo getikt van al die curves en tabelletjes met metingen? Het consultatiebureau kan er wat van, maar wij moeders onderling ook. Al dat vergelijken en doelstellingen gekoppeld aan aantal maanden...het komt allemaal wel goed. Elk kind ontwikkelt zich op een andere manier.