Hoi allen, ik lees zo af en toe brutaal mee! En had zoveel lol om het eigen leven dat het 'narcose-verhaal' ging leiden, haha. Vlinderevelien, hoop op mooie voorspoedige echo's voor je! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoi Dames, Zie nu ineens dat hier toch nog wel gekletst wordt. Dacht dat het een beetje stil lag. Leuk ik heb het een beetje globaal doorgelezen en lees bij sommige leuk nieuws. Vlinderevelien wat goed zeg, gefeliciteerd! Hoe gaat het met je? en hoe voel je je? Jopie hoe gaat het bij jou? Peet hoe is het bij? Hier gaan we er nog niet voor maar houd jullie wel op de hoogte hoor! Ga wel alvast beginnen met foiliumzuur ed. Verder is het kindje inmiddels geboren. We hebben er gewoon geen contact mee en houden dit ook zo. We hebben genoeg echte vrienden waar we op kunnen bouwen en dat is belangrijker. Liefs
@Belly, leuk dat je weer op het forum te vinden bent, ik begrijp dat je geen contact zoekt met die mensen, wat heb je ze goed leren kennen zo zeg! En idd. dan wordt het nog duidelijker wie er wel toe doen, dat herken ik ook wel. Sommige mensen hebben ons echt verrast met hun positieve belangstelling, dat is fijn. En begonnen met folium stapje voor stapje... Bedankt dames voor de felicitaties, voel me nu wel echt zwanger, vind ik toch weer heel bijzonder om te ervaren, besef me wel heel goed dat dit een ander kindje in wording is/mag zijn en dat is een rijk besef, ma 7 nov de 1e echo met 8 wk en dan hopelijk weer een stapje verder.. de volgende dag intake met vk. Ik voel me goed, weinig last van kwaaltjes, het is wel heeeel spannend allemaal! O ja ik had de slappe lach gekregen door Peet's reactie op het narcose-verhaal.. gezellig dat je meeleest, hoever ben jij nu? Mijn angst zal vast een beetje afnemen naarmate je weer echo's hebt gekregen, ik probeer met goede moed dit nieuwe avontuur tegemoet te gaan en eh...zonder narcose hoor! Groetjes Evelien
Hej! Ja, ga nog niet fluitend door de zwangerschap, maar geniet enorm van alle trapjes in m'n buik ( ook al gebruikt hij blaas en nieren als de ikke mat voor zijn salto's) En inderdaad, iedere echo verder is geruststellender. De uren of dagen voor de echo's zijn zenuwslopend.... Nu na 24 weken voelt het wel erg gezond en veilig, maar ben ik toch ook wel weer angstig dat er iets tijdens de bevallng gebeurd, ik houd mezelf lekker bezig Wanneer is je eerste echo? Bij mij was t bij 6,5 week zwangerschap... Ik kon niet wachten.... En bij 9 weken meen ik dat ze t hartje zagen..( weet t nie meer helemaal precies) bij 11,3 weken de nekplooimeting. Toen heb ik duizend doden gestorven, maar daarna waren we weken euforisch! Succes! En ik spiek zo nu en dan in de hoop dat het met jullie allen goed gaat! Belly aan het foliumzuur! Spannende ontwikkelingen! Xp
Ik vind ook iedere echo echt zo ontzettend spannend. Moet zeggen dat ik voor de combinatietest morgen nog redelijk relaxt ben, maar denk dat ik morgen echt mega zenuwachtig ben. Ga gewoon heel lang uitslapen . Denk dat eenieder van ons ook pas echt helemaal blij is als we straks een gezond kindje in onze armen hebben. Kan me goed voorstellen Peet dat je je nu zorgen maakt om de bevalling. Dat soort dingen blijven ook door mijn hoofd spoken. Hoewel ik er wel vertrouwen in heb hoor, maar het blijft gewoon spannend.
@Peet, voor eventjes wou ik vast in jouw schoenen staan 24 weken, dat zal inderdaad een bepaald gevoel van veiligheid geven.. Flinke mijlpaal in ieder geval, wat fijn zeg! En klopt het dat jullie nog een zoon verwachten? Of is de hij bij wijze van spreken, die zo fijn op je blaas staat te dansen? Kan me ook goed voorstellen dat je af en toe zorgen maakt mbt tot bevallen, dat is logisch, je weet nu dat je kindje gezond is, maar je hoofd blijft angstig en is alvast op de loer van wat nog mis kan gaan... Tenminste dat is mijn ervaring, ben nu veel eerder bang dat er weer iets ergs staat te gebeuren.. ps. heb even op jouw profiel gespiekt, en zag jullie ventje Christian* wat is hij mooi, heel herkenbaar. @Eef, hoe is de combitest gegaan??? En nog een beetje kunnen uitslapen? Ik begin nu wel naar de 1e echo te verlangen (eigenlijk ben ik ontzettend ongeduldig) ondanks de zenuwen die door mijn lijf gieren als ik eraan denk, ik ben dan 8 wk en 3 dgn, op zich een ideale termijn omdat er echt wat te zien "moet" zijn... Blijf toch wat ongelovig uit voorzichtigheid, ondanks dat er genoeg in mijn lijf gebeurd, mijn buik is onwijs opgezet, baarmoeder voel ik groeien, volgens mijn vriend kunnen we het niet lang meer verborgen houden, oh oh als hij dat al zegt ... Nog anderhalve week geduld...
De combitest was helaas niet wat we hadden gehoopt . Een nekplooi van 4mm. De kans op down is 1:155, wat me overigens nog enigzins meevalt, hoewel het natuurlijk alles behalve relaxt is. Maar een verdikte nekplooi kan ook duiden op een hartafwijking. Ik maak me nu echt mega zorgen. Krijgen als het lukt dinsdag een vlokkentest om te kijken of het kindje down heeft. En met 16 weken gaan ze (zoude ze sowieso al doen) naar het hartje kijken. Ik heb een hele hoop vragen waar ik dinsdag een antwoord op hoop te krijgen. Ben nu echt zo bang om weer een teleurstelling te krijgen dat ik niet eens meer durf te genieten van mn zwangerschap. De kans is ook groot dat ons kindje gewoon gezond is, maar die onzekerheid is echt zo verschrikkelijk. Hoop toch echt dat we nu eindelijk een gezond kindje in onze armen mogen sluiten. Sorry hoor! Maar heb gewoon moeite een beetje positief te blijven denken. Liefs
Shit zeg Eef schrik me helemaal kapot, wat zullen jullie verschrikkelijk aangedaan zijn door deze uitslag... zo rauw op je dag! Weet even niet wat ik zeggen moet geloof ik, behalve dat ik je een *KNUF* toestuur, met heeel veel liefde & positieve energie... Kan me heel goed voorstellen dat je moeite hebt om positief te blijven,daar hoef je je zeker niet voor te verontschuldigen, de film van het afgelopen jaar komt natuurlijk ook gelijk weer voorbij, een gezond kindje is jullie ook zo van harte gegunt!!! Maar deze berichtgeving verwacht je niet, en doet alle hoop die je al zo probeerd te koesteren even volledig wegvloeien, deze onzekerheid is vreselijk, ik denk aan je, wou dat ik meer voor je kon doen! Wat is dit wederom een machtelose situatie ... Ga voor je duimen a.s. dinsdag op een gezond kindje!!! Succes deze dagen Eef, lukt het je om een beetje afleiding te zoeken? X
Wat erg Eef! En wat een spannende periode ga je tegemoet! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat alles goed is. Maar ik snap ook heel goed dat positief blijven moeilijk is. Zeker met al een vlindertje bij jullie. Laten we hopen dat er snel weer wat positiviteit voor jullie is! Heel veel sterkte in de spannende tijd!!!
@Eef, is het zeker dat je dinsdag moet voor de vlokkentest? Krijg je dan meteen een uitslag? Ik ga zo enorm voor jullie duimen! Hoop zo dat alles goed is! Liefs
@vlinderevelien, voor jou ook steeds een stapje dichterbij de eerste echo! Spannend! Hoe ervaar je het tot nu toe? Liefs
@peet, Jeetje wat gaat dat toch snel! Je zit alweer op 24 weken! Fijn dat alles zo goed gaat bij je! Ja hier aan foliumzuur. Ben er nog niet helemaal uit maar misschien is dit een eerste stap. Vind het gewoon erg eng om de stap weer te zetten. Hoe heb je trouwens de 20 weken echo ervaren?
Ik krijg morgen een vlokkentest als het lukt. Vorige week lag mijn baarmoeder niet goed en konden ze er niet bij. Dus even afwachten. Ik geloof dat je de uitslag na een aantal dagen krijgt. Heb een heel A4tje vol met vragen die ik nog wil stellen dus ben erg benieuwd. Hopelijk gaat alles goed, ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor de lieve reacties! Liefs Eefje
Eef5, ik heb een klein beetje meegelezen, veel sterkte en ik duim dat het helemaal goed is.......dat moet gewoon..! Belly; wij kregen veel echo's en bij 16 weken had ze al zo goed gekeken en veel kunnen zien , dat de 20 weken echo minder spannend was. Nog wel eng ( altijd eng) maar niet meer zenuwslopend. gelukkig! Al spannende maanden voor de boeg? Of alleen een start met het foliumzuur ? Greetz p
He eef, schrik me weer helemaal het laplazarus... Ik kan me je gevoel zo voorstellen. Na alles wat je hebt meegemaakt is het laatste wat je wil zien een nekplooi van 4mm. Potjandorie! Maar je bloed is volgens mij wel goed, want de kans die eruit komt valt me eigenlijk nog best mee. Ik hoop zo voor je dat alles goed is. En dat je heel snel een beetje uit de spanning bent want die onzekerheid is echt killing he? Hadden jullie de vorige x ook de combitest gedaan? Bij jullie kindje is toch geen chromosomale afwijking gevonden de vorige x? Vraag het me zo even af... Ik ga voor je duimen. Vlinderevelien, je bent echt zwanger meid! Geen kwaaltjes dus.. Je krijgt een kerel . We gaan het gewoon allemaal super positief bekijken. Belly, ook weer aant foliumzuur. Spannend he? Ik ben weer halverwege cyclus maar ff geen polonaise aan mijn lijf. Ben echt niet. Ik vind het 'klussen' erg dubbel. Ik hou er niet van op commando en probeer vaker te denken - een maand eerder of later zwanger maakt niks uit. Maar op andere moment kan en wil ik helemaal niet wachteb. Mijn gevoel zegt dat het meer moet loslaten, en mijn man zegt dat helemaal! Dus ff rustig aan hiero.
Oh peet, ik moest door de opmerking van jouw profiel ook even kijken naar de foto's. Wat goed dat jij gewoon de foto's van jullie kerel hebt geplaatst! Ik heb ze nog nooit aan iemand laten zien... En ik was degene die zo serieus reageerde op het narcose verhaal haha. Wat errug!
Missjopie! Schande (narcose..... Hihi) Even rustig aan begrijp ik qua bezig met zwanger worden. Dat 'op commando' worden inderdaad niet de fijnste vrijpartijen. Vooral mijn man had er een hekel aan ( voel me net een fabriek, zei hij. Wat ik dan maar beaamde in de hoop dat we er om konden lachen) Ach, onze kleine Chris op de foto's. Ja het is toch gewoon mijn mannetje. Je kon verdraaid goed aan hem zien hoe ziek hij was, de foto's bij mijn profiel zijn zo'n beetje op z'n voordeligst. Arm manneke. De natuur is gruwelijk wreed. Er waren veel vrienden die de foto's wilden zien. Mijn foto van vlak na de bevalling ( zo'n foto die iedere moeder heeft, waar mams eruit ziet alsof er een vrachtwagen overheen is gegaan, vertederend kijkend naar de kleine spruit) zit gewoon in mijn iPhone. Als het erop komt, vraag ik of ze deze willen zien. Ook wel lastig, want niemand zegt eigenlijk; nee. Dus probeer t een beetje in te schatten. Ik heb een collega die een heel duidelijke mening heeft over zwangerschapsafbreking. Dit vanwege zijn geloof. Dit neem ik hem verder niet kwalijk hoor, maar wetende dat hij zo'n stevige mening omtrent dit onderwerp heeft, kwetst natuurlijk wel. Ik krijg dan toch de behoefte om het te verdedigen. Ik heb hem ook echt de foto laten zien zonder goed te peilen of hij die behoefte wel voelde. Soms wil je dingen zo hard duidelijk maken. Kijk die arme kleine; had ik dan moeten wachten totdat hij explodeerde en vreselijk pijn ging krijgen, wat dan?? Mijn man en ik staan heel erg achter onze keuze ( het was eigenlijk geen keuze) moeilijk hoor om dat mensen goed uit te leggen. Natuurlijk hoef ik dat niet te doen, want laat de onwetende de onwetende, wat maakt het inderdaad uit.... Goed, zo kwam ik al typend op een heel ander onderwerp, t zat blijkbaar toch hoog! Sorry Greets meiden...
Dat was blijkbaar ff nodig peet! Prima toch.. Ik heb een ipad en heb je fotos daarop bekeken, maar kon 'de afwijkingen' niet heel erg goed zien. Bij ons kindje was dat ook zo hoor. Ik vond het ook helemaal geen keuze. Heb er altijd 100% achter gestaan. En ja, ik kan me best voorstellen dat je uit religieus standpunt andere keuzes maakt, maar ik blijf erbij: tis erg makkelijk oordelen en roepen dat je dit of dat zou doen, als je zelf niet in dat schuitje zit. Hadden wij onze kindjes langer moeten laten lijden? Hadden we onszelf langer moeten kwellen door 'gewoon' zwanger te blijven en maar zien wanneer het zou ophouden. Nou nee hoor. Dat is een hele duidelijke zaak. Althans voor mij. Ik zou zo'n persoon ook lekker willen confronteren. Dat is natuurlijk niet eerlijk want Iemand anders mag een andere mening hebben. Ik denk ook dat ik continu het gevoel zou hebben het allemaal uit te willen leggen aan deze persoon en verdedigen waarom je je keuze gemaakt hebt. Raar zijn we soms he? Oh ja, en ook heel raar is dat is best de fotos van chris zou willen vergelijken met die van g.... Waarom weet ik niet, maar volgens mij waren er bij ons vele gelijkenissen toch? Eef: veel succes met de vlokkentest vandaag! Hoop dat het allemaal een beetje meevalt voor je.
Hoi allemaal, Vandaag de vlokkentest gehad (of ja eigenlijk 2 want de eerste keer hadden ze niet genoeg vlokken). Lig nu lekker in bed en laat me maar lekker verzorgen. Heb mn man net op pad gestuurd voor een broodje kroket, een glas melk en een appel. . Vrijdag krijgen we de snelle uitslag en over een week of e de uitgebreide uitslag. Gelukkig heb ik een hele hoop vragen kunnen stellen dus dat geeft me wel een prettig gevoel. Nu even afwachten dus. @peet, kan me voorstellen dat het zeer doet als een collega er zo over denkt! Maar ik denk dat chris super trots is op zijn ouders dat jullie deze keuze hebben kunnen maken en hem een hoop hebben kunnen besparen! En het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar alle mensen met een andere mening zoeken het maar lekker uit! (Wil eigenlijk zeggen, daar veeg ik mijn kont aan af haha, maar dat klinkt ook zo onvrouwelijk en boers, maar dat denk ik wel haha!) Ik hou jullie weer op de hoogte, bedankt voor de lieve reacties!