Hoe verder na een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rosalyn, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Na een lang proces in april eindelijk een positieve zwangerschapstest, eerste ronde chlomid gelijk raak. Ik kon het bijna niet geloven, was intens gelukkig, helaas sloeg dit gevoel al heel snel om in angst. Achteraf gezien bleek dit het moment dan ook dat het vruchtje gestopt was zich te ontwikkelen en na deze missed abortion dan ook gecurrateerd. Heftig, pijnlijk, verdrietig alle gevoelens kwamen soms in een paar minuten voorbij gevlogen.

Bij de na controle gelukkig wel een schone baarmoeder en een groeiend eitje, zegt helaas niets als je PCOS hebt. Twee weken later inmiddels 34 dagen na de curretage nog geen menstruatie op advies van de fertiliteitsarts 7 dagen primolut geslikt, dan wordt je vast snel erna ongesteld. Ook deze bleef nog 14 dagen op zich wachten.. Toen deze doorzette dacht ik eindelijk we kunnen verder, begonnen met chlomid op dag 3 t/m 7. Dit keer geen last gehad van opvliegers of dergelijke, wel van dag 9 t/m 12 bruin verlies gehad. Aan het ovutesten geslagen maar tot op heden negatief, temp ook nog laag...

Ik voel mij op dit moment zo onzeker en heb het idee dat hierdoor of de chlomid niet aanslaat of gewoon teveel stress om een normale cyclus te gaan krijgen. Iemand die zich hier in kan identificeren of me kan helpen uit deze negatieve vibe te komen.

Gr. Rosalynn

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben je uiteindelijk wel goed ongesteld geweest? Als je cyclus zich niet hersteld dan zou ik je toch aanraden te vragen om een hysteroscopie om verklevingen van de curettage uit te sluiten. Er is een toparts in NL die hier veel ervaring mee heeft.

Hopelijk is het gewoon je lichaam dat zich nog moet herstellen. Het komt op zich vaker voor dat na een curettage het even duurt voordat alles weer "normaal" is. Maar als het te lang duurt zou ik er niet te lang mee blijven doorlopen.

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Dankje Nuage, ik heb een maand na de curretage een echo gehad en dat zag er schoon uit, twee weken later bij de fertiliteitsarts geweest en die heeft primolut meegegeven om de menstruatie op te wekken. Deze menstruatie was meer als dat ik gewoonlijk heb en daarna ben ik dus met chlomid 50 begonnen, helaas tot op heden geen positieve ovu test inmiddels 17 cd. En dan in de week na de chlomid telkens bruin bloed verlies het blijft raar. Als er aan het einde van de maand nog niets gebeurd en geen menstruatie zich aandient ga ik gewoon even bellen naar het ziekenhuis. Dankjewel voor je reactie!

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Graag gedaan. Verklevingen zien ze helaas niet op een echo, maar gelukkig is dat heel zeldzaam hoor.

Deel Deze Pagina