Hey hier missjopie weer ff! Ik lees wel mee hoor, maar jullie zijn inmiddels zo actief en met veel mensen, dat krijg ik niet bijgehouden. En vaak heb ik ook niks te melden . Vandaag wel, want jaaaaaaaa ik heb een eerste positieve ovulatietest in handen. Ik heb me echt afgevraagd waar m'n ei was de afgelopen dagen, tot anderhalve week, met die rare cyclus van mij. Vanmorgen eindelijk een smiley dus nu weet ik in elk geval dat we een kansje maken . Roompje, wat zijn jouw uitslagen vroeg! Ik ben ook bevallen int azm maar bij ons duurde t veel langer. Bij ons is het herhalingsrisico ingeschat op 5% ondanks dat er veel uit de onderzoeken is gekomen. Toch vaag hoor hoe ze dat inschatten. Wellicht heeft het toch ook iets met je leeftijd te maken want ik ben bijna 36... Vlindervelien; een mooie en goede echo. Toppie! Dat is wel enorm fijn he. Eef, lief dat je naar me vraagt. Het gaat verder dus prima! Peet, volgens mij lijk ik ook nog best wel op jou. Ik ben niet zo'n huiler en als ik dat doe ist ook meestal als ik alleen ben en op de raarste momenten. Ik wil vooral niet dat anderen daar 'last' van hebben. Ach ja..............
Hey MissJopie, leuk weer een berichtje van je te lezen! Wat goed een positieve ovu-test! Werk aan de winkel dus haha. Ik hoop over 2 weken dan ook een hele mooie zwangerschapsknaltest Liefs
Owja, Eef, sorry! Kan het inderdaad niet altijd allemaal uit elkaar houden! Maar het idee blijft mooi
Ohw en ik ben een woordje in mn bericht vergeten; Er is bij ons juist NIET veel uit de onderzoeken gekomen....
@MissJopie, Good Luck .... Duim met jullie mee voor nog een smiley over twee weken ... @Foliumzuurstok de 16wk echo zal idd een oefen 20wk echo zijn, ben benieuwd of het geslacht al zichtbaar is... Bennie nieuwschierig hoor ... Ooh heb gisteren heel wat tranen gelaten! Merk wel dat ik helder heb welke emoties er zijn, of deze bij Lieke horen of bij ukkepuk. De 1e keer hartje was echt huilen om ons meisje, en de 2e keer hartje horen genoot ik van ons nieuwe geluk. @Jonneke, heb nog een hele boost van gisteren, voel me toch op de 1 of andere manier gerustgesteld, misschien omdat ik blij ben dat er een wondertje groeit, angst voor mk zakt nu weg, die heb ik dagelijks gehad. Even genieten van NU. Ben een aantal maanden terug nog een keertje op bezoek geweest bij de verloskamers, mochten even op "onze" kamer zijn, de film speelt dan weer af, maar ooh wat voelt ze daar dichtbij! Fijn dat het voor jou ook meeviel, het lijkt altijd zo confronterend het ziekenhuis, maar uiteindelijk is daar ook iets moois gebeurd, daar ben je moeder geworden en binnenkort je zus ook. @Eef, vind je idee voor het geboortekaartje heel bijzonder, krijg er dan ook kippevel van! Vooral het armpje van James om z'n kleine broertje geslagen, bezorgd me een brok in de keel.Ben nog niet met een kaartje bezig gegaan, maar kom weleens teksten tegen die me raken.. Maar jah ben ook een hele gevoelige snaar @Roompje, beetje bijgekomen van gisteren? Weer beetje kunnen slapen? @Vlinder, hoe gaat het met jou, slaap jij ook weer een beetje bij?
@Evelien, Haha die gevoelige snaar ken ik wel! Zeker met al die hormonen die door mn lichaam vliegen haha. Ik was ook zo nieuwsgierig naar het geslacht. Niet dat dat ene donder uit maakt, maar vind het gewoon zo leuk om te weten. Sommige mensen vinden het raar als iedereen dat mag weten en je het zelf wilt weten. Ik heb zoiets van: Ben toch geen surprise-ei @Peet, Hoe is het met je enkel? Kom je weer een beetje vooruit gewaggeld ? Alvast een heel fijn weekend voor iedereen! Ik ben er echt zo ontzettend aan toe ! Liefs Eefje
Dames breek even in,............ @ Peet; wij zitten er ook aan te denken om dit kindje de naam Loek mee te geven als tweede of derde naam... Ik vind het zelf juist heel mooi (ben alleen bang dat andere het vreemd vinden). Mij lijkt het heel mooi als het broertje van Loek zijn naam nog deels mag dragen, het is dan toch niet zijn roepnaam. En anders wordt hij naar zijn opa's vernoemd..... Maar snap jou punt ook wel, kan ook gevoelig liggen, zo heb ik dat met spulletjes van Loek, die zijn van hem en ik wil niet dat deze beeb ze krijgt (speeltjes enzo....) Lijkt me dat je er wel samen achter moet staan!
Heey dames, Vandaag eens een ovutest gedaan omdat ik wilde weten wanneer.ik. mijn ongi kon verwachten. was de test positief. dus nog 14 dagen ongeveer en dan kunnen we overnieuw starten. dat is het goede nieuws. het slechte nieuws is dat het slapen momenteel niet lukt omdat mijn oom (waar is als puber 2 jaar heb gewoond door problemen) stervende is en we nu aan het waken zijn. ik ben nu bij hem thuis want hij komt over een uurtje naar huis dat wil hij graag zelf. vannacht bljf ik samen met mijn zusje waken samen met de verpleging. die zijn gelukkig 24 uur per dag aanwezig. dus dat is weer minder, een ding komt bijna nooit alleen zeggen ze he. hopen dat het bij de goede dingen ook geldt. xxx roompje
Hoi, Zou ik misschien met jullie mee mogen praten? Ook al is ons kindje pas na de geboorte overleden met 38w 4 d? Ik las nog mee met de novembermama's , maar daar is iedereen nou bevallen en het wordt nu te confronterend om de verhalen over slaapjes en flesjes en lachjes enzo te lezen. Toch vind ik het wel fijn om op het forum mijn ei kwijt te kunnen...
Beste Lara1 natuurlijk ben je ook welkom, in ieder geval wat mij betreft. Ik ben hier zelf ook pas kort. Gecondoleerd met het verlies van jullie kindje! Hoe raar de vraag ook is, hoe gaat het met je?
bedankt voor het welkom.. Ik zal even ons verhaal ergens anders uit dit forum kopieren.. Meiden.. Ik had nooit gedacht hier eens een topic te moeten openen. Maar helaas is het de harde werkelijkheid geworden.. Wij zijn onze zoon 12 uur na zijn geboorte verloren, hij is met 38 en een halve week geboren. Na een aantal onzekere weken na een slechte echo, goed e echo, slechte echo ,en weer goed ben ik met ruim 38 weken ingeleid omdat er vermoeden was van zwangerschapsvergiftiging. De bevalling ging voorspoedig, maar direct na zijn geboorte was duidelijk dat er een aantal dingen niet klopte. Zo had hij uiterlijke kenmerken die bij een bepaald syndroom passen en zijn buikje voelde niet goed. Hij is na eventjes bij mij gelegen te mogen hebben meegenomen door de kinderartsen die paraat stonden. Na 2 uur kwamen de artsen naar ons toe om te vertellen dat het niet zo goed met hem ging en ze hem over gingen plaatsen naar een academisch ziekenhuis. We mochten naar naar hem toe op de andere afdeling , terwijl wij onderweg waren naar hem toe ging het ineens achteruit met zijn gezondheid en moest hij aan de beademing. Er werd een speciale ambulance geregeld voor hem en een andere voor mij om naar het andere ziekenhuis te gaan. Mijn man ging naar huis omdat we toch niets konden doen, niet verwachtend wat ons te wachten stond. Eenmaal aangekomen in het andere ziekenhuis lag hij al op de NICU en het ging eigenlijk wel goed met hem. Zelfs zo goed dat ik wel even op bed ging liggen, dat had ik na de bevalling nog niet gedaan. Maar nadat ik een minuut of 10 op bed had gelegen kwamen ze mij al halen omdat het slecht ging. Boven aangekomen waren ze al bezig met reanimatie, dus ik heb gelijk mijn man gebeld dat hij moest komen. Eigenlijk is het sinds dat moment de hele tijd kritiek geweest en gelukkig was mijn man op tijd om de laatste momenten met hem nog mee te mogen maken. Hij was te ziek en de artsen konden niets meer voor hem betekenen en hij is na 4 reanimatiepogingen rustig in onze armen overleden. Gelukkig hebben we de tijd gekregen om afscheid te nemen, we hebben hem nog in bad gedaan en kleertjes aangetrokken. En dan komt de tijd dat je hem achter moet laten in het ziekenhuis en met lege handen en buik naar huis moet gaan. We wilden heel graag weten wat er nou eigenlijk allemaal mis was in zijn lijfje dus hebben we toestemming gegeven voor een obductie. Mijn ouders waren naar het ziekenhuis gekomen om ons op te halen en de begrafenisonderneming kwam hem later die dag thuis brengen. Na een week van regelen en geleefd worden is hij gecremeerd. En dan is er ineens die leegte, geen lijfje om vast te houden, geen huilend kindje in bed, een lege buik en een lijf wat schreeuwd om een babytje...... Hoe moeten we hier nou mee leren leven, het is dat we ons dochtertje hebben van 2 jaar anders zou het allemaal niet meer hoeven voor mij. Maar alles is nu zo confronterend, Je kijkt naar buiten en ziet gelukkige moeders met kleine babys of dikke buiken . Het liefst zou ik mij verstoppen en niet meer naar buiten gaan. Maar we moeten wel... Dit alles is nu ruim 5 weken geleden ...
@Lara, welkom hier, gefeliciteerd met jullie zoontje, maar wat een keihard verlies hebben jullie recentelijk meegemaakt, vreselijk om je zoontje te moeten missen, zo onverwachts lees ik uit je verhaal. Sterkte in deze moeilijke en verdrietige tijd. We hebben hier allemaal ons kindje verloren, en of ze nu met 23 wk geboren zijn of 38 wk, ze zijn onze grootste gemis! Fijn dat jullie ook een dochtertje hebben, ze zal zeker een lichtpunt zijn voor jullie! @Roompje, sterkte met je oom, en het waken...hopelijk kom je gauw weer aan je slaap toe zeg, pff dit is niet leuk meer!
@Lara, Wat een verdrietige tijd ook voor jullie! Het gemis herkennen wij jammer genoeg hier ook. Toch wil juliie ook feliciteren met de geboorte van jullie kindje. Hebben jullie de periode van afscheid naar tevredenheid kunnen doen? Liefs
Wat een gezelligheid, moest weer veel bijlezen. Probeer even overal op te reageren. Wellicht zitten jullie nu midden tussen de cadeautjes (als jullie tenminste lief zijn geweest dit jaar ) Wij vieren geen Sinterklaas, maar hebben onszelf gisteren getrakteerd op een nieuw caviahok die nog moet worden geschilderd. Vandaag hebben we hem in de grondverf gezet. Wij gaan verhuizen en nu de cavias ook Nu alleen nog bekijken of het hok binnen of buiten komt te staan. De afgelopen 4 nachten heb ik gelukkig weer goed kunnen slapen. Ben minder aan het malen gelukkig. Vind het fijn dat de onderzoeksuitslagen dichter in de buurt komen. Morgen ga ik voor het eerst op bezoek op het werk. Ik ben van plan om over een week weer een aantal uren proberen te werken. @ Roompje en Belly: Wat fijn dat jullie weer voor een kindje willen gaan in januari, ik hoop op een vruchtbaar 2012! En Roompje vind het helemaal niet raar hoor. Als alles bij ons mee zit met de onderzoeksuitslagen, willen wij er waarschijnlijk ook weer voor gaan in januari. En emotioneel moet het natuurlijk ook goed blijven gaan. Je hebt dan nog even de tijd voor jullie bruiloft, maar vind het een ontzettend mooi idee. Gelukkig dat je je ei weer hebt gespot, dan zal je menstruatie ook binnenkort op gang komen. Ik ben ook nog niet ongesteld geworden, maar wacht rustig af. Dat is wel heftig die brief die jullie hebben ontvangen, maar goed te lezen dat de kans op herhaling zeer klein is. Wat verdrietig van je oom. Veel sterkte! @ VlinderEvelien: Moest even lachen om jouw opmerking Lekker loaten goan ! Denk dat we uit dezelfde provincie komen. Gefeliciteerd met je mooie echo! Wat fijn dat alles goed gaat met de kleine uk! En lijkt me inderdaad ook mooi en toch ook confronterend om het hartje te horen. Ook prettig dat je met 16 weken nog een extra echo mag, dat geeft vast ook veel rust. @ Jonneke: Begrijpelijk dat alle blije zwangeren en babys je soms allemaal teveel worden. Dat kan ik me wel voorstellen, soms heb ik zelf ook dagen dat ik er niet zo goed tegen kan. Knap van je dat je weer naar het ziekenhuis bent geweest. Gelukkig dat het je mee is gevallen. Hoe gaat het nu met je zus? @ Peet: Mijn vriend en ik vinden het persoonlijk wel mooi om een volgend kindje in een tweede naam te vernoemen. Maar als het voor jou niet goed voelt kun je het beter niet doen. Volg je gevoel. @ Missjopie: Spannend hoor, hoop op een positieve test over een paar weken! @ Lara: Natuurlijk mag je met ons meepraten. Gecondoleerd met jullie zoontje, ook nog maar zo kort geleden. Wij hebben helaas allemaal hetzelfde mee gemaakt en weten hoe je je voelt. Jij was al bijna uitgerekend, misschien maakt dat alles nog moeilijker. Hebben jullie al uitslagen terug van de onderzoeken? Wens jullie heel veel sterkte.
Hej meiden, Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over tweede naam / derde naam. Het doet me goed te weten dat veel meiden toch hier ook over nadenken. Zo vind ik het toch iets minder vreemd van mijn man en kan ik mij er meer in verplaatsen. We zijn nu op zoek naar een compromis, maar dat valt ook nog niet mee. @ Lara, nooit goed om hier welkom geheten te worden eigenlijk, weer een moeder met een vreselijk verdriet. Hoop van harte dat je wat aan het forum hebt, heel veel sterkte. Ik heb je verhaal al eerder gelezen, meid, je was er al bijna, zo wreed..... @ missjopie; dus jij maakt het jezelf bij tijd en wijlen ook zo makkelijk om fijn stoer te doen, terwijl huilen veel gepaster is, haha... Ach we redden het wel makkelijke karakters (not)...
@ vlinderevelien, heerlijk gevoel zo'n prachtecho. Ik snap wat je voelt. Ook wij wilden btw graag het geslacht weten, we houden het nu ook niet geheim, wel zo handig . Och en bijna de 16weken echo. T wordt steeds werkelijker. Hoe gaat het met de misselijkheid? Moe? Ik viel in de eerste 3 maanden soms rechtop op de bank in slaap (7 uur s avonds, haha) ik merk dat de vermoeidheid nu wat terugkomt. Baby wordt ook echt groot nu. Knappe vent. Ik vind het een hele geruststelling dat hij al over de 30 weken is... @ Eef; mooi idee van je geboortekaartje ! Prachtig! As donderdag zitten wij om de tafel met een 'geboortekaartjesmeneer' . Hij gaat het uiteindelijk ontwerpen etc. Dus ik ben druk bezig met teksten, ideeën etc... Even een goed evenwicht zoeken tussen; echt een geboortekaartje voor deze knul, maar met een plekje voor Christian. @ Roompje en belly; hoe gaat het met het verlangen naar de zwangerschap? Meestal als je dan het besluit neemt, komt de ongeduld gelijk mee! Tenminste. Dat was bij mij het geval ( ik wil, dus nu graag overmorgen een positieve test aub) Oja; enkel gaat goed! Voel het nog wel, maar gaat steeds beter. Nu komt helaas de bekkenpijn weer wat terug ( pijnscheuten aan voorkant, bah) fysio had al gewaarschuwd, kleine gaat wat lager liggen, dus bekken krijgen t wat zwaarder. Peet ligt weer regelmatig in de oefeningen! En, wat een vreselijk gemis, ik laat de stofzuiger toch maar weer staan....
@ Frenzy; superthanxx voor je reactie! Las op t andere forum over je activiteiten met de naaimachine! Wat goed! Eigenlijk ben ik wel benieuwd. Kun je geen fotootje plaatsen? Ook super dat t lekker gaat ( en dat ook jij goed bent aangekomen, haha gedeelde smart......) ik vermijd de weegschaal tegenwoordig. Maar als een positieskinny strak gaat zitten weet je genoeg, pffff.... @ jonneke; hoe gaat het verder met jou? En met je zus? @ vlinder; fijn dat je weer beter slaapt, het is allemaal al erg genoeg. Om dan ook nog de dagen zonder genoeg slaap te beginnen... Verder iedereen veel liefs, Peet