Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    #661 Lynn1302, 9 feb 2012
    Laatst bewerkt: 9 feb 2012
    @jonneke,, ik heb die gevoelige van sensitest. Kreeg ze vandaag binnen dus ik wilde natuurlijk gelijk even testen..en wat denk je, teststreep net zo duidelijk als controle streep! Wat en toeval...vandaag wel evenaan de klus dus. Maar toch voelt het ook en beetje raar, omdat het natuurlijk ook nog zo kort geleden is! ben jij ook gelijk weer begonnen? Aan de ene kant voelt het raar ten opzichte van sareya* en aan de andere kant is de wens zo groot....
    En wat mijn broertje betreft, hij is 25 en heeft en dochtertje van 2, ze waren er vrOeg bij en willen ook niet teveel leeftijdsverschil tussen beiden hebben. IK Vind het wel lastig maar gun het ze van harte. Mijn gevoel en verstand hierover ligt nogal ver uit elkaar. wat goed van je dat je je neefje vastgehouden hebt, lijkt me erg moeilijk meid...wat zou het fijn zijn om je ook weer op iets positiefs te kunnen richten hè!

2. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

@Roompje, GEFELICITEERD!!! Wat ontzettend fijn! Spannend zeg, wat leuk. Geniet ervan!

@Belly, de eerste ronde weer. Spannend zeg. Hopelijk volg jij ook snel met leuk nieuws.

@Evelien, ik doe ook een zwangerschapscursus. Aan mij werd gevraagd of het de eerste was dus ik uitleggen. Maar vind dat toch erg lastig in een groep. En wat leuk dat je weer een meisje krijgt. Ik ken je gevoel wel hoor, toen ik hoorde dat we weer een jongen zouden krijgen, was ook mijn angst wat groter van, als ie dan maar wel gezond is. Ergens associeer je dat toch ook een beetje met een geslacht. Maar ik ben wel super blij dat we weer een jongen krijgen. In mijn fantasie zag ik toch al een stoer ventje rondlopen en hoewel het natuurlijk nooit een vervanging zou zijn, ben ik wel blij dat er straks toch een ventje rond loopt bij ons. Hoewel het natuurlijk ook echt helemaal geen donder uit maakt, want als het maar gezond is, dat is het grootste geschenk.

@Jonneke, mijn buik groeit behoorlijk. Gelukkig waggel ik nog niet, daar ben ik erg blij om :D. Kan me voorstellen dat die babyshower voor je vriendin je iets teveel zou zijn. Ik denk dat ik daar ook niet op zou zitten wachten. Maar wat ontzettend goed dat je je neefje hebt vastgehouden! Ben heel trots op je!! En ook spannend dat jullie er weer voor willen gaan. Zou heel leuk zijn als we snel weer leuk nieuws krijgen :), het is je zo gegund!

@Frenzy, lekker uitgewaaid in de Ardennen. Wel een beetje op jezelf passen he!! ;) Met al dat geklus en gewandel haha. Nog iets meer dan 4 weekjes, spannend zeg!!!

@Mixedbeeb, Wat goed van je dat je weer begint met werken. Je moet ook zeker rustig beginnen en vooral aan jezelf denken!!! Alles in je eigen tempo en als het niet gaat, dan gaat het niet! Jij bent het belangrijkste hoor! Kan me voorstellen dat winkelen met je zwangere vriendin wel erg confronterend is. Zou me ook ontzettend ongemakkelijk voelen. Denk goed aan jezelf meid!! Knuffel!

@Lynn, wow wat heftig dat je broer weer vader wordt! Lijkt me toch ook wel behoorlijk pijnlijk. Maar weer een eisprong :), wat goed. En fijn dat ze in het ziekenhuis ook zeiden dat ze er voor zouden gaan. Spannend zeg, toch weer een hele stap vooruit!

@Peet, allereerst wat fijn dat het weer een stuk beter gaat met David. Maar wat een stomme kraamhulp zeg!!! :$ Snap dat je blij bent dat ze weg is. Lekker genieten nu ;).

Hier verder alles goed. Of beter gezegd, alles weer goed. Ben een paar dagen behoorlijk ziek geweest. Een buikgriepje of iets verkeerd gegeten ofzo. Ik was in 1,5 dag tijd, 3 kilo afgevallen, dus was wel behoorlijk geschrokken. Kon echt helemaal niks meer. Maar gelukkig ben ik nu weer beter, kan weer eten en ben weer aangesterkt! Verder gaat gelukkig alles goed!

Liefs Eefje

3. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met iedereen?
    Bijna weekend. Zijn er nog mensen die plannen hebben voor het weekend? Wij hebben morgen lekker niks. Zondag een verjaardag en maandag weer een echo. maandag gaan we ook de babykamer verder afmaken, en dan kan ik los gaan met inrichten :p

x

4. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Hey ladies,

Eerst ff reageren op wat hot nieuwtjes die ik zo snel ff heb teruggelezen!

Peet; gefelicitaart met de geboorte van jullie zoon en fijn dat jullie weer samen thuis zijn. Jammer van de irri-kraamhulp, want die moet je veel uit handen nemen. Maar goed, je hebt het goed doorstaan. Je doet 't goed!

Vlinderevelien; een meisje. Wat mooi! Toevallig dat t bij jullie beide zelfde 'geslacht', is idd aan de ene kant heel mooinen toch begrijp ik dat je je automatisch veel zorgen maakt. Maar het komt goed, je bent alweer op de helft.. Wat gaat het toch snel he?

Bij iedereen trouwens.

Hier toevallig wederom tegelijk met 1 van de andere forum dames positief getest. En net zo'n knaltest als bij jou roompje. Ik durf alleen nog helemaal niet blij te zijn. Vind het zo eng. En ongelooflijk, we hebben t 1x! gedaan in een paar weken tijd en rondom mijn vruchtbare periode. Ook ik was aan de ovutesten maar heb er ook steeds niets uit kunnen halen. En ja, de test is donkerder als de laatste x in oktober, toen ik een week later alsnog ongesteld werd.

Volgende week carnaval!! Sjongejonge, ongelooflijk. Dus ik ga het direct wereldkundig maken want ja, dat hoef ik jullie niet te vertellen... En we zouden het 1e weekend van maart een weekendje gaan skien. Moet ja nagaan hoezeer ik er niet op gerekend had. Maar ik ben wel blij natuurlijk! Maar ja, ff afwachten wel, ik durf niet.

Verderngaat het wel eigenlijk... Morgen met mijn vader op puppycursus. Hij heeft sinds 2 weken een labrador van 8mnd en is er dolgelukkig mee. Het geeft hem veel afleiding. Tis echt een schat, de hond, haha, (m'n pa ook) en is heel lief voor onze kleine.

Tot snel!

5. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Wat geweldig ik zie je op het oktober 2012 lijstje wohhhh leukkkkkkkk

Proficiat

6. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ja leuk he roompje, bij mijn vorige pos test was ik ook op dezelfde dag als vlinderevelien. Laten we duimen dat het geluk ons goed gezind is.

En hoe onwerkelijk het ook is, ik voel wel dat ik er helemaal klaar voor ben. En dat voelt erg goed...

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Missjopie , ook gefeliciteerd meid..

8. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ik heb alleen last van mijn darmen die liggen al een paar dagen overhoop... Heb jij lwaaltjes???

Ik ben er ook helemaal klaar voor zeker weten. Mijn ud is 19 okt weet ik bijna zeker.

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Missjopie!!!!! YEAH! Nou deze opsteker kan je wel ff gebruiken! Van harte!!

10. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, tis de laatste dagen erbij ingeschoten om hier te reageren, maar lees dat er een hoop gebeurd is! Ga even snel proberen te reageren!

@ Roompje; super meid, van harte gefeliciteerd, doet me goed om dit soort nieuws te lezen! En wat een mooie test! Probeer ervan te genieten meid!

@ Vlinderevelien; heb het geluk dat ik nog lekker actief kan zijn (en gelukkig geen bekken problemen...) Vind het het echt super voor jullie, en ik denk dat het wel een beetje waar is wat je Vk zegt! Had je ook al veel spulletjes (kleertjes) voor Lieke*?

@ Roompje; wat sterk dat je met je vriendin mee gaat shoppen in een babyzaak... Ik had je niet nagedaan hoor... Het schommelen van het vedriet blijft (heb ik nog steeds wel) maar het wordt steeds minder en soms val je ff keihard terug en dan denk je het komt echt nooit meer goed....

@ Belly; ga nog even reageren op je PB, maar ben heel slecht daarin... (schiet er altijd bij in...) Maar vergeet je niet!

@ Lyn; idd meid ik zou de kansen ook niet laten schieten... Hier was het advies 3 maanden wachten minimaal... Hebben we niet gedaan en uiteindelijk was ik na 3 maanden weer zwanger... De kans dat er iets uit de onderzoeken komt. En het geeft je echt iets om naar uit te kijken, een nieuwe zwangerschap, of de weg er naar toe... Ik hoop en duim op veel geluk voor jullie!

@ Peet; wat spannend dan toch die eerste dagen.... En wat een gekke kraamverzorgster?! pffff koken zn hersenen? En jij deed haar sapjes maken? Ben zo blij voor jou meid, dat je je knulletje nu vast kunt houden, post je nog een keer een foto van hem (evtl in je album?) Ben wel benieuwd naar zn koppie! Ga je ook nog wel ff mailen, als ik tijd heb, maar ben momenteel druk met vanalles.... Ik vind de uitspraak wel heel mooi, over het terug keren... En eerlijk gezegd, als de geest van Loek in het lichaam van dit beebje zit, graag! Ik had gewild dat Loek gezond was, ik had er alles voor over (als dat betekend opnieuw zwanger worden voor reincarnatie......). Stel dat dit bevestigd zou kunnen worden, zou ik zelfs vrede kunnen hebben met heel het waarom....

@ Jonneke; wat sterk van je, dat je de tweeling hebt vast gehouden! Echt goed hoor! Geeft je toch ook weer een moedig gevoel....

@ Eef; heb je nog wel wat reserves meid? 3 kilo is best veel (zeg ik hier met mn plus 20!). Nu voel je alweer wat beter? Veel plezier maandag bij de echo, lekker genieten van de kleine! Je bent alweer bijna 30 weken! Hoe ervaar je de zw-schap nu na de 20 wk?

@ Missjopie; wat een geweldig nieuws, snap dat het spannend is, zeker na de vorige keer... Maar der is iemand boven die het heel graag voor je wil..... Aan je berscherm engels kan het niet meer liggen! Wel vervelend met de carnaval zo, in zie zin dat je gelijk open kaart moet spelen, maar mss wel beter! Probeer er van te genieten meid, het is je zo gegund!!! Wat leuk van je vader en de hond!

@ Lara; hoe gaat het met jou?

@ Opnieuw zwanger worden; veel mensen dachten hier dat we dat nooit meer wilde... (ik heb dat ooit wel eens geroepen toen we de zw-schap gingen afbreken...) Veel mensen waren ook best verbaasd. Als mensen her aan mij vroegen zei ik altijd dat we we minimaal een half jaar moesten wachten, ik wilde niet dat mensen gingen meerekenen....

@ Spirutueel; ik ben niet echt spirutueel, maar geloof wel dat er iets is... Zo flikkeren er hier in huis vaak lampen, springen er lampjes kapot als ik een schakelaar aanraak... Tis en blijft vaag... Heb wel een s-moeder die erg spiruteel is (gaat zelfs op verre reizen om haar vorige levens te herondekken... Vind ik erggggg ver gaan ;))

@ Ego; hier gaat eigenlijk alles zn gangetje, vorige week natuurlijk heerlijk naar de Ardennen geweest, van de week geen gekke dingen meer gedaan. Zit alweer wat meer achter het naaimaachine, spullen moeten echt af, ook moet er gewoon nog een hoop gebeuren (kaartje definitief, naam definiteit, geboordebord, adreslijst kaartjes, vluvhttas, klossen, wassen...) Kortom floepert mag echt nog niet komen, merk ook dat ik af en toe ga panieken als ik krampjes voel... Geniet nog zo van mn dikke buik....

Van de week nog een bellypaint gehad (zal van het weekend even een nieuwe foto in mn album zetten). Ook nog een echt baaldagje/huilmoment gehad van de week (alles bij elkaar... voelde me weer zo ellendig!) Gister een afscheid (verlof) verassing gehad op de kliniek (is mn bijbaantje...) was echt super leuk!

11. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @MissJopie, van harte gefeliciteerd! Wat een prachtig nieuws, en wat is het je gegunt! Idd de vorige keer testen was samen met mij, wat vond ik het toen shit voor je dat het een week later mis liep.. Maar dat klopt dat je toen heel licht testte, zo fijn dat je nu een knaltest hebt! Dat biedt hoop, en spannend is het zeker weer... Hier inmiddels 22 wk, gaat zeker heel snel.. Zo blij voor je dat je zwanger bent! Laat het maar lekker rustig binnen komen ;)... dit wonderlijke nieuws! Veel plezier met puppytraining met je pa, goed te lezen..

@Frenzy, tsjonge jonge 35wk alweer, nog vanalles te doen, laatste dingetjes, en op die pauze knop blijven drukken ha ha.. genieten van dit moment, strakkies sta jij sapjes te persen voor de kraamhulp :p niet doen hoor! Een goede kraamhulp hoord jou juist van dat soort zaken af te helpen, en over te nemen.. :( Zodat jij verliefd naar floepert kunt kijken... succes nog even met de laatste loodjes..

@Eef, fijn te lezen dat je je weer beter voelt, wat schrikken zo'n buikgriep, en 3 kilo eraf? Die kom je hopelijk gauw genoeg weer aan :p Hier ook lekker rustig weekend, vanavond met mijn mannen naar een japanner toe, lekker uiteten, als feestje na de 20wk echo mag dat nu wel een keer! Deze week ons termijn.. Voelt wel een beetje spannend..Veel plezier maandag bij de echo, lijkt me fijn je manneke nog even te zien, eens kijken wat hij daar uitspookt in je buikkie!

@Roompje, leuk die darmen die overhoop liggen, kun je gelijk weer merken dat er vanalles bezig is in je lijf, fijn... ;)

@Spiritueel, hier heel nuchtere spiritualiteit.. Geloof dat de zieltjes van onze kinderen ons uitzoeken als papa & mama.. Om samen met ons bepaalde levenslessen uit te werken, Lieke* heeft mij veel geleerd over onvoorwaardelijke liefde, dat deze oneindig is.. en nog zoveel meer..Ik geloof niet dat ze opnieuw incarneerd, wel zie ik dat er een diepe verbondenheid is tussen mijn 3 kinderen, elk op een andere manier.. Even heel kort uitgelegd :)

Fijn weekend voor alle nieuwe zwangeren onder ons, en er wordt flink geduimd voor de meiden die volgens mij aankomende week mogen testen! Good luck!!!

12. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    MissJopie van harte gefeliciteerd!! Wat geweldig dat jullie weer in verwachting zijn.

Liefs

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier even wat afwezigheid, sorry,

Zit even iets rotter in mijn vel, we hebben een onverwachtse oproep gekregen van de Klinisch Geneticus. Zit er aardig over in de zenuwen. De uitslagen zouden eigenlijk tot eind maart nog op zich laten wachten en er waren nieuwe onderzoeken ingezet. Wij hopen nu maar heel erg hard dat de uitslagen er gewoon snel waren en dat ze niet iets anders ontdekt hebben.
    Ook ben ik van de week weer wezen werken en dat is mij zwaar gevallen.
    Dus sorry meiden, mijn hoofd zit zo vol, Ik lees wel bij maar het reageren lukt me even niet.

Ik ben wel heel blij voor de zwangeren dat het allemaal zo goed gaat....

14. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Frenzy, las je berichtje... hihi geeft niet joh. Zo is het ook goed hoor.

Hoe is het met de meiden die nu net weten dat ze zwanger zijn? Ben zo benieuwd hoe dat weer zou voelen?!
    Wie weet komen wij aan het eind van de week ook wel weer met goed nieuws, maar tot nu toe voel ik niet zoveel....?

15. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Belly goed om te lezen dat jullie er inmiddels ook weer voor gaan. Hopelijk is he snel raak bij jullie.

Zijn er eigenlijk meiden hier bij die al bijna zeker weten juist niet weer zwanger te willen worden? Ik heb dat ook wel eens geroepen, nog voor de bevalling, maar daarna riep ik toch snel weer dat ik het risico toch weer wel zou nemen. Ik heb lang over 'risico' gesproken omdat ik het zo zag, als weer een 'risico' op iets vergelijkbaars. Gelukkig sta ik daar nu wat nuchterder in en denk ik vaker dat het 'toeval' zou zijn als zoiets ons weer zou gebeuren. Tja, je kunt er uiteindelijk niks van zeggen. Het voelt nu wel goed moet ik zeggen...

Ik voel wel echt helemaal niks!

Lara, alles op jouw tempo. Ik ben hier soms geregeld en dan weer ff niet. Soms wordt er ook snel en veel gekletst en als je het dan niet trekt, gewoon alleen lekker meelezen. Er zijn geen verplichtingen hoor.

Gisteren naar een housefeestje geweest. Dat is toch wel bijzonder hoor, nuchter daar te staan tussen veel zatte maar vooral heel veel van de kaarte mensen. Hahaha, ik blijf graag nuchter :).

16. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Trouwens Frenzy hopelijk kan je nog lekker ff genieten hoor. Je bent ook nog zo actief geweest en druk krijg je het toch wel maar tis nu nog wel fc lekker dat je zelf nog de regie hebt.

17. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Miss Jopie; jij heerlijk nuchter, ik m'n eerste wijntje. Ik verbrandde m'n vinger aan de pan en daar kwamen de kraamtranen los. Had zelfs verdriet om witney Houston..... Dus denk; ik giet maar ff een wijntje erin;) echt m'n hart valt bijna uit m'n lijf als ik naar dat kleintje kijk. Ik hoop toch zo dat ik zo min mogelijk fouten ga maken.... Pffff...

Veel liefs! En sterkte aan de meiden die er ff doorheen zitten!

18. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    #678 MissJopie, 12 feb 2012
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
    Tuuuuuurlijk ga jij geen fouten maken peet. Je doet het op je eigen manier en die is goed, toch? Iedere moeder wil het beste voor z'n kind en jij ook dus.... Het zal wel iets met de kraamtranen te maken hebben haha zoals je schrijft over de onvoorwaardelijke liefde die je voelt als je naar je kleine uk kijkt! Ben ff vergeten op welke dag je zit nu? Ik had dat op de 4e dag ongeveer...

En smaakte je wijntje? Wel raar weer he na zo'n tijd? Ik was er al weer snel aan gewend ;). Heb jij nooit een wijntje (of slokje) gedronken tijdens je zwangerschap? Ik wel bij de eerste, maar nu zal ik dat niet gauw meer doen denk ik. Geef je trouwens borstvoeding?

Ik lig al in bed. Lag er pas om 5u in en om 12u stonden schoonouders met de kleine weer op de stoep. Ff bijslapen vannacht.

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Vlinderevelien; ik weet niet wat ik ga doen als ik de floepert voor het eerst zie, ik denk; huilen, huilen, huilen (van geluk, vedriet, blijdschap, spanning, pijn, angst....)

@ Peet; wat deed jij toen je je mannetje vast had? En kraamtranen, denk dat ze hier ook volop gaan vloeien hoor (wat wil je met die super lange zwangerschappen van ons!) En wat fijn om te lezen dat je zo verliefd bent op je mannetje! Geniet van hem! Och lekker een wijntje, geniet ervan! Kijk ook uit naar mn wit biertje, ben alleen bang dat ik er niet meer zo goed tegen kan...

@ Lara; knuffel meid! Er zijn op het moment hier ook weer veel zwangeren, kan confronterend zijn he! Hoe gaat het met het afvallen (is volgens mij ook zo dubbel....) Gaan jullie het advies van de gyn wat betreft het afvallen wel opvolgen? Mischien zijn ze gewoon sneller met de onderzoeken, snap dat het zorgen geeft, maar het kan straks ook een opluchting zijn. Wanneer heb je de afspraak staan? En wat knap dat je weer bent gaan werken, maar rustig aan he! Overschat jezelf niet....

@ Belly; ik duim voor je!

@ Missjoppie; Wat leuk een housefeest en dan nuchter (geloof niet dat dat ooit aan mij besteed is geweest ;)) Maar wel leuk om nuchter alle mensen te zien die niet nuchter zijn. Hier tijdens de afbreking van de zw-schap geroepen dat ik dit NOOIT meer wilde mee maken en dat ze mn baarmoeder er maar uit moesten halen :$. Maar dat was zo zwart wit denken, na de bevalling, wist ik dat ik gelijk er weer voor wilde gaan. Als manlief een lekker biertje neemt (een witte of speciaal biertje) wil ik af en toe wel is een klein slokje nemen voor de smaak.

@ Ego; hier alles in orde, nog steeds druk, druk druk!

20. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej, nee idd geen wijn tijdens de zwangerschap, alleen met oud en nieuw een half glaasje en daarna zo nu en dan een slokje van m'n man. Borstvoeding heb ik laten varen. Hij was te zwak nig voor de borst in t ziekenhuis, toen kolven, ik heb me letterlijk de blaren gekolfd en sliep niet ivm dag en nacht produceren... Na een ruime week wilde hij nog steeds niet de borst, werd ook lastiger. Dus ik was klaar, ik had me voorgenomen geen stress en pijn. Dus nu kunst. T heeft wel wat sneu's om de borst af te bouwen, maar goed.... Ik kan wel weer een wijntje drinken en makkelijker straks weer paardrijden etc.

Toen hij op mijn borst lag! Oh mijn hemel, hahaha.... En ook superblij dat ie eruit was hoor! Die kleine lag dwars! Sterrenkijker in kruinligging, ik heb hard gewerkt, ongelooflijk. Maar toen hij er lag, tja dan zijn alle clichés waar!

Deel Deze Pagina