@ Jonneke: Van harte gefeliciteerd met je neefje en nichtje! Fijn dat het goed met ze gaat. Wat moet dit moeilijk voor je geweest zijn, maar ik vind het ontzettend knap dat je naar je zus toe bent gegaan. Vandaag ben je toch met je man naar het ziekenhuis geweest? Hoop voor je dat het de tweede keer wat minder lastig was. Hoe heeft je man het ervaren? Ik ben heel erg blij dat Valentijn nu thuis is. Vind het best lastig dat we nog zon 2 maanden moeten wachten om weer te proberen zwanger te worden, maar we willen alles uitsluiten natuurlijk, dus wachten we liever nog even. @ Lara1: ook ik heb beide topics gelezen en het maakte mij ook verdrietig. Ze zouden eens moeten weten... Misschien is het niet zo bedoeld, maar zegt misschien wel wat over het niveau. @ Eef: Morgen de 20 weken echo! Spannend spannend! Succes! @ Roompje: Bij ons werden de uitslagen besproken en ook hoe het met ons ging. Verder geen onderzoeken gehad.
@ Lara, ik volgde ook al het topic over de foto's en zag nu inderdaad het topic waar iedereen maar een grote mond had over de ' schokkende' foto's..... Pffff onnozele wichten ( categorie hersenloos) maar ik heb niet de persoon gevonden die over ( excuus) dooie baby's schreef. Welk topic is dat? Ik stuur haar graag even een priveberichtje zonder onbeleefd te worden...
@ Eef, succes morgen! 20 weken alweer! Top.. @ Roompje, bij mij idem. T was een soort van evaluatie en blik op eventuele volgende zwangerschap. @ jonneke, hoop dat het goed gaat! Sterk van je om je zus op te zoeken en proberen blij te zijn voor haar. Is echt bijzonder knap, respect. Bij mij btw ook alles goed met de kleine. Nog even..... Zo gaaf. Ik mag van t lumc nog even de verloskamers bekijken voordat ik echt ga bevallen. Erg fijn.
Peet, dat was in het Rapleymama´s topic onder de kop voeding. Ik weet wel dat ik er eigenlijk boven moet staan, maar kon dit niet zomaar zo laten..... Wel fijn dat je de verloskamers nog even mag zien, zal wel een soort rust geven denk ik, dan hoef je je daar in ieder geval op het moment supreme geen zorgen over te maken. En spannend allemaal , hoelang moet je nog eigenlijk?
@Lara: ik hen even gekeken in de topics die jij noemde. Moeilijk om te lezen inderdaad. Je stelt je niet aan hoor. En Peet, dat over 'dooie babys' is in het topic rapleymama's ongeveer rond pagina 372 ging het er over volgens mij. Heb dat ook even zitten lezen. Ik vind het respectloos zoals er over gesproken wordt. En dat je je dan moet verdedigen... ze weten duidelijk niet waar ze over praten. @Vlinder: Ik snap goed dat je eerst zekerheid wilt hebben hoor voordat jullie er weer voor gaan. En het zijn dan eigenlijk ook maar een paar maandjes he. Gisteren inderdaad weer naar mijn zusje geweest. Ze is nu thuis met haar dochtertje. Zoontje moet ongeveer nog 2wkn in het ziekenhuis blijven omdat hij te klein is. Ging een stuk makkelijker deze keer. Maar ik realiseer me ook wel dat het een volgende keer weer moeilijker kan zijn. Mijn man gaat er heel anders mee om. Voor hem is het een beetje klaar dat mensen er naar blijven vragen. Met mij praat hij er wel over maar hij hoeft er niet steeds aan herinnerd te worden door anderen. Terwijl ik het wel prettig vind. Als er niet naar gevraagd wordt heb ik het idee dat mensen er niet aan denken en ik vind het fijn dat er over gesproken wordt. Gisteren op verjaardag geweest bij een vriendin. Haar schoonmoeder (nog niet zo vaak gezien) gaf me meteen een knuffel en vroeg hoe het was. Zo lief vond ik dat!
@Peet: ik zag dat ik het topic nog open had staan. Is bij rapleymama's pagina 370. Ik heb haar toen ook over een PB gestuurd. Vond dat wel een goed idee. In het topic was er genoeg over gezegd en had geen zin die discussie weer op te laden daar maar helemaal niks mee doen vond ik toch ook moeilijk
Nou, de dames daar vinden zichzelf wel heel geweldig. Ze zien echt niet wat ze nou eigenlijk zeggen en menen dat ieder respect moet hebben voor elkaars mening. Helemaal mee eens.... Maar wederzijds respect is ver te zoeken als je zulke woorden uit, en daarna er maar over heen praten ... Maar het dreigt aardig uit de hand te lopen zo allemaal, maar dat is echt niet mijn bedoeling geweest. Ik kon het gewoon niet laten om er wat van te zeggen van die uiterst kwetsende opmerking gisteren . En ja, ik vind ook dat wij evenveel recht hebben om fotos te plaatsen als daar de behoefte aan is. HEt is echt niet mijn bedoeling geweest nogmaals.... Ik ben wel benieuwd wat voor"regels"en zullen komen over het plaatsen van fotos.
Hej, ik heb ze ook een pb gestuurd, iig naar drie dames. Ben beleefd gebleven en heb mijn hoop uitgesproken dat ze ooit hun excuses aan bieden. Het is echt vreselijk..... Maar goed. Zoals ik al eens eerder zei tegen een gruwelijk persoon; ik ben liever mezelf met een helaas overleden baby, dan jij die blijkbaar wel het geluk heeft..... Ik moet nog 8 weken....... Of eigenlijk 7,5!
@ jonneke, ik herken ook in mijn man dat hij er anders mee omgaat. Hij wilde al sneller weer leuke dingen doen en positief zijn. Ik had daar zeker in het begin wat moeite mee. Hij heeft me er wel doorheen gesleept. Of sleept mij nog steeds en ik hem. Ervaren jullie ook dat je relatie een flinke verdieping krijgt? ( niet dat we nooit er woorden over hebben gehad, we zijn niet ideaal hoor) maar we zijn er wel echt samen doorheen aan het gaan, ons verdriet. @ Lara, ik kreeg een behoorlijk woest pb-tje terug... Ach...... Ik heb er wat van gezegd en was beleefd, de dame niet, dus het is goed zo, laat maar.... Jij zal hetzelfde gevoel hebben neem ik aan (zinloos)
Lara, ik las in het topic over foto's dat ook moeders met een overleden kindje hun foto mogen tonen. Dat was gezegd door een beheerder ofzo dus ik neem aan dat het verder blijft zoals het is. Peet, wat zielig dat je dan zo'n boos mailtje terug krijgt. Zegt meer iets over haar dan over jou ja. Ach, niks van aantrekken. Wij weten wel beter he! Ja ik herken het ook wel hoor dat de relatie meer diepgang heeft gekregen. Onze relatie is eigenlijk alleen maar sterker geworden daardoor. Tot op heden heeft mijn man mij meer gesteund als andersom. Hij heeft het idee er echt voor mij te moeten zijn omdat ik op dit moment zijn verdriet er niet bij kan hebben. Hij is er dan ook altijd als ik hem nodig heb. Af en toe toont hij zijn verdriet ook wel hoor en kunnen we het er samen wel over hebben. Maar dat anderen er dan naar vragen hoeft voor hem niet. En dat ze dan vragen of kraamvisite voor hem moeilijk is hoeft al helemaal niet. Het leven gaat door zegt hij dan. Ja dat klopt maar zo kan ik er echt niet tegenaan kijken
Peet, inderdaad. het blijft een zinloze discussie zolang zij niet doorhebben wat wij nou eigenlijk bedoelen. En zelf de grote onschuldige uithangen als er een melding van de moderators komt.... Ik ben er ook klaar mee... als ik echt uit wat me dwars zit heb ik een ban te pakken en daar heb ik geen zin in Net hier de kraamhulp op vistie gehad die ons in de kraam/rouw week bijgestaan heeft. He tis zo een ontzettende lieve meid, wij waren ook haar eerste gezin met deze situatie maar ze deed het zo geweldig. Ze is zelfs mee geweest naar de crematie destijds en heeft ons en onze familie maar vooral onze dochter daar zo goed geholpen en gesteund. Echt een hart van goud. We gaan contact houden gelukkig, ze heeft ons zo op ons zwakst meegemaakt, heel bijzonder... Mijn man gaat er ook anders mee om dan mij met het verdriet en voelt zich daar ook af en toe schuldig om, maar ik zeg dan ook., ieder op zijn eigen manier. De volgende afspraak met de psych gaat hij mee en zij zal hem dan ook vertellen dat ook zijn manier gewoon goed is.
Wat fijn Lara dat het contact met de kraamhulp die jullie toen begeleid heeft er nu nog is. Ik heb net de uitzending van Kruispunt over lichtjesdag nog gekeken. Had hem opgenomen omdat ik er vorige week geen tijd en kracht voor had om naar te kijken. Mooie uitzending. Maar ook wel weer even confronterend.
Jonneke,het was inderdaad mooi maar confronterend he, En dan die moeder, 2 kindjes moeten verliezen, verschrikkelijk Voor degene met interesse, ik heb in mijn privealbum nog een paar mooie fotos van ons mannetje geplaatst.
Meiden, Wat fijn dat jullie er ook goed over kunnen praten thuis, hier ook. Maar ik herken mijn man in de van jullie ook hij praat er niet zo graag over met anderen De bewuste topics over het wel of niet plaatsten van avatars en foto's heeft mij ook niet onberoerd gelaten..... ik vind het enorm kwetsend hoe sommigen reageren, maar goed er is al genoeg over gezegd. @ Peet weet je al wanneer er weer en bijeenkomst is in Leiden. Voor ons is het inderdaad op een andere dag, een ander moment dan voor jullie. Ik ben wel blij dat er een bijeenkomst is waar we naartoe kunnen gaan. @lara ik wilde je foto's bekijken, maar het lukt niet? Vandaag trouwens een pittig gesprek gehad met kindercardioloog en neonatoloog, niet zozeer de uitkomst, want dat was al bekend, maar het was een deur naast de kamer waar onze zoon* is overleden...ik begon al te huilen voor het gesprek begonnen was....al voelde het wel alsof onze lieverd dicht bij was. Voor de meiden waar ik niet op heb gereageerd, sorry, kan het soms niet meer bijhouden
mixedbeeb, als je accepteerd kan je kijken, heb je uitgenodigd. En confronterend inderdaad, de kamer ernaast. Kan me dat goed voorstellen.
@Lara, wat een prachtige foto's van een nog prachtiger ventje! Ik krijg er tranen van als ik ze bekijk, het maakt zo veel los. Goed van je dat je ze laat zien. Ik ben er op de een of andre manier nog niet aan toe om alle foto's bij elkaar te zoeken en ze te platsen of er een album van te maken. Zodra ze er op staan laat ik het weten.
Hoi Allemaal, De 20-wekenecho was helemaal goed ! Ben zo blij trots en gelukkig! Hoewel ik het ook wel een beetje confronterend vind, dat je weer zo goed beseft wat je ook weer bent verloren. @Peet, jeeh wat gaat dat hard!! Nog 7,5 week !! Fijn zeg. @Lara, ik heb nog niet gekeken op het forum maar ben nu al kwaad :x. Zal eens gaan lezen. Vraag me af of ik me in kan houden , dit soort gevoelige onderwerpen kunnen me echt ontvlammen. Liefs