@Uit het oosten des lands, met goed bericht 2012 in..... Onze echo was een succes, wat een ontlading, een opluchting, we hoeven niet meer bang te zijn voor een grote verassing met de 20 wk echo, we hebben een prachtig hart gezien en gehoord, wat een geweldig kind! Moet even alles laten bezinken, ben echt superblij! Hoe dubbel, na een zware week van MissJopie en afgelopen maand van belly... De beladen kerstdagen van ons allemaal... Het is tijd om 2011 gedag te zeggen, zal morgenavond ook de nodige traantjes laten.... Goede jaarwisseling voor iedereen! Liefs Evelien
Wat fijn Evelien dat alles er goed uit zag! Kun je 2011 toch nog goed afsluiten. Ja de afsluiting van het jaar zal emotioneel zijn. Ik heb er echt helemaal geen zin in. We blijven denk ik lekker thuis met zijn tweetjes. Laten we hopen dat 2012 voor iedereen een mooi jaar mag worden.
Vlinderevelien! Wat een prachtig nieuws! Zo moet het ook! Heerlijk en knallend het jaar uit, jij dat 2012 voor ons allen een prachtig jaar mag worden.. Vanmorgen ook een echo gehad. Nog even een extra check op eventuele hydrops. Maar niks hoor, keurig manneke, netjes ingedaald ligt hij te duimen. Belly en missjopie, denk aan jullie.... Liefs peet
Oh Eef! Ik heb een lamp...... Nu nog ontzettend op zoek naar muurstickers of weet ik t wat om de witte muur op te leuken..... Dus als je nog een goede tip hebt!
peet: kijk eens op welkom bij Sadora Designs - muurstickers, foto op canvas - tekst op canvas - graveren van juwelen daar hebben ze leuke muurstickers en mijn tip is bestel ze 'als sjabloon'. dan plak je de sticker als sjabloon op je muur en dan kleur je die in met muurverf. ideaal en echt heel erg mooi. dan kun je ook zelf de kleur kiezen die j zelf wil. als je wil zien hoe het staat op de kamer van onze kleine kan ik een foto maken.
Thanks missjopie! Heb al een poosje op de site gekeken, leuk! Maakt t uit denk je dat t een Belgische site is voor de levering? Vind t sowieso leuk om een foto te zien! De kinderkamer is bijna klaar, maar heeft nog wat aankleding nodig...... Dus inspiratie kan ik wel gebruiken. Was de begrafenis wat je voor ogen had? Vreselijke dag neem ik aan, onwerkelijk... Liefs en thanks peet
@ Lara; ik vind het heel sterk van je dat je de kerst hebt gevierd met je neefjes en nichtjes, en tuurlijk hoorde jullie mannetje daar bij! Vervelend dat er niet zo veel over hem gesproken wordt, ik zou het zeker even een keer aankaarten. Ik vind het heel fijn om over Loek te praten, maar merk soms dat mensen die goed weten wat ze met me aan moeten.... Wat een leuk idee van de wensballon, eigenlijk kriebelt het hier ook wel om zo een ballon voor Loek op te laten, maar ben een beetje laat om er nu nog een te halen. @ Vlinderevelien; Ga je nu voor dit kindje een ander thema doen, of ook weer dezelfde? Voor Loek wilde we dit ook al (nou ja, toen wilde ik rood/wit/blauw). En nu kwam het idee erbij om alles een beetje 'hollands' te maken... En wat leuk een oranhe kindewagen, daar val mee op! Ik ga ook nog lakentjes maken voor in het ledikant en wiegje (maar dan gewoon wit met een delfsblauwe rand erop...) Is niet zo moeilijk! Gefeliciteerd met de goede echo, ik ging huilend het ziekenhuis in (van spanning) en kwam er huilend weer uit (van blijdschap). Wat een ontlading he! En nu lekker proberen te genieten van dit wonder.... Hebben jullie het geslacht gezien, of is het een verrasing? @ Eef; nog 10 weken nu, en het gaat hard... Bizar hoor, ik had verwacht dat het heel langzaam zou gaan (ook door de omstandigheden). Maar het gaat hard, moet ook nog zo veel regelen! En wat apart he! Straks gaat het echt gebeuren, krijg je echt dat kindje waar je al zo lang naar verlangt, herken je gevoel hierin. Ik denk dat ik zeker een week of 5/6 dit gevoel heb gehad na 20 wk echo. Je bent ook al over de helft, is jullie kamertje al af? Had je al veel spulltjes gekocht? @ Jonneke; Bedankt voor de tip, ik heb een kaarsje aangestoken! @ Roompje; ik weet het niet, verwarrend allemaal! Ik lees wel vaker dat meiden tussen tijdse bloedingen hebben, zelf nooit gehad... @ Missjoppie; wat vervelend allemaal meid, dikke knuff! Het zal je allemaal flink opbreken, en dan nu wrl vruchtbaar, maar snap dat je dat laat gaan.... Hoop op zoveel geluk voor jou in 2012, en hopelijk hebben je moeder en jullie engeltje elkaar boven gevonden! Hoe was de dag, lijkt me zo onwerkelijk allemaal..... @ peet; wat fijn dat je kleine al helemaal klaar ligt, met z'n duim in zijn mond....Nog ff meid! Ik weet geen leuke site met stickers. @ jaarwisseling; mrg is het zover, brrrr.... als ik er aan denk ga ik al huilen... Ga bij mijn broer eten met vrienden van hem, zie er tegen op, want ben bang dat ik emotioneel word/ ben..... Maar goed kunnen dan altijd nog weg! Ik wens jullie alles het beste voor 2012, ik hoop dat er voor ons allemaal een grote portie geluk staat te wachten!!!
VlinderEvelien, Peet en Frenzy, fijn om te lezen dat het met jullie en de ukkies goed gaat! Lijkt me zo fijn om nog net voor het nieuwe jaar goed nieuws te horen, het is al moeilijk genoeg. Lara wat naar dat ze jullie kanjer niet benoemen, lijkt mij ook heel vervelend, hopelijk kun je hier wel over praten met hen. Jonneke schiet het al op met klussen of is het (net als bij ons ) nogal een groot project? MissJopie ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Ik ze echt op tegen dit hele nieuwjaarsgebeuren, ik merk dat ik vandaag meer emotioneel ben en meer moeite heb dan met kerst. Het voelt ook zo raar, afscheid nemen van het jaar waarin ik weer moeder geworden ben, afscheid nemen van het jaar waarin we onze kanjer* verloren, het voelt net alsof ik weer afscheid neem van ons knulletje zeg maar....ik kan het zelf net goed plaatsten, hebben anderen dit ook? Ik wil in ieder geval iedereen alvast de beste wensen toewensen voor het nieuwe jaar, dat alle wensen maar uit mogen komen, dat de zwangeren hier een gezond kindje op deze wereld mogen zetten. Voor iedereen die hoopt op een nieuwe zwangerschap, ik hoop echt dat 2012 'ons' jaar wordt. Liefs mixedbeeb
Hier even een korte reactie: @Evelien, Wow wat super!!!! Echt mega fijn om te horen. Dan valt er echt een last van je af he!! Ik dacht echt dat ik gereanimeerd moest gaan worden toen ze het hartje gingen bekijken. Gelukkig zag ik zelf vrij snel al dat dit er veel beter uit zag dan bij James. Daar hoefde je geen arts voor te zijn om te zien dat dat toen niet goed was. @Peet, haha wij zijn ook op zoek naar een toffe muursticker. Heb een paar leuke sites: www.muursticker.nl en www.stickerweb.nl vond ik wel ok! Heb er zelf een paar leuke gevonden namelijk. Nu nog kiezen @Frenzy, Kamertje is nog niet af, maar wordt 10 januari geleverd. Hebben 1 muur heel tof behangetje, zilver, grijs, zwart, wit geruit. Echt heel gaaf. En op de andere muur willen we een leuke vrolijke muursticker. Met thema's let ik voortaan een beetje op, wij hadden een trouwkaart, een beetje komisch, delfsblauw cartoonachtig. Haha we kregen toch veel spullen in delfsblauw. Kreeg laatst nog van mijn tante 2 grote soepkoppen delfsblauw: zegt ze "ik denk jullie zijn helemaal van het delfsblauw, deze zullen ze vast wel leuk vinden" Haha vond de kaart gewoon erg leuk, maar mensen dachten meteen dat we helemaal Delfsblauwfan waren. Kijk dus wel uit met het geboortekaartje straks . @Iedereen, hele fijne jaarwisseling! En voor een aantal natuurlijk ook sterkte, zal wel erg beladen worden met al het gemis! Zoals Evelien al zei: Dat 2012 maar een heel mooi jaar mag worden voor ons allen!!! Liefs
Nou zo te lezen hebben velen van ons het toch wel moeilijk deze dagen. Hier idemdito, maar dat zullen jullie wel begrijpen. De crematie was erg 'mooi', voor hoever dat mooi kan zijn. Ik had goed mn best gedaan m het persoonlijk te maken. Ik heb een gidicht gelezen voor mn moeder, mn oom heeft wat herinneringen opgehaald, mijn man heeft zijn komst in ons gezin een beetje beschreven en mijn vader heeft een gedicht over copd (longemfyseem) voorgedragen wat mijn moeder een paar dagen voor haar dood zelf gemaakt had. Heel bijzonder, maar wel heftig natuurlijk. Er viel op de een of andere manier wel een last van mijn schouders, maar het echte verwerken begint natuurlijk nu pas. Geen zak zin in vanavond natuurlijk. We zouden met een grote groep naar de ardennen gaan, maar ik laat mijn vader en broer nu natuurlijk niet alleen, dus zij komen naar ons thuis. Ik ben nu redelijk uitgebreid aan het koken. Hopelijk smaakt het, want de afgelopen dagen hadden we allemaal niet zo'n honger. Belly, ook heftig bij jou allemaal zeg. Wat was er bij jullie gebeurd? Dat 2012 voor ons maar veel goeds mag brengen! Nog wat over de muurstickers; in belgie bestellen was geen probleem, ik had ze in een paar dagen in huis. Als je echte stickers koopt moet je wel zeker weten da je muur goed vlak is en de sticker goed blijft zitten. Ik zou de volgende x namelijk weer het stickersjabloon bestellen, maar ik kan jullie muren niet beoordelen . Voor mijn gevoel zit daar namelijk altijd wel wat relief op. Ik vind het trouwens ook echt niet normaal hoe snel de tijd gaat. Sommige van jullie zijn alweer zover zwanger, terwijl het pas zo kort lijkt.
Ik moest trouwens ook bubbels (champagne) kopen voor vanavond. Heeeeeeel dubbel! Ik wil helemaal niet proosten, maar volgens mijn man moeten we wel enigszins proberen het een (al is het maar een heel klein) beetje gezellig te maken. Proberen jullie dat ook?
Tja, wel wat lekkere dingen in huis gehaald, we zijn alleen met drieen, heb er ook echt geen zin in, het liefst ga ik om 20 uur naar bed
Missjopie: klinkt als een mooi en persoonlijk afscheid. Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in vanavond. Mixedbeeb: Ja ik herken het helemaal. Hier ook geen zin in vanavond. Zie er nog meer tegenop dan de kerst. Weet ook niet wat het is waarom ik hier meer tegenop zie. Misschien is het wel het afscheid nemen van dit jaar? Maar van de andere kant denk ik dat ik juist blij moet zijn dat we dit jaar af kunnen sluiten. Maar zin om vrolijk te doen is er hier ook niet. Wij blijven dan ook gewoon met zijn 2tjs thuis. Voor iedereen: al het geluk voor 2012!!!
Missjopie, wat fijn dat je met een goed gevoel terug kan kijken op het afscheid van je moeder. Heel veel sterkte voor vanavond. En die sterkte wens is er voor iedereen hier, het voelt inderdaad moeilijker dan met kerst. Ik stond vanmorgen al op met zo een knoop in mijn maag. Heel de dag al somber geweest net als het weer. Gelukkig is mijn broer hier komen gourmetten met mijn schoonzus, was weer eventjes wat afleiding wat we goed konden gebruiken, Maar zie erg tegen het moment van de jaarwissel op, je gaat toch alles weer overdenken. We hebben ook tegen familie gezegt niemand om 12 uur te willen zien, iki wil me eigen niet groot hoeven houden voor een ander. Dus de deur gaat op slot!! Voor iedereen wens ik een gelukkig, gezond 2012. Waarin alleen maar gezonde kindjes geboren mogen worden en ieders wensen en gedachtes in vervulling mogen gaan.. En even een speciale wens voor onze sterretjes , dat ze samen mogen spelen en zorgeloos mogen zijn,. Voor altijd in onze gedachten...
Iedereen de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar! Maar vooral een gelukkig én liefdevol 2012 TOEGEWENST! 2011 om nooit te vergeten, voor altijd in ons hart én ziel! Ik hoop dat wonderen dit aankomend jaar blijven bestaan, én onze diepste wensen mogen uitkomen! Gelukkig nieuwjaar, liefs én knuffel evelien
Zo dat zit er weer op.....blij dat het 'feest' gebeuren achter de rug is. Lara en Evelen bedankt voor julie mooie woorden voor onze engeltjes. Vandaag weer even naar de begraafplaats, het voelt zo fijn om daar soms even te zijn en te praten tegen onze kanjer*. Misschien en hele persoonlijke vraag, maar praten jullie regelmatig tegen jullie kindjes*?, het geeft mij wel rust als is hem kan vertellen hoeveel we van hem houden en dat hij altijd bij ons hoort en in onze harten en gedachten voortleeft. Lieve meiden, nogmaals de beste wensen voor 2012!
@ Mixbeeb; ik heb je een vrienschap verzoek gestuurd. Ik herken je gevoel, 2011 achter je laten, voelt als je engeltje achte je laten. En dat doe je natuurlijk ook, en dat is best een rot gevoel. Alleen de herinneringen kun je koesteren.... @ Eef; Dat klinkt heel mooi, ben benieuwd straks, als het af is (moet je maar foto's zetten in je album!). En wat goed van je tip! Ik zit nog erg te dubben over het geboortekaartje, delfsblauw is ook bij ons opgekomen maar ik zit niet wachten op allemaal spullen daarvan.... @ Missjopie; tja voor jou/jullie is het helemaal dubbel, proosten.... Nu heb ik ook niet geproost gister, we hadden geen bubbels (ook geen neppe). Het klinkt als een mooi afscheid, hoe je het beschrijft, klinkt het als een mooie dienst. Hoop dat het met het koken is gelukt... Nog een dikke knuff meid, want tis en blijft vreselijk dat dit allemaal op deze manier op je pas is gekomen! @ Lara; heb ook een vriendschap verzoek naar jou gestuurd. Sterk dat je alleen voor jou en je gezinnetje hebt gekozen, en zoals je beschrijft, dan hoef je je niet groot te houden. Hier heb ik mezelf wel 'groot' gehouden tegen over anderen, en dat voelt dan toch niet fijn, had mezelf liever helemaal willen gaan tegenover Loek. Hoe was het om de ballon op te laten? Bedankt voor je idee, ik heb gister nog twee ballonen kunnen kopen in een vuurwerk winkel. @ Oud/nieuw; Pfff... t zit er op, gelukkig, hihi, zag er zo tegen op. Gister in de namiddag ook nog flink ruzie gehad met manlief (combi van hormonen en alles bij elkaar...) Uiteindelijk zijn we naar mijn broer geweest daar gegeten met vrienden van hem, was leuk. Maar ik moest mezelf wel een beetje groot houden bij de wisseling van het jaar... Wat dus erg steekt.... We waren rond half 2 s'nachts thuis en toen hebben we twee wensballonen opgelaten. Eentje voor Loek, en eentje voor dit kindje. Allebei hebben we een kant van de ballon volgeschreven met de boodschap voor de kleintjes...En daarna de ballon aangestoken en los gelaten in de lucht... Was heel mooi, en natuurlijk erg emotioneel.... @ Allen; een heel erg gelukkig nieuwjaar!!!
Lara hebben jullie alleen gegourmet samen en zijn jullie om 12u dan alleen (samen) geweest? Mixedbeeb, wij praten nooit tegen ons sterretje maar mss is dat ook omdat de zwangerschap eerder afgebroken is geweest en wij al vanaf de 12e week (na echo) in de stress hebben gezeten. Het zag er direct zo slecht dat ik emotioneel al afscheid ging nemen. Ik zat trouwens net een artikel in ouders van nu te lezen. Daar werd tot 2x toe over 'abortus' gesproken toen 2 stellen na een slechte 20w echo kozen voor 'abortus'. Ik merk dat ik daar best boos van word, maar mss weet ik zelf niet exact of het idd zo genoemd word. Jullie wel? Bij mijn weten is abortus echt heeeeel iets anders of niet dan? Ik heb de zwangerschap afgebroken en ben gewoon bevallen! Dat is verdorie toch geen abortus?