Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Belly,Fijn dat je dit topic geopend hebt, ik sluit me aan in het groepje, we hebben allemaal in dezelfde periode onze kindjes verloren..(eind april) En komen veelal dezelfde fases tegen, het rouwen, en op zoek naar nieuw geluk en vrede in onszelf, of openstaan voor een nieuwe zwangerschap... Heb inmiddels ook groen licht gekregen, maar vind het zeker allemaal heel spannend, doen we er wel goed aan, wanneer is de juiste tijd? :( zoveel vragen, maar geen garanties & zekerheden...een sprong in het diepe..

Ik mag overigens zelf kiezen of ik door de verloskundige of ziekenhuis begeleid wil worden in een eventuele nieuwe zwangerschap. Er staan geen extra echo's gepland, dan wel rond 8 wk (dit ivm miskraam in verleden) 12 weken triple test, en rond 20 wk een uitgebreide medische echo, waarbij ze "op zoek" zullen gaan naar eventuele hartafwijkingen..

Bij mij duurt het zwanger worden toch steeds een poos, van mijn zoon was ik na 9 mnd zwanger, onze dochter duurde het ander half jaar voor ik zwanger was. Helaas hebben wij afscheid moeten nemen van onze dochter.. Ik herken de frustraties, graag zwanger willen worden, en dan lijkt het alsof het bij iedereen om je heen lukt, die lopen inmiddels al lang en breed achter de wandelwagens, en ik sta nog steeds met lege handen... Toch besef ik mij, dat het uiteindelijk niet maakbaar is, je niet kunt plannen, een ander heeft wel weer andere problemen waar je geen weet van hebt... ik mag blij zijn met een super lieve zoon, die met de dag wijzer en ondeugender wordt (jan '08) en geheel onverwacht, sta ik onbevangen aan het begin van een nieuw avontuur om zwanger te worden...( zal mijn 4e zwangerschap worden, misschien brengt dat geluk?;)) Ik weet niet wanneer de juiste tijd is, ons verdriet is iets minder scherp geworden, veel verwerkt, en onze dochter een heel mooi en bijzonder plekje kunnen geven, uiteindelijk blijft ons verdriet en gemis toch ondanks een "eventueel " nieuwe wondertje... Ik blijf voorzichtig, maar zet toch de moedige stap, we zien wel, het verlangen is er wel... en oooh als dat eenmaal zover is, lees; een gezonde baby in de armen sluiten, dan zal ik op en top genieten van al dat moois! :)

En Eef, fijn dat zaterdag achter de rug is, en je terug kunt kijken op een mooie dag, in nagedachtenis van James, wat bijzonder gevoel om je kindje zo dichtbij te voelen.. En je nieuwe wondertje in je buik erbij, lukt het al een beetje om te genieten? Voel je je onbevangen, of heb je toch veel zorgen? Spannend je eerste echo! Leef met je mee...

Sinds de uitgerekende datum voel ik mij lichter, minder gespannen, en weer iets gelukkiger, geloof dat er een balans is gekomen!

2. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Eef, Ik zal aan je denken als je je eerste echo krijgt! Spannend hoor! Hoe voel je je nu verder? Kun je er een beetje van genieten ook nu de uitgerekende datum achter de rug is?

Ik was uitgerekend op 1 augustus. En wij hebben fijn de dag met z'n drietjes doorgebracht. Op zich was dit een fijne dag.
    Alleen nogmaals door de hele familiekwestie is er weer veel zoveel terug bij af.....:(

@vlinderevelien, ik vind het fijn dat jullie hebben gereageerd! Het is toch fijn om elkaars verhalen en gevoelens te delen. Dit kun je niet met iedereen in je omgeving doen.

@eef zijn er al mensen in je omgeving die het al weten? En hoe waren de reacties? Of wacht nog lekker met vertellen?

3. VlinderEvelien

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Belly, is het babytje inmiddels geboren in de familie, die dezelfde naam gaat dragen als jullie zoon? Wat een strijd.. :( zo oneerlijk voor jullie.. ik hoop dat de pijn milder mag worden..

Ik ben er zeker mee eens dat veel dingen die je hier op het forum met elkaar bespreekt, moeilijker zijn om in je omgeving over te spreken... alsof je altijd alles moet uitleggen, en hier gelukkig niet! ;) Kreeg laatst al de opmerking; oh jullie willen vast geen nieuw kindje meer.. ze vullen het alvast voor je in...:p dat is niet zo handig..
    Groetjes

4. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al wel tegen enkele mensen gezegd, maar maak het pas echt bekend na de eerste echo. Zal ook wel moeten ivm de hockey :D. Iedereen reageerde echt super enthousiast. terwijl ik zelf nog niet super blij durf te zijn. Kan er al wel echt een beetje van genieten.

@Belly, ik denk dat ik iets gemist heb maar kon het niet teruglezen. Hoezo een kindje in de familie die dezelfde naam gaat dragen als jullie zoontje? Is dit buiten jullie om gegaan? :$

En van die opmerkingen van mensen moet je je echt niets aantrekken. Sommige mensen beseffen echt niet wat ze zeggen en hebben echt een enorme plank voor hun hoofd. Ik heb ook opmerkingen gehad van mensen dat ik dacht van HUH???!! Voornamelijk de opmerking "(Ach) je bent nog jong" vind ik echt heeeeeel irritant. Dat hebben zoveel mensen tegen me gezegd.

5. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Wat fijn Eef dat mensen om je heen positief hebben reageerd. Kun je dan nu nog hockeyen of moet het nu even stil zetten?

Ik probeer bij stomme opmerkingen altijd maar te denken dat mensen het goed met ons voor hebben en het goed bedoelen. Mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen heb ik soms het idee. Gelukkig begrijpen wij elkaar hier!

Het kindje is volgens mij nog niet geboren. Maar dat kan echt ieder moment gebeuren.
    Ja eef het is idd zoals je denkt! Zij hadden de naam al (hier wisten wij niets van) en zijn nu boos op ons omdat wij erover wilden praten?! Zij hebben ons niets vertelt moesten het viavia horen.

Allemaal een fijne dag vandaag!

6. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Belly, ik sta echt met mijn bek vol tanden :$, wat ontzettend resprectloos zeg!! Alsof jullie niet al genoeg hebben meegemaakt!!!

Ik hoef nu niet te hockeyen want we hebben vakantie :D. Dus dat komt nu eigenlijk wel erg goed uit. Vind het toch een beetje riskant om te hockeyen. Zou het mezelf niet vergeven als ik een stick of bal in mijn buik zou krijgen en er daardoor iets mis zou gaan.

En ik hou mezelf ook maar voor dat mensen het allemaal goed bedoelen hoor. En dat is ook echt, heel veel mensen leven mee. Maar vind het gewoon irritant als mensen zeggen ach je bent nog jong. Weet ook wel dat het scheelt of je 26 bent (zoals ik) of dat je halverwege 40 bent en je misschien minder tijd meer hebt, maar het maakt het niet minder erg. En ik vind het ook irritant als mensen het hebben over een miskraam. Snap wel dat ze niet goed weten hoe ze het moeten verwoorden maar toch doet het altijd een beetje zeer als mensen dat zeggen.

Ben dan ook heel blij dat ik met jullie erover kan praten. Is toch fijn om te praten met mensen die je niets uit hoeft te leggen.

7. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja Eef dat hebben wij ook nog steeds! Toen het mij werd verteld kon ik ook niet reageren. Ik dacht echt dat het niet waar was! Maar jammer genoeg is dit het wel! Ik ben bang dat we zo op deze manier nog vaak geconfronteerd worden met en dat terwijl we juist verder willen. Denk dat familiefeestjes en uitjes er voor ons niet meer in zitten.

Fijn dat je nu vakantie hebt met hockey, neem aan dat je dan na de stop op de bank meejuicht?

Ik snap je hoor met dat sommige mensen niet zo tactisch zijn, sommigen floepen er maar wat uit! Dat ze denken dat het een miskraam is is ook zo irrie. Merk wel dat bv collega's nu wat meer vragen hebben en laatst vroeg iemand mij hoe het nou allemaal was gegaan, normale bevalling ed. Zij stond een beetje verbaasd. Volgens mij denken sommigen dat een kindje in je buik kan oplossen ofzo???

8. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi allen, lees zo nu en dan even brutaal mee... En wil me even aansluiten bij het last hebben van domme mensen! Zo vreselijk, hoop van harte dat ik nooit onnozele opmerkingen
    maak richting mensen die al zoveel verdriet hebben ( ik ga er echt vanuit van niet, gezien mijn ervaringen let ik er wel op...

Nummer 1 klote-opmerking vind ik die over 'de miskraam' niet dat ik een miskraam wil onderschatten, want dat lijkt mij ook gruwelijk wreed, maar een geboorte en een baby in je armen mag nooit een miskraam woorden genoemd...

Meiden, veel kracht en liefs peet

9. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik weer zwanger mocht worden 4 maanden na de afbreking, dacht ik laten we het proberen, het heeft alleen geen haast.
    Ik was in 1 keer weer zwanger, dat is snel.
    Inmiddels een goede punctie gehad, nu volgt volgende week maandag mijn 20 weken echo.

10. VlinderEvelien

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Likaloetje, gefeliciteerd met je zwangerschap, alle succes a.s. maandag! Dat was zeker vlot na 1 mnd proberen, wat een prachtig kado! Gaat alles goed met je?

@Peet, heb zelf helaas ook een miskraam gehad, ineens abrupt je zwangerschap afgelopen,vreselijk, maar toen ik met de 20 wk echo vertelde over ons dochtertje die ernstig ziek was, en wij moesten nadenken over een zwangerschapsafbreking, vroeg iemand mij; is dat dan een abortus of een miskraam? :$ Nou toen heb ik even haarfijn uitgelegd dat het een "zwangerschapsafbreking is van een zeer gewenst kindje"... En maar blijven denken, de onwetendheid van mensen, ze bedoelen het goed, maar dat neemt niet weg dat je veel, heel veel moet incasseren... en dat is nu maanden later nog steeds het geval... Wordt wel steeds assertiever in mijn reactie, dus dat is zeker een positieve ontwikkeling!

@Belly, het blijft een raadsel hoe wij zijn bevallen...:( eigenlijk willen mensen het gewoon niet weten..Vond je opmerking wel grappig, een baby die zomaar oplost... om maar niet te spreken over heftige ontsluitingsweeen, stuitbevalling.. ik vond bevallingsverhalen altijd erg fascinerend, tegenwoordig heb ik er moeite mee gekregen, zij hebben tenslotte een gezonde baby in de armen mogen sluiten na de bevalling..ik word telkens herinnert aan mijn eigen bevalling.. en het is heel erg, maar dat wordt soms vergeten!

@Eef, die opmerking; je bent nog jong.. hebben wij ook veel moeten aanhoren.. ze gaan voorbij aan je verdriet, die heeft namelijk niets met je leeftijd van doen.. Bij ons stond op nr.1 gelukkig heb je er al 1... Nu klopt dat ook wel, maar kan het alleen hebben als mijn eigen moeder dat zegt, want dan weet ik wat ze bedoelt, zonder het verdriet van ons 2e kindje weg te schuiven, want dat is waar het om gaat..

De laatste week lees ik alle www's op hyves dat iedereen van de daken afschreeuwd dat ze zwanger zijn, of bevallen zijn van hun baby's... Het kost me sommige dagen veel energie om wederom te incasseren... Het is dan net alsof al die blijdschap mij verlamt, en ik soms niet begrijp hoe het kan dat iedereen zo blij is, nu ben ik iemand die er zelf ingetogen mee om gaat, toen ik zwanger was heb er ik niets over op hyves gezet, wou het meer bij mezelf houden.. Herkennen jullie dat? Hoe gaan jullie hiermee om?

Groetjes Evelien

11. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik schrijf zo wat mee in meerdere topics maar volgens mij zitten hier wat meiden bij wie de bevalling nog niet zo heel erg lang geleden is dus vandaar dat ik wel geinteresseerd ben.

Ik heb zelf gelukkig wat minder moeite met alle opmerkingen om me heen en ookmde confrontaties met zwangeren en baby's. Al mijn vriendinnen en mn schoonzusje waren allemaal tegelijk zwanger.

Wel hoop ik dat het bij ons weer snel mag lukken, maar dat hebben we allemaal niet in de hand. Ik merk wel dat nu de vakantie achter de rug is, ik er weer helemaal voor wil gaan. Tis nu ongeveer een half jaar geleden, en de uitgerekende datum is nu ook een maand achter de rug. Hoelang duurde het bij jullie voordat je er weer aan toe was? Ik vind het wel doodeng....

12. VlinderEvelien

17 mei 2011
    268
    0
    0
    MissJopie, wat fijn dat je er ook weer voor wilt gaan, hier ook, vind het ook heel spannend.. Mijn uitgerekende datum afgewacht, nu bijna 3 weken geleden.. Ik weet ook niet wanneer je er precies weer klaar voor bent, ik weet alleen dat ik het wel heel fijn zou vinden om opnieuw een wondertje te mogen verwachten.. ;) probeer me toch op de mooie dingen te focussen, en niet alleen maar te denken dat het wederom mis zou kunnen gaan.. :( maar dat blijft wel een verontrustend gevoel..

@alle dames in dit topic, in een vorig bericht gaf ik aan moeite te hebben met alle social media oa. hyves.. ik heb besloten ermee te stoppen :D sinds een maand mobiel internet, en was zo vermoeiend om telkens berichtjes te krijgen mbt alle geboren babytjes.. terwijl mijn dochtertje nu ook geboren "zou" zijn.. Maar dames, morgen ga ik wel voor het eerst op kraamvisite, bij een tweeling, een jongen & meisje, en ik verheug me erop om ze te knuffelen, maar ben ook tevens bang voor de gevoelens die dan omhoog komen.. gelukkig heb ik een hele begripvolle vriendin, dus de tranen maar de vrije loop laten.. denk wel dat het verlangen enorm groot is! Doe het ook voor mijn zoontje, is ook goed voor hem om "levende" babytjes te zien, dat het ook zo kan, tenslotte.. ;) Groetjes

13. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @missjopie,
    Fijn dat je voor jezelf een keuze hebt gemaakt! Ik ben er zelf nog niet helemaal aan toe maar denk dat het niet lang meer duurt.

@vlinderevelien,
    Wat goed van je! Laat de tranen maar lekker komen! Fijn dat het een goede vriendin is, die zal er dan ook wel alle bergip voor hebben. Bij mij heeft het juist geholpen om de kindjes die pas geboren waren te knuffelen. Gelukkig waren dit ook goede vriendinnen. Bij mij bleef het huilen uit. Ik kon het goed scheiden. Ik wist dat ons kindje niet het geluk zou hebben gehad om er zo gezond en onbezorgd te liggen.
    Neemt niet weg dat je kindje niet in je hoofd opkomt als je van die kleintjes ziet en vasthoud.
    Veel plezier! Ik hoop dat je het je weer een stapje verder kan helpen!

14. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ja ik denk ook vaak aan de risico's ipv dat het ook goed kan gaan... Raar he? Maar dat komt vast door wat je hebt meegemaakt. Mijn leeftijd speelt ook mee, dus ik zou pas rust hebben na een goede 20 weken echo.

Hoelang is het bij jou geleden belly? Ik heb hetzlefde als jou. Kan er goed tegen om andere zwangeren of baby's te zien. Net naar mijn schoonzusje met baby geweest van 2 uur oud. Ze was 5 weken na mij uitgeteld. Confronterend, maar toch kan ik blij zijn voor haar. Misschien word het wel erger als een zwangerschap bij ons zo uitblijven of heel lang gaat duren...

Succes evelien! Tis ook allemaal niet niks. Ben je vorige keren makkelijk zwanger geworden? Wij wel daarom denk ik dat het moeilijk voor me is als het niet 'zomaar' lukt. En niet raar natuurlijk, ik word ouder en het blijft een wonder natuurlijk. Zo te lezen heb je al een zoontje. Net zoals wij! Dat maakt wel veel goed he?

15. VlinderEvelien

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Nou de kraamvisite heeft idd goed gedaan, kon het ook prima scheiden van mijn eigen verdriet, dus de tranen bleven uit.. Was zo verwonderd! Wow, twee gezonde kindjes... Heb het meisje de fles gegeven en een hele tijd mee geknuffeld, zo vertrouwd en fijn gevoel! Maar in vergelijking met een paar maand terug, toen stokte mijn adem bij het zien van een pasgeborene, een hele overwinning! En toen we de baby's naar bed hadden gebracht en ik naar buiten liep, fladderde er een vlinder voorbij... mijn vlindertje ;)

Zoonlief vond het mooi allemaal, en liet even zien hoe het allemaal moest met de fles, wijsneus.. Ook het bevallingsverhaal kon ik goed hebben, ondanks dat we dezelfde artsen aan het bed hadden staan, raar he dat zelfs dat vertrouwd kan voelen..

Tot nu toe raak ik niet makkelijk zwanger, ben nog wel "jong" eh weet niet hoe "oud" jij bent MissJopie? Maar als begin dertiger maak ik me nog niet zo zorgen over mijn leeftijd, wel dat het wederom een lange tijd kan duren voordat ik zwanger ben.. Met mijn zoon duurde het zeg maar een klein jaar, en met mijn dochter anderhalf jaar.. Dat speelt voor mij nu ook zeker een rol over het wel niet open staan voor een nieuwe zwangerschap.. Ben best wel bang voor de teleurstelling maandelijks, heb helaas al vaak meegemaakt.. Denk altijd, mijn tijd komt nog wel.. we hope so :p maar een tikkeltje jaloersie op z'n tijd komt echt wel voorbij hoor, gelukkig heel menselijk, maar niet leuk om te zien dat een kennisje inmiddels al 2 kids heeft gekregen in de tijd dat wij "proberen" een 2e kindje te krijgen...geduld leren..

Ben idd heel gelukkig met mijn zoon, hij wordt bijna 4.. hij heeft me zeker door de zware tijd heen geholpen, zo'n wijs manneke!

Groetjes

16. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @missjopie, ik ben ook eind Maart ook bevallen. Ja misschien wordt het gevoel dan nog erger. Maar ik heb het gevoel dat als er bij ons geen kindje meer komt dat het niet anders is. Klinkt misschien heel gek, maar dan moet het zo zijn ofzo (misschien is dat juist ook troost?). We gaan het hoogstwaarschijnlijk wel weer proberen, alleen ben nu nog niet bezig. Wil nu eerst eens even aan het idee wennen. En als ik/ wij er echt helemaal klaar voor zijn dan gaan we ervoor. En zie ik het wel.

Fijn vlinderevelien dat het een goede/ positieve ervaring is geweest! Helpt je toch weer een stapje verder! Wat leuk dat je zoontje er ook zo lief mee om gaat!

Liefs

17. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

In de vakantie is het er niet echt van gekomen om te reageren dus nu maar weer een berichtje van mij.

@MissJopie, fijn dat jullie er weer voor willen gaan! Ik hoop ook dat je snel een fijne gezonde zwangerschap mag hebben! Wij waren heel snel eigenlijk er al weer aan toe om te proberen zwanger te worden. En (achteraf gezien) is het gelukkig ook weer heel snel gelukt.

@VlinderEvelien, Wat fijn dat de kraamvisite zo goed is bevallen! Ik denk dat je zelf dat ook weer kracht geeft omdat je merkt dat je heel sterk bent. Ik zou ook niet zo snel op hyves en dergelijke het van de daken schreeuwen. Laatst had iemand die ik ken op facebook gezet dat de combitest goed was en dat de kans op het syndroom van down dus nihil was. Zulke dingen zou ik er al helemaal niet opzetten. De kans dat ons kindje deze hartafwijking had was ook nihil, maar helaas pindakaas waren wij wel degene die de pech hadden. Misschien dat ik daarom er ook minder goed tegen kan als mensen zulke dingen op internet zetten. maar goed ze zullen natuurlijk (en terecht) wel heel blij zijn en het van de daken willen schreeuwen.

@Belly, wat fijn dat jullie waarschijnlijk het weer willen proberen! Hoop echt van harte dat het geluk jullie weer toelacht binnenkort!!

Hier alles goed. Hebben afgelopen maandag de eerste echo gehad. Was echt doodzenuwachtig maar het hartje klopt en we hebben het zelf kunnen horen. Moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb en me niet heel druk maak. Hoewel ik wel op zou zien tegen de 20-weken echo denk ik. Heb zoiets van: geef me maar een roesje en maak me maar wakker als alles goed is haha. Maar ben ook nog niet helemaal over de top blij ofzo. Ben wel wat terughoudender uit zelfbescherming. Omdat je niet teleurgesteld wilt worden.

Liefs

18. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Hoi dames,

We gaan er idd weer helemaal voor, maar ik blijf het wel eng vinden. Ik heb steeds gezegd na de zomer, dus nu wil ik niets liever. Mijn man vind me nu al een 'frusto'. Hij is meer rustig aan, het komt wanneer het komt. Ik wil juist alle vruchtbare dagen maximaal benutten, maar hij houdt niet van sexen 'op commando' ;). Ik zie het dan als een gemiste kans. Pfff vind ook dat wel lastig hoor. Hij heeft in principe gelijk hoor maar ja........... Ik zou heel graag willen denken zoals jij Belly, maar ik weet niet of ik dat kan. Ik heb ook steeds geroepen dat als het niet zo is, dan niet.

Alle andere keren zijn we enorm snel zwanger geworden. Het was eigenlijk twee keer de tweede ronde raak, waarbij we tijdens de eerste periode nooit goed ons best hebben gedaan. Het rare is dat ik nu weleens denk dat het weleens veel langer kan duren. Je kunt er gewoon niks van zeggen he? En als het ooit weer zover zou mogen zijn dan heb ik denk ik hetzelfde als jij eef. Daarnaast ben ik toch best bang dat er wat bovenkomt. Maar misschien ook wel niet. Als ik er maar aan denk dat je de nekplooimeting doet pffffff. Geef mij ook maar een roesje tot en met de 20 weken echo...

19. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik sluit me bij jullie aan, een roesje tot aan de 20 weken echo?! Zo niet gek zijn... maar eef kun je nu dan helemaal niet genieten of is het genieten met angst.
    Wij zijn trouwens nog niet begonnen hoor.

@Jopie ja denk dat het zelfbeschreming is hoor Jopie. Ik zeg dat nu maar misschien als we er weer helemaal voor gaan, sta ik er anders tegenover. Maar ik zou dit zoals de laatste keer niet meer mee willen maken dus als het zo weer zou uitpakken dan liever niet....

Liefs

20. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

jawel kan wel genieten hoor. Ben alleen wel wat meer gereserveerd. Heb wel juist het idee dat ik er nu bewuster van geniet dan de vorige keer. Maar misschien komt dat ook omdat ik vorige keer heel de zwangerschap een slecht voorgevoel heb gehad, terwijl ik er nu wel vertrouwen in heb. Het is alleen wel dat de angst om een teleurstelling te krijgen blijft. Maar juist de kleine momentjes, als ik bijvoorbeeld lekker in bad lig, dan geniet ik wel heel erg van het feit dat er weer een wondertje in mij groeit.

@MissJopie, ik kan me goed voorstellen dat jij alle kansen wil benutten. Dat had ik ook heel erg. Gelukkig kon ik mijn man redelijk makkelijk overhalen (dan maar op commando hoor haha). Je moet niet zeggen wanneer de meest vruchtbare dagen zijn en dan gewoon hem verleiden haha, dan zwicht hij sowieso :D. Maar het is inderdaad erg frustrerend.

Liefs

Deel Deze Pagina