Placenta preavia met 16w

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mississippi, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Ik heb de placenta gedeeltelijk voor de uitgang en de buikwand aan liggen. Volgens de echoscopiste hoefde ik me absoluut geen zorgen te maken omdat het gedeeltelijk is en dat het naar de buikwand toeloopt, doordat de baarmoeder naar voren gaat groeien is er een grote kans dat de placenta meegroeit omhoog. Iemand ervaring hiermee? Ik lees veel over akelige bloedingen enzo, hoor daar ook graag ervaringen over! Alvast bedankt!

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik heb het zelf ook gehad en idd bloedingen gehad tot een week of 18.
    Nu nergens meer last van en de placenta is omhoog gegroeid.
    Als je geluk hebt groeit hij gewoon mee :)

3. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij lag de placenta voor de uitgang. Ontdekt met 20 weken, ik heb geen enkele keer een bloeding gehad (dat kan ook he!) en vorige week, met bijna 33 weken, bleek die net genoeg opgeschoven te zijn. Ik mag daardoor natuurlijk bevallen. Maar was wel kantje boord. Ik zou me in eerste instantie geen zorgen maken, volgens mij blijft maar 0.3 % van de placenta's liggen waar ze liggen, dus heel grote kans dat het goed komt :)

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had een bloedinkje met 15 weken. Bleek ook dat de placenta gedeeltelijk voor de uitgang lag wat dus die bloeding veroorzaakte. Met 22 weken had ik een cervix meting (ivm veel harde buiken) en toen lag hij al 3cm van de uitgang vandaan. In 9 van de 10 gevallen schuift de placenta gewoon op

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier gedeeltelijk placenta preavia en vanaf week 9 t/m week 28 om de paar dagen bloedverlies :( was een slopende zwangerschap kan ik je vertellen. In week 32 was het naar boven gegroeid, dus gelukkig niet met een keizersnede hoeven bevallen.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer me er ook nog niet druk om te maken maar het zou toch prettig zijn als de placenta met de 20 weken echo al een stuk van die uitgang verwijderd is! Maar ja het is kwestie van afwachten.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier exact hetzelfde met 16 weken!
    Bij de 20 weken echo lag ie al iets bij de uitgang weg en nu is het helemaal opgetrokken.
    Geen bloedingen gehad.

Zou me er nog niet teveel zorgen over maken. Als de rest tegen je buikwand aan ligt is de kans echt nog heel groot dat het optrekt.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt maartt voor je reactie!
    Ik ga duimen dat het net als bij jou langzaam omhoog groeit!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij mijn tweede zwangerschap hetzelfde gehad, bij de twintig weken echo lag de placenta nog net over de uitgang. Met 30 weken hebben ze het weer gecheckt en was het er voor weg. Bloedverlies heb ik er nooit van gehad. Bij deze zwangerschap ligt de placenta wel weer voor, maar niet laag.

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hier ook gehad, met twee keer een bloeding.
    met 25 weken was de placenta al opgeschoven!

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier bij de vorige ook gehad. Met 2X een korte bloeding. Met 17 weken lag hij er nog voor en daarna is hij met de achterwand mee omhoog getrokken. Paar weken later was hij voor de uitgang weg.

12. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Mijn placenta ligt compleet voor de uitgang, met 20 weken gaan ze het weer opnieuw bekijken. Maar ik hoor inderdaad vaak verhalen dat de placenta uiteindelijk toch nog voor de uitgang verdwijnt dus daar hoop ik ook maar op :)

13. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik heb trouwens wel regelmatig bloedingen, maar oke ik heb er ook nog eens een hematoom zitten.

Deel Deze Pagina