Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ Roompje; nee, niet raar! Ik begrijp jouw wens volkomen, niks prachtigers dan de belofte doen met een kleine in je buik. Ik was 7 weken zwanger toen ik trouwde. Engeltje Christian was erbij, ik had een grote vlinder in mijn haar, en dan nog een zeer kleine truffel in m'n buik. Heel emtioneel, maar heel mooi!
    Succes volgende week bij de proefwerken en ik duim mee voor een vruchtbaar 2012!

2. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heel erg bedankt voor je mooie woorden! Hoe lang hebben jullie gewacht om weer zwanger te raken?

XXX

3. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Mixedbeeb, dat is idd fijn dat je al een zoontje hebt he, dan moet je er ook voor hem zijn, soms heel moeilijk, maar oooh wat zijn het lichtpuntjes, ik weet waar je het over hebt, mijn kleutertje heeft mij er ook doorheen geholpen.. Wat verdrietig wat je schrijft over de confrontatie in de supermarkt, dat zijn zware momenten waar je doorheen moet, pff.. Maar zeker herkenbaar, ik ben vreselijk in huilen uitgebarsten op de peuterspeelzaal, er was een babytje geboren, iedereen blij terwijl ik net 8 wk daarvoor bevallen was van mijn overleden dochtertje. Ik merk wel dat het oplucht, blijkbaar moet het eruit, er is zoveel verdriet, en dat moet ergens naartoe... Hier inmiddels 7 mnd verder, maar zit nog regelmatig met huilmomenten op de bank.. het overvalt je, maar is ook niet niks wat we mee hebben gemaakt.

@Roompje, wat een mooie wens heb je voor je bruiloft uitgesproken, ik hoop dat deze wens vervult mag worden.. Fijn dat je er in januari voor wilt gaan, een nieuw wondertje in jullie leven..

@Belly, hier ook geaccepteerd dat de huilbuien voorbij komen, lekker loat'en goan (zoals ze dat hier noemen ;)) voel me ook weer opgefrist erna. Ik mocht kiezen of ik bij de gyn of vk begeleid mocht worden, ben in 1e instantie voor de vk gegaan, voelt fijn. Maar mag altijd langs komen om het hartje te beluisteren. Morgen 12 wk echo, en ga ik het hartje voor het eerst horen van deze ukkepuk.. Met 8 wk wel mooi zien kloppen op het scherm, maar jah dat zegt nog niet genoeg he ;) 16 wk ook extra echo.. Zo te lezen bij eef valt er dan al heel wat te zien?

@BabyBergen, mooie tattoo foto's,en heb die van je jongens ook gezien, herkenbaar.. Heb je zelf zeker ook veel foto's gemaakt? Ik heb 2 foto's in de kamer staan, bij de urn van ons dochtertje.

Groetjes aan iedereen

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Zo paar daagjes niet gelezen en weer veel geschreven. Gezellig! Ik kon het even allemaal niet meer aan om mee te lezen. Laatste weken veel geconfroneerd met zwanger zijn om me heen dat ik er even helemaal genoeg van had. Nu is mijn zusje ook nog opgenomen in het ziekenhuis. Ze is 35 weken zwanger maar een van de tweeling blijft achter dus willen ze haar in de gaten blijven houden. Is hetzeflde ziekenhuis als waar ik gelegen heb met de bevalling 1,5 maand geleden. Vandaag heen geweest. Was heftig maar viel me achteraf reuze mee.

@babybergen: wat een mooie tattoos en foto zeg! Ook mooi dat je die opgehangen hebt in de woonkamer. Wat je zegt over het ene moment actief zijn en het andere moment helemaal niet herken ik wel hoor. Heb het zelf ook heel erg gehad, gelukkig gaat het nu steeds beter hier en word ik weer meer actief. En het geeft echt niks dat je in de supermarkt stond te huilen. Zal nog wel vaker gebeuren dat er momenten zijn dat mensen je overvallen en de tranen beginnen te stromen. Ik vond dat de eerste keer in de supermarkt ook zo erg. Zag er dan ook tegenop om naar buiten te gaan. Nu denk ik ook: als het komt dan komt het. Maar wel vervelend, al die fases die je zo doormoet. Best heftig allemaal.

@Roompje: slaap je nog steeds goed zonder slaappillen? Zou fijn zijn als de cyclus nu doorbroken is. Wist niet dat het zo makkelijk kon gaan. En wat fijn dat jullie er weer voor willen gaan in het nieuwe jaar. Zou mooi zijn als er op jullie bruiloft een klein wondertje in je groeit. Heb je het nog druk met alle voorbereidingen?

@Eef: haha die kleine laat jullie wel schrikken zeg! Maar gelukkig alles goed. Wat je zegt over het huilen op je werk daar ben ik dus ook heel erg bang voor. Niet voor mijn collega's maar ik werk met mensen met autisme en naar hun toe wil ik mezelf niet kwetsbaar opstellen. Zij kunnen daar helemaal niets mee als ze me zien huilen dus ik zie er zo tegenop om te gaan werken. Maar fijn dat meerderen hier dat herkennen. Ik ga volgende week denk ik mijn eerste poging wagen.

@Evelien: succes morgen met de echo. Altijd een mooi moment he!

5. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ vlinderevelien, wat leuk, morgen een echo en het hartje luisteren. Met 12 weken vond ik het ook al heel wat hoor! Die van mij strekte zich toen net even lekker uit en daar hebben we een prachtfoto van!

@eef, nou die van jou had zich even verstopt, toch lijkt dat me even schrikken. Laatst kon bij ons de arts in opleiding ook het hartje niet zo snel vinden, het zweet brak haar uit. Maar omdat ik al zo goed leven voel bleef ik nuchter. Zonder hartslag kan je ook niet schoppen;)
    Zijn alle spanningen al een beetje van je af gevallen?

@ Roompje, ik was erg snel weer zwanger, gezien mijn leeftijd (38) voelde het niet goed om lang te wachten. Ik ben 1x ongesteld geweest, dus na ongeveer 2 maanden. De artsen hadden er ook niets op tegen om het weer te gaan proberen. Het verdriet haalt het niet weg, maar het troost echt..

@ jonneke, dat moet best heftig zijn voor je. Confronterend. Respect voor je bezoekje. En ik hoop dat het goed gaat met je zus en kroost.

Huilbuien, natuurlijk, nog steeds. Maar aangezien ik een 'alleenhuiler' ben, houd ik ze erg privé. Als dit dreigt te mislukken camoufleer ik ze met of boze woorden of een botte grap. Zeer zeker niet handig. Het is goed dat de mensen om je heen weten hoeveel verdriet je eigenlijk hebt, maar goed, beetje persoonlijke worsteling;)

Verder een vraag naar jullie mening. Mijn man wil graag dat de naam; Christian terugkomt als derde naam van deze kleine spruit. Ik daarentegen voel daar niet zoveel voor. Sterker nog; ik ga al brullen bij de discussie alleen... Mijn man vindt dat Christian zo ook in z'n broer een beetje verder leeft. Ik weet niet hoor, voor mij voelt het alsof ik zijn naam een beetje afpak. Ik vind het erg lastig, zeker omdat mijn man het zo graag wil.

Greets p

6. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @vlinder, wij zijn wisselend ongerust in deze zwangerschap, beetje rare zin, maar de ene keer denken we; het is te mooi om waar te zijn. En de andere keer lopen we fluitend door....
    Op dit moment heb ik visioenen van de navelstreng die vast en zeker om z'n nek zal zitten. Of dat deze nu al om z'n nek zit bijvoorbeeld. Of een vroeggeboorte... En heb nog een tiental andere doemscenario's.
    Heb je al zicht op een eindgesprek? En maak je je nog zo'n zorgen? Wat natuurlijk heel begrijpelijk is.

@ belly, dus 2012 wordt ook jouw jaar! Super! Toch wel symbolisch om voor de start van een nieuw jaar deze beslissing te nemen!

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja Peet, dat is lastig... Christian wel of niet terug laten komen als derde naam. Zelf zou ik er persoonlijk niet voor kiezen. Kan eigenlijk moeilijk onderbouwen waarom maar het is meer een gevoel. Misschien het gevoel van vervangen, alsof je aan Christian als persoon niet genoeg had. Ik kan me jouw man ook wel weer indenken dat hij het mooi vindt. Als tweede en derde naam worden ook vaak namen van ouders/grootouders genomen. Nu is dat natuurlijk wel verder weg dan broertje maar toch... waarom dan niet de naam van een broertje he zou je ook weer kunnen denken. Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft maar wanneer jij al moet huilen als het er over gaat dan zou ik daar zeker niet voor kiezen. En dan vind ik dat jouw man daar ook naar moet luisteren als het emotioneel te veel met jou doet.

8. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    @ Peet: wij zijn nog niet zwanger maar waren direct erover uit dat we de naam terug willen laten komen. Dus .... Sienna of ...... Noel als het een jongen zou worden. Ik vind het een mooie gedachte, maar de een vind het fijn de ander misschien niet. Dat ligt eraan.

@ Jonneke: wat een vervelende situatie. Heel veel sterkte en ik zal aan je denken als ik het kaarsje aansteek vanavond.

@ Peet: ik ben pas 26 maar heb al heel lang een kinderwens. Al vanaf mijn 20e ongeveer maar de situatie was er niet naar. Ik zat nog op school en mijn vriend was er niet klaar voor. Vorig jaar 1 dec. is mijn nichtje geboren en toen was mijn vriend verkocht. We hebben toen nog ff gewacht omdat mijn bloeddruk hoog was maar dat was zo opgelost, wat iets gestresst. Toen zijn we in april begonnen en de 2e maand was ik zwanger. Hopen dat het dit keer ook zo snel gaat maar ik wil me er niet te zeer op focussen. (tenminste dat ga ik proberen)

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ Roompje, moeilijk idd om je er niet op te focussen. Dat was ik behoorlijk, haha....
    Komt de naam Sienna als tweede of derde terug? En waarom Noël voor een jongen?

Greets p

10. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Als tweede naam. Noel was de naam die Sienna had gehad als ze een jongen was geweest.

11. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Belly en Vlinderevelien, ik ben onder behandeling van het ziekenhuis. Iedere keer plannen we weer nieuwe afspraken. Er zit een speciale verpleegkundige die het hartje luistert en bloeddruk en urine ed onderzoekt. Daar mag ik naar eigen behoefte gebruik van maken dus eigenlijk dus zo vaak als ik wil. Daarnaast heb ik ook regelmatig een echo of gesprek met de gyn. Eigenlijk als ik er om vraag krijg ik er wel 1, dus dat is wel heel erg fijn.

@Peet, herken dat wel hoor die doemscenario's. Nu alles goed is, denk ik nog bij alles wat ik wel of niet voel van goh zou dat wel goed zijn. Wordt soms gewoon een beetje moe van mezelf. Maar aan de andere kant heb ik er ook wel weer vertrouwen in, maar ben gewoon heel erg onzeker door alles.
    En dat van de naam heb ik ook over na zitten denken. Ikzelf zou denk ik hetzelfde erin staan als jij. Ik heb ook zoiets die naam was echt alleen en speciaal voor hem. Aan de andere kant snap ik de gedachte van je man en van Roompje ook wel weer. Het is natuurlijk ook wel weer een hele mooie gedachte. Maar voor mij voelt dat ook niet helemaal fijn.

@Jonneke, kan me voorstellen dat al die zwangerschapsverhalen je soms ook even te veel zijn hoor. Gewoon lekker aan jezelf denken.

@Roomje, het zou wel heel speciaal zijn als je straks zwanger voor het altaar staat! wel fijn dat je je in ieder geval een beetje op de bruiloft kan richten, dan heb je wel lekker wat afleiding.

@MissJopie, hoe gaat het met jou?

en verder met iedereen alles goed? Vlinder en Hanna en alle anderen?

Liefs Eefje

12. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    @eef: super fijn dat je altijd terecht kan, hoop dat het je gerust kan stellen.

Ik had enorme zin in vandaag, met mijn moeder gaan kijken voor een trouwjurk. Kijk ik net bij de post, een brief van het AZM.

Afronding van het onderzoek. Alles wat we meegemaakt hebben en wat er mis was opgesomd in een brief. Op dat moment besefte ik me enorm wat er allemaal is gebeurd en hoe enorm sterk.onze meid was. Eigenlijk staat er in de brief dat ze al veel eerder had moeten overlijden maar dat is niet gebeurd. Van de ene kant maakt me het heel verdrietig want wij hebben voor haar moeten beslissen maar van de andere kant ben ik enorm trots op ons vechtertje.

Genoeg depri gedoe: conclusie is dat de kans 1% is op een chromosoomafwijking bij de volgende zwangerschap. Hopen dat ons nu de 99 procent treft.
    xxx

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dat die brief dan net vandaag moet komen he Roompje! Hopelijk heeft het je dag niet verpest en heb je mooie jurken mogen passen waar je jezelf prachtig in voelde.

Ja ik kan me voorstellen dat die brief dan best heftig is als alles opgesomt staat. Maar inderdaad, hopen op die 99% bij een volgende keer! Hoe groot is de kans dat het nog een keer fout zou gaan he?

14. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat het een beetje een domper is op zo'n leuke dag, weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent. Ik neem aan dat die 1% gebaseerd is op het feit dat ze met erfelijkheidsonderzoek niet alles uit kunnen sluiten. Bij ons was dat ook zo, een licht verhoogd risico op een hartafwijking. Ze konden niks erfelijks vinden maar omdat ze niet alles kunnen uitsluiten heb je toch een iets verhoogd risico.
    Het gaat de volgende keer gewoon goed en dan groeit er gewoon een gezond wondertje in je!! Dat moet gewoon!

Ik hoop dat je een hele mooie jurk straks zal hebben en dat je een stralende dag gaat krijgen met weer nieuw geluk!!!

Liefs

15. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @Roompje, lijkt me ook heftig om alles zo opgesomd op papier te zien, maar misschien ook wel 'fijn' op een bepaalde manier?
    En zoals hiervoor al gezegd, hopen op de 99%, bij een volgende zwangerschap

16. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Hoi meiden,

@Roompje, wat een dubbele dag heb je gehad, is wel heel confronterend om zo'n tastbare opsomming te krijgen van hoe/wat, fijn dat jullie geen erfelijke belasting hebben. Dat is een hele geruststelling voor een volgende zwangerschap. Onze gyn bracht het zo mooi; 99% kans op een gezond kind bij een nieuwe zwangerschap, als je deze "winkans" zou hebben met de loterij deed je gelijk mee ;) ... ja een grappenmaker is hij! Maar het betekende uiteindelijk voor mij wel heel veel, want idd als de kans zo groot is dat het goed kan gaan..:) mag het toch ook een keer???

Hier in ieder geval een mooie mijlpaal bereikt, de 12 wk, met vanochtend een prachtige echo! Alle ruimte om ons verhaal te doen, omdat de computer opstartproblemen had.. Daarna alle tijd genomen om ons ukkie te bewonderen :p wat is hij/zij gegroeid! Zag er goed uit, termijn ok, en de armpjes gingen omhoog; Hoera! Uk zag er zo relaxed uit, die heeft het goed daar in mijn buik! ;) :D Lekker bewegelijk, oh oh toch spontaan verliefd... Mag ook bellen bij ongerustheid, dan krijg ik een echo.. Dus ook hier goede ondersteuning, over 4 wk naar ziekenhuis met 16 wk echo.. Zoals het nu gaat bevalt me wel ;) al was het spannend... En confronterend om het hartje te horen, dacht gelijk aan ons dochtertje, de laatse keer dat ik haar hartje hoorde was in Nijmegen... Ik herken de wisselend ongerustheid van Peet ook, deze komt voorbij in vlagen,

@Peet, heavy de naam van Christian opnieuw benoemen, natuurlijk op jullie geboortekaartje ;) maar in de vorm van een tweede naam voor jullie a.s. zoontje? Luister naar je hart, dat is altijd de juiste raadgever.. en volgens mij voelt dat niet zo juist voor jou. Ik snap het wel, ook van je man, niet ter vervanging maar vernoeming, maar dat kan ook op een andere meer symbolische manier misschien?

@Eef, las dat jullie ventje goochelaar wordt?;) Had hij zich mooi verstopt voor de echoscopiste? Lijkt me ook wel schrikken, je hart slaat volgens mij wel ff over... Voel je jullie ventje al? Dat wordt een hele geruststelling denk ik..

@Jonneke, nog maar maanden terug was ik al het zwangerschapgedoe ook zo zat, komt misschien omdat je zelf al zover was in je hele proces, die zo abrupt afgelopen was.. En toen anderen wel happy waren en steeds verder kwamen in de zwangerschap had ik het helemaal gehad, en nieuwe zwangerschappen die zich aandiende bleh.. Tot ik zelf weer kriebels ervaarde, tja misschien is het toch over een tijdje weer leuk, wie weet? Ik hoop het wel voor je, wat knap van je dat je op ziekenbezoek bent geweest bij je zus, kan me er echt wat bij voorstellen, wat confronterend.. de omgeving, de situatie, al staat je zus er gelukkig heel anders voor. Hoop dat het ook goed met haar gaat! Ik voel ook een bepaalde rust in het ziekenhuis, dan denk ik, ja hier heeft ons meisje eventjes geleeft, heb jij dat ook?

Hoe gaat het verder met iedereen?

17. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Evelien, wat ontzettend fijn dat de echo goed was!!! :D
    Heel fijn om te horen!! Ik vond de eerste keer het hartje horen ook heel confronterend. Moest ook even een dikke brok wegslikken. En nog steeds is het heel dubbel, heel fijn om te horen maar ook toch een beetje pijnlijk. En die verliefdheid had ik ook!! Zo fijn he!
    Ik voel hem zeker al trappelen. Heerlijk. Maar moet zeggen dat ik er ook wel heel erg mee bezig ben en er ook wel een beetje onzeker van wordt. Als ik m even niet heb gevoeld (wat zeker in deze fase helemaal niet zo gek is) ben ik er heel erg mee bezig. bij mijn eerste zwangerschap had ik dat helemaal niet. Als ik m dan een keertje voelde dacht ik: he wat leuk. En nu wil ik hem het liefste nonstop voelen :)

Wij hebben ook een mooi ideetje voor op het kaartje. aan de binnenkant van het kaartje wil ik een plaatje laten drukken, van de achterkant van 2 jongentjes (waarvan 1 baby en 1 iets groter kindje) en dat grote kindje heeft zn arm om het kleine kindje. En dan een mooi gedichtje of iets erbij. Zag dat plaatje en vond het zo mooi! Heel beschermend en zo van de achterkant heel symbolisch.

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat fijn Evelien dat de echo goed was! Zo'n geruststellend gevoel moet dat zijn geweest! En fijn dat je altijd mag bellen als je het niet vertrouwt. Op naar de volgende echo en tot die tijd lekker genieten!

Ik moet zeggen dat ik er niet op die manier aan gedacht heb in het ziekenhuis maar nu je het zo zegt speelde dat misschien ook wel mee. Het was een heftige situatie in het ziekenhuis toen met de bevalling maar ergens ook een hele prettige situatie. Ons meisje in onze handen, nog even geleefd en de begeleiding was ook echt super. Dus missschien dat het daarom ook wel mee viel achteraf.

Eef, wat een mooi idee voor het kaartje om daar Christian* toch symbolisch op af te beelden!

19. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vond het ook een heel mooi idee. Alleen is James ons zoontje ;).
    Maar kan moet zeggen dat ik het af en toe ook niet meer bij kan houden hoor haha.
    Ik vond de begeleiding in het ziekenhuis ook heel prettig. Heb daarom ook nog steeds een fijn gevoel in het ziekenhuis. Ook ligt er een steentje bij de vlinderboom (een beeld) in het ziekenhuis. Dus nu ik vaak naar het ziekenhuis moet, kan ik ook lekker vaak even een kaarsje bij het steentje van James aansteken. De steentjes van het zoontje van onze beste vrienden ligt naast het steentje van James. Dat vind ik wel heel mooi. Was zo gehecht geraakt aan het steentje dat ik er 2 heb gemaakt, zodat ik er thuis ook eentje heb. Daar brand elke avond een kaarsje voor ons mannetje.

20. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @eef, wat fijn dat het goed voelt zo met de echo's ed in het ziekenhuis! Ik hoop dat wij dat tzt ook zo kunnen gaan ervaren.

@Roompje, die percentage heb je altijd wel. Alleen is het bij ons iets verhoogd omdat we het al een keer hebben gehad. Tot nu toe gaat het hier nu goed met alle aankomende broertjes/zusjes. Dus daar moeten wij ook maar vanuit gaan.

@Vlinderevelien, YYYYEEEEEAAAAHHH, ben zo blij voor je! Wat fijn dat alles er goed uitzag! Ik denk dat ik het niet meer droog zou houden als ik weer zo'n hartje zou horen kloppen, mooi hoor. Nou op naar over 4 weken! Doen ze dan een "20 weken" echo (weet dat je er dan 16 bent)

Liefs van een foliumzuurstok

Deel Deze Pagina