Miskraam bezig terwijl hartje klopt?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nijntje01, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik heb me net hier aangemeld omdat ik graag wat meer info zoek over mijn miskraam. Via google kan ik niets vinden wat op mijn verhaal lijkt! Misschien herkent iemand mijn verhaal, want ik voel me zo rot!

4 Weken geleden kwam ik erachter dat ik eindelijk zwanger was, dus deze week zou ik 8 weken zwanger zijn. Helaas begon ik afgelopen donderdag wat bloed te verliezen en vrijdag nog meer. Ook begon ik het in mijn rug te voelen dat het niet goed ging. Gelukkig kon ik een echo krijgen, maar ik was er zo van overtuigd dat het fout was, dat ik geen kloppend hartje had verwacht. Ik was zo blij dat het klopte! Het bloedverlies zou ook een andere reden kunnen hebben natuurlijk. Alleen was het vruchtje wel 1,5 week te klein, maar het was ook moeilijk te meten werd mij verteld.

Ik had hoop dat het toch goed kwam, tot ik zaterdag nog meer ging bloeden en steeds meer krampen kreeg. 's Nachts is er dan ook 1 stolsel uit gekomen en daarna viel in het toilet een soort vleesachtig dingetje. Het zag er anders uit dan op internet wordt omschreven, het leek niet op een met vocht gevuld blaasje. Meer een soort weefsel. De krampen waren meteen over toen dit eruit was.

Natuurlijk zal dit een miskraam zijn geweest, maar ik kan het maar niet geloven. Ik heb ook geen vruchtje kunnen vinden in dit weefsel...

Ik snap gewoon niet dat ik bezig was met een miskraam te krijgen terwijl het hartje nog gewoon klopte....

Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
    Natuurlijk bel ik morgen ook de verloskundige. Waarschijnlijk kan ik het pas geloven na een echo.

Alvast bedankt voor het lezen!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bij mij klopte het hartje ook nog gewoon (ben dan wel niet uit mezelf gaan vloeien) Maar het is net voordat ik de echo had opgehouden met kloppen..letterlijk datzelfde uur.....

sterkte meis, ik duim voor je dat het misschien wat oud bloed was of weefsel...

Ik was 11 weken en heb ook geen vruchtje kunnen ontdekken...waren echt meer flapjes vlees (sorry) die eruit kwamen...stevig en taai....donker bloederig....

3. Loy

Loy Lid

14 nov 2012
    75
    0
    6
    Amsterdam
    Wat rot voor je Nijntje. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Ik kan je helaas niet verder helpen, ik ben bij mijn miskramen altijd direct gecuretteerd maar ik wil je wel ontzettend veel sterkte toewensen.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog steeds info aan het opzoeken en blijf overal lezen dat het langer duurt voordat het vruchtje eruit komt als het hartje gestopt is met kloppen.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    kan lang duren, hoeft niet...als je al bloed aan het verliezen was kan het al zijn dat de mk al begonnen was....

(bij mij kwam het niet op gang, dus cytotec gehad toen. )

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wat vervelend! Heel veel sterkte.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oke dus dan was de mk bezig terwijl het vruchtje nog leefde.
    Ik snap het gewoon niet :x

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    het gebeurd helaas...misschien was er toch iets mis, met de vruchtzak, met je slijmvlies...met je baarmoedermond...het kan vanalles zijn. Niet meer over piekeren meis, je doet jezelf onnodig pijn zo.

Eerst ff langs je VK, laten checken of je het ook echt kwijt bent....en dan treuren en rouwen met je man/vriend.....praat erover.... Geef het een plaatsje, misschien heb je een echo foto? Plaats die in een lijstje...het was onderdeel al van jouw leven. Jullie kindje.....het was gewenst en gewild.

Sterkte ermee dikke knuffel! en ophouden met afvragen waarom en hoe en wat...dat helpt echt niet en geeft je alleen maar een rot gevoel.

Ik blijf nog heel even door duimen dat er mogelijk toch nog een mooi vruchtje zit met kloppend hartje als je voor een echo mag! (mag wel he...)

KNuffel

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad. Ik was 8 weken zwanger toen het hartje nog klopte, maar ik had bloedverlies en bij de echo bleek ik te weinig vruchtwater te hebben. de gyn vertelde me dat het waarschijnlijk een miskraam ging worden. ruim een week later bleek het hartje gestopt te zijn en een paar dagen later is het op de natuurlijke manier uit me gekomen. Ik ben op donderdagavond toen heel veel stolses verloren. Echt lapjes van 1 cm dik en 1 stuk van zo groot als mijn handpalm. De dag erna heb ik niet veel bloed meer verloren, maar zaterdag had ik ineens weer veel krampen en ben toen waarschijnlijk het vruchtje zelf verloren. Het was echt een coconnetje/langwerpig rolletje. Het was taai en het was rood met wat wittigs van kleur. Ik kon er geen embrio uithalen qua vorm, maar ik weet zeker dat dat het kindje is geweest.
    Het is heel vervelend en natuurlijk ben ik heel verdrietig geweest, maar ik heb me wel met de gedachte getroost dat het niet voor niets mis is gegaan. Dat kindje was waarschijnlijk heel gehandicapt geweest, als het niet alsnog later in de baarmoeder was overleden. Dus hoe eerde hoe beter. Je moet er toch niet aan denken dat je kindje pas bij 20 weken of later alsnog niet levensvatbaar blijkt te zijn.
    Na deze miskraam ben ik overigens na 4 maanden weer zwanger geraakt en heb nu een prachtige dochter die ik anders nooit had gehad. Over haar waakt nu een mooi engeltje!

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Gelukkig heb ik nog een echo foto ja :) Hopelijk kan ik hem straks een mooi plekje geven.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het antwoord op mijn vraag is trouwens: ja.
    Heb het ook even gevraagd toen ik de verloskundige belde. En vrijdag heeft zij een afspraak gemaakt voor mij in het ziekenhuis ter controle. Hopelijk ben ik dan helemaal schoon en heb ik geen pillen of curretage nodig. Ook zijn mijn zwangerschapskwaaltjes sinds vandaag weg.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en ik ben helemaal schoon.

Maar.... hij zei wel dat je beter 1 cyclus moet wachten met zwanger worden, omdat je baarmoeder nog niet helemaal hersteld is en de kans op nog een miskraam dan groter is.

Hebben jullie dit wel eens gehoord?
    Ik hoor juist altijd dat je vruchtbaarder zou zijn na een mk, maar dat vond de gyn onzin. Hij zei dat mensen er veel te gespannen mee om gaan en na een mk weten ze dat ze wel zwanger kunnen worden en dan relaxter zijn, dus makkelijker zwanger worden.

Bah, wat een vent was dat zeg. Hij was erg chaotisch en vertelde een heleboel waar ik helemaal niet om gevraagd had. Kreeg niet eens de kans om wat te vragen, hij bleef maar negatieve dingen vertellen over vrouwen die zwanger willen worden en gaan temperaturen, ovulatietesten doen en veel te gespannen ermee omgaan.

13. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Nou dan moet ik die man maar niet tegenkomen..

Nijntje heel veel sterkte! Hoop dat je het een plekje kan geven.
    de ene zegt dat je gewoon meteen meer mag klussen de andere dat je even je lichaam rust moet gunnen.

Ik weet het niet. Ik zou doen waar jij je goed bij voelt. Over 2 maanden ben je er misschien net zo mee bezig. Dat houd een zwangerschap niet tegen hoor.
    Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden van een plakker!

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mwah...wat een hork van een gyn zeg...maar helaas zijn ze vaker zo....

Ze zien zo vaak dat het mis gaat.....en het is gewoon beter voor je lichaam idd om een cyclus te wachten en voor je gemoed misschien ook. Maar het maakt ook niet veel uit zegt mijn gyn...je lichaam maakt vanzelf weer een ei aan dus is het er klaar voor...als het dat niet is krijg je ook geen ei....(duurt soms na een mk wat langer)

Wel fijn dat je schoon bent meis....ik duim dat het snel weer raak mag zijn!

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hoi meis vind het heel vervelend voor je! Sterkte... kan alleen mijn eigen ervaring met je delen en dat is dat de vk vertelde dat je niet zwanger wordt als je lichaam er nog niet klaar voor is... ik had voor mijn eerste dochter een miskraam met 10 weken (met 8 weken gestopt met groeien) en daarna zijn we er weer voor gegaan wel even getest om te kijken wanneer de test negatief was 21 april had ik een miskraam 21 mei een lichte streep en een paar dagen later een dikke streep nu een dochter van 22 maanden :)... wat andere ook al zeiden je moet je er wel goed bij voelen en anders niet doen, maar hier een positieve ervaring...

Heel veel sterkte nog meis en idd de foto in een mooi lijstje doen kun je er nog naar kijken :)

16. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Allereerst wat erg dat jullie een miskraam hebben gehad! Ik zelf heb hetzelfde als jou meegemaakt. Ik dacht ook 8 weken zwanger te zijn 3 jaar geleden en toen ging ik ook bloeden! Ik heb toen ook een echo gehad en toen bleek dat ik 6,4 weken zwanger was maar het hartje klopte wel! Ik kreeg s'avonds erge krampen en ben toen het vruchtje verloren! Dus s'middags hadden we het hartje nog zien kloppen en s'avonds waren we het al kwijt. Ik vond het ook erg vreemd allemaal en dacht misschien waren het er 2 maar dat was niet zo. Er is toen nog een verloskundige thuis geweest om het vruchtje te beoordelen, en zij bevestigde dit! Ik was daarna ook meteen de kramp kwijt, en was gelukkig helemaal schoon!

Toevallig waren wy meteen weer zwanger na de miskraam en dit is weer vekeerd gegaan. Ik weet niet of het daarmee te maken had maar het kan maar zo! Heel veel sterkte, en hopen dat jullie gauw weer in verwachting mogen raken van een gezond kindje!

Liefs

17. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Lieverd, veel sterkte met jet verlies van jullie frummeltje :(

En wat de gyn zegt klopt niet, je mag gelijk weer beginnen hoor (mits het bloeden is gestopt ivm infectiegevaar).
    Toen ik mijn mk achter de rug had zijn wij er ook weer voor gegaan. En ik kan nu zeggen ik zie wel wanneer ik weer een positieve test in mijn handen heb.
    Meestal raden ze aan om 1 cyclus af te wachten alleen voor de telling hiervan.

Ik hoop voor jullie dat jullie voor jullie zelf een beslissing maken waar jullie achter staan, enniet om wat de gyn zegt want hij begrijpt vrouwen niet ( als ik jou verhaal zo lees ;))

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie lieve reacties! :)

Ik en mijn vriend hadden beide al gezegd dat we geen cyclus zouden gaan wachten, want we willen gewoon graag dat ik weer zwanger word. We gaan het straks, als mijn lichaam er weer klaar voor is, gewoon weer meteen proberen, ondanks de gyn wat anders zegt. En ik blijf gewoon mijn temperatuur elke ochtend meten ook al vind hij al die methodes onzin (had niet eens verteld dat ik dat deed hoor), want met mijn lange onregelmatige cyclussen weet ik anders helemaal niet wanneer ik overtijd zou zijn.

19. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Sterkte Nijntje, doen wat je hart je ingeeft!
    Mijn miskraam is op het moment nog bezig, en vond dit erg interessant om te lezen..

Ik hoop dat het snel weer raak is voor je!

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Jij ook sterkte!
    En dat het bij jou ook weer snel raak mag zijn!

Deel Deze Pagina