hoe verder als je overtijd bent...?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tweeling, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi hoi

Ik moet nog een weekje en dan raak ik overtijd.
    Nu heb ik aan mijn VK gevraagd hoe ze hierna te werk gaan...
    Na 10 dagen moet ik naar de gynaecoloog en kijke ze of ik ingeleid moet worden, zo niet dan met 14 dagen inleiden (42weken).

*Nu vroeg ik me af of ze echt eerder niks doen, zoals strippen of iets?
    *En als ik ingeleid word wat doen ze dan en moet ik dan in het ziekenhuis blijven?

groetjes

2. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Hoi Tweeling,

Meestal strippen ze, bij mij bij 41 weken en 4 dagen. Soms helpt het, soms niet.

Bij inleiden krijg je een hormoon via een infuus dat de bevalling opwekt. Eerst een lage dosis, in de loop van de dag wordt die dosis verhoogd. (Bij mij hadden ze ook de vliezen gebroken, maar dat is volgens mij niet standaard.) Dan wordt het een "normale" bevalling als het meezit. Je blijft wel de hele tijd in het ziekenhuis en wordt begeleid door de verloskundige e.d. van het ziekenhuis. Dan ben je een medisch geval geworden.

3. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Jep, sluit me aan bij Bloem. Zo doen ze het bij ons ook.. Hoop ook niet dat ik het mee hoef te maken maargoed... de tijd zal het leren ;)

Sterkte met het wachten tweeling!

4. Niet meer actief

De meeste eerste kindjes komen in de 41ste week, dus als er geen medische reden is om iets te doen dan laten ze meestal de natuur hun gang gaan.

5. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik ben met 41,5 week bevallen. Ze hebben mij niet gestript omdat alles tot de bevalling echt potdicht zat... Met 41 weken (op een donderdag) ben ik het ziekenhuis geweest voor een CTG en een echo. Er was geen weeenactiviteit en met de kleine ging het nog goed. Ik zou op zondag weer voor een CTG naar het ziekenhuis gaan, maar zaterdagochtend vroeg begonnen de weeen en s'middags ben ik bevallen. Ik heb geen voorweeen of andere kwaaltjes gehad en het was dus voor mij een verrassing dat het toch uit zich zelf kwam. Had echt gedacht dat ik ingeleid zou worden (zou iig met 42 weken zijn)

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben ook niet gestript.
    ik ben met 41 weken en 4 dagen bevallen.
    anders zou ik met 42 weken worden ingeleid.

Deel Deze Pagina