Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Lara, heb inmiddels even teruggelezen in jou topic, en toen was er de leegte...Sorry, soms weet ik het ook even niet meer. Jullie Ravi* was ook ziek, veel ongeruste echo gehad lees ik, en uiteindelijk redde hij zich niet na de geboorte, wat vreselijk, want toch nog heel onverwacht gebeurt het ergste wat je als ouders kan overkomen... Zou fijn zijn dat je nu weet waar je aan toe bent, en wanneer jullie voor een nieuw wonder mogen gaan, zoals ik zelf nu ervaar, nooit een vervanging maar zeker een verrijking en troost..Succes!

2. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @Lara, wat vervelend dat jullie zo lang moeten wachten op die uitslagen, heb er zelf geen ervaring mee. Ik hoop voor jullie dat jullie snel een gesprek hebben en de uitslagen te horen krijgen.
    Ik snap ook heel goed dat je snel weer zwanger wil worden heb het zelf ook, maar ook wij 'mogen' nog niet.

@Peet, wat een mooie foto's van je buik! Echt een buik om trots op te zijn! En de 3 D foto is ook echt fantastisch.
    En die chaotische toestanden, tja herken ik helemaal niet :D

@ Jonneke, goed om te lezen dat het bj jou ook goed is gekomen, dat geeft hoop.
    De uitegrekende datuk komt ook hier dichterbij, 14 januari, ik snap wel dat dit een mijlpaal is voor je.

@ Frenzy, mooie gedichtjes heb je uitgekozen, mooi om Loek terug te laten komen op het kaartje, zou ik zelf ook prettig vinden. Hij hoort er toch helemaal bij.

@ allemaal, ja ergens weet ik wel dat ik me er niks van moet aantrekken wat mijn werk er van zal vinden, maar toch is het voor mij lastig om los te laten. Waarschijnlijk ook omdat ik hier pas sinds augustus werk en dus eigenlijk nog niet echt productief ben geweest zeg maar.

Liefs

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Evelien: klinkt mooi die combinatie! Moet vast heel mooi worden. En je vertelde laatst nog dat je niet wist dat jij zo goed was in klussen en decoreren dus het moet helemaal goed komen!
    Die site met gedichtjes ga ik even bewaren :) Ik hoop hem toch ook binnen een jaartje nodig te hebben voor een brusje voor ons meisje*.

Tja, de UD. Ik denk dat we dan een weekendje weg gaan, gewoon lekker met zijn tweetjes en dat weekend een wensballon op laten.

@MIxedbeeb: Voor jou komt het ook dichtbij die UD. Jij plannen wat je dan gaat doen?
    En met je werk, ik kan het me ook wel voorstellen hoor dat je zo denkt. Zelf vind ik het ook lastig mocht het weer zo ver zijn. Ik denk dat ik het heel moeilijk vind om het uberhaubt dan te vertellen en zeker op het werk, ook al weet ik dat reacties alleen maar positief zullen zijn. Maar om het tegen een ander te zeggen dat ze daar niks van aan moet trekken is altijd makkelijker :)

@Frenzy: mooie teksten die je daar hebt neer gezet van die gedichtjes.

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Vlinderevelien: Hoe gaat het nu met je? Begrijpelijk dat je oud en nieuw zo emotioneel hebt ervaren en dan ook nog eens die opmerking van die buurman erbij. Ik hoop dat 2012 ons jaar wordt. Een jaar met veel gezonde baby’s en nieuwe zwangerschappen. 14 februari was mijn uitgerekende datum. Vind het moeilijk dat die dag steeds dichter bij komt. Heb jij dat ook? Klinkt leuk hoe je de babykamer omschrijft. En Pip is helemaal geweldig! Leuk, die gedichtensite. Ook ik ga ze bewaren, hopelijk hebben we het over een tijdje weer nodig.

@ Jonneke: Ik ben na 7 weken begonnen met 2 halve dagen. Elke week heb ik het opgebouwd met 4 uur. Deze week zit ik op 20 uur en dat gaat goed. Ik heb trouwens een administratieve baan, geestelijk een stuk minder inspannend dan de psychiatrie. Vind het niet gek dat je zo moe bent na alles wat je hebt meegemaakt en je zus die net is bevallen. En de uitgerekende datum komt steeds dichter bij. Ik merk zelf dat ik daar op dit moment best onrustig van wordt. De weken tel ik ook nog steeds af, heb jij dat ook? Ik hoop dat je snel weer je rust kunt pakken.

@ Roompje: Lief dat je man je opnieuw heeft gevraagd! Wat romantisch. Een mooi begin van dit nieuwe jaar.

@ Lara: Ik herken je gevoel. Ook wij willen opnieuw gaan voor een kindje, maar ik moet eerst nog bloed af laten nemen in februari dus verwacht dat wij nog t/m maart moeten wachten. Dan duurt het wachten wel lang. Ik hoop dat de uitslag niet te lang op zich laat wachten en jullie binnenkort weer groen licht krijgen. Wij willen ook alles uitsluiten voordat we er weer voor gaan. Slordig dat het ziekenhuis jullie nog niet heeft gebeld voor een nagesprek. Ik heb het gesprek destijds als prettig ervaren.

@ Eef: Wat vervelend dat je werd aangesproken door die cabaretier en al die ogen die dan op je gericht zijn. Toch aardig dat je van hem het boek hebt gekregen. Het zat hem blijkbaar niet lekker.

@ Peet : Haha het verkeerde adres. Das wel balen zeg. Wordt er binnenkort weer een bv avond gehouden? Ach, het komt vast goed. Vroeg was er niet eens een bv cursus ;) haha

@ Mixedbeeb: Snap je gevoel wel hoor, hoe je werk zal denken over een volgende zwangerschap, maar zou er echt lak aan hebben. Jullie zijn achter gebleven met lege handen, dus ze zouden toch moeten begrijpen dat jullie wens nog steeds heel groot is. Wanneer verwachten jullie weer groen licht te krijgen? Wachten jullie ook nog op uitslagen?

@ Frenzy: mooie gedichtjes zeg! Die schrijf ik op!

5. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ vlinder, bij ons heeft het andere reden. Omdat ik ben bevallen met een keizersnee mag ik in ieder geval een half jaar niet zwanger worden, liever een jaar niet, maar dat duurt me echt te lang. Vanwege de KS zit er littekenweefsel in de baarmoeder en dit moet eerst helen, anders is er kans op een baarmoederruptuur, en tja dat is echt wel een risico vandaar dat we van plan zijn om ons in ieder geval wel aan die termijn te houden.
    Ik hoop dat het voor jullie niet lang meer duurt voordat er groen licht gegeven wordt!

@ evelien, klinkt leuk trouwens de combi. Ik vind Pip ook echt leuk spul.

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Vlinder: ja aftellen doe ik ook. Of eigenlijk ik tel de weken die ik nu zwanger zou zijn. Dus ik denk dat die onrust ook daar vandaan komt en dat is logisch, het komt nu wel echt dichtbij. Ik zou over 1,5 week met verlof gaan... Heb jij een idee wat je wilt doen met die UD? Gaan jullie iets speciaals doen?

MIxedbeeb: Snap wel dat je je vast wilt houden aan die termijn want het risico is anders wel groot maar snap heel goed dat een jaar wachten wel erg lang is! Nu lijkt het misschien allemaal heel lang te duren maar ik hoop dat als je achteraf terug kijkt kan denken: het is allemaal toch wel snel gegaan!

7. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Zit sinds deze week niet lekker in mijn vel. De uitgerekende datum komt steeds dichter bij en dat beangstigd mij. Ook zie ik op tegen de uitslagen van het bloedonderzoek dat op 2 feb. plaats gaat vinden en vind ik het confronterend dat veel mensen in de directe omgeving zwanger raken. Toen een collega vandaag een misplaatste grap maakte over dat ik 'zoveel vrije tijd' heb, was dat voor mij de druppel. Alsof het mijn keus is geweest om veel bij huis te zitten :x . En ja hoor, daar kwamen de tranen....Had dat nog niet eerder gehad op het werk. De collega bood gelukkig zijn excuses aan. Hij bedoelde het niet zo.

's Middags was ik vrij en er is een man van het verhuisbedrijf langs geweest om de inboedel te inventariseren. 10 februari hopen wij te gaan verhuizen. Heb er veel zin in, een compleet nieuwe start. Ook de kamer van onze zoon* moest hij bekijken. Van te voren hadden we hem hier op voorbereid dat de kamer een gedenkplekje is geworden. De man vertelde dat hij meer dan 30 jaar geleden hetzelfde heeft meegemaakt en dat hij daarna nog 2 gezonde kinderen heeft gekregen. Dat geeft dan toch weer hoop voor de toekomst.

@ Mixedbeeb, dat is ook zo. Sorry hou het niet helemaal meer bij. Gelukkig dat een half jaar wachten ook een optie is. Een jaar duurt wel heel lang.

@ Jonneke, Heb nog geen idee wat wij gaan doen op de UD. Jullie wel? Misschien koop ik een wensballon, maar verder heb ik nog geen plannen.

8. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties. Wil zo graag op iedereen reageren, want vind het zelf ook zo fijn om iedere keer een hart onder de riem gestoken te krijgen. Maar moet zeggen dat het nu weer even een korte reactie wordt. Na volgende week heb ik weer iets meer tijd gelukkig, maar alles is nu gewoon even heeeeeeel druk :)

@Frenzy, Wow wat een mooi gedicht!!!! Echt super zeg.

@mixedbeeb, een vriendin van mij is ook bevallen via een keizersnede en is nu een half jaar later weer zwanger. Tegen haar hebben ze gezegd dat het voor de zwangerschap op zich niet zoveel uit maakt. Alleen tijdens de bevalling kan er teveel druk op je baarmoeder komen te staan en dan kan het gevaarlijk zijn. Zij weet toch dat ze de volgende keer weer een keizersnede gaat krijgen, dus dan is het niet zo'n probleem. Het is meer als je via de natuurlijke weg gaat bevallen. Althans zo heb ik het begrepen. Ik begrijp heel goed dat een jaar wachten gewoon echt te lang is.

@Vlinder, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt! Dat is heel logisch dat het met ups en downs gaat. En wat een kl*te opmerking van die collega zegt. Sommige mensen beseffen echt niet wat ze zeggen. Ik snap dat je heel erg tegen de uitgerekende datum op ziet. Ik zag er ook als een berg tegenop en ik moet zeggen dat de dag achteraf gezien heel fijn is verlopen. Neem lekker de tijd voor jezelf! Jij bent het belangrijkste! En ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt!!! Knuffel!!

@MissJopie en Roompje, hoe gaat het met jullie? Misschien een stomme vraag natuurlijk, maar hoop toch dat naar omstandigheden het allemaal een beetje gaat!

@Rest, sorry heb niet alle berichten uitgebreid kunnen lezen, maar ik ben jullie echt niet vergeten hoor ;)! Zal snel ook weer op jullie reageren!!

Liefs Eefje

9. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Meiden na het lezen over het oplaten van een wensballon, moet ik zeggen dat het mij ook een mooi idee lijkt. Hebben jullie al ervaringen met het bestellen op internet, of koop je die in een winkel? Ik heb net even zitten neuzen, maar vraag me af wat anderen hier voor ervaring mee hebben.

@ vlinder, wat naar dat je zo rot voelt. Herkenbaar hoor, de ene dag kan anders zijn dan de andere. Ik hoop dat je snel beter voelt. En tja die uitgerekende datum blijft ook voor mij lastig.

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vlinder: shit zeg dat je je nu niet lekker voelt. Maar het is natuurlijk ook niet gek met de UD en de uitslagen die dichterbij komen. Neem de tijd voor jezelf meid. En dan die opmerking van die collega... sommige mensen weten ook echt niet wat ze zeggen he en wat ze een ander daarmee aandoen.
    Ik wil met de UD een wensballon oplaten en verder denk ik dat we dat weekend gewoon lekker met zijn tweetjes weg gaan. Hotelletje pakken en de tijd lekker met zijn tweetjes doorkomen.

Mixedbeeb: Ik heb een wensballon net na nieuwjaar gekocht. Bij ons lagen ze nog in de bouwmarkt te koop. MIsschien dat ze ze ergens anders ook nog wel zullen hebben?

Eef: Geeft toch niks als je niet overal op kan reageren. Je kan niet altijd even veel tijd hebben om te reageren dat snapt iedereen wel hoor!

11. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ jonneke, mag ik vragen bij welke bouwmarkt?

12. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    ik heb met neiuwjaar een wensballon opgelaten gekocht bij de action

13. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Roompje bedankt voor de tip, ga er maandag eens kijken.

14. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mixbeeb; succes met het werken komende week, je gaat weer aan de slag toch? Voorzichtig aan he, denk aan jezelf! En met een KS moet je langer wachten, maar dat ik ook wel begrijpelijk (je bm moet wel goed hersteld zijn...) Vind je het erg dat je een half jaar moet wachten of kun je jer er wel bij neerleggen?

Ik zou het wel durven om het via internet te bestellen, ze zijn niet erg duur. En het is echt mooi om te doen.

@ Vlinder1983; wat een rot grap van die collega, zeeeeer ongepast! Pfff meid, tis zeker heftig nu... Ik kon er ook niet tegen, al die zwangeren, baby's en ik was als de dood dat er alleen nog maar meer zwangere bij kwamen... En om eerlijk te zijn ging dat gevoel bij mij pas weg toen ik weer zwanger was.... En wat een opsteker van die man, je hoort het vaak dat vlindermama's nog gewoon gezonde kindjes krijgen, maar we hebben zo een angst ervaren.... Een ding weet ik zeker, je waardering voor het geluk wordt veel groter! Knuffel meid!

@ Eef; lekker doen waar jezelf prettig bij voelt... En als je het zelf nodig hebt! Hoe gaat het nu?! Hoe ist met de frummel in je buik?

@ Jonneke; hier zijn we ook weg geweest met de UD, de periode daar toe is toch anders dan dat je er al voorbij bent.. Je blijft het aftellen. En idd lekker met je mannetje weg gaan!

15. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties, dat vrolijkt mij een beetje op :). Het was inderdaad geen handige opmerking van mijn collega, maar ik weet wel dat hij het niet zo bedoeld.

Heb ook even zitten speuren op internet en heb een aantal mooie wens ballonnen gevonden. Denk dat ik ga voor het rode hart. Had iemand hier een wensballon opgelaten met een kaartje met tekst? Want die kan ik op het internet niet vinden.

16. linde90

linde90 Niet meer actief

Vlinder, je kan op de ballon zelf iets schrijven denk ik. Hier nog geen ballon opgelaten omdat het met oud en nieuw te hard waaiden.

17. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ frenzy, ik ga nog niet werken, ik mag nog tot begin maart thuis blijven ivm verlof.
    Ja op internet bestellen is inderdaad wel een optie, ik had eerst alleen een hele prijzige gebonden en vond het dan een beetje trivky zeg maar. Maar nu een gevonden voor een hele goede prijs.

@ vlinder waar heb jij de ballon gevonden? Ik op Xxlwensballon.nl

@ Lara wat jammer dat het niet is gelukt om de ballon op te laten met oud en nieuw. Hebben jullie nu een nieuwe datum in gedachte?

@

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @MIxedbeeb: Ik heb hem bij de miltimate gehaald,gewoon een witte. Zit er nog aan te denken er zelf iets op te schrijven. Bij de action hadden ze hier na oudjaar geen meer liggen. Maar als ze niet zo duur zijn kun je ze idd ook gewoon bestellen.
    @Frenzy: ja ik geloof het zeker dat de periode naar de UD toe anders is dan daarna. Ik hoop ook echt dat het een bepaalde rust zal geven zodra we dit datum voorbij zijn.

Verder denk ik dat ik op het werk te snel vooruit ben gegaan met werken. Van 2 naar 3 uurtjes per dag leek een kleine stap te zijn maar de hele afgelopen week kon ik niks meer na mijn werk als een beetje achter mijn computer zitten. En soms wat dat al teveel. Donderdag ook met een collega en mijn baas over gehad. Ze gaven aan dat ik niet te snel moet willen en anders een stap terug moest doen. Eerst dacht ik nog: ik probeer eerst nog een paar dagen 3uurtjes maar nu ik ook het weekend er gewoon nog last van heb denk ik dat het toch beter is even weer een stapje terug te doen. Zo frustrerend dit!! Maar ja... tis niet anders. Dadelijk lekker met mijn mannetje naar de bioscoop toe. Effe lekker eruit!

19. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Mixedbeeb: Heb de ballonnen ook gevonden op xxlwensballon.nl Prijzen vallen best mee vind ik.

@ Frenzy: Ik verwacht dat, wat Jonneke ook zegt, ik mij rustiger ga voelen na de uitgerekende datum. En inderdaad pas als ik zelf zwanger ben kan ik ook weer de confrontatie aan met baby's en zwangeren. Dat blijft nu moeilijk. Ja dat verhaal van die man, dat geeft wel hoop. Hopelijk kan ik over 30 jaar ook praten over de gezonde kinderen die ik na Valentijn nog heb gekregen ;).

@ Jonneke: Goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt op je werk. Je kunt beter wat rustiger aan doen, dan dat je straks terug bent bij af. Denk goed om jezelf. Naar welke film gaan jullie? Veel plezier!

20. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ vlinder, heb net ook op die site een wensballon besteld. Ik had er eerder een gezien van bijna 50 euro :$ dat vond ik toch wel te gek. Maar nu inderdaad voor een goede prijs. Ik heb er ook 1 met hart besteld.

@ jonneke, wat fijn dat ze begripvol zijn op je werk! Doe het rustig aan en veel plezier vanavond.

Deel Deze Pagina