Ik heb eindelijk een donor gevonden die me gaat helpen met het verwezenlijken van mijn mooie grote droom: een kindje. Alleen we gaan het eerst op de natuurlijke manier proberen en als dat niet lukt dan een procedure starten. Volgende week heb ik mijn eisprong en wanneer kan ik het beste beginnen met klussen? Elke dag of om de paar dagen? Just let me now want ik ben inmiddels het spoor bijster met al die verhalen op internet. xxx
Ik ken mijn donor. Het is goede vriend die het wil doen. Dus ik weet waar ik aan begin en ik ken hem al jaren.
Je kunt ook gewoon insiminatie doen. Dan hoef je niet perse gemeenschap te hebben. Maar om je vraag te beantwoorden, de meesten doen het om de dag en als ze vrij zeker zijn van hun eisprong, op dat moment elke dag. Mag ik wat vragen uit nieuwsgierigheid. Wil je een bewust ongehuwde moeder worden, of heeft je eigen partner zaadproblemen? Het lijkt me namelijk best heftig om ook echt aan de klus te gaan met een goede vriend. Zou dit je goede relatie niet in de war kunnen schoppen en dan ben je straks misschien die vriend kwijt.
@Babke: ik heb er bewust voor gekozen om een alleenstaande moeder te worden en ik ben niet bang om die vriend kwijt te raken. We hebben samen wel voor hetere vuren gestaan dus kunnen we wel aan.
Wat fantastisch mooi dat je het samen met je goede vriend wilt doen en hij ook met jou! Ze zeggen dat om de dag het beste is, maargoed 1x is genoeg he. Wij deden het nooit om de dag en ik was meteen zwanger, je kan het ook op zijn beloop laten eerst dus als je wilt. Heeel veel succes!
Lief van die vriend dat hij dit voor jou wilt doen Als ik jou was, zou ik ovulatietesten doen en als die positief zijn, de donor/vriend inschakelen als je op de dag van de positieve test klust en de dag er na, denk ik dat je een goede kans hebt
Heb je ook gedacht aan de dingen die je dan op papier zet ivm te toekomstige kleine? Ik heb pas de film 'friends with kids' gekeken (nu in de bios) en daar komt toch heel wat bij kijken als ik dat zo zie... Nuja, in ieder geval: veel klusplezier en wie weet bloeit er ook iets moois
Nog 1 vraag, niet zeurderig, maar belangstellend: Is het niet moeilijk om sex te hebben, met iemand waar je wel liefde voor voelt, maar gewoon vriendschappelijke liefde?.. Het lijkt me makkelijker met iemand die OF je lover is OF die je totaal niet kent.. En dat hij dan straks toch de vader van je kind is.. waar gaat dan de grens liggen tussen vriendschap/ relatie? lijkt me moeilijk hoor, wel erg veel respect!!!
ik vroeg me precies hetzelfde af. In ieder geval veel succes toegewenst. Ik vind het mooi dat zoiets kan
Ik ga zeker starten ovulatietesten. Maar de donor kan niet elke dag komen vanwege de afstand (Drunen-Den Haag). En zo vaak zie ik hem normaal gesproken ook niet dus kunnen we het makkelijk scheiden. Hij heeft overigens aangegeven geen vaderrol te willen. En over een onbekende donor gesproken: ik heb daar inderdaad over nagedacht en ben daar ook mee bezig geweest, maar ze haakten allemaal af. Vandaar dat ik het zo probeer.