Hoe verder na behandeling endometriose?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dora26, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Super Snoopy! Wat spannend zeg!! Ik lees aandachtig mee want dit staat mij ook te wachten :)

@roseline ik had ook geen klachten(pijn, bloed) of endo die hij op de echo kon zien. Toch heb ik graad 4. Dacht ook eigenlijk dat ze met een echo alleen evt cystes konden zien maar geen endo? Of heb ik dat mis?

@hier beetje moe, maar ook ziek geweest vorige week dus weet niet goed wat wat is.. Probeer het zo rustig mogelijk aan te doen. S nachts vaak warm, m'n huid is rustig nu. Dat is het eigenlijk. Ben vrijdag op de helft! Joepie! Het dieet volg ik nu 3 weken denk ik. Bevalt me erg goed tot nu toe. Het is wel een omschakeling maar ik eet wel erg lekker en heb geen honger ofzo. Het voelt goed om actief iets te kunnen doen. En nu ik zo weinig last heb van de lucrin...wie weet helpt t er wel tegen? Het zal lastig zijn om het vol te houden want ik heb dus geen endo pijn dus merk er niks van of ik t nou wel of niet doe. Dat lijkt me lastig! Hopelijk merk ik straks als de lucrin klaar is meer, bijv meer energie, beter slapen, mooiere huid. Dat is ook veel waard natuurlijk!

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @snoopy: Veel succes gewenst vrijdag!

@roseline: Ik had ook geen duidelijke pijnklachten voordien, tijdens de echo vonden ze de cyste op mijn eierstokken, maar heb eigenlijk ook geen idee of ze 'gewone endoplekken' kunnen zien dan... Bij mij hadden ze het alleen over 'zolang er niet terug cystes zichtbaar zijn op de echo is het goed'. Maar ik had er toen ook schrik voor hoor, maanden na de operatie.
    Na de operatie merkte ik wel dat ik minder pijnklachten had, dus waarschijnlijk hing de pijn die ik voordien had wel samen met de endo, maar was ik me daar niet bewust van en achtte ik het 'normaal' bij de menstruatie...

@wens: Beterschap!

3. Snoopy90

Snoopy90 Actief lid

27 mei 2016
    214
    3
    18
    Hallo dames, mijn iui is goed verlopen! Het doet niet echt pijn. Het is even vervelend en ik voelde het wel duidelijk wanneer het in werd gespoten. Dat was even een gek gevoel. Ik vroeg ook als het staal van mijn man goed was en toen zei de dokter het was een heel goed staal. Oef! Toch altijd spannend.. Dus hopelijk was de timing nu perfect! Ik vind raar dat ze dat toch zo kunnen timen want voor hetzelfde geld heb je toch eerder je eisprong.. Ik heb nooit mijn eisprong gevoeld dus ik weet niet wanneer ik hem juist heb gehad.. ze hebben ook geen echo meer genomen. Ik moet nu binnen twee weken vrijdag, dan die maandag bloed laten nemen. En nu maar goed mijn utrogestan tabletten nemen. Spannend!!

4. Woman25

Woman25 Actief lid

11 jun 2016
    216
    3
    18
    Snoopy, wat fijn dat het zo goed is gegaan! Als je pregnyl neemt kunnen ze precies uitrekenen wanneer je eisprong is.
    Nu de helse wachtweken, vooral de 2e week zal een echte mindfuck zijn! Zeker met utrogestan, deze leuke bolletjes laten je namelijk vanalles voelen en allerlei zwangerschapskwaaltjes laten ervaren.
    Heel veel succes!! En zal voor je duimen!

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Idd, wat Woman zegt... Met pregnyl kunnen ze normaal je eisprong heel goed timen! Ik duim dat de zaadjes allemaal de goede kant opzwemmen. En de eerste week zal misschien redelijk vlot voorbij gaan, maar die 2de wachtweek is idd vaak de meest erge! En utrogestan heeft heel wat bijwerkingen en kan je maandstonden uitstellen, dus kan je heel wat wijsmaken. Maar we duimen voor een goede bloedname!

6. Roseline

Roseline Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb juist wel veel pijnklachten (alleen door pilgebruik momenteel niet), maar deze pijn komt bij mijn bekken en de zenuw daarin vandaan. Het is dus goed mogelijk dat daar de endometriose zit en niet in mijn eierstokken/baarmoeder. Ik ben 2 jaar geleden ook al eens geopereerd (kijk) en toen werd er ook niets gevonden. Er is toen ook tegen mij gezegd dat het mogelijk is dat ze via de operatie en de echo niet goed bij deze plek konden komen. Een mri gaf wel een plek aan, alleen is mij nooit duidelijk verteld om welke plaats dat ging. Ik hoop dat ze opnieuw een mri willen doen, dat adviseerde deze gynaecoloog ook.

7. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Naar hoor Roseline! Hopelijk kunnen ze je in de Vu goed helpen. Zit je ook bij mijatovic? Ik vind hem heel fijn en goed!

Ik was gisteren bij hem en we kregen goed nieuws. Althans binnen deze hele endo situatie dan he! ;) Ik kreeg een echo en m'n eierstok (ik heb er aangeboren maar 1) zag er heel goed uit zei hij. Actief en groot. Hij zei dat hij echt goede hoop heeft voor ons dat zwanger worden nu snel en makkelijk zal gaan. En dat het hem erg zou verbazen als ivf nodig zou zijn. Gezien de staat v m'n eierstok, dat alles nu schoon is en we al makkelijk een kind hebben kunnen krijgen. Biedt nul garanties natuurlijk maar na alle slecht nieuws gesprekken van de afgelopen tijd was dit echt heel fijn!!

Ik moet nog 1 spuit volgende week. Het einde komt in zicht! Inmiddels ook weer zin om met zwanger worden te gaan beginnen. (Daar was ik echt helemaal klaar mee)

8. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik ben bij Schreurs geweest, maar zij heeft vanaf 1 april een ander baan.
    Fijn nieuws voor jou, hopelijk ben je snel zwanger. Ga je op natuurlijke wijze proberen zwanger te raken of niet?

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Fijn nieuws zeg, zal vast wel een geruststelling zijn! Vroeg me ook af of jullie nu verder gaan op de natuurlijke manier of toch met iui dan? Succes gewenst!

10. Snoopy90

Snoopy90 Actief lid

27 mei 2016
    214
    3
    18
    @Wens09: ik begrijp je helemaal als je zegt binnen dit traject goed nieuws gekregen. Toch fijn hé! Fijn dat je terug zin hebt om met zwanger worden bezig te zijn.. vol goede moed er aan beginnen is ook belangrijk! Hopelijk heeft één van ons hier dan binnenkort positief nieuws..

Bij mij is het voorlopig rustig.. ik merk eigenlijk weinig van die utrogestan bolletjes.. Laatste twee dagen valt het mij wel op dat ik bij momenten het echt warm heb.. precies alsof mijn hormonen weer uit balans zijn.. Ik stel mijn eigen dan maar gerust dat het zeker door die utrogestan is.. Ik probeer mijn hoop niet te groot te maken.. :). We gaan de laatste wachtweek in.. spannend! Het kan alle kanten op.. ik probeer wel te zoeken naar symptomen maar kan er geen vinden.. het is afwachten.

@Dora26: hoe gaat het met je zwangerschap? Hopelijk verloopt alles goed!

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Snoopy: Succes met afwachten, helse week, zeker die 2de hé! Je hoeft niet altijd persé symptomen te hebben en moest je er hebben, zou het evengoed van de utro kunnen komen ;) Ik duim voor je!

Hier gaat het op zich wel goed. Enkel bij de 20 en 24-weken echo kregen we te horen dat ons kindje eigenlijk te klein en te licht is en dat ze dat toch wel extra willen nakijken... MAAR ik moest me geen zorgen maken, maar natuurlijk doe je dat toch hé... Ik tel dus nu héél erg af naar de 28-weken echo en hopelijk blijft het goed de curve volgen. Met 30 weken nog eens een extra uitgebreide controle om te kijken naar afwijkingen etc. Brrr... Voor de rest nu 6 maanden en net gestopt met werken (moest omwille van kans op agressie) en helaas komen sinds 2 weken de kwaaltjes van de eerste 3 maanden ook weer terug... terug meer misselijk, kokhalzen, moeite met eten (een blok in mijn maag halverwege de maaltijd...). Ik het totaal was ik net 4kg bijgekomen, maar vrees dat ik nu wel weer terug zal gaan afvallen. Op zich wel blij dat ik nu thuis ben van het werk, kan ik alles op mijn gemak thuis ook in orde brengen, alles gaan uitwassen en tijdig wat rust nemen. Ik vrees wel dat de kwaaltjes nu zullen blijven tot de bevalling ;)

12. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Oh wat spannend Dora! Kan me voorstellen dat je dan toch niet helemaal kan ontspannen. Wel fijn dat ze het extra in de gaten houden! En ook prettig dat je nu thuis bent, ook gezien de kwaaltjes die je hebt... heel veel succes nog de komende tijd, en probeer ook genoeg te genieten, het gaat zo snel allemaal!

@ de andere meiden: heel veel succes met de trajecten waar jullie nu in zitten, ik blijf het hier regelmatig volgen en hopelijk lees ik binnenkort goed nieuws voor jullie!

13. Snoopy90

Snoopy90 Actief lid

27 mei 2016
    214
    3
    18
    @dora26: jammer van die kwaaltjes.. helemaal te begrijpen dat je zo hard uit kijkt naar die 28 weken echo. Die ongerustheid weegt op een mens he. Gelukkig ben je nu thuis. Zo kan je misschien toch een manier vinden om rustig naar de volgende echo's toe te leven. Ik duim alvast!

Hier kijk ik laatste dagen wel uit naar het opsteken van die utrogestan. Klinkt misschien gek maar ik probeer te merken als er veranderingen zijn qua baarmoedermond om te weten als ik eventueel zwanger kan zijn.. laatste dagen merk ik wel precies dat het er allemaal nauwer is als in het begin na de iui. Kan ook reactie zijn op de utrogestan... Ik zoek me dus zot op internet om te weten hoe het moet zijn als je zwanger zou zijn.. Mja is jezelf gek maken natuurlijk.. Het kan bij iedereen anders zijn..

14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @DR87: Hoe gaat het met jullie?

15. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Spannend snoopy, die wachtweken zijn vreselijk.. Hopelijk met een mooi einde!!

Dora, snap dat je stresst. Kan me voorstellen dat nu je rust hebt en veel kan rusten je kindje misschien ook wel gaat groeien! (Was bij mij wel zo toen ik verlof kreeg)

Ik krijg inderdaad wel gewoon iui. Het blijft belangrijk om nu optimaal gebruik te maken van de rust in m'n buik door de operatie en de lucrin (en wie weet ook door t endo dieet). Dus vandaar. Ik vind t prima, hoe sneller hoe beter! Morgen de 3e lucrin spuit. Hopelijk valt dat ook weer een beetje mee!

16. Snoopy90

Snoopy90 Actief lid

27 mei 2016
    214
    3
    18
    Deze morgen toch al eens zelf een test gedaan. 14 dagen na de IUI. Helaas negatief 😟.. Nu maandag nog afwachten maar de kans is wel heel erg klein geworden. . Voorlopig nog niet ongesteld maar zal door de utrogestan komen.

17. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    @ Snoopy: wat balen zeg! Hopelijk snel goed nieuws voor jou!

@ Dora: het gaat goed! Ons zoontje is alweer 10 weken, het gaat echt snel. Over 2 weken alweer werken... het is een druk en vrolijk jongetje, erg leuk om te zien. Helaas heeft het ziekenhuis een paar weken terug een gaatje in zijn hart ontdekt waarvan de verwachting is dat het niet vanzelf zal dichtgroeien. Hij zal hier op termijn last van krijgen, waardoor ze hem rond 6 maanden willen opereren. Dus dat is wel heftig en spannend allemaal...

18. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Snoopy: Verdorie meid, zo jammer!

@DR87: Blij te horen dat het goed gaat! Alleen dat gaatje en die operatie, brrr.. moet wel angstaanjagend zijn! Hopelijk verloopt dat allemaal goed, maar kan me inbeelden dat je er niet om staat te springen je kleintje met een half jaar al te laten opereren! Nog even genieten voor je weer aan het werk gaat hoor!

19. Snoopy90

Snoopy90 Actief lid

27 mei 2016
    214
    3
    18
    @DR87: dat is ook weer even slikken geweest neem ik aan. Maar opnieuw vertrouwen hebben in de dokters. Ik zal zeker duimen voor jullie!

Ik heb vandaag bloed laten trekken en de uitslag is negatief. Zoals ik wel had verwacht na zelf te testen. Donderdag moet ik al opnieuw naar het ziekenhuis voor de spuitjes uit te leggen. Hopelijk valt dat wat mee. Ik kijk er niet echt naar uit. Wat ik juist zal moeten spuiten weet ik nog niet. En nu maar wachten op mijn ongesteldheid.. op naar de tweede ronde!

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Snoopy: Wat jammer meid... Hopelijk kan je snel weer verder!

Deel Deze Pagina