Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Heb ik een hel verhaal getypt zijn er alweer nieuwe reacties :)
    Toch nog effe snel reageren!

@Lara: moeilijk hoor dat gesprek met de klinisch geneticus. Jullie mannetje is wel heel sterk geweest dat hij het zo lang vol heeft gehouden als hij zo ziek was. Fijn dat er nu verder onderzoek gedaan wordt naar jullie chromosomen. Maar daar moet je dan ook nog lang op wachten. En dat terwijl je op dat moment je eisprong hebt. Moeilijk, lijkt me. Hopelijk krijgen jullie meer zekerheid en hopelijk in positieve zin, dat er bij jullie niks te vinden is. Hoe vind je het dat er 50% kans is dat de diagnose van jullie mannetje niet te bevestigen is? En wat lief dat je de foto's nog op cd opgestuurd krijgt.
    Knap trouwens dat je al 3kg bent afgevallen!
    Sterkte met de crematie. Goed dat je alvast die dvd hebt gekeken. Hopelijk is de confrontatie dan niet zo groot. Maar moeilijk zal het wel zijn. *knuffel* Hou je taai meid!

@Mixedbeeb: Fijn te horen dat het oplaten van de ballon gelukt is en jullie mannetje zo dichtbij voelde. En wat fijn om te lezen dat het nu ook echt zo voelt als een periode die je afsluit waardoor je weer wat meer rust hebt.
    Veel succes volgende week op je werk. Ik vond het er naar toe gaan ook heel moeilijk, zag er toen ook erg tegenop, maar mij is het achteraf heel erg meegevallen. Maar mocht het je op dat moment echt niet lukken dan gewoon uitstellen hoor. Doe wat goed voelt!

2. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Hoi meiden, zoveel te lezen, maak alvast excuus weet even door de bomen het bos niet meer hoe overal op te reageren, las wel wat vraagjes, zal daarmee beginnen...

Hier weer wat rustiger (emotioneel) maar erg vermoeid, zoonlief houdt ons al 2 weken elke nacht op, volgens hem zijn de nachten zooo lang, en voor mij zoooo kort.. En met mijn bijna 19wk zwangerschap, heb zooo hard slaap nodig... Las dat Peet lekker met de warme kruik op de bank zat, daar verlang ik dus ook naar..Idd met een kleine die rond rent, continu aandacht vraagt, is bekkeninstabiliteit niet zo'n goede combinatie, alhoewel het voor een super goed doel is, zit ik mijn tranen te bedwingen van de pijn...als ik op de grond zit en de treinbaan in elkaar zet. Moet al flinke stappen terug zetten, en het gevoel dat ik mijn zoontje/vriend tekort doe speelt dan op.. grr. Buik groeit flink, vanmiddag fysio, moeders gaat meehelpen met boodschappen halen, en ik verlang stiekem best naar het moment dat zoonlief full-time naar school gaat, oftewel volgende week gaat alles anders worden! Al mis ik hem nu al, ik werk niet veel en heb de afgelopen 4 jaar echt samen met hem doorgebracht! Hij heeft van mij een (hartjeshoorn, prenatal) grote broertoeter gekregen, met deze houten toeter kan hij zelf luisteren naar de baby, contact maken, en horen dat alles goed is, probeer zo zijn vertrouwen te stimuleren!

@Bellypaint, met anti-allergene smink teken ik zelf sterretjes, termijn, of vlinders.. Dit ga ik naar de 20wk echo einde vd maand ook doen! Ook hoogzwangere vriendinnen zijn allemaal voorzien van een mooie creabuik..

@Mixedbeeb, kijk je terug op toch een bijzondere dag voor jullie manneke? Wat een fijn gevoel is het als ze zo dichtbij voelen, het is alsof er altijd een stukje incompleet is, dat dan weer compleet voelt..Al is het maar voor even..

@Jonneke, gecondoleerd met je oma, ja idd dat brengt het verlies van jullie meisje* ook dichtbij. Prachtig dat ze op de rouwkaart vernoemt wordt, dat doet goed, ondanks alles. Succes morgen met je zus, volg je gevoel, snap je angst voor de emoties, maar echt soms is de angst nog groter dan dat je het over je heen laat komen.. Herkenbaar over je grenzen heen gaan :) maar goed dat je uittest waar ze liggen..

@Lara, jij ook nog gecondoleerd, wat een heftige tijd als ik lees wat de spanning meebrengt van het chromosomen onderzoek, hoop voor jou op goed nieuws, positief, en dat je dan met je " normale" cyclus weer open kunt staan voor een nieuw wonder in jullie leven, wat zou dat fijn zijn, en succes met de kilootjes!

@Frenzy; herkenbaar dus het balanceren met je emoties, leer wel te accepteren dat dit er nu bij hoord, hopelijk wordt het nog iets minder qua ups en downs voor ons! En Peet ook lees ik, gedachtes die verwerkt willen worden, en zomaar tijdens een leuke gebeurtenis voorbij zoeven, je aandacht wegtrekken, even weer doen stilstaan bij alle heftigheid van de afgelopen jaar. Ik voel soms iets in mijn onderbuik en denk, ooh daar komt de baby al aan, met het groeiende gevoel van de baarmoeder betrap ik mezelf erop, dat was toch geen wee??? Kortdurende paniek, en dan wordt ik weer mezelf, o ja ik ben bijna halvewege de zwangerschap, ik mag nog een hele lange tijd! Goh waar zou dat gevoel toch vandaan komen? Hoe gaat het met het klussen? En verder met jou en floepert?

@Peet, tik tak, tik tak, magie in de lucht! Ik was zelf 9 dgn overtijd met mijn zoon, ik dacht dat de hele wereld elk moment kon bevallen :p Precies 4 jaar geleden vandaag, 18 januari uitgerekend! Toen stopten de belangstellende telefoontjes, want niemand durfde meer.. Goed van je dat je op de verloskamer bent geweest, tijd om nieuwe bijzondere herinneringen te maken daar! En aangezien Christian hier ook is geboren, is hij vast heel dichtbij aanwezig om zijn broertje te begeleiden tijdens de bevalling, en samen met papa & mama jullie zoontje en broertje te verwelkomen... Snik snik, sentimentele dweil hier... ;) Met de inkopen gaat het goed, ben langzaam aan de bovenverdieping opnieuw aan het inrichten om ruimte te maken voor de was die nu op de babykamer hangt te drogen... Nu ik weet wat ik leuk vind kom ik overal vanalles tegen!

@Vlinder, yes bijna de sleutel, leuk dan kun je aan de slag. En goed van je dat je het fotoboek van Valentijn klaar hebt, geeft je ook rust of niet? Ondanks dat het nog steeds erg onrustig is geloof ik richting de ud. En gelukkig voel jij je weer wat beter, wat schrikken of niet dat je zo'n pijn kreeg! Rustig aan!

Keep the spirit high! (tegenwoordig zelfhulp goeroe aan het worden :cool: )

3. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Het is alweer even geleden, ik ben er gewoon echt niet aan toe gekomen. Maar hier ben ik weer even snel.

Ik heb heel vluchtig alles doorgekeken (lezen is een groot woord). Zag vervelend nieuws voorbij komen. 2 overleden oma's geloof ik. Heel veel sterkte!!! Wat verdrietig zeg.

Verder las ik bekkeninstabiliteit bij Peet en Evelien, aii pijnlijk. Hopelijk gaat het allemaal een beetje.

Hier alles goed. Maandag weer een echo gehad en het was weer allemaal goed. Ons mannetje trappelt vrolijk heel de dag, dus dat is wel een heerlijk gevoel.

Ik moet nu weer verder met mijn werk. drukdrukdruk. Neem snel de tijd om eens goed te reageren, maar wilde in ieder geval even snel iets van me laten horen!

Liefs Eefje

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    #584 Vlinder1983, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
    @ Peet: Gelukkig dat je wel goed kunt slapen. Goed uitgerust de bevalling tegemoet gaan is erg belangrijk. Maar lijkt me toch best pijnlijk die bekkeninstabiliteit. Knap trouwens dat je hebt gekeken in de verloskamers. Toch weer confronterend, maar als het goed is lopen jullie er straks als gelukkige ouders er weer uit. Zie je op tegen de bevalling?

@Lara: 3 kilo kwijt. Dat is toch knap! Hoeveel weken ben je al aan de Sonja? Hier is het (tot nu toe) goed vol te houden, maar ben natuurlijk pas sinds maandag begonnen. Alleen vanavond word ik direct uitgetest. Heb dan een etentje met mijn oude collega’s. Dus maar het meest gezonde van de menukaart kiezen ;) Hoe was de crematie? Het zal vast een moeilijke dag voor jullie zijn geweest. Vreselijk om te horen dat jullie mannetje nog zieker was dan jullie al dachten. Toch ‘fijn’ te horen dat de oorzaak waarschijnlijk bekend is. Hopelijk kunnen ze het eind maart bevestigen dat het toch RTS is geweest, dat geeft een hoop rust als je de oorzaak weet. En hopelijk is er niks aan de hand met jullie chromosomen. Dat is nog wel spannend. Ik vond de foto’s van de klinisch geneticus ook moeilijk om te zien, maar toch ook heel bijzonder, want foto’s zijn 1 van de weinige dingen die je van je kindje hebt. Moeilijk is dat hè, om te wachten voor een broertje of zusje te gaan. Vind het zelf ook moeilijk, tel de dagen af. Maar het is het beste om alles uit te sluiten. Onze tijd komt nog wel, dat moet gewoon! Dikke knuffel

@ Mixedbeeb: Wat fijn dat het oplaten van de ballon zo mooi was en dat het jullie een bepaalde rust geeft. Jullie zoontje was vast bij jullie en zal trots zijn op z’n papa en mama. Knap dat je op bezoek gaat op je werk. Er naar toe gaan is moeilijk, maar als je er eenmaal bent valt het best mee is mijn ervaring. Rustig aan meid!

@ Jonneke: Gecondoleerd met je oma en veel sterkte vrijdag. Wat lief van je moeder dat jullie meisje ook op de kaart staat. Zij hoort er ook bij! Lastig wat betreft je zus en de tweeling. Je ziet ze vandaag weer? Hoop dat het elke keer een beetje beter gaat als je ze ziet. Maar wat Evelien ook zegt, soms is het moeilijker om de confrontatie niet aan te gaan dan als je het wel aan gaat. De angst om heen te gaan kan ook groter worden als je je zus uit de weg gaat. Luister naar je gevoel en denk goed op jezelf.

@ Evelien: Au, vervelend dat je zo’n last hebt van je bekken! En je moet nog zo lang. Hopelijk heb je baat bij de fysio. En ook nog zo weinig slaap. Denk je dat je zoontje onrustig slaapt vanwege deze baby en/of vanwege Lieke*? Mooi dat hij een ‘grote broer toeter’ heeft gekregen. Hopelijk krijgt hij daardoor meer vertrouwen dat het deze keer wel goed gaat. Het zal straks wel rustig worden bij jullie thuis als je zoontje naar de basisschool gaat. Dat zal wennen zijn, maar voor jou wel goed, kun jij je rust proberen te pakken. Dat heb je nu hard nodig. En misschien heb je dan ook minder pijn en hebben je man en zoontje ’s avonds ook meer aan jou. Sterkte meid!

@ Eef: Wat super een goede echo en trappelende voetjes. Daar wordt je blij van!

Had nog de vraag gekregen hoe ik mij nu voel. Ben gelukkig een stuk minder gestrest en ook niet meer zo verdrietig. Eigenlijk gaat het best wel goed. Verheug me op morgen, dan krijgen we de sleutel. Daar hebben we bijna een jaar naar uit gekeken en nu is het eindelijk zover. Zal vanaf morgen waarschijnlijk een tijdje niet meer online zijn, maar jullie zien mij vanzelf weer verschijnen.

Groetjes Bobine de Bouwer :p

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Meiden, ik reageer even heel kort, voel me zo rot op het moment......

De crematie was mooi, maar zo moeilijk om weer in het gebouw binnen te stappen en te weten dat we daar definitief ons knappe ventje achter gelaten hebben...
    Ik zit even niet goed in mijn vel, ik heb een heel naar onderbuik gevoel ( het wat als ik.........dan hadden we.....) en geef mezelf van alles de schuld, ( al weet ik wel dat het niet zo is )het zal er wel even bijhoren maar het is even teveel.
    Ik hoop snel weer wat prettiger met mezelf te kunnen leven en reageer dan op jullie.
    Wilde jullie even laten weten dat jullie lieve berichten me goed doen.......

6. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vlinder, Wat fijn dat je de sleutel krijgt. Even lekker wat afleiding! Geniet van jullie huis, hopelijk wordt het heel mooi!

@Lara, ik kan me goed voorstellen dat je je hartstikke rot voelt! Je moet je niet schuldig voelen! Ik weet zeker dat jullie mannetje zo ontzettend trots op jullie is!! En al is het makkelijker gezegd, je moet jezelf dit echt niet aan doen. Tuurlijk voel je je mega kl*te. Neem even goed de tijd voor jezelf. Ik hoop gewoon dat er snel weer een klein beetje zonneschijn in jullie leven mag zijn. Dat hebben jullie zo verdiend!

Liefs Eefje

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lara; fijn dat de crematie mooi was, maar zo dubbel! De confrontatie met jullie ventje! Vervelend dat je je ook zo rot voelt, maar probeer het los te laten, hoe moeilijk het ook is... Ik had daar ook een beetje last van, ik vond dat ik gefaald had, ik was niet in staat geweest om een 'gezond kindje' op de wereld te zetten... Dikke knufel meid, doe rustig aan en weet dat jij hier niks aan kunt doen, het is jullie overkomen! Als jij de keuze had gehad, dan had je hem heel anders ingevuld!

Ik woon in de buurt van Roosendaal (noord-brabant) Niet echt super dicht in de buurt van Gorinchem, ongeveer 30 minuten rijden.

@ Eef; hoe gaat het nu, je bent al richting de 30 wk aan het gaan! Gaat zo snel, hoe voel je? Maandag een echo, probeer er van te genieten en fijn dat de kleine zo trappelt!

@ Vlinder1983; fijn mrg de sleutel, een nieuw huis, nieuw begin, ook erg dubbel allemaal natuurlijk, maar kan wel rust geven! Succes met klussen!

Ik heb voor de kaartjes die we voor Loek heb gekregen een apart fotoalbum gekocht, de kaartjes waren zo waardevol voor mij (ons) Pas een paar weken geleden heb ik alle kaartjes opgeruimd, daarvoor hing heel het huis er vol mee.

@ Vlinderevlien; begrijp dat je opbreekt, zo een ventje en je BI, werkt niet mee... Hoop dat de BI niet slechter wordt.... Kun je wel een beetje slapen? Wat leuk dat broerlief al zo een contact maakt met zn brusje!

Leuk dat je zo crea bent met bellypainten! Ben benieuwd naar je creatie straks (je gaat het bij jezelf doen?) Ik zal zaterdag foto's in mn album zetten!

Die gevoelens zijn echt herkenbaar, maar ik stop ze ook niet weg. Dan huil/ lach ik maar een keer wat extra... Eerlijk gezegd merk ik ook dat iedereen in het in mn omgeving het accepteert.

Hier gaat alles goed, de floepert zit hoog, rolt vaak lekker tegen me ribben aan, hoorde gister van een vriendin dat ik erg kortademig was... Maar eigenlijk neem ik alle kwaaltjes voor lief, ben zo blij dat ik zwanger ben, nog steeds, dat het goed gaat, dat ik a en toe op een pauze knop wil drukken en hier wil blijven hangen... Nu alles weer goed lijkt te gaan.. Vanmrg en gistermrg manlief wel heel erg laten schrikken... Gister had ik tijdens het nachtelijke plassen in een stukje glas getrapt (wat ik niet echt door had) gevolg allemaal bloed op de badkamer vloer, manlief kwam me heel ongerust wakker maken... En vanmrg had ik zulker erge krampen in mn benen dat ik viel, op mn kont rug, maar kon niet meer omhoog... Manlief was toevallig boven en hoorde een paar klappen en daarna een gil... Hihi lag ik daar met mn benen de lucht in....

De woonkamer is inmiddels helemaal gewit (plafond en muren). Heb vandaag de meubels uitgeruimd en ga dan volgende week de meubels schuren en opnieuw lakken... Hopelijk krijgen we volgende week ook de nieuwe vloer en dan kan ik daarna mezelf weer gaan richten op mn naaimachine ;) Hihi! Druk, druk, druk dus!

@ Jonneke; gecondoleerd met je oma, ook weer confronterend met de dood en de acceptatie van een oma is vaak beter, maar het blijft toch weer verlies...

Wat lief dat jullie meisje ook vernoemd is, dat moet je echt goed doen. Heb je het met je zus er ook over gehad, dat je het moeilijk vind om de tweeling te bezoeken? Probeer gewoon open kaart te spelen, en het bealngrijkste luister naar je eigen gevoel!

@ Peet; hoe gaat het? Je ben toch niet al stiekem bevallen he?!

@ Mixbeeb; eerst wilde ik alle kleertjes die ik voor Loek had gekocht 'weg doen' ik baalde dan weer zo, had liever gehad dat hij ze aan had gehd... Maar nu voelt het juist goed en fijn, om iets van hem door te kunnen geven!

Fijn dat het zaterdag goed is gegaan, mooi jullie moment! Ik hoop dat je gevoel beter wordt. Bij was het aftellen weg (maar ik was ook rond de UD weer net zwanger). Goed ook dat je weer even een bakje gaat doen op je werk!

@ Ego; hier opzich alles goed, durf het bijna niet op te schrijven, ben al bang om er over te praten of denken... Maar het lijkt of het op dit moment mee gaat zitten op meerdere fronten...Het beangstigd me ook, want wat is de keerzijde hiervan. Ik ben bang dat het geluk zich momenteel aan het inlossen is, en dat straks het tij weer terug keert waarin het ongeluk centraal staat...

8. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ Lara, meis wat een moeilijke periode maken jullie door, ik kan me erg goed voorstellen dat het je nu even teveel is. Ik hoop dat het geluk jullie snel weer toe mag lachen.
    Ik zal je later nog even pb'en over dat dieet, k weet niet precies de 'in's en out's', maar het houdt met name in dat je geen koolhydraten mag eten, en 's middags een soort shake drinkt.

@ Eef, wat een fijn gevoel he, die trappelende voetjes, dat is zo'n mooie ervaring. Geniet ervan! En spannend hoor de echo, hopelijk ligt hij of zij er goed voor en krijgen jullie alleen maar bevestiging van goed nieuws.

@Evelien, BI is nderdaad erg vervelend, als jullie zoon straks naar school is, wel rust nemen he?!

@Peet, hoe gaat het? Dient de kleine man zich al aan?

@ Jonneke, gecondoleerd met het verlies van je oma. Sterkte!
    Heb je je zus inmiddels gezien? Hopelijk ging alles goed. Wat fijn dat jullie meisje* ook benoemd is op de kaart, dat zal een prettig gevoel geven, ondanks de reden.

@ Vlinder, spannend morgen de sleutel! Ik hoop dat het een mooie tijd wordt met veel geluk, al kan ik me voorstellen dat het ook een dubbel gevoel is om jullie 'oude' huis achter te laten met zoveel herinneringen.

@ Frenzy, wat zal je man geschrokken zijn! Kijk je wel uit...
    Je hebt het lekker druk zo te lezen, heerlijk he als je huis zo is opgeknapt. Wat fijn ook dat je zo veel leven voelt in je buik, em geruststellend gevoel denk ik, mooi! En meis jullie hebben aş zoveel meegemaakt, kan me je gevoel wel voorstellen, maar nu moet het gewoon allemaal goed gaan!

Hier wel redelijk momenteel. Gisteren in ieder geval goed nieuws gehad. We zijn met onze oudste naar de kindercardioloog gegaan om uit te sluiten dat hij ook iets zou mankeren, gelukkig is hij kerngezond! Dat hadden we ook wel verwacht, maar bevestiging is altijd fijn.
    Koffie op het werk, met lood in mijn schoenen gegaan, maar het is me mee gevallen al heb ik wel gehuild terwijl ik mezelf zo had voorgenomen om dit niet te doen. Gelukkig heel veel steun gekregen van collega's. Ik sta nu in ieder geval iets positiever tegen het weer gaan werken.
    Vanmiddag thuis wel weer even een hevig emotioneel moment gehad, zat thuis te zappen en kwam terecht op ned 2, documentaire over kindjes op IC neonatologie. De ouders van deze aflevering hebben ook hun kindje verloren na vroeggeboorte op de NICU was echt heel heftig om te zien, zoveel herkenning, al hadden deze ouders in overleg besloten de behandeling te stoppen...lijkt me ook heel moeilijk. Voor ons is de beslising eigenlijk genomen.
    Nou meiden weer een heel verhaal...

liefs

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    M'n bed staat op klossen, ik slaap bijna tegen t dak voor m'n gevoel....
    Ben nog niet stiekem aan t baren hoor! Ik zal morgen of zondag weer eens goed lezen en reageren! Tot dan! Xx

10. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,
    Het is lang geleden. Ik probeer sinds een paar weken niet te veel op zp te gaan omdat ik dan ook stiekem bij de testen kijk en er erg ongelukkig van word.

Sorry voor dit berichtje maar ben alleen thuis en zie het ff allemaal donker in... raar om uit te leggen keek net naar teen mom hoe een meijsje haar vriend is verloren toen ze zwanger was en dat was echt emotioneel en toen vertelde ze dat ze het zo erg vond dat hij alle momenten moest missen van hun dochtertje.

Nou op dat moment brak er ook iets bij mij. iets wat ik me nog niet eerder zo beseft heb.... namelijk al die mooie momenten die wij niet kunnen meemaken.... heb het er ff heel moeilijk mee... weet ff niet hoe ik de tranen moet stoppen vandaar dat ik jullie schrijf..... jullie weten hoe het voelt.....

hebben jullie ook nog van die enorme kraakmomenten zal ik ze maar noemen..

11. VlinderEvelien

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Roompje, *Knuf* hier zeker nog van die kraakmomenten, weet hoe het voelt, maar hoe shit ook :)... Je hebt ze volgens mij nodig om weer verder te kunnen... Wat is het besef dat groot he, alles wat je moet missen, en niet alleen nu, maar ons levenlang... Meestal te groot om echt te beseffen toch, vandaar denk ik die kraakmomenten, maar wat gaan ze diep... En de 1 vind het prettig om dan alleen te zijn, maar een knuffel is ook nodig om te weten dat je niet alleen bent, en "helaas" niet de enige bent die dit doormaakt... Dus bij deze nog een dikke *Knuf* je bent niet alleen...

12. VlinderEvelien

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @allen, had dit weekend een uitgebreide reactie willen plaatsen, viel mijn pagina ineens weg.. Jammer.. Bij deze nogmaals;

@Mixedbeeb, ga zeker proberen mijn rustmomenten goed te pakken als mijn zoontje naar school toe gaat, de BI is enigzins onder controle, heb een bekkenband ter ondersteuning, en oefeningen om mijn bekken recht te zetten.. (die is gekantelt, daardoor forceer ik teveel, en werden de spieren hyperactief, met pijn uitstraling van dien) Ik lees dat je opgelucht bent na het onderzoek van jouw zoontje, dat zal zeker spannend voor je zijn geweest, hebben jullie dit uit voorzorg gedaan, om uit te sluiten? Of was er eventueel een indicatie voor? Jeetje wat een besef he om ook een gezond kind te hebben! Vorig jaar is ons zoontje voor leukocytenonderzoek geweest, wegens langdurig opgezette lymfeklieren, wist even niet waar ik het had toen de uitslag binnen kwam, "gelukkig" was het pfeifer en amandelen, die zijn er toen uitgehaald.. Heb je een "mooie" dag gehad vorige week om op terug te kijken? Heeft het rust voor je gebracht?

@Lara, hoe gaat het nu met je? Alweer iets beter in je vel? Kan me goed voorstellen dat je, zeker na zo'n emotioneel beladen tijd, er doorheen zit joh, dan heb je ook geen energie meer om positief te zijn, soms moet je ook even door die rotgedachtes heen, wat zijn die vreselijk meid! Wetende dat je geen schuld hebt, maar dat het wel zo kan voelen, herken ik.. Hoop dat het weer iets beter met je gaat meid.. Hoe kijk jij nu terug op de crematie? Ik kwam afgelopen week onze uitvaartverzorger tegen (op school, brachten beiden onze kindjes weg) wat sta je dan in een rare paralelle wereld.. Maar wat voelde ons dochtertje even dichtbij, dat was wel heel fijn.. Heb jij dat ook dat je jullie zoontje soms zo dichtbij ervaart?

@Frenzy, je laat je man mooi schrikken zeg :$... gatsie wat zou hij gedacht hebben toen hij dat zag in de badkamer, heel waakzaam van hem dat hij je daarvoor wakker maakte, gelukkig bleek niets te zijn.. En dan ook nog eens onderuit gaan, jij maakt het wel spannend zeg! Hoe is het verder met je? Ondanks alles echt genieten van mooie vooruitzichten? Floepert zit nog mooi hoog, idd geeft dat wat kortademigheid, gelukkig kun je hier allemaal positief mee om gaan, je relativeert echt anders nu.. Herken ik met de BI, was enigzins in paniek toen het al zo vroeg begon, maar dankzij therapie en een leuke therapeute (waar ook ruimte is voor ons dochtertje*) begin ik erop te vertouwen dat dit van korte duur is, en er licht is aan het einde van de "tunnel" ... oftewel ik geniet en krijg kracht uit de mooie vooruitzichten, daar ligt mijn focus nu.. En..nog steeds aan het klussen? Alles lekker fris en wit, heerlijk he nesteldrang :p

@Jonneke, hoe is het vorige week allemaal gegaan? Hoe is het met je? Wat heftig allemaal, je oma zal nu vast waken over jullie dochtertje, denk je niet? Zo bijzonder dat ze vernoemt wordt op de rouwkaart, dat doet je vast goed, ondanks alles.. Heb je nog geklust op zolder?

@Peet, denk aan jou en je laatste loodjes.. Lukt het allemaal nog een beetje? Heb je een beetje hulp in de huishouding?

@Vlinder, alias "Bobine de Bouwer" gefeliciterd met de sleutel van jullie nieuwe huis! Fijn dat je weer wat lekkerder in je vel zit, geeft toch even wat afleiding om bezig te zijn nu in jullie nieuwe huis, klusse...

@Eef, de 20wk echo as maandag vind ik nog steeds wel heel spannend, al heb ik genoeg afleiding, zoontje vrijdag jarig, zusje verhuist het weekend, dus druk druk, en maandag is de eerste officiele schooldag van mijn zoontje.. De beladenheid is er al wel vanaf, voor zoverre, er zijn geen aanwijzingen voor afwijkingen gevonden, maar de herinneringen zijn aanwezig, en zullen vooral op dat moment wel zwaar wegen, al geloof ik zeker dat we met een goed gevoel het ziekenhuis zullen verlaten. Ben tot nu toe met deze nieuwe zwangerschap nog niet naar het ziekenhuis geweest, misschien speelt dat ook mee, dezelfde echokamer? Waarschijnlijk dezelfde arts? Maar stiekem toch ook weer nieuwschierig hoe ukkie eruit ziet, goed gegroeid is Uk zeker, want de het gedraai, getrappel is heel krachtig, ukkie is nu bijna net zover als grote zus, denk dat ik wel opgelucht ben als ik het termijn voorbij ben, dan wordt het anders geloof ik.. Ben nog zoveel aan het vergelijken... Ukkie is wel veel levendiger, ons meisje was vaak moe van het harde werken, haar hartje had het zwaar en dat was te merken aan de bewegingen..
    Hoe is jou echo gisteren geweest?

Hier ook al nesteldrang, grote opruimactie, zin om met de babykamer aan de slag te gaan, en jaah ik doe het rustig aan :p... Begin een beetje voorjaarskriebels te krijgen, het zonnetje schijnt..

13. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mixbeeb; fijn dat het hartje van de oudste is goedgekeurd... Je gaat je er dan toch zorgen om maken, het lijkt me fijn om het dan goed onderzocht te hebben!

Herkenbaar van het koffie drinken op het werk; hier ging het ook zo, wilde niet huilen maar gebeurde toch. Maar achteraf gaf het me zo een goed gevoel dat ik daar geweest was (ook een soort overwinning!)

Heb de uitzendig die je noemde bij mijn favorieten gezet, wil hem nog kijken. Heb gister wel een uitzendig gezien op ned 2 (volgens mij indezelfde reeks) over een kindje dat te vroeg geboren wat en een die een hersenbloeding had gehad en dan vijf jaar later, ook indrukwekkend!

@ peet; voorzichtig met in en uit stappen in bed!

@ Roompje; digitale knuffel meid! Vreselijk hoe emoties weer aangewakkerd worden en zo heftig kunnen zijn.... Denk aan jezelf!

Hier ook helaas nog veel van die 'kraakmomenten' vaak ook als ik iets zie, dan komt de vergelijking.... Maar je moet er niet tegen vechten, laat het over je heen komen als je het moeilijk hebt!

Begrijp ook wel dat zw-pagina confronterend is voor je....

@ Vlinderevelien; maandag alweer de 20 wk echo, spannend (toch nog...) Zal fijn zijn als je dat moment voorbij bent! Wat fijn om te lezen dat je je BI onder controle hebt... Hier gelukkig geen ervaring mee, had je het bij de vroige zw-schappen ook?

Nesteldrang, ideeal! Maar ik heb crhonsich nesteldrang, is een beetje het aard van het beesje... Ik ben van de zomer mijn baan kwijt geraakt en om mijn tijd dan nuttig te besteden heb ik maar besloten om 'te gaan klussen in huis'. We zijn nu bijna een half jaar verder en het huis is bijna helemaal af (binnen als buiten!)

Fijn om te lezen dat je kracht krijgt en licht aan het uieinde van die tunnel ziet, herken het wel, al valt bij mij af en toe het licht even uit..... Maar heb niet te klagen!

dat was wel schrikken met je zoontje, pfff en zo jong Pfeifer?! Heeft ie al zoveel vriendinnetjes? ;)

Heb van het weekend een bellypaint gehad (was een wedstrijd en was model, heb de foto in mn alum gezet bij 'de floepert').

@ Lara; hoe gaat het nu met je, alweer iets beter?

@ Ego; van de week controle bij de vk gehad, kleine ligt al helemaal klaar, wat ik niet had verwacht... Dacht dat hij nog moest indalen (zodat ik meer ruimte bij mn ribben zou krijgen...) maar is al gebeurd... Viel me een beetje tegen.

Verder ben ik hier met de laatste klusjes bezig (deuren verven, meubels in de beits gezet, kozijnen verven) en dan hopelijk van het weekend de vloer erin. Merk dat mijn lichaam me tegen gaat werken, wordt hoog tijd dat ik weer achter mn naaimachine kruip! (maar dan moet eerst het huis afzijn...)

14. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

@Frenzy, je jaagt je man wel de stuipen op het lijf zeg :D. En zo fanatiek klussen, goed bezig! En toch ook fijn dat de klein is ingedaald, hoewel je uiteraard hoopte nog wat extra ruimte te krijgen ;), maar in ieder geval een teken dat de beeb er vast klaar voor ligt. Begint echt spannend te worden zeg.

@Peet, bijna uitgerekend zeg, spannend!!! Ben benieuwd. Begin mezelf ook wat meer bezig te houden met de uitgerekende datum nu. De tijd vliegt zeg. Heb het zo druk op mijn werk dat de weken echt voorbij vliegen, maar dat is ook wel weer fijn. Des te eerder is mijn verlof ;).

@Mixedbeeb, wat goed dat je koffie op je werk bent gaan drinken. Snap dat je er ontzettend tegen op zag. Vond dat ook echt een megadrempel. Maar achteraf toch wel een opluchting.

@Roompje, begrijp dat je het regelmatig moeilijk hebt. Ondanks dat ik heel blij ben met ons nieuwe geluk, heb ik ook nog vaak verdriet van James. En met momenten kan ik ook opeens heel verdrietig of down zijn.

@Evelien, hoe was de 20-wekenecho? En de eerste schooldag van jullie mannetje. Zal denk ik ook wel even slikken geweest zijn. Dan worden ze echt groot zeg. Ken ook het gevoel van voorbij het termijn gaan van James. Het idee dat wat er in je buik zit dat je een even groot baby'tje in je handen hebt gehad, is heel raar. Vond het aan de andere kant ook weer heel bijzonder dat er al zo'n compleet mannetje in mijn buik zit. Maar zag het termijn van James ook wel echt als een mijlpaal.

@Alle anderen, hoe gaat het met jullie?

Hier alles zijn gangetje. Ontzettend druk, maar vind dat niet erg. Hoef me in ieder geval niet te vervelen op mijn werk. En 's avonds lekker genieten thuis en tot rust komen. Over 1,5 week worden de laatste handelingen aan de babykamer verricht en dan kan ik los gaan met inrichten :D. Heb ik zoveel zin in. Eindelijk echt helemaal me daar op richten.

Tot snel,

Liefs Eefje

15. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hello.....
    Zo stond ik gisteren nog op een ladder de behangboom te plakken ( erg gaaf geworden bte) en nu lig ik in t ziekenhuis..... Had vanmorgen eenvoudige controle, maar ze vonden eiwit in urine. Verhoogde bloeddruk. Echo kleine was wel mooi. Maar hartfilmpje bleef wat vlak..
    Straks weer ctg van kleine en even afwachten hoe t loopt..
    Ben iig nu 38 weken,dus als ze her niet vertrouwen wordt ik ingeleid.. Even schrikken, maar wie weet binnenkort dus baby- nieuws...

16. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Peet,

Dat is zeker even schrikken zeg. Pfff. Spannend, ik hoop dat er snel leuk nieuws van jou kant komt :)

Liefs

17. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lara, zag dat jij gereageerd had op een onderwerp over niet blij zijn met het geslacht. Heb tot de helft gelezen. Kan daar gewoon echt met mn hoofd niet bij hoor. Ergens doet het me gewoon zeer dat er mensen zijn die zulke uitspraken doen en zich zo kunnen voelen. Snap dat ze haar gevoel misschien niet kan uitschakelen maar let een beetje op wat je zegt, niet? Kan het gewoon echt niet begrijpen. Heb daar maar niet op gereageerd, maar wilde het toch even kwijt ;). Merkte aan jouw reactie dat jij je er ook een beetje aan ergerde of niet?

X

18. linde90

linde90 Niet meer actief

Roompje, die knakmomenten he, ook hier zijn die nog aanwezig, Wat kan je je dan rot voelen he, om de kleinste dingen kunnen ineens de heftigste gevoelens naar boven komen.
    Hoe voel je je nu?

Vlinderevelien, Hoe is jet opruimaktie verlopen? Je eigen goed uitgeleefd? Wat je zegt over het dichtbij voelen van je kindje op bepaalde momenten, ja dat is ook hier heel bekend. Vandaag ook zeker weer zo een gevoel gehad tijdens ons gesprek met de kinderartsen.
    Hoe voel je je nu, en hoe gaat het met je zoontje?

Frenzy, Helpen de magnesiumtabletten een beetje? Ik heb gehoord dat bananen eten ook wel wil helpen, wie weet :)
    En hoe voel jij je, het schiet al weer aardig op bij jou.

Jonneke, hoe heb je de crematie ervaren van je oma? En hoe gaat het met je gevoel? Kan je het een beetje uiten of zit je nu op slot?
    En hoe gaat het met jou en de kindjes van je zus? Is het nog steeds zo een pijnlijk gevoel?
    Ik kan me dat zo goed voorstellen he, ik heb van de week gehoord dat mijn zus ( over 6 weken uitgerekend) hoogstwaarschijnlijk gaat bevallen van een jongen. Heb het daar best moeilijk mee en heb dat ook aangegeven aan mijn moeder die er met mijn zus over gepraat heeft. HEt is niet dat ik het hun niet gun, maar het is zo een pijnlijk gevoel. Samen zwanger, en dan eigenlijk allebei een knul. Alleen staan wij met lege handen en daar ligt straks een jongetje in de box.
    Ik heb ook aangegeven dat ik niet weet of ik hem vast kan houden, de tijd zal het moeten leren....

Peet, jeetje wat spannend meid. Hoe voel je je verder? Wel fijn dat ze ingrijpen als het nodig is. Moet je nu 24 uur urine inzamelen?
    Hier draaien de duimen voor je, je kan het meid!!Zet hem op als ze gaan inleiden.

Eef, ja discussie "niet blij met geslacht". Pasgeleden was er ook al zo een topic over een dame die het erg vond dat ze geen dochter kreeg maar een zoon. Er was een vlindermama die alleen maar zei dat ze een dochter heeft, maar ook graag haar overleden zoontje nog had gehad, en toen barste er een verschrikkelijke discussie los. Zij zou dat niet mogen zeggen omdat ze dan haar kindje gebruikt om een adner haar gevoel te overschaduwen,. nou hoe kan je dat zeggen zeg. Ik ben er dan ook flink tegenin gegaan, het was zo pijnlijk. Er werdt zelfs gesproken over een "rouwproces"doormaken omdat je geen meisje krijgt maar een jongen. Toen ben ik heel boos geworden, hoe kan je daarover zo spreken zeg. Wees blij dat je een kindje mag krijgen.
    Ik kreeg toen heel wat over mij heen, want ik gebruikte mijn verdriet om een ander haar gevoel te overschaduwen en nog een hoop kwetsende dingen er achter aan.
    En dan nu weer een topic hierover, het lijkt wel een modegrill.
    Wees verdorie blij dat je zwanger bent en hopelijk een gezond kindje op de wereld mag zetten.
    Ze zouden zich eens 1 seconde in onze schoenen moeten plaatsen , dan weet ik zeker dat die domme opmerkingen niet meer geplaatst zullen worden.

@ hier.. Vandaag gesprek gehad met de behandeld artsen van ons zoontje, en dus degene die bij zijn overlijden aanwezig waren.
    Het was confronterend maar tegelijkertijd ook heel fijn om weer met die personen rond te tafel te kunnen zitten.
    Veel nieuwe informatie hebben we niet gehoord, we wachten nog op uitslagen maar dat duurt nog 2 maanden.
    Wel hebben we over de nacht gesproken, over het verwerken en hoe zij en wij het ervaren hebben.
    Ook hebben we de brief gevraagt die naar onze huisarts gestuurd is, dit omdat wij van die hele huisarts van ons niets meer hebben vernomen na die ene keer dat hij langskwam een dag na zijn overlijden. Hijis zelfs nooit meer langs geweest om mijn bloeddruk of wat dan ook op te nemen, terwijl ik toch ingeleid ben ivm pre eclampsie.
    Al had hij maar een keer gebeld hoe het met ons ging, want hij heeft dus al in november die brief ontvangen.....
    Ik had gisteren nog een brief getikt om alle artsen en verpleegkundige te bedanken voor alles. Die heb ik op een kaart geplakt met een mooie foto van ons mannetje en die aan een hanger van een wit rieten ster, en in die ster hing een klein sterretje van schoolbord met daarop zijn naam geschreven.
    Ik vond dat ik niet met lege handen aan kon komen. ze hebben zo hun best gedaan om ons mannetje te helpen, en ze waardeerde het heel erg om deze positieve blijk van waardering te krijgen.
    Zelf heb ik ook zo een ster en die hangt hier ook in de woonkamer.
    Toen wij daar aan tafel zaten met die lieve artsen voelde ons ventje zo dichtbij. Het was een fijn gevoel.

19. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej Lara, wat lief van je om de artsen zo te bedanken. Dat moet vast zeer goed gevallen zijn daar.
    Wat betreft de discussie over geslacht; tja.... Dat is dan idd hun verdriet, hoe bizar ook. Maar blijkbaar hebben ze geen drama genoeg in hun leven en maken ze zelf wat. Gewoon niet meer lezen is denk het beste. Je wordt alleen maar boos en het is zinloos...

Frenzy, ik ga straks even kijken naar je mooie buik! Die van mij is btw ook gekleurd, haha, door de punt van een kastdeurtje. Niet slim nee. Nu blauwe plek. Wist je dat ze dan toch een je bloed gaan testen? Just incase....

Vlinderevelien; hoe gaat het? En met je bekken?

Eef; thanxx hoe ga jij verder??

Ik blijf hier tot zondag iig, hartfilmpje van kleine was nu perfect. Dus gaat op zich goed!

20. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Meiden even snel een reactie vanaf mijn telefoon.

@ wens voor geslacht, ik kan me niet echt boos maken over de gevoelens van de moeders die een voorkeur hebben. Ik kan mezelf echter niet voorstellen dat je hierdoor een 'rouwproces' door gaat. En ja Lara wat jij zegt kan ik me in vinden, als ze eens in onze schoenen zouden staan.....
    @ peet meis wat spannend, ben blij te horen dat het nu goed gaat! Zal wel even schrikken zijn geweest. Hou nog even vol, jullie zoontje is er bijna ;)

@ jonneke hoe gaat het nu met je? En ja ook hier zijn de momenten waarop je als het ware 'knakt' aanwezig. Deze week weer een paar keer gehad. Het blijft moeilijk inderdaad.

@ Lara wat fijn dat jullie mannetje zo dichtbij voelde. Hoe vind je het dat jullie weer twee maanden moeten wachten voor uitslagen? Lief dat je iets persoonlijks gemaakt had voor de verpleging en artsen, wordt zeker gewaardeerd.

Voor de anderen waarop ik niet heb gereageerd, sorry! Niets persoonlijks ;)

Deel Deze Pagina