Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ Roompje, hopelijk blijft het hierbij, t kan natuurlijk heel goed die innestelngsbloeding zijn, je hoort dat best vaak..... Ff duimen nog..

@ missjopie, ik heb idd om die reden geen vwp of vlokkentest meer gedaan. Wel de nekplooimeting en die was ok. Later zeer goed gevolgd op de echo's.

@ vlinder 83, dat zou toch top zijn! Gelijk een positieve test... En waarom ook niet!

@ jonneke, klinkt idd druk bij je schoonouders. Maar t klinkt ook wel gezellig. Kun je het goed met ze vinden?
    Wanneer moet je weer testen?

@ vlinderevelien, even 'ontforummen' .... Mijn vriend is ook eigen baas, werkt veel vanuit huis. Ik kan niet altijd goed met de onzekerheden omgaan. Soms gaat t goed, soms minder werk of een niet betalende klant... De tijden zijn ook zo onzeker. Hopelijk snel rust in de toko. En gewenning aan school voor je zoon! stuur je zo nu en dan een update?
    Sterkte iig met de aankomende laatste loodjes!

@ ego; zoonlief sliep vannacht 2 x 4,5 uur achter elkaar..... En ligt niet meer in de krul! ( soms nog.....) joepie!

2. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ohw! En hij eet als een bootwerker....krijgt hamsterwangen, ruim ruim boven z'n geboortegewicht geschoten dus veel aan de wandel. We denken er nu over alvast een plekje voor hem in t programmavan Wendy van dijk ( obesitas ...) te reserveren;)

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, wat hebben jullie druk gekletst de afgelopen dagen, probeer even te reageren...

@ Belly; snap je angst, maar tis je zo gegund! Ik heb hier tegen heel veel mensen pas rond de 18/20 weken verteld dat ik weer zwanger was...

@ Missjopie; hey mama! Hihi.. Tja je hebt wel gelijk, moet een beetje rustig aan doen (maar wil nog een hoop regelen en doen zowel voor de baby als hier in huis...). 21 maart komt al dicht bij, de dag van de lente, die dag is mijn man ook jarig. Een wensballon is mooi en heel bijzonder, je kan een boodschap sturen naar je engeltje.... Maar wij hebben het met oud en nieuw al gedaan...Hoe voel je verder? De rugpijn komt me niet bekend voor, de moeheid wel... Pfff vooral die eerste weken, zo erg...

@ Roompje; wat fijn dat de echo goed was en het op de goede plek zit.. Oei wat lees ik nu, wat donker bloed verloren, het lijkt mij (donker?) oud bloed... Hoe gaat het nu? Ik duim voor je meid!

@ Peet; wat fijn dat de osteopaat werkt, heb er echt goede verhalen over gehoord. En idd je moet een helmpje zien te voorkomen... Dat zijn ook al van die dingen waar ik me nu al af en toe zorgen over kan maken.... (straks krijgt ons kindje een afgeplat hoofdje...). Mag je een kleintje nu al op zijn buikje leggen dan? Ik heb vroeger altijd op mn buikje gelegen als baby (tijdens mijn generatie was dat normaal schijnbaar...) En tis nog steeds mijn favo slaaphouding (op mn buik...)

Aahhh... hij krijgt al een andere slaaphouding, wat goed hey! Hahaha en hamsterwangen, prachtig toch! Wat fijn dat hij het zo goed doet, geniet van hem!

@ Vlinderevelien; wat fijn dat het goed gaat met je bekken... Wat een prachtig kamertje krijgt jullie meisje, mooi hoor! Herken je gevoelens zo erg, tis ook allemaal zo dubbel he! We genieten van het wonder in ons buik, maar daarbij is het vedriet nog zo dichtbij... En ik heb nog steeds vaak dat ik me afvraag waarom... Tja en het balanceren met gevoeles, het gaat, de ene dag wat beter dan de ander, maar merk dat ik het gewoon moet accepeteren... Volgende week is het 3 maart, dat zal heftig zijn en ik ben bang dat deze uk zich voor die datum laat zien en dat ik niet genoeg 'aandacht' aan Loek kan besteden, maar van de andere kant zegt mijn gevoel dat deze beeb niet komt voor 10 maart!

@ Vlindr1983; klinkt leuk zo een buurvrouwen avond en fijn dat je nieuwe stekkie zo goed bevalt, ik duimen draaien voor je!

@ Jonneke; dat klinkt druk zo bij de s-familie, gelukkig kun je jezelf achter de pc verstoppen ;). Hier wel een nekplooimeting gedaan (was op advies van gyn/vk) maar dat was helemaal goed.

@ Vlokkentest; ik heb wel vaker gehoord dat het niet lukte (een vlokkentest is ook iets lastiger dan een vw-punctie) als ze niet genoeg materiaal hebben kunnen ze het onderzoek niet uitvoeren.

@ ego; hier alles goed, ren zelfs nog door de paarden wei (met het voorjaar in mn bol ;)). Vandaag heel veel gepoetst en schoongemaakt (gister ook eigenlijk...).

4. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ik krijg vandaag om 15.20 voor de zekerheid een echo. Duimen maar...

5. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ MissJopie: Vermoeidheid is heel vervelend inderdaad. Was zelf ook zo moe tijdens de zwangerschap. Een collega attendeerde mij toen op Roosvicee Ferro (ondanks er niet was aangetoond dat ik een ijzertekort had). Heb toen om de dag een glas Roosvicee Ferro gedronken. Werd er een stuk fitter van. Misschien een tip? Hoe gaat het nu met je rug?

@ Peet: Arme David, wordt nu al opgegeven voor 'Help mijn kind is te dik' :D. Ben blij dat het goed gaat met David. En fijn dat hij minder vaak in zijn voorkeurspositie ligt. Moet je binnenkort nog met hem naar de osteopaat?

@ Frenzy: Nog steeds druk zo te lezen :p ! De uitgerekende datum komt steeds dichter bij! Spannend zeg! Zie je er tegen op? Wens je veel sterkte 3 maart. Zal vast een moeilijke dag worden. Hopelijk dient de kleine zich niet eerder aan, maar helaas heb je daar niet veel invloed op.

@ Roompje: Ik duim voor je dat alles goed is! Hopelijk was het loos alarm.

6. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey allemaal,

Helemaal opgelucht echo was helemaal goed 3.3 mm en een kloppend hartje.
    Gelukkig...

Frenzy ik hou het allemaal goed in de gaten. Sterkte meid!

Peet... Wat fijn dat het zo goed gaat met david.

7. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ Roompje!!!! Gaaf! N hele geruststelling! Van harte!

8. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    @roompje wat een goed nieuws. Ik wilde je nog vragen of je nog steeds bloed/bruinverlies maar da's nu niet relevant meer.

@vlinder helemaal niet suf een buuven avond. Hartstikke gezellie toch en je leert elkaar meteen beter kennen.

@peet fijn hoor dat je zo'n goed gevoel hebt bij de osteopaat en dat david zo goed reageert. Dat is het belangrijkst! En heerrrlijk, 2x 4,5 uur achterelkaar doorgeslapen.... Het gaat zo snel. Ik zou bijna zeggen geniet nog maar van die nachtvoedingen ;) misschien ben je er zo van af. Ik slaap zelf btw ook het lieft op de buik (alleen net zo fijn met een dikke pens haha) maar idd was dat vroeger ook heel normaal. Jullie zijn er maar druk mee. Wel goed dat je vanalles uitprobeert zeg. Ik heb zelf nooit gehoord van dat adhd-verhaal enzo maar het zou zomaar waar kunnen zijn.

@vlinderevelien ook jij lekker forummen wanneer jij daar zin in hebt hoor, alhoewel ik wel graag blijf horen hoe het met je, en je zwangerschap, gaat. En wennen aan dat nieuwe ritme en een kleine die naar school gaat. Lijkt me ook wel weer spannend! Onze uk gaat sinds januari 1 dag per week naar een nieuw kdv (en daarnaast al vanaf het begin 2 dagen naar gastouder) en we hebben het idee dattie daar helemaal zichzelf niet is. Hij speelt niet met anderen, maar dat schijnt nog wel normaal te zijn, maar is ook heel stil. Terwijl hij thuis en bij de gastouder de hele dag door kletst en lekker druk bezig is met vanalles. We denken nu soms weleens zullen we hem gewoon 3 dagen naar de gastouder gaan brengen. Tja, men zegt kleine kindjes kleine zorgen en grote kindjes grote zorgen. Ik denk dat dat echt waar is ;). Dat belooft wat voor de toekomst!

@frenzy, 7 maart is ok een mooie dag. De verjaardag van ons ukske. Hij wordt alweer 2. Wat gaat de tijd toch snel! Maar nog ff heb je dan. Schiet op, schiet op, en dan..... Chilluuuuhhhh ;).

@vermoeidheid, gister hele dag op de bank gehangen en om half 9!!! in bed en bijna weer de klok rondgeslapen. Vandaag gewoon gewerkt en dat ging prima. Misschien kan ik beter lekker bezig blijven, dan heb ik geen tijd om me zo moe te voelen.

@vlokkentest, het klopt idd dat het vocht te weinig 'vlokken' kan bevatten waardoor de test een soort van onbruikbaar wordt. Ook dat was bij ons het geval. De 1 noemt het alleen iets anders blijkbaar, maar volgens mij hebben wij, roompje, peet en ik, ongeveer hetzelfde gehad wat betreft vlokkentest en vwp.

Ik wil nu ook een echo! Nog 2 nachtjes slapen!!

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Roompje: Gelukkig dat het allemaal goed was! Fijn!

@MissJopie: Vervelend dat je zo moe bent. Maar ja, voor een goed doel heb je alles over he!

@ Vlinder: Ja officieel is het de derde ronde. Maar als ik terug kijk op de vorige twee rondes dan zie ik nu eigenlijk ook wel in dat het toen nooit kon lukken. Ik was emotioneel nog te labiel en zat helemaal niet lekker in mijn vel. En dan werkt je lichaam ook niet mee he. Maar we hadden wel metee zoiets van: zodra ik ongi ben gaan we er gewoon meteen voor. Lukt het dan is dat mooi meegenomen. Maar dit is pas de eerste ronde dat ik denk: nu zit ik beter in mijn vel en is er een kans dat het lukt. Ik denk deze week mijn ei gehad te hebben maar mijn ovulatietesten knallen steeds niet dus ja.... Afwachten :)

10. Mamma 2 Boys

Mamma 2 Boys Actief lid

23 jan 2006
    145
    0
    0
    Roompje ; Gefeliciteerd met je zwangerschap ! Wat een geweldig nieuws !!

Ik weet niet of je me nog kent .........van de verdikte nekplooi ... rond dezelfde periode ?

Heel veel geluk gewenst !!

11. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Jaaaaa jonneke ik zat net te typen en ook te denken dat jij volgens mij al bijna aan de test kan. Vergeet ik dat gewoon helemaal! Slecht van mij zeg...

Maarr ik herken ook wat je zegt. Alleen werden wij wel zwanger of zo. We hebben nu beide een heel goed gevoel bij deze zwangerschap (-hopelijk is het dus ook goed) en denken achteraf:
    - ik werd na 1 ronde zwanger zodra we er weer voor gingen. Toen bleek ons meisje niet levensvatbaar. Er had dan 17 maanden gezeten tussen onze eerste en tweede. Wel heel snel dus!
    - na de bevalling vorig jaar in maart wilde ik perse niet meteen weer zwanger worden en eerst wachten tot na de zomer. Toen lukte het ook in de tweede ronde en ging het een week later weer mis.

Nu past het meer in het 'plaatje' maar dat zeggen we nu soms achteraf. Of dat ergens op slaat weet ik niet. Misschien bagatelliseren we het ook maar ach... We goed dat jullie het zo duidelijk voelen. Beetje wazig verhaal van me. Laat het nu ook maar snel raak zijn bij jullie.

12. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Mama 2 boys.... Ik ken je zeker nog zag dat je gereageerd had op een foto. Heel erg bedankt doet altijd goed als iemand zoiets zegt.

Jonneke.. Ik snap wat je bedoeld... Nu kijk ik vooral met de bloeding en zo en dan denk ik was het niet wat snel. Begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat we weer zwanger zijn maar dit brengt weer veel.stress mee en net zoals van het weekend dan denk ik gaat het weer fout dan draai ik denk ik.door. Ik weet nit

13. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Niet of ik dat aan kan.

Doe het rustig aan en als je er klaar voor bent gebeurt het vanzelf. Ik duim voor je.

14. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Gelukkig Roompje, ben blij dat er niks aan de hand is.

Missjopie: Spannend morgen de echo!

Jonneke & Missjopie: Daar zouden jullie best gelijk in kunnen hebben. Ben blij dat wij niet direct na de eerste menstruatie zijn begonnen. Denk achteraf dat ik er toen niet klaar voor was. Nu denk ik dat ik er wel meer aan toe ben. Toch merk ik wel dat ik vaak verdrietig wordt na of tijdens het klussen. Ik denk vaak ' Als Valentijn had geleefd hadden we nu niet voor een tweede kindje hoeven gaan'. Herkennen anderen dit?

15. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Roompje, fijn dat alles goed is.

@Jonneke, spannend zeg, hopelijk een knaltest!!

Hier alles lekker druk, dus vandaar maar even een korte blik op het forum hier.

Liefs

16. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Heyyy, vandaag echo gehad. Alles was goed. Voor wat 't waard is. Er was een mooi vruchtzakje met een knipperend garnaaltje. Ik zag zelf 't knipperen niet zo goed maar volgens zag het er prima uit. Mag voorlopig wekelijks terugkomen voor echo's/controle dus das wel fijn. Qua afmeting zat het nu op 6w3d terwijl ik morgen 7 weken zou moeten zijn.

Toen het zo mis ging was er ook vanaf het begin een kortere zwangerschapsduur te zien dus hmmmm hopelijk zegt het nu nog niks. Volgens de gyn hoefde ik me daar geen zorgen over te maken want het meten kan nu nog niet zo heel erg nauwkeurig en dus zou ie er zomaar een paar dagen naast kunnen zitten en dan klopt het weer wel. Ach ja..... Volgende week woensdag echo bij echoscopiste en week erna weer afspraak bij gyn zelf. Die was trouwens wel echt super aardig en ik mag gewoon daar blijven onder controle.

17. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej missjopie! Gefeliciteerd! Die paar dagen ernaast zal ongetwijfeld niets te betekenen, maar snap dat het je even niet lekker zit. Laat t maar snel volgende week zijn met weer een prachtige echo!

18. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je mooie echo en fijn dat ze hebben kunnen zien dat het hartje klopt! Begrijp dat je het spannend vindt dat de zwangerschapsduur iets korter lijkt dan verwacht, maar hoeft idd niks te zeggen. Toch wel prettig dat je elke week langs mag komen. Stelt je hopelijk elke keer weer gerust dat alles goed gaat met de baby.

19. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Raar hoor, ik vind het erg moeilijk om blij te zijn,,,, en heel eng ook. Durf het gewoon niet... Kennen jullie dat?

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Vlinder1983; idd het wordt wel spannend nu, maar ik het niet het gevoel dat deze kleine komt voor 3 maart.... Zie niet op tegen de bevalling, gelukkig :)

@ Roompje; jippie! Wat zul je blij zijn hey, pff is toch even schrikken als je bloed verliest. En wat fijn nu een kloppend hartje!

@ Missjoppie; maart is idd wel een mooie maand, en jullie ukkie alweer bijna twee! En wie weet kiest deze uk ook wel de 7de uit... Al loop ik met 16 maart in mn hoofd...Fijn om te lezen dat je gevoel bij deze zw-schap zo goed is, je hebt ook twee mega grote beschermengels he! Fijn dat er een garnaaltje is gezien met een kipper lichtje! Op je gevoel vetrouwen hoor! Hier klopte de eerste echo ook niet met het termijn, een mm verkeerd meten kan al zo een paar dagen verschil geven! Ik ben super blij voor jullie!

Je gevoel is herkenbaar, voordat ik zwanger was van deze uk heb ik een vroege miskraam gehad... Pas na 12 weken had ik het gevoel dat ik 'veilig was' (had ik bij Loek nooit gehad). En dan is het tot de 20 wk..... Pfff en dan, dan ben je opeens 38,5 wk :$. Probeer op je gevoel te vetrouwen...

@ Eef; zwaai, zwaai! Alweer 30 wk! Yeaa!

@ Ego; hier alles goed, nog geen beeb, gelukkig! Stond vorige week keihard te huilen omdat ik wat slijm verloor, was zo bang dat de uk zou komen... Maar pjieuw... Merk ook dat ik erg emo ben, denk veel aan Loek en aan deze beeb, het geluk en vedriet het ligt zo dicht bij elkaar en sommige dingen komen weer zo vers naar boven... En dan familie, ik weet niet s-ouders/ eigen ouders... Ik weet niet meer waar ik wel en niet goed aan doe. Kortom heb het een beetje moeilijk met mezelf en weet mezelf er wel doorheen te krijgen door te naaien, poetsen, mozaiken en druk bezig te zijn... Maar als me hoofd de kans krijgt om na te denken... dan doet alles weer zo veel pijn.....

@ Peet; mrg is het jullie dag meid! Een jaar geleden, wat gaat de tijd hard! Hoe gaat het met je? Morgen steek ik een kaarsje aan voor jullie ventje!

Deel Deze Pagina