Ik heb inderdaad al veel gelezen over het endometriosedieet... Is het doenbaar voor jou? Want je moet toch veel laten denk ik hé? @Ladylola: Hoe gaat het bij jou? Hier heel erg aan het aftellen naar de fm donderdag! Ben zo benieuwd! De tijd kan niet snel genoeg gaan!
Klopt, je moet er wel veel voor laten. Maar omdat ik me zoveel beter voelde motiveerde het wel om door te gaan. Succes morgen!
Succes! Hoe is de punctie verlopen bij jou? Heb je last gehad? En was je onder verdoving of enkel plaatselijk? Mijn duimen draaien voor je! Als deze poging mislukt, vrees ik dat we ook verder gaan met ivf... Langs de ene kant positief, maar anderzijds ben ik er ook wel bang voor. 15 juni hebben we evaluatiegesprek...
Punctie is goed gegaan. Me heel erg meegevallen! Ging dan ook van het ergste uit. Geen verdoving. Alleen pijnstillende medicatie vooraf. Begrijpelijk, niet fijn die overstap. Ivf is dan toch een flinke stap tov Iui.
Hier helaas minder goed nieuws.. De iui is achter de rug, maar mijn arts vond het staaltje van mijn vriend eigenlijk niet voldoende voor een iui. Het valt ook op dat het elke poging minder goed is (eerst 8.9 miljoen, dan 4.7 miljoen en vandaag slechts 1.7 miljoen). Een normaal staal zou na bewerking toch 10 miljoen moeten zijn volgens haar. Ze liet me echt blijken dat ze de iui op deze manier niet ziet lukken en informeerde over hoe we het verder zouden doen. Ze stelde zelf voor om nog een 4de poging te doen net voor de zomersluiting, dan een maand pauze (moet blijkbaar als je overgaat van iui naar ivf) en dan half augustus na de zomerstop met ivf te starten. Meteen starten met ivf was dus zeker geen optie. Ze liet me echt horen dat ze deze poging niet ziet lukken, want ze was constant over de volgende poging bezig. Gelukkig krijgen we dan over 2 weken alle uitleg over ivf etc. Maar voor nu... Meestal heb ik weer wat moed na een iui, maar ik ben met tranen in mijn ogen naar huis gekomen...had niet verwacht dat het niet zo goed zou zijn. Eerste zaadonderzoek van mijn vriend was heel slecht, 2de was net onder het gemiddelde, maar normaal volgens haar.. Dus misschien zit het bij ons beiden toch niet helemaal zoals het hoort. Ze blijft er wel op hameren dat ik zo snel mogelijk zwanger moet geraken voor de endometriose, vandaar (en door het minder goede zaad blijkbaar) zit ze zelf ook in de richting van ivf te denken... Ik ga dadelijk naar het werk vertrekken, maar heb er echt geen zin in. Dit had ik niet verwacht vandaag
Wat een tegenvaller!! Knuffel! De planning is op zich wel mooi, want als je nu over zou gaan naar ivf, zit je midden in de zomerstop en moet je een extra maand wachten. Nu krijg je dan een extra kans met de IUI. Jammer dat ze zo negatief waren en vooral al met de volgende poging bezig waren. Dubbel natuurlijk, je wil dat het nu lukt, maar je wil ook weten hoe het verder gaat. Nou om je positief verhaal te vertellen. Laatst is iemand met IUI zwanger geraakt met 50.000 zaadcellen, dus het kan!! Je hebt er maar 1 nodig he! Dus geef de moed niet op!! Zwanger raken is voor de endo natuurlijk het beste, maar was het maar zo gemakkelijk! Begrijp dat je geen zin in het werk hebt, hopelijk brengt het je wel wat afleiding!
Hè wat een vervelend nieuws.. Logisch dat je je daar even down van voelt... Ik weet nog dat ik me ook een paar dagen verdrietig heb gevoeld toen onze kansen laag werden ingeschat en dat ivf de enige mogelijkheid was en dat zelfs die kans van slagen bij mij laag zou zijn. Dat soort dingen wil je niet horen. Uiteindelijk werd deze visie na bloedonderzoek en een nieuwe echo bijgesteld, maar de stap naar ivf vond ik erg heftig. Toen ik er eenmaal in zat had ik wel eindelijk het gevoel dat we echt een kans maakten en dat geeft toch weer nieuwe hoop. Maar hopelijk wordt je gewoon binnen deze 2 iui pogingen zwanger!
Heb het topic nog eens even bovengehaald... Hoe gaat het met jullie dames? Hier hebben we vanavond gesprek om te kijken hoe we verder gaan... Voorstel was alvast om nog een 4de iui te doen, dan een maand (verplichte) pauze te nemen tijdens de zomersluiting van het labo en om dan de cyclus nadien (augustus waarschijnlijk) met ivf te starten... Ben benieuwd wat het gesprek straks mee zal brengen! In ieder geval, ik blijf nog altijd het gevoel hebben dat iui voor ons niet de juiste oplossing is, dus is het nog even aftellen vooraleer we verder kunnen en ik er misschien weer wat moed kan in krijgen! Morgen moet ik trouwens ongesteld worden (en zal ik ook ongesteld worden, daar twijfel ik niet aan).
Spannend, ik ben benieuwd! Ik kan me voorstellen dat je het lang vindt duren, maar op zich is augustus al over 2 maanden. En in die tijd toch nog een kans met iui, je weet het nooit... Met mij gaat verder alles goed, vandaag een goede echo gehad met 11 weken. Erg opgelucht, vorige keer ging het mis rond 9 weken en nu gelukkig al verder..
Fijn dat te horen zeg, nog even tot die 12-weken grens! Voel je je goed voor de rest? Niet teveel last van kwaaltjes?
Wel erg moe en met vlagen misselijk, maar op zich prima te doen. En ik eet slecht, dus ik ben erg afgevallen. Hopelijk gaat dat straks beter.. Hoe is jullie gesprek gegaan?
We hebben besloten een 4de iui te doen, omdat ik ook nog een maand verplichte rust moet nemen voor we door mogen naar ivf. Die rustmaand valt dan in juli tijdens de zomersluiting van het labo en dan zouden we in augustus kunnen starten. Anders zouden we nu 2 maanden zelf moeten proberen, maar dan doe ik liever nog een iui en kunnen we nog eens kijken hoe het met de kwaliteit van mijn vriend gesteld is... Na het laatste staaltje zei ze wel dat het ook mogelijk kon zijn dat ze icsi zouden moeten gebruiken omdat anders de aantallen te laag zouden zijn bij meerdere eicellen voor ivf. Dus afwachten maar, maar dan zijn we toch voorbereid! Vriend zijn kwaliteit wisselde heel sterk en ze konden er geen verklaring aan geven, wij ook niet... Dus hopen op het beste! Ik ga in juli een afspraak maken voor een intake ivf en dan zien we wel verder. Hier vandaag nog niet ongesteld, dus nog even spannend. Ookal heb ik al 2 dagen het gevoel dat het zal doorbreken.
Gisteren toch ongesteld geworden, dus op naar de laatste poging iui! Heb vandaag niet echt mijn dagje...
Hè wat jammer! Snap dat je even een off day hebt, ik herken het, steeds weer die teleurstelling... Hopelijk binnenkort goed nieuws! 😘
Volgende fm en intake ivf staan al gepland, vandaag weer starten met clomid en dan zien we wel verder... Komt uiteindelijk wel eens goed zeker?