Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Fijn dat de echo er goed uitzag roompje!

Dus bij jullie ook al in vroeg stadium dikke nekplooi gezien? Of heb je de punctie echt pas na de 20 weken echo gehad?

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Belly en MissJopie: geloof goed dat het spannend is! Maar probeer gewoon die hoop te houden. En laten we hopen dat de eerste echo er goed uit ziet.

MissJopie: ja ik vind het wisselend ook wel moeilijk hoor. Toen hier allemaal positieve berichten kwamen vond ik het ook wel moeilijk hoor. Maar deze week voel ik me een stuk beter en kan ik er beter mee om gaan. Misschien is het volgende week weer anders.

Roompje: wat fijn dat de echo er goed uit zag!

3. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Vanaf 12 weken was een nekplooi van 7.7 mm te zien veel te veel dus. Daarom heb ik met 12.3 een vlokkentest gehad.maar deze was mislukt en met 15 wekem een punctie.

4. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Poeh dat lijkt op mijn verhaal roompje. Nekplooi van 8,5 met 12 weken. Uit vlokkentest kwam ook 'niets' en toen vwp punctie met 14,5wk. Daar kwam alleen ook niks uit dus nog 3 weken langer zwanger blijven om te zien hoe het hartje zich zou ontwikkelen en toen bleek het idd goed mis te zijn. Maar uit de chromosomen bleek verder niets. Kan turner wel aangetoond worden met vwp? Of ging het bij jou ook ongeveer zo verder als bij ons?

Ja jonneke, ik had precies hetzelfde. Vaak ook had ik niks 'tegen' zwangeren maar had gewoon minder behoefte om te reageren. Je klinkt wel echt heel sterk hoor.

5. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hier ook een ontzettend dikke nekplooi, meer dan 7 en ook geen resultaat op de vlokkentest en vruchtwaterpunctie. Pas later op de echo's gezien hoe ziek hij was, hij blies zichzelf op met vocht, zo zielig....
    Roompje; een mislukte vlokkentest? Hoe kan dat?

6. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ vlinderevelien; hoe gaat het met de bekken? Houd je t nog vol?

Ego
    Gisteren naar de osteopaat geweest, hij reageerde er goed op! Mooi te zien dat hij ontspande in haar handen. Ze deed eigenlijk amper wat, wachtte vooral totdat David haar volgde. In z'n bekken zat wat spanning, maar was minimaal. Z'n nek heeft inderdaad een tikkie gehad bij de bevalling. Ze vroeg hoe lang ik persweeen had en hoe de uitdrijving was. Nu heeft David als sterrenkijker best klem gezeten en heb ik en heel lang geperst en heel lang weeen moeten wegpuffen ( uren....)..,
    Goed, kleine was echt moe na de behandeling, hij ligt nog steeds in z'n voorkeurshouding, dat moet in de loop van de week makkelijker te corrigeren worden. Je merkt al wel dat hij minder 'vast' ligt. Toevallig gisteren zelfs op de andere kant.... Maar het heeft tijd en nog wat behandelingen nodig. Dus duimen maar! Ik heb er wel vertrouwen in; geen helmpje voor mijn manneke.... I hope so......

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Peet, en inderdaad veel stimuleren om de andere kant op te kijken he.
    Iedere voeding op een andere arm leggen, speeltjes in de box van kant wisselen, en evt het bedje iedere keer anders opmaken, zodat hij op beide kanten naar het licht kan kijken.
    Hier hielp dat allemaal wel bij onze meid, die tips had ik van de fysio gekregen destijds.

8. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ja, probeer ik inderdaad... Nu moet ik wel zeggen dat licht, speelgoed en zelfs z'n lieve leuke pratende zingende mama hem niet uit die houding kan trekken.....dus hij ligt op z'n zij nu in de box. Advies was ook veel op z'n buik neer te leggen ivm darmpjes, bekken en nek... Dus we zijn druk bezig gedurende de dag! Fijn dat jullie meid geen helmpje nodig had. Je ziet t best veel tegenwoordig. Ook denken ze dat ADHD, odd, dyslectie komt door de tegenwoordige rugligging en druk op de schedeltjes..... Volgens mij zit daar wel wat n, wat denk jij?

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik weet niet hpoe dat zit met ADHD ed, maar op je rug is ook maar zo op je rug. Je wereld is dan heel beperkt .
    Op je buik kan je veel meer zien en ontdekken en er is een stuk minder druk op het schedeltje.
    Wij legden ons meisje inderdaad ook veel op haar zijkant in de box en ze was eigenlijk wel binnen andehalve maand van haar afplatting en voorkeur af.

10. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

Ff een paniekvraagje... Nu 6 weken vandaag en net bij het naar de wc gaan bij het afvegen wat donkere bloedsporen. Had een zwarte onderbroek.aan en had het idee dat daar ook iets in zat dus heb nu een witte aangetrokken.... Reden voor paniek ?

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Kan nog innestelling zijn roompje.
    IkDuim dat het hierbij blijft..

12. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Oeh roompje, tja t zou niet goed kunnen zijn natuurlijk maar dat is ff afwachten. Hopelijk ist nix. Mss kun je een test doen? Ik 'weet' nu wat meer of ik daar iets zou af kunnen leiden. De vorige x dat t bij mij misging werd de test ook lichter. Hopelijk is het een innestelingsbloeding maar zou die dan niet wat eerder moeten zijn geweest?

Ik ga duimen voor je!

13. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Hoe ist roompje?

14. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Peet, moeilijke situatie met David zijn voorkeurshouding, maar reden genoeg om er mee bezig te zijn denk ik zo, succes! Hoe gaat het verder met hem? Alweer wat aangekomen? En naar buiten met hem geweest? Hoe vind hij het badderen?

Hier is het bekken redelijk gestabiliseerd, oftewel geen gekke dingen doen, en dan loopt het wel los.. Electrische fiets van mijn moeder geleent, want kon laats 2 dagen niet lopen van de pijn na een fietsritje..grr. Veel leren hoe en wat ermee om te gaan , en vooral niet in paniek raken als je 's nachts wakker wordt van de pijn... Nog 16 weken te gaan ha ha... :p

@Roompje, hier ook laatste 3 zwangerschappen bloedverlies zoals jij het omschrijft, tuurlijk in paniek (waarvan 1 een mk) maar hoeft idd niets te betekenen, zoals Jopie ook zegt een test kan uitwijzen of je hcg hormoon afneemt, dat zou meer duidelijkheid geven.. Bij mij zijn er nooit specifieke redenen gevonden voor het bloedverlies, hoop ook voor jou dat dit zo is.. Al blijft het spannend.. Heb je vk gebeld? Succes meid!

Verder leuk te lezen dat er zoveel zwanger zijn op het forum, al kan ik me heel goed voorstellen dat voor de wachtenden onder ons dit best weleens moeilijk en confronterend is..

@Frenzy, voor jou spannende tijd, wanneer floepert zich aankondigd, leef met je mee meid, en denk aan je! Houd je het nog goed vol de laatste loodjes? Hoe gaat het met je emoties en het balanceren?

@alle meiden, ben iets minder op het forum te vinden, is wel even goed voor me, al blijft het hier een bijzonder plekje, en denk ik aan jullie! Zal nog even een leuke foto uploaden van de babykamer... Ik vind de zwangerschapsperiode nog steeds heftig, ondanks dat ik de 24 wk ben gepasseerd, ik heb de aankomende paar maand nog hard nodig om echt nog ons babytje toe te leven, en tijd voor mijn eigen voor ogen te houden, ben de laatste tijd teveel bezig geweest met jan en alleman, omdat het prettiger was om niet telkens met mijn eigen geconfronteerd te zijn, maar het haalt me in, en leg de focus ff terug, vooral in het dagelijkse leven, er is zoveel veranderd de laatste tijd.. Schoolritme is best pittig om aan te wennen, al doet zoonlief het nu heel goed, hij is nu echt groot geworden (loslaten :)) vriendlief heeft veel stress van zijn eigen bedrijf, even een onzekere periode, bedrijf is aan huis, dus stress is voelbaar in privesfeer, ach en ons meisje in de buik doet me elke dag meer glimlachen, geniet ernorm, groei enorm, maar de huilbuien zijn ook dagelijks aanwezig, de lente die zich aandient, heerlijk, maar houdt ook in dat het 1e jaar zonder Lieke* rond wordt gemaakt, blijft dubbel allemaal...

Fijn weekend!

15. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Roompje: Bloed kan verkeerd zijn, maar hoeft niet. Heb zelf tijdens de zwangerschap t/m de 15e week af en toe een veegje bloed gehad. Schrok me elke keer rot, maar er was steeds niks aan de hand. Hoop dat dit ook bij jou het geval is en het hier bij blijft. Of dat het nog een innestelbloeding is. Ga voor je duimen!

@ Peet: Zo'n helmpje is idd wel zielig. Hoop dat het niet nodig is en dat de osteopaat zijn voorkeurshouding kan veranderen.

@ Vlinderevelien: Gelukkig dat je minder last hebt van je bekken. Hopelijk wordt de pijn niet erger de komende 16 weken. Mooie babykamer hebben jullie. Die boom is leuk! :) En je buik groeit goed! Denk goed om jezelf meid. Niet teveel rennen en vliegen voor een ander. Jij en je gezinnetje staan nu op nummer 1. Daar zal een ander begrip voor hebben. Begrijp ook dat er veel is veranderd en dat je waarschijnlijk ook op en neer racet naar school en weer terug. Doe wat goed voelt, ook wat betreft het forum. Wij zijn hier wel. Kijk en schrijf maar mee wanneer jij er zin in hebt, maar voel je zeker niet verplicht. Aan de ene kant heerlijk dat het straks weer voorjaar is, maar voor jullie ook zo confronterend. Ben blij dat die kleine meid in je buik je een glimlach kan bezorgen. Je hebt weer iets moois om naar uit te kijken. Heerlijk lijkt me dat (en ook best spannend).

@ Andere zwangere dames, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het best goed. De stratenmakers zijn bezig met de oprit onder het genot van keiharde Piratenmuziek. Dus ik mag ook meegenieten ;). Verder begin ik me steeds meer op mijn gemak te voelen in ons nieuwe huis en in onze straat. Gisteren een buurvrouwenavond gehad. Klinkt een beetje suf, maar was heel gezellig. We zijn allemaal van dezelfde leeftijd ongeveer, dus dat is erg leuk. Verder weinig nieuws. We zijn weer begonnen met de eerste ronde, dus ben heel benieuwd of we volgende maand positief mogen testen. Maar ga er niet vanuit eigenlijk. Vind het best spannend merk ik. Fijn weekend dames! Nog plannen dit weekend?

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Roompje: weet je al iets meer? Spannend hoor! Hopelijk is het gewoon de innestelling. Duim voor je!

@Peet: wat fijn dat de osteopaat geholpen heeft. Kan natuurlijk na 1x nog niet verholpen zijn maar als het al minder vast zit is een goed begin.

@Evelien: denk goed aan jezelf meid, jij bent het belangrijkste. En dat je dan minder actief hier bent is begrijpelijk. Je zit nu natuurlijk ook een beetje in een andere fase, waarin je ook vooruit moet kijken en genieten van deze zwangerschap. Wat niet wil zeggen dat het hier allemaal ellende is :) En dan ook nog het ritme thuis en de sfeer die een beetje gespannen is. En dan de datum van Lieke* die er dadelijk weer aan komt, dat maakt het allemaal niet makkelijk. Lastig dat je moeilijk kan fietsen, dan maar op de electrische :). Doe rustig aan! Wij lopen niet weg. Ik ga zo je foto van de babykamer eens bewonderen. Ben benieuwd!

@Vlinder: fijn dat je je steeds meer thuis gaat voelen. En spannend de eerste ronde! Ik vond het ook wel spannend hoor toen we er weer voor konden gaan. En ik merk nu ook weer, derde ronde, dat ik het steeds spannender ga vinden.

Hier een rustig weekendje. Nou ja rustig, zijn bij mijn schoonouders, die wonen aan de andere kant van het land dus 1x per maand gaan we daar heen. Schoonouders wonen met broer van mijn man en gezin in een huis dus continu twee kids (4 en 1 jaar) om me heen. Soms best druk maar ook wel gezellig. Nu effe de drukte ontvlucht achter de pc, haha!

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Las ook de stukjes over de vlokkentest en vwp. Hier ook een verdikte nekplooi 5,7. Durfde toen geen vwp te doen ivm risico dat het mis zou gaan. Daarom gewacht tot de echo van 18 en 20 wkn. Daarna toch een vwp gedaan.
    Maar hoe kan een vlokkentest dan mislukken?
    En voor de zwangeren, gaan jullie nu weer voor de combinatietest, een vlokkentest of vwp?
    Ik hoorde van onze KG dat, bij een volgende zwangerschap en combinatietest we altijd in de verhoogde groep zitten ivm orige zwangerschap en ze dus de bloedtest afraad en alleen de nekplooimeting adviseert. Maar wanneer ik er nu alleen al aan denk maakt het me best wel bang. Goed, eerst maar eens zwanger zien te raken maar toch...

18. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Inderdaad Jonneke, het is zeker spannend. Had niet door dat bij jou de derde ronde al is aangebroken. Een paar dagen geleden heb je je eisprong toch gehad? Wie weet test je binnenkort wel positief. Hier rond 1 maart de eisprong.
    Een volgende keer zou ik weer kiezen voor de combinatietest. De vorige keer was dit prima, maar het is natuurlijk best spannend bij een nieuwe zwangerschap.

19. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik weet niet wat ik straks ga doen. Krijg nl een uitgebreide echo in academisch zkh met 12 weken en uit vwp/vlokkentest bleek de vorige keer niks. Niks met de chromosomen tenminste en daar was de combitest voor. Ach, mss ook wel. We'll see.

Ik ben zoooooooo moe! En ik heb al daaaaagen mega last van m'n (onder)rug. Heb al vanalles gegoogled maar geen idee wat het kan zijn. Als het met de zwangerschap te maken heeft zou het wel erg vroeg zijn, want het kan iets metbje bekken te maken hebben.

20. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames. Nog alleen bruine sporen te bekennen. Maandag bel ik wel op dat ik eerder een echo wil om het te checken...
    Zwangerschapstest is nog steeds donkerder dan de controlestreep.

Verder over de vlokkentest... Ze dachten dat ze goed materiaal afgenomen hadden maar de week erna kreeg ik te horen dat het materiaal niet geschikt was voor de testen te kunnen afnemen. Dus daardoor.moet ik tot 15 weken wachten maar toen kreeg ik wel een vroege punctie.

Hier nog steeds hopen dat alles goed komt.

Deel Deze Pagina