Het gaat wel goed! Heb alleen nog een infectie gekregen enkele dagen na de tp; dus toch even superveel last gehad van pijn. Gelukkig kon ik toen snel terecht in het ziekenhuis...heb antibiotica gekregen en moet maandag nog eens voor een echo en controle van mijn bloedwaarden. Nu is het verschrikkelijk aftellen tot vrijdag hé! Sinds gisteren voel ik af en toe wat krampjes en steekjes in mijn buik, dus ik hooooop dat er iets gaande is, maar dat weten we vrijdag pas! Normaal mag ik 's morgens voor de bloedname en 's middags al bellen voor het resultaat; maar dan ben ik aan het werk en ik heb liever niet zonder mijn vriend goed/slecht nieuws. Dus ik denk dat ik ze ga vragen om een mailtje te sturen of een voicemail in te spreken, zodat mijn vriend en ik dan 's avonds als ik thuis ben alles kunnen bekijken/beluisteren...
Ja, de ochtend van de bloedname doen we 's morgens waarschijnlijk al een testje samen Beetje voorbereiding op goed/slecht nieuws.
Gaat goed, 4 weken geleden de 20 weken echo gehad en die was gelukkig helemaal goed. We weten nu ook dat we een jongetje krijgen. Het maakt het wel wat echter allemaal, ook omdat je nu wel goed kan zien dat ik zwanger ben.
Zonet telefoon gehad, bloed was dik in orde. Echo leek ook oké, beetje vocht in baarmoeder (minder dan vorige eer en zou geen kwaad kunnen, gelukkig!). Nu vrijdag het bloedonderzoek afwachten.
Rode veeg vanavond, maar nog niet doorgezet... Veel goeds zal het niet voorspellen vrees ik. Al zit ik nog maar 11dpo eigenlijk Met de hormonen kan je natuurlijk niet meer van je eigen cyclus uitgaan. Ik denk dat het game over is!
Helaas is het doorgezet hier, dus op naar een volgende tp. Heb al contact gehad met het ZH en moet sowieso de bloedname vrijdag nog laten doen, om zeker te zijn, maar heb vanmorgen met het bloedverlies getest en volledig negatief, dus daar ben ik wel zeker van. Heb al opnieuw een afspraak voor fm om te kijken wanneer een volgende tp kan. Gelukkig nog 5 eskimootjes in de vriezer waar ik me nu aan op trek.
Ahh balen zeg... Ik moet zeggen dat ik de cryo terugplaatsing veel prettiger vond, omdat alle hormonen van het prikken uit je lichaam zijn en je geen last meer van de punctie hebt. Bij de eerste cryo ook zwanger geworden, hopelijk gaat dat bij jullie ook lukken! Fijn idee dat je nog 5 kansen hebt. Moet jij bij de cryo terugplaatsing ook progynova slikken of doen ze een terugplaatsing in natuurlijke cyclus? Eerst maar even bijkomen!
Omdat ik normaal een regelmatige cyclus heb, mag het in natuurlijke cyclus (dus enkel pregnyl en nadien utro). Maar na een punctie kan dat misschien allemaal een beetje uit balans zijn, dus we zullen het zien!
Ziekenhuizen gaan daar dan verschillend mee om. Ik had ook regelmatige cyclus maar ze raadden toch terugplaatsing in kunstmatige cyclus aan (met progynova), zodat endometriose minder actief zou zijn of zoiets. Hoe voel je je verder?
Hi Dora heb maanden terug keer op een topic van je gereageerd, toen was je nog in dubio betreft IUI of ivf. Ik lees minder nieuws nu betreft je tp Ik ben inmiddels ook al weer een half jaar bezig met ivf v een tweede, en was even op het forum aan t zoeken wat er nog kan gedaan worden qua medicatie om een cryo tp te ondersteunen. Nu lees ik bij jou pregnyl en utro. Hoe werkt dat dan precies? Betreft progynova, dit wakkert juist de endo aan want het is een berg oestrogeen. Lees de bijsluiter maar staat zelfs dat het niet aan te raden is icm endometriose. Sterkte en succes met de volgende tp.
Klopt, dat las ik toen ook in de bijsluiter, maar zij bleven wel bij hun advies. Ik vond dat ook een beetje dubbel... Wel die poging zwanger geworden, dus gelukkig wel een goed resultaat.
Pregnyl wordt eigenlijk enkel gebruikt om je eisprong op te wekken (net voor de tp); ik veronderstel dat ze bij jullie misschien ovitrelle ofzo gebruiken? Pregnyl is verder zwangerschapshormoon, dus ondersteunt de innesteling normaal gezien ook. Pregnyl is iets dat we hier sowieso moeten gebruiken, omdat zonder eisprong je natuurlijk geen tp kan krijgen. Utrogestan is progesteron en moet je vanaf je eisprong gebruiken (zijn vaginale tabletten, maar je kan ze ook oraal nemen) die dienen om je baarmoeder ook zo embryo-vriendelijk mogelijk te maken. Dit gebruik je dan totdat je weet dat de tp mislukt is, ofwel als je zwanger bent, moet je het tot 3 maanden ongeveer doorgebruiken (zou de kans op miskraam ook licht verminderen). Maar dat zijn geen dingen zoals clomid of progynova (denk ik, want die laatste ken ik niet).
Ik heb tot nu toe nog geen pregnyl gehad bij een cryo. De bollen ben ik al behoorlijk zat aan het worden. Van progynova heb ik vreselijke bijwerkingen gehad. Denk dat ik die pregnyl ga opperen. Wat voor dosis krijg je dan?