Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja naar is dat hé, de vk had het aan gegeven aan felicitas dat ons zoontje overleden was, maar is denk ik iets niet goed gegaa,n want paar weken terug werd ik gebeld door felicitas....
    Vrouwtje aan de telefoon vond het ook heel vervelend

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat een lief gebaar Lara van je nichtje! Heel speciaal zoiets! Ik zal dadelijk eens kijken naar jouw ring. Ben benieuwd. Ik heb er ook over gedacht iets met de as te doen maar wilde dat toch niet. Op de een of andere manier vind ik dat dat bij elkaar moet blijven. Nu krijg ik wel met kerst een ketting met een vlindertje er aan van mijn man. Zelf wil ik dan nog een hangertje kopen met de letter "E" van ons meisje.
    En wat fijn dat je op je werk de tijd krijgt om in eigen tempo terug te komen. Zou ook heel vreemd zijn eigenlijk als je dan weer aan de slag moest. maar het geeft je wel de rust en ruimte het in eigen tempo te doen.

En ja, die felicitas dozen... Vreselijk. Je kan je zo overal voor aanmelden maar afmelden lukt dan ineens niet. Net als met mailtjes e.d. Ik kreeg een maand na het overlijden de kraamdoos thuis van VGZ. Ook zo fijn... :S

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    En Vlinder: jij succes vanavond met kraamvisite!

4. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    @ Jonneke: ik was ook maar 2 dagen ongesteld en vertelde dit gisteren aan de gyn... dit kan de ene heeft de eerste heel veel en de ander bijna niets.

ALs het maar niet bruin was maar rood dan was het goed want dan stelt het als een ongesteldheid...

Hoop dat je er iets aan hebt....

5. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ eef5, ja, al die blije dozen / cadeau-dozen. Mij belde ze ook en er bleef mail komen. Gefeliciteerd mevrouw, volgens onze gegevens is uw baby nu een maand oud! Ik wist ook niet meer precies wat ik wel of niet had aangevraagd.
    Bij de kinderopvang moest ik ook weer opnieuw vertellen dat ze inderdaad al wel mijn gegevens hadden, maar dat dit een andere zwangerschap betrof. Lieve dames daar verder, maar dan is er even verwarring helaas. T zijn van die pijnlijke dingen. Net als de vraag; goh is dit je eerste kind? Als ik ja zeg verloochen ik voor mijn gevoel Christian. Als ik nee zeg moet ik het toch uitleggen en schrikken mensen best wel.

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dank je Roompje, daar heb ik wel wat aan. Ben weer gerustgesteld :D Het was wel echt rood dus dan zal het hem dan toch wel zijn. Nu nog uitzoeken wanneer mijn eitje komt... dan gaan we het er toch maar weer op wagen! Vind het wel eng hoor...

7. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Jonneke, je ei komt deze maand wel wat eerder waarschijnlijk dan...normaal zou ik de 10e dag beginnen met testen maar nu begin ik op dag 7... das voor mij a.s. vrijdag

8. linde90

linde90 Niet meer actief

T blijven inderdaad pijnlijke situaties....

ik ben benieuwd wanneer mijn cyclus dan weer op gang komt, hopelijk wel weer netjes dat als we groen licht krijgen eind februari dat we er dan als we aan toe zijn weer voor kunnen gaan. Maar het blijft nog even afwachten wat er uit het DNA onderzoek komt,, ben wel zenuwachtig daarvoor....
    Maar we hebben goede moed.

Wat doen jullie met de feestdagen, wel naar de families toe.(sorry vraagteken is even foetsie).
    Ik twijfel zo enorm, eerste kerstdag is mijn nichtje jarig en die viert het dan ook.
    Maar mijn zus is zwanger en haar schoonzus ook, ik zie mezelf echt niet tussen 2 dikke buiken zitten. daarna zouden we naar mijn ouders gaan, maar dat is dan volle bak binnen met broers en schoonzussen en kinderen. En ik kan die drukte echt nog niet hebben, dat komt dan zo op me af......
    Maar voel me ook een zeur als ik niet ga... Oftewel zit met mezelf in de knoop..

9. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Wij gaan met de kerstdagen naar mijn ouders en de ouders van mijn vriend. Ook daar een kleine aanwezig maar ik vind het juist fijn om bij de kleine te zijn. Geeft me juist vertrouwen...

Naja iedereen staat anders in de situatie en zeuren doe je zeker niet je hebt heel wat meegemaakt en je moet doen wat je zelf graag wil... wat geeft je hart je in? En maak je niet druk om anderen die moeten het maar begrijpen...

Dikke knuffel en doe wat JIJ denkt wat goed voor je is!

10. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ Lara, niet gaan en voor jezelf kiezen! Het is echt heftig waar je doorheen gaat dus denk niet dat je maar even door moet zetten. Dikke buiken en kinderen, echt niet doen!

11. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Euh, ik klink wel erg dwingend.... Sorry!

12. linde90

linde90 Niet meer actief

mijn hart geeft eigenlijk in NIET DOEN!!!
    Ik denk dat ik mijn ouders vraag of we de 3e kerst niet langs kunnen komen, en geef dan mijn nichtje wel haar kadootje...
    Het is anderhalf uur rijden en als het echt te veel is zit ik daar met kerst..

Bedankt voor jullie antwoorden... Heb de knoop doorgehakt (nu alleen nog even doorgeven)..

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Groot gelijk Lara, je moet doen wat voor jou goed voelt en niet aan anderen denken.
    Zelf had ik het er gister met mijn man toevallig over. Zijn ouders wonen aan de andere kant van Nederland en daar zitten we het weekend. Maar hebben daar ook mogelijkheden even alleen te zijn als we willen. Maandag gaan we naar mijn ouders waar mijn zusje ook zal zijn met haar pas geboren kindje. We gaan wel maar hebben besloten weer weg te gaan als het te veel wordt, maar die wonen dichtbij dus is makkelijker gedaan als dat je anderhalf uur moet rijden. En ik ga daar aangeven dat ik niet wil dat er steeds over kinderen gepraat wordt. Merkte gister met de verjaardag van mijn zusje dat ik daar veel moeite mee heb.
    Toch lastig die feestdagen. Hoe dichter het bij komt hoe meer ik er tegenop zie. Herkennen jullie dat?

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja herken het zeer zeker.
    Vooral oud en nieuw zie ik enorm tegenop.
    SInd ik moeder ben, ben ik al zo emotioneel als wat en ga ik terug denken aan wat er allemaal gebeurt is.
    En dat zal dit jaar helemaal verschrikkelijk zijn om alles weer de reveu te laten passeren.
    Heb al tegen mijn man gezegt dat ik niemand wil zien die avond en nacht, misschien duik ik wel tegelijk met mijn dochter mijn bed in....

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja oud en nieuw daar heb ik ook nog geen plannen voor. Ik denk dat wij ook thuis blijven en niks doen. Echt geen zin gezellig het jaar af te sluiten. Het kan me niet snel genoeg voorbij zijn.

16. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Wij hebben met oud en nieuw altijd een thema feest met vrienden. ik ga wel gewoon en ze weten er allemaal van en steunen ons ook. ik heb wel besloten om niet te drinken dan wordt het te veel.

het wordt zowiezo janken om 0.00 maar mijn vriendin jankt lekker mee en als ik het echt niet meer zie zitten ga ik naar huis maar meestal valt dat wel mee.

Ik weet niet maar misschien denk ik er te licht over... ik zie het dan wel maar vind het een moeilijke avond maar ook een nieuw begin op een of andere manier...

xxx

17. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Peet, Heel herkenbaar die vraag van mensen of het de eerste is. Ik krijg dat ook echt niet uit mn strot, terwijl ik eigenlijk ook helemaal niet aan iedereen wil uitleggen hoe of wat. Maar doe het dan toch maar. Mensen schrikken inderdaad wel als je dat zegt.

@Alle anderen, kan me goed voorstellen dat jullie enorm op zien tegen de feestdagen. Heel veel sterkte allemaal, hopelijk hebben jullie toch een beetje fijne dagen.

Liefs

18. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @ peet en eef, voor jullie helemaal lastig idd jullie 2e kindje, niet zichtbaar voor de buitenwereld. Hier óók reacties, je buik groeit echt harder met de 2e he? Ja zeg ik dan, en van de 3e helemaal he! ; ) blijft raar, en uitleggen brengt héél wat teweeg, bracht laatst iemand aan het huilen, was niet mijn bedoeling natuurlijk!

Hier gaan we rustig maar emo de feestdagen in, ben 15 weken zwanger, volgende week echo! Spannend! Hopelijk mét goed nieuws het nieuwe jaar in!

@ meiden die in 2012 er weer voor gaan, leuk om te horen, hoop dat het geluk jullie vlot mag toelachen!

Liefs evelien

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, vinden jullie het goed als ik hier ook meeklets, zit hier ook altijd een beetje te spieken (schrijf in het topic wat hier naast loopt 'nieuwe poging na doodgeboren').

Ik lees hier ieder keer en dan lees ik keer op keer die herkenning, vandaar....

Sommige van jullie ken ik van verschillende vlindertopic's hier...

Ik ben momenteel alweer bijn 29 zwanger van ons tweede wondertje, afgelopen maart hebben wij met 22 wk afscheid genomen van ons knulletje Loek. Loek had diverse afwijkingen wat niet verenigbaar was met een normaal leven, we hebben toen de moeilijke keuze gemaakt de zw-schap af te breken. Nu weer zwanger en het gaat goed, dit wondertje is gezond (wat het bealngrijkste is!).

@ Lara; wat betreft de kerstdagen en zwangere vrouwen en kinderen... Ik zou het niet kunnen (ik kon het in het begin niet verdragen). Je moet natuurlijk zelf weten wat je gaat doen, maar forseer jezelf niet voor een ander, jij en je gezinnetje zijn nu het belangrijkste!

@ Eef; las (vlgs mij hier) dat je 20 wk echo goed is! Wat super meid, wat een ontlading is dat hey! Hier had ik echt na de de 20 wk een omslagpunt (niet dat ik heel erg gespannen was daarvoor...) Maar er kwam een soort rust over me heen!

@ Roompje; ik ga ook wel wat traantjes weg pinken met oud & nieuw, denk dat dit voor ons alles geld, het is zo een apart jaar geweest. En een nieuw jaar is toch een nieuw begin, waarin hopelijk voor ons allemaal heel veel geluk te wachten staat!

@ Vlinderevelien; jij bent alweer bijn 15 weken zwanger, wat fijn, wat gaat het snel zeg! Voel je je goed?

@ Jonneke; wat sterk dat je je zusje gaat zien met haar pasgeboren kindje met de kerst. En zeker, als je het niet trekt, gewoon weg gaan. Ik vond in het begin 'sociale aangelegenheden' heel vreemd, ik voelde me vaak vreemd en had het idee dat mensen 'anders naar mij keken' en ook niet goed wisten wat ze met me aan moesten. En ik zie ook op tegen de feestdagen, ondanks dat ik weer zwanger ben. Heb er weinig behoefte aan dit jaar (eigenlijk iedere jaar niet zo, maar nu had het allemaal anders moeten zijn)

@ Eerste kindje verloren; hier krijg ik ook vaak de vraag, owh is het je eerste? Een vreselijke vraag, en de ene keer zeg ik ja (wat dan als veraad voelt naar Loek) en soms zeg ik nee en leg ik het hele verhaal uit.

20. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej Frenzy!! Warm welkom hier;)

Deel Deze Pagina