Nou meiden; dag 2 in ziekenhuis, wat een rotbedden! Gisteren in de stress omdat z'n hart even wegzakte tijdens de ctg. Je kunt mij natuurlijk met minder helemaal over de flos krijgen. Iig; dat gebeurt blijkbaar vaak zat... In het ziekenhuis schrikken ze daar niet van. Ik mocht nog niet naar huis ivm mijn onrust en wachten op uitslagen. En omdat ik zoveel harde buiken had, hebben inwendig Onderzoek gedaan. Ik had al iets ontsluiting en de baarmoedermond verweekte al wat. Nu gestript en een ballonkatheter geplaatst. Laten we hopen dat mijn lichaam deze hints goed oppakt. Zeer spannend, gelukkig slaappilletje gehad om toch een paar uurtjes te maken... Pfff Hoe is jullie weekend? Frenzy? Aan de klus? Pas goed op jullie zelf!
@Peet, in je niet relaxte ziekenhuisbed, denk aan jou! Wat spannend zeg, ontsluiting..je lichaam gaat aan het werk, en zo te lezen helpen ze je een handje mee, ik duim voor jou dat dit het zetje is om de bevalling soepel op gang te brengen! Zit hier met kippevel je een berichtje te schrijven, wens je zoveel kracht toe & liefde! Wat schrikken overigens van de ctg, heb idd ook vaker gehoord dat dit gebeurd, maar kan me voorstellen dat je het gevoel van controle dan ff kwijt bent, probeer ieg je rust te pakken, en laat je goed verzorgen door de verpleging, zolang je nog geen vruchtwater verliest mag je nog even badderen.. Ik hoop dat je manneke niet lang meer op zich zal laten wachten, en dat de bevalling heel voorspoedig gaat verlopen! En voordat je het weet, jullie knul in de armen gaan sluiten... Lieve Peet, zet hem op! Je kunt het! Go with the flow! En ik zit vol spanning in afwachting op babynieuws! @hier, alles goed, onze knul is 4 geworden afgelopen vrijdag, super drakenfeest gehad, nieuwe fiets, en zoveel kadootjes! Morgen gaat hij beginnen op de basisschool...waarna ik de 20wk GUO in het ziekenhuis heb, aan de ene kant denk ik AAHHH maar het gevoel overstijgt op dit moment dat ik nieuwschierig ben naar ons ukkie, die zo levendig is in mijn buik, zoveel contact zoekt, voel me op dit moment vol vertrouwen en verlang erna uk te zien, maar morgen zal ook even pittig worden, rondlopen als een kip zonder kop maar dat is logisch, en misschien valt het trouwens nog heel erg mee... BI was vrijdag erg pijnlijk, natuurlijk met alle visites, die ondanks dat ik al een beste buik heb, niet kunnen zien dat er van binnen al zoveel pijn is, deze olifantendracht van anderhalf jaar Mijn moeder en zus weten er gelukkig van, en hebben me meegeholpen de puinhoop op te ruimen aan het einde van de dag.. Blijk deze week via podoloog dat ik hypermobiliteit heb, doorgezakte voeten, en 1 been is langer dan de ander, oftewel ik sta zo scheef als de toren van pizza ha ha... Dit gaat gecorrigeerd worden door een steunzool, en dan trekt mijn lichaam wat bij, het werd nu wat uitvergroot door de hcg hormonen..Hopelijk gaat dit verlichting geven, en heb al een voedingskussen besteld via internet, kan ik nog een beetje buikslapen, dat mis ik nu wel... Hoe is het met iedereen? Jonneke al even niets van je gehoord, hoe gaat het met je? En verder iedereen, fijne dag! Laat jullie gauw weten hoe het gisteren gegaan is in het ziekenhuis...
Ohw, zo vervelend die bi..... Heel nare pijn. Hoop dat steunzolen etc goed helpen. Wel gaaf, maar ook een emotionele mijlpaal dat je zoon naar de basisschool gaat! Succes! En heel spannend, 20 weken echo. Ik had het toen niet meer... Laat je nieuwsgierigheid maar lekker de overhand nemen, dit gaat goed! Mijn vliezen zijn gebroken, lig aan t infuus, voor alsnog relaxt..... Ben een beetje onder de indruk en wacht op de pijnen, tot nu toe vriendelijke weeen.... Vet cool; straks een babietje op m'n buik... Hoop dat hij heel hard huilt, ons gemiste geluid bij de bevallingen. Liefs en ik laat weten als we weer boven Jan zijn hoe het is gegaan en natuurlijk hoe fantastisch hij is Thanks for The support! Erg lief!
@ Peet; Yea meid! Zet hem op! Ben zo benieuwd naar jullie kleine spruit! En schrikken joh van het hartje, gebeurd idd vaker, maar is niet iets wat bij ons moet gebueren.... Pfff daar zijn we iets te gevoelig voor! Hopelijk komt de kleine snel, kan je wel uit dat vervelende zk-bed! Zet hem op, nog even en je kunt hem vasthouden en nooit meer loslaten!!!!!!!!! @ Eef; schiet al aardig op bij jullie, heel fijn als straks alles af is! Hoe voel je je lichamelijk? @ Lara; wat goed van je dat je de artsen nog zo bedankt hebt... En wat hebben jullie dat mooi gedaan! Fijn is het ook om dan nog zo een nagesprek te hebben, is ook voor de artsen vaak heel waardevol! En fijn om te lezen dat jullie jullie ventje zo dichtbij voelde... En nu afwachten op de rest van de onderzoeken.... Hoe gaat het met het afvallen, lukt dat een beetje? Kun je de wens voor een nieuwe zwangerschap een beetje uitstellen (lijkt mij heel moeilijk...) Ik eet opzich ook wel bananen, maar de magnesium tabletten werken goed (was ze twee daagen vergeten en gelijk weer volop kramp...). Ik voel me verder goed, mag echt niet klagen, ben nog super fit, geen last van mn bekken... Het enige nadeel is dat ik snachts heel veel moet plassen en veel last van mn rug heb (waardoor ik minder slaap...). Maar om eerlijk te zijn, vind ik deze klachten niet belangrijk, als we straks maar een gezonde ukkepuk hebben, daar heb ik ALLES voor over! @ Vlinderevelien; succes mrg, begrijp dat het weer ff spannend is... Maar probeer ook te genieten van jullie wonder mrg! En gefeliciteerd met jullie zoontje, wordt straks echt de grote broer! En snap het dat het je lichamelijk opbreekt, is ook heftig zo een olifantendracht! Maar je zit op de helft! Vervelend van de hypermobiliteit, kan je hierdoor ook meer last krijgen van je BI? @ Ego; hier alles goed, ben nog steeds fit en doe alles... (tis dat mn paardje onduegend is, anders zou ik zelfs nog wel paardrijden...). We zijn momenteel in huis nog aan het klussen (eind is in zicht...) Manlief is de nieuwe vloer nu aan het leggen (echt super mooi) alleen moet ik er erg aan wennen (andere kleur en contrast met de meubels.... btje jammer..)
Krijg kippenvel van je berichtje! Hihi! Binnen 24 uur ga je je kindje vast houden!!!! WOW! Ben zo benieuwd!!!! Zet hem op!!! Je kunt het!!!!! Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
@ Peet, wauw meid wat enorm spannend! Je hebt nu snel jullie zoontje op je buik. Geweldig. Ik hoop dat de bevalling voorspoedig gaat ende pijn je meevalt. Het allerbelangrijkste natuurlijk dat het goed gaat met de kleine man. Ik zie je in mij. Gedachten ook al op de afdeling liggen, op de 7e toch? Meid heel veel succes en geluk. Ik wacht met spanning op goed nieuws! @ frenzy, fijn zeg het eind in zicht van de verbouwing. Kan je straks rustig gaan genieten van de laatste loodjes. Al heb ik de indruk dat je wel een actief persoon bent @ vlinderevelien, meis wat een mijlpaal ook je kleine grote man naar school! Spannend. Nog van harte met zijn verjaadag! Nog even een vraagje over de bellypaint die jij doet, doe je dit ook commercieel? Die Bi is echt heel naar hè, ik hoop dat je verlichting krijgt door die aanpassingen. 20 won echo, jeetje wat gaat dat ook weer snel, voor mijn gevoel dan hè, Ik hoop morgen goed nieuws van je te horen! Ook wel weer heel leuk om de kleine morgen te zien denk ik, al blijft het natuurlijk een spannend moment. Al die beweging in je buik lijkt me wel geruststellend voor je, zo fijn om contact te hebben. Liefs
Even een snel berichtje van hier. Whaaaaa Peet wat spannend zeg!! Word er zelf een beetje zenuwachtig van !! Succes en genieten hoor!! Zo een kleintje op je buik. We wachten af!! @Frenzy, ja gaat erg snel hier. Merk dat ik het allemaal wel erg spannend vind en mn gevoel gaat van heel goed, en dan zit ik er weer helemaal doorheen. Maarja, hormonen, verdriet, spanning, geluk en drukte kan ik gewoon even niet helemaal bolwerken denk ik . Maar komt goed hoor, alleen niet zo fijn voor mn man . En aan het klussen zeg je, hoop als je straks een beetje gewend bent dat je het gewoon super mooi vind! Komt vast goed. @Evelien, al 4 jaar zeg, wat een grote knul al. Succes morgen met de echo en met je zoontje natuurlijk . @Mixedbeeb, hoe gaat het met jou? Wens voor het geslacht snap ik wel hoor. Maar helemaal down en verdrietig zijn omdat het niet het geslacht is wat je had gehoopt en er echt niet blij mee zijn, is gewoon heel moeilijk voor te stellen. Maar goed, misschien kunnen zij niks doen aan hun gevoel, maar vind het toch gewoon rot om te lezen. Maar inderdaad zoals al werd opgemerkt, misschien beter zulke onderwerpen gewoon niet lezen, kan ik me er ook niet aan ergeren . @Lara, wat ontzettend lief van je zeg!! Hopelijk hebben jullie toch snel de uitslagen. @Alle anderen, hoe gaat het met jullie? Belly en MissJopie hoe is het met jullie? Hier alles ok, een beetje een emotionele rollercoaster maar ik moet niet zeuren. Op zich gaat alles verder goed hoor. Morgen weer een standaard controle in het ziekenhuis. En het is soms net een disco in mn buik, dat is wel erg fijn . Liefs x
David is rond 1 uur vannacht geboren. Wat een kanjer! Lekker mollig, 7,5 pond met 38 weken!! Helaas had ik koorts en hij ook een beetje ziek, warmte en vruchtwater in longetjes. Maar niks ernstigs. We blijven even in het ziekenhuis. Hij is zoooo knap! Handje voor z'n mond net als op de echo. Heel veel zwart haar! Kleine dwarsligger was een sterrenkijker, meiden ik heb werkelijk geperst voor m'n leven. Was zo heftig. Met knip geboren, z
Maar zonder vacuüm! Dus toch trots ( frenzy; paardrijden geeft perskracht.... Maar helaas ook een strakke bodem...) Hij is zo mooi!!
Wauw Peet, van harte gefeliciteerd met de geboorte van David!! Mooie naam hoor. Meis wat goed van je zonder vacuüm! Klinkt voor mij als een 'heftige' bevalling. En wauw 7,5 pond wat mooi zeg! Wat zullen jullie trots zijn, en terecht. Ouders voor de tweede keer. Jeetje wel vervelend dat jullie een beetje ziek zijn, ik hoop dat het snel beter gaat! Meis geniet van elkaar, al weet ik zeker dat jullie dit ook doen. Liefs en knuffel
Peeet!!!!! Yeaaaa!!! GEFELICITEERD!!! Met jullie zoon!!!! Echt amazing meid, ben zo blij voor jullie! Pfff heb hier gister wat traantjes gelaten (stomme hormonen!) Peet heeft bijna der kindje vast, hoe bijzonder!!! Wat een prachtige naam, wat zal Chris trots zijn op zijn broertje, met mooi zwarte haarjes! Owh je maakt het nu wel een beetje spannend voor mij, nu ben ik de volgende, zo onbevatbaar! Eindelijk, eindelijk een kindje om voor te zorgen, om nooit meer lostelaten (naja straks dan als tie gaat puberen!!!!) Hoop dat jullie snel naar huis mogen, zou wel fijn zijn, hou ons op de hoogte! En heb je goed gedaan hoor, geen vacuumpomp! En helaas van de bb spieren weet ik, ik probeer daar maar nog niet te veel aan te denken
Van harte gefeliciteerd met jullie David! Jullie zoon & broertje van Christian! Geweldig nieuws! Dat heb je knap gedaan Peet, wat een oerkracht zeg! Zo fijn om te lezen, zwarte haartjes en handje voor de mond... Wat zul je supertrots zijn, heerlijk, wat hebben jullie dit verdient! Genieten, genieten, genieten vanalles! (alsof er nu ruimte is voor iets anders ha ha) En goed voor jezelf zorgen, oftewel lekker laten verwennen! Hoop dat jullie snel weer zijn opgeknapt, en thuis het kraam bed in mogen... David hopelijk gauw thuis, zo mooi! Hi hi Frenzy, snap je traantjes, hier ook Duurt ook niet lang meer voor jou meid, wat wordt het verlangen dan geprikkelt he! Bedankt voor jullie felicitaties voor die grote knul van mij, zojuist heb ik hem al hangend in de ringen van het gymlokaal los gelaten, kon nog net een zoen vanaf... Maar heb ervan genoten, zijn eerste echte schooldag.. Keep my fingers crossed, someteen de echo... Ben benieuwd of ukkie nog steeds een jongen/meisje is.. Maar vooral, mag vandaag alles gaan zoals het hoord te gaan! Maar de geboorte van David geeft een burger moed, joepie! Ik hoop dat er nog velen mogen volgen...
@Peet Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje van Christian! Ik heb zelf niet gereageerd in dit topic omdat jullie al een heel stuk verder zijn. Maar het lezen van de goede verhalen hier geeft heel veel hoop! Oh ik ben zo blij voor je! Geniet met volle teugen van alles wat je mee maakt! @Vlinderevelien Ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag! @Frenzy Het duurt niet lang meer of we mogen jou hier ook allemaal feliciteren! Zet hem op in de laatste weken!
Lynn, nee hoor, ook hier nog genoeg dames die nog niet zover zijn. Je kan en mag hier gerust meekletsen hoor!
Nou wat een dag, na het mooie babynieuws, nu ook nog mooi echonieuws ... Ukkie is gezond, voor zover alles te zien is op de echo is alles normaal, netjes, en zoals het hoord... Geweldig nieuws! Plus nog 3 x bevestiging van geslacht, dus kan de rose potten verf inslaan, eh.. of blauw Ooh wat is het een kado om een gezond kind te zien op de echo, maar wat was het vreselijk om weer in "onze" echokamer te zijn, onze arts te zien... En wat duurde het allemaal lang, alsof je elk moment in elke stilte of zucht tijdens het werkoverleg verwacht dat de genadeklap weer komt.. In plaats daarvan kwamen er felicitaties... Super om mee te maken! En iedere mama & papa gegunt! Ukkie lag heerlijk te duimen, en werkte keurig mee! Supertrots! Nu MAG ik verder zwangeren, dat is een groot kado...Dankbare mama & papa.. @Lynn, welkom hier in het topic hoor je hebt je verhaal hier al eens gedaan herinner ik mij.. Hoe gaat het nu met jou? @Mixedbeeb, doe de bellypaint gewoon gezellig voor mezelf, en leuk om voor een ander te doen, maar ben niet zo professioneel hoor .. Het idee is ontstaan omdat ik het vrij prijzig vond om te laten doen, en ik een blote buik foto zo kaal vond.. Vandaar de versiersels om op te leuken.. Deze zwangerschap gaat voor mij ook erg vlot, zo raar besef nu om weer in het termijn van ons dochtertje* te komen... Hoelang moeten jullie nog geduld hebben voordat je groen licht hebt? Hoe gaat het met jullie verder?
@Evelien, meid wat fantastisch nieuws! Zo fijn dat je nu op en andere manier kan gaan genieten van deze zwangerschap. Ik kan me alleen maar bedenken hoe dat moet zijn om zo in spanning te zitten, zo fijn dat er alleen maar goed nieuws was. Nu lekker klussen en decoreren, zo leuk!! En uuhhhh, ik weet niet hoor maar heb zo'n gevoel dat je zwanger bent van een meisje , hoef je niet te bevestigen natuurlijk. O ja die bellypaint, ja ik vroeg het me af. Maar leuk dat je dit bij jezelf kan. Ik ben echt zo creatief als een bos uien helaas Met ons gaat het wel al merk ik dat het verlies van onze zoon*, maar ook het vooruit kijken naar een nieuwe zwangerschap wel echt elke dag prominent aanwezig zijn zeg maar, alsof er echt niets anders meer belangrijk is, en dat is natuurlijk ook zo momenteel. Onze kleinste man* hoort er voor altijd bij. (lekker vaag he, kan het even niet anders omschrijven). Dit maakt me ook onzeker wat betreft werken, ik heb nu eenmaal een baan waar ik mijn hoofd echt goed bij moet gebruiken en ik ook stabiel moet zijn zeg maar. Maar merk dus dat ik de gedachte van een nieuwe zwangerschap niet van me af kan zetten, ik voel me daarbij soms wel schuldig ten opzichte van onze zoon*. We moeten nog even wachten, ik hoop in april weer te kunnen 'beginnen'. Dan zit er vijf maanden tussen, ik neem mezelf maar voor, dat als het uberhaupt in een keer lukt, die ene maand niet zoveel verschil zal maken voor mijn baarmoeder. De gyn had ookal wel zoiets laten doorschemeren.. @Lynn, meid je bent van harte welkom hoor hier. Ook ik ben nog niet zover....zoals je kunt zien is het voor ons ook nog niet zolang geleden. Als je wil kletsen kan dat altijd! Liefs
Vlinderevelien, wat fijn zeg, gelukkig een goed echo. Nu lekker genietn meis. Mixedbeeb, wat jij zegt over je gedachtes en werk ervaar ik precies hetzelfde. Ik sta met die gedachtes op en ga er mee naar bed. Ook heb ik een verantwoordelijke baan waarbij geen fouten gemaakt kunnen worden. Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest en ik ga volgende week 3 uurtjes werken. Ik heb al aangegeven geen eindverantwoording te willen , geen telefoons op te pakken en iemad wil hebben die mijn werk na gaat kijken. Anders durf ik echt niet te gaan werken, veel te bang om fouten te maken. Het is een hele normale gedachtengang zei zij. Het hoort bij het proces van weer in een andere wereld stappen. Ik zie er wel heel erg tegenop, maar ik ben mij er ook wel van bewust dat ik wel zal moeten. Eens moet ik toch die stap zetten....
@Peet, WAUWWWW, gefeliciteerd!!! Super zeg, en inderdaad een erg leuke naam! Chris zal zo trots zijn op zijn stoere moeder en zijn broertje. En natuurlijk ook op zijn papa, die zou ik bijna vergeten . Geniet ervan meis, jullie hebben het zo verdiend. Krijg er gewoon de kriebels van, kijk er ook echt zo ontzettend naar uit. @Evelien, super goed zeg een goede echo. Fijn he?!! Ken het gevoel dat je heel de tijd op de genadeklap zit te wachten. Ik was echt zo zenuwachtig toen, dacht dat ik bijna aan de beademing moest . @Lara en Mixedbeeb, snap jullie onzekerheid en angst om weer te gaan werken. Moet zeggen dat als ik terug kijk naar die eerste weken / maanden, ik ook eigenlijk niet kan zeggen wat ik nou precies heb gedaan. Vond het heel moeilijk om echt bezig te blijven, hoewel ik het ook wel weer een fijne afleiding vond. De tijd gaat wel een stuk sneller en ik hoop gewoon dat we snel leuk nieuws bij jullie horen. Dat er weer een beetje geluk op jullie pad mag komen!! @Lynn, je bent hartstikke welkom hier hoor!! De meiden die hier meekletsen verschillen allemaal van de "fase" waar ze in zitten, maar we delen allemaal 1 ding en dat is het verlies van je kindje. Dus stort lekker je hart uit meid, we delen hier de verdrietige dingen en ook de leuke dingen. @Frenzy, spannend zeg!! Nu ben jij de volgende . Liefs
Hey meiden, Bedankt voor de lieve reacties! hier gaat het met ups en downs...Ik heb veel onderzoeken in het ziekenhuis omdat ze graag willen achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Tot nu toe is het allemaal een beetje vaag. Misschien infectie, misschien bloeding in de placenta (hierdoor kan ik pas eind maart een bloedstollingsonderzoek doen). Vandaag moest ik naar de KNO-arts omdat ik een week voor de bevalling soort van keelontsteking had. Dus werd ik doorverwezen... Wat een EIKEL was dat zeg! Pff...die wist van niets, keek in mijn keel, nam een kweekje eruit, ik moest weer bloed laten prikken. Om een lang verhaal kort te maken hij liet me merken dat hij het maar belachelijk vond dat ik door de gynaecoloog naar hem doorverwezen was. Grr... Volgende week ook nog een baarmoederonderzoek om te kijken naar de vorm... Maargoed, ik ben blij dat ze van alles wil uitzoeken en een plan van aanpak wil gaan maken voor een volgende zwangerschap! Het liefst zou ik morgen alweer zwanger zijn! Ik hoop dat 2012 ons allemaal mooie momenten laat beleven!!!