Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dank je wel voor jullie lieve woorden, doet me goed. In mijn directe omgeving kan/wil ik het er met niemand over hebben. Wil niet dat mensen weten hoe mijn cyclus loopt en ze mee gaan tellen.

Evelien: wat fijn dat je de keuze hebt gemaakt om thuis te bevallen. Weer een stap in de goede richting. Betekent ook wel dat je steeds meer op je gemak voelt met deze zwangerschap lijkt me.

Vlinder: ja solliciteren in deze tijd zal niet meevallen. Hoop zo dat je snel iets vindt. En lastig dat je ook nog moet wachten op uitslagen. Zo vreemd dat het allemaal zo lang moet duren! En ja dan dat zwanger willen worden. Hoe kunnen wij, in onze situatie, daar nou niet mee bezig zijn? Ik vond het de vorige keer al moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Maar nu we moeder zijn geworden maar geen kindje hebben om voor te zorgen willen we het alleen maar meer. En dan moet je dat los kunnen laten? Dat is gewoon heel moeilijk. Ik probeer het ook zo hard maar dat valt niet mee. Maar daardoor is de telleurstelling iedere maand wel groter als het dan niet lukt. Hoe gingen andere meiden daar mee om??

2. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    hallo lieve meiden,

Ik heb me een tijdje niet gemeld hier, maar wel meegelezen hoor.
    Ik zal proberen om te reageren op hetgeen ik gelezen heb.

Ten eerste Jonneke, meid ik vind het echt heel naar voor je dat het nog niet raak is, ik kan me voorstellen dat je er verdrietig over bent. Ik hoop zo dat het snel raak is. dat je het niet wil en/of kan bespreken in je omgeving kan ik wel inkomen. Kun je er wel goed met je man over praten? Dikke knuffel

@ Peet, ik las over de afplatting bij David, gaat het nu goed met fysio? Bij onzne oudste hebben we dit traject ook doorlopen, gelukkig geen helmpje nodig gehad, zij hoofdje is niet heel mooi rond, maar doordat hij veel haar heeft zie je het niet als je het niet weet.
    Wat fijn dat je een 'mooi' moment hebt gehad op de geboortedag van Christian*.
    gaan julle naar de herdenkingsavond van het ziekenhuis? Heb van de week de uitnodiging gekregen.

@ Vlinder, lastig dat je nog geen baan hebt gevonden, in deze tijd zal het niet meevallen. Ik hoop dat je toch snel iets vindt wat bij je past. En ja het weer zwanger willen worden is denk ik iets wat bij ons allemaal een rol speelt in meer of mindere mate. Ik hoop dat je snel de uitslagen binnen hebt en dat ze positief zijn.

@evelien, hoe gata het nu met je bekken? Ik las dat je graag een thuisbevalling zou willen, ik hoop dat dat lukt. Wat fijn dat je jullie Lieke zo vaak dichtbij voelt. Hoe gaat het met jullie zoon? Al helemaal gewend op school?

@Frenzy, ik heb aan jullie gedacht op de geboortedag van Loek*
    Hoe gaat het nu met jullie? Kleine al in aantocht?
    ALs ik je net meer spreek, veel succes met de bevalling, ik hoop at alles vlot verloopt!

@Lynn, moeilijk dat er zoveel zwangeren ın je omgeving zijn en dat binnen zo'n korte periode. Ik herken het gevoel. *knuf*

@ Lara, meis ik begrijp denk ik hoe je je voelt, een dikke knuffel.

@ego, hier dus een tijdje niet zo actief geweest, druk geweest mt van alles en nog wat. OOk weer aan het werk. Een paar uurtjes per dag en aangepast werk, zodat ik er weer een beetje in kan komen. gelukkig wel begrip van collega's dat is zo fijn.
    Ik denk nog elke dag aan onze kleine man* al moet ik zeggen dat de rust die ik voel wel door lijkt te zetten. Zeker nog verdriet en bij tijd en wijlen stromen de tranen nog, dat gaat denk ik ook nooit meer helemaal over. Het blijft soms zo onwerkelijk dat we een kindje zijn verloren, soms lijkt het nog steeds alsof het een soort nachtmerrie is, herkennen anderen dit?

liefs

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden,

@ Vlinderevelien; wat fijn dat je thuis gaat bevallen, zou willen dat ik met je kon ruilen.... Ik moet naar het ziekenhuis (ivm veel bloedverlies de vorige keer). Het lijkt me veel fijner om thuis te zijn.

@ Lyn; pfff wat heftig al die zwangere in je omgeving, hoop dat je snel zelf zwanger bent meid, dan doet het niet meer zoveel pijn... Lief dat je aan Loek hebt gedacht! En wat valt het allemaal tegen he, pfff tis zwaar, maar geloof me er komen betere tijden....Knuffel!

@ Belly; t zal heel je zw-schap wel spannend blijven... Waneer heb je de echo

@ Jonneke; dikke dikke knuffel, wat vervelend meid, owh ik baalde ook zo, toen ik weer ongfesteld werd...tis zo een domper! Pfff duim voor de volgende ronde meid! Ik deelde ook met niemand in real life (behalve partner en moeder) mn cyclus, maar weet hoe teleurstellend het is om ongi te worden (is het zelfde als een nega test...).

@ Vlinder1983; thx voor je lieve woorden, ben nog niet bevallen hoor, floepert zit nog warm en veilig in mn buik! Hihi wordt wel iedere dag meer nieuscherig naar hem! Ik hoop dat je de aankomende dagen wat beter kan slapen, slechte nachtrust breekt je echt op! En tis een rot periode om te moeten solliciteren, maar je vind heus wel wat! Ben benieuwd naar de uitslag van je bloed.

@ Mixbeeb; thx voor je lieve woorden! Fijn dat je weer aan het werk bent en dat je zo rustig mag beginnen! En ik herken het wat je aan geeft, net of je opeens weer beseft wat er gebeurd is en dan voelt het allemaal weer zo pijnlijk.... Moet eerlijk zeggen dat ik dit nog steeds heb (alleen veel en veel minder dan in het begin.) Maar ik huil af en toe nog hard om alles wat er is gebeurd....

@ Ego; beeb zit nog lekker veilig en warm in mn buik, ben wel erg nieuwschierig naar hem, maar hij mag van best nog een week blijven zitten :). Al is even winkelen, met auto erop uit trekken, flink poesten niet meer zo fijn....

4. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    @Vlinderevelien, Fijn dat je thuis gaat bevallen! Fijn in je eigen omgeving, ik denk wel dat het rust met zich mee brengt!

@Jonneke, wat ontzettend balen dat je weer ongesteld bent geworden. Elke maand toch in de spanning zitten en hopen! Als het dan toch niet zo is, wordt de teleurstelling ook steeds groter denk ik. Knuffel van hier!
    Mijn UD is 19 april, over 6 weken om precies te zijn. Die dag en de 20e hebben we allebei vrij. Hoe we de dag gaan indelen weten we nog niet. Maar we kunnen er in ieder geval een mooie dag van maken. Ik had eerst een front office functie, hield me voornamelijk bezig met orders invoeren, telefoon, email beantwoorden e.d. Ik zit vanaf vorige week op Backoffice en ga me dan bezig houden met credit nota's, herfacturaties, retouren, backorders e.d. Dus weer even wat anders en meest belangrijke; geen TELEFOON meer, JEEJ! Ik kan nu gewoon lekker achter mijn computer gaan zitten, mn werk doen en proberen mijn aandacht daar zoveel mogelijk bij te houden! Af en toe is dat best lastig, soms sla ik gewoon niets op, soort van monotone lijn in mijn hersens dat ik helemaal afdwaal en tegelijkertijd nergens aan denk...snap je wat ik bedoel? Haha

@Belly, ik snap wel dat je een beetje heen en weer geslingerd wordt wat gevoel betreft. Je wil eigenlijk zo graag blij zijn en ervan genieten. En tegelijkertijd is de angst enorm aanwezig. Ik denk dat die bij ons allemaal pas echt weg zou vallen op het moment dat we een gezond kindje op onze buik hebben liggen! Ik hoop op een prachtige echo voor jou!

@Vlinder1983, Het werken bevalt me wel goed eigenlijk. Collega's zijn super lief en het is nog niet zo heel veel, dus nog lekker tijd voor mezelf. Ik hoefde er niet naar te solliciteren, ze wilden mij graag hebben voor de functie!
    Bij ons volgt er nog een stollingsonderzoek. Die kan 3 maanden nadat je zwanger was, dus in principe 19 maart, maar ik ga de 15e vragen of ik dat gelijk mag doen. De uitslag daarvan duurt ook wel weer even geloof ik maar de kans dat er iets uit komt is erg klein dus daar gaan we ook niet op wachten.
    Ik hoop dat jij ook snel een leuke baan zal vinden, maar het is inderdaad erg lastig deze tijd. En ik denk dat de gedachten over een nieuwe zwangerschap wel blijven zitten tot het moment dat het zover is. Het liefst zou ik het morgen zijn! MAAR, vandaag een dikke, vette, knallende ovu test! Gisteravond was het al erg gezellig hier ;) Vanavond ook nog, maar morgen zit er niet in. Dus naja, ik probeer mezelf maar voor te houden dat ik wel zwanger wordt op het moment dat mijn lichaam er klaar voor is en me niet teveel te focussen op NOD. (al doe ik dat stiekem toch ook)

@Mixedbeeb, dank je! Ik denk ook de hele dag door aan ons meisje*, denk dat dat altijd wel zal blijven. Hier ook wel wat meer rust gevonden, ik heb ook zo'n gevoel van trots. En ik merk dat dat steeds meer de overhand neemt. Ik ben een trotse mama van een engeltje en dat mag iedereen ook weten. Ik hoop op een broertje of zusje van haar en ik weet zeker dat ze daarover zal waken, dat kan niet anders! Het is hier nu 2,5 maand geleden alweer en nog maar. Soms is het zo raar, dan lijkt het net alsof het inderdaad een grote droom is geweest...ik kan me niet eens meer goed voorstellen hoe het was om zwanger te zijn.

@Frenzy, dank je! Oh en ik vind het zo spannend voor je! Het is nu echt een kwestie van dagen in plaats van weken! Woehoe! Hoop op een voorspoedige bevalling voor je en alvast succes!!

5. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Hey meiden, jullie hebben weer zoveel verteld. Ik lees mee maar heb vaak de 'puf' niet om te reageren. Ben zooooo moe! Het huis is n puinhoop, heb genoeg andere dingen te doen maar komt er allemaal niet van. Pffffff. Dus maar ff snel laten weten dat alles goed is. Tweede echo zag er ook prima uit en nu precies volgens mijn telling, vruchtje was dus flink gegroeid. Dinsdag mogen we weer en gaan we met gyn bespreken hoe het verdere traject gaat lopen. Het blijft allemaal nog erg spannend.

Zag ook dat iemand stollingsonderzoek krijgt. Ik was vorige week alle papieren aant verzamelen (van ac zkh voor gyn regionaal zkh) en toen las ik dat ook weer! Wij zijn dat dus helemaal vergeten!

Denk dak zo mn bedje in duik. Gisteren naar concert Anouk geweest en dat hakt er volgens mij extra in.

Denk aan jullie allen!

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    MissJopie: Fijn dat alles goed is en je weer op de vooraf getelde termijn zit. Kan me voorstellen dat dat ook weer een beetje meer rust geeft. Zal toch wel spannend blijven maar toch iedere geruststelling is er weer een! En fijn dat je komende week meer duidelijkheid krijgt over het traject.

Lynn: Wat fijn dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werkplek. En die gedachten, ik herken het helemaal. Dan komt gewoon effe niks binnen. Maar meid, dat wordt vanzelf minder. Het is ook nog maar zo kort geleden. Langzaam wordt die concentratie beter. Bij mij is het over een week 5 maanden geleden. Dan denk ik ook: wow alweer zo lang? Ik ben nog niet eens terug op mijn oude ritme in mijn werk. Maar van de andere kant is het nog maar zo kort geleden en lijkt het wel als de dag van gister. Zo vreemd hoe dat werkt. En dan die UD. Wat fijn dat jullie die dag en de dag daarna samen vrij hebben genomen.

Frenzy: dus je wordt nu toch wat minder actief? :) Vond al dat je erg lang door kon gaan met alles. Nog eventjes geduld en dan mag je Floepert gaan aanschouwen. Nog even die nieuwsgierigheid bewaren :D

Mixedbeeb: wat fijn dat je weer een beetje aan het werk bent. Toch weer een beetje afleiding en wat fijn dat je zo veel steun krijgt van je collega's.

Ego: Hier merk ik dat het weer wat meer up en down gaat, al blijf ik weer een beetje hangen in het down zijn. Zo moeilijk. Vindt het ook weer moeilijker als ik mensen tegen kom die me aanspreken. Emoties liggen weer meer op de voorgrond. Ik blijf gewoon doorgaan met werken en misschien loopt het allemaal wel weer een beetje over. Ik weet het niet. Het is alweer bijna 5 maanden geleden en ik krijg nu het idee dat ik maar door moet. Van de andere kant is het pas 5 maanden geleden, zo dubbel! Ik ben alweer 3 maanden aan het werk en werk nog steeds niet full time. Ik vind dat ik het moet kunnen maar weet van de andere kant dat ik het gewoon nog niet kan. Zo frustrerend!! Vorige week ook een terugval na een week werken en nu weer. Denk dat ik even wat rustiger aan moet doen. Daarnaast mis ik mijn meisje* weer zo erg. Die ongesteldheid zal er ook wel mee te maken hebben. Weer een kans gemist, zo voelt het nu. Ik moet voor mijn gevoel iets inhalen, al werkt het zo niet, dat weet ik ook wel. Mijn hoofd maakt weer overuren, de tranen blijven stromen. Ik weet het ook allemaal even niet meer.

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Ohhh JOnneke, wat begrijp ik je gevoel goed.
    Het denken dat je doormoet, maar eigenlijk nog niet door kunnen ...
    Een hele dikke knuffel voor jou..

En meiden, ik kreeg net een telefoontje, mijn zus is bevallen van een jongen.
    Pfff heb het er wel even heel moeilijk mee....

Ik kom later terug reageren....

8. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames heb een tj

9. linde90

linde90 Niet meer actief

10. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Mijn tel viel uit en had wel nog ergens op geduwd dus blijkt dat ik een mooi berichtje heb achtergelaten. Hahaha!

Wilde zeggen dat ik al ff niks meer van me heb laten horen maar dat komt omdat ik de laatste tijd heel veel.misselijk.ben veel slaap en zo... Sta smorgens misselijk op en ga misselijk naar bed.

Zie dta bij frenzy nog alles goed zit.... Ben eens benieuwd.
    missjopie al een tweede echo.wat nice gelukkig is alles goed.
    A.s. Donderdag heb ik weer een echo tegelijkertijd gaat mijn schoonvader de ct scan in. We weten sinds drie dagen dat hij kanker heeft, een aggressieve vorm. Hij krijgt vrijdag zijn behandelplan... Dus we hopen nog dat het.mee valt en dat ons nieuws ook goed is donderdag.

Vingers gekruist dus!

Xxx roompje

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lara, wat moeilijk voor je. Een moment waar je al zo lang naar toe aan het hikken bent is dan nu toch zo ver. Het contrast met wat jij had moeten hebben en je zus nu heeft maakt het extra pijnlijk voor je. Zo oneerlijk. En dan komt het ook nog echt heel dichtbij op deze manier doordat het je zus is. Je wilt blij zijn voor haar maar het verdriet bij jou wordt daardoor des te groter. Doe het allemaal in je eigen tempo. Denk aan jezelf, de rest komt later. Knuffel!!!

Maar ik heb makkelijk praten, door te zeggen eerst aan jezelf denken :) Mij lukt dat ook moeilijk. Ik weet ook wel dat ik weer even een stapje terug moet doen maar om het dan daadwerkelijk te doen is makkelijk gezegd dan gedaan.

Roompje: vervelend dat je zo moe bent en misselijk. Hopelijk gaat het snel beter. En dan het nieuws van je vader. Heftig hoor! Sterkte daarmee. En hopelijk een goede echo voor jullie donderdag!

12. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey meiden,

Hoe was jullie weekend? Ben een weekendje naar het noorden geweest. Familie en vriendinnen opgezocht. Ben afgelopen vrijdag naar een lezing geweest over ' Omgaan met verlies en verdriet'. Een mooie lezing. De man die de lezing gaf, Manu Keirse, (een Vlaamse schrijver) kon alles erg mooi verwoorden. Veel situaties die hij beschreef waren zo herkenbaar.

Ben vorige week gebeld door de gynaecoloog over het bloedstollingsonderzoek. Gelukkig is er niks aan de hand met mijn bloed. We zijn erg blij met deze uitslag. Over 3 dagen heb ik mijn NOD (15 maart). Hopelijk blijft de menstruatie uit. Durf geen vroege test te doen, ben bang voor een grote teleurstelling. Nog even afwachten...Heb wel wat kwaaltjes (steekjes en een zeurderig gevoel in mijn buik) maar kan natuurlijk ook komen door de spanning.

@ Jonneke: Ik kan me zo goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Weer ongi en voor je gevoel een gemiste kans. Denk aan jezelf meid, het is niet erg dat je nog niet fulltime aan het werk bent. Jij bent op dit moment het belangrijkste. Want het is niet de bedoeling dat jij straks terug bent bij af als je nu te hard van stapel loopt. Luister naar je lichaam en je gevoel.

@ Lara: Gefeliciteerd met je neefje. Deze situatie lijkt me zo moeilijk. Wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.

@ Mixedbeeb: Fijn om weer van je te horen. Die nachtmerrie, dat herken ik wel. Was het maar een nachtmerrie. Maar helaas...hoe hard ik mijzelf ook knijp, ik word niet wakker. Lieve collega's heb je! Fijn dat ze zo met je meedenken en meeleven.

@ Frenzy: Hoe gaat het daar? Het wordt nu wel erg spannend!

@ Lynn: Hopelijk mag je de 15e direct bloed laten afnemen. Wij hebben ook groen licht gekregen voordat ik de uitslag heb gekregen. Mocht je toch eerder zwanger raken, dan kunnen ze nog op tijd aangepaste medicatie aanbieden. Ja onbewust focus je je toch op een nieuwe zwangerschap (heb ik zelf ook gemerkt ;)). Moeilijk hoor om je er niet bezig mee te houden. Is eigenlijk onmogelijk.

@ MissJopie: Succes morgen met je echo! Frummeltje is vast weer goed gegroeid. Balen he dat je zo moe bent. Gelukkig is het voor een goed doel!

@ Roompje: Wat een naar nieuws van je schoonvader! Hopelijk is hij er op tijd bij!

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Spannende dagen dan voor jou Vlinder! Je gaat echt op alles letten he waarbij je denkt: zou dit kunnen omdat ik zwanger ben? Merkte ik ook. Gewoon hopen... maar kun je nu helaas niet meer doen!

14. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, floepert zit nog veilig in mn buik!

@ Lyn; ik duim voor je meid, deze ronde, want ik begrijp dat jullie er wel voor gaan! Fijn dat je je op je werk op de back office zit, is toch iets minder belastend, goed hoor! Vind het knap dat je ook alweer aan het werk bent!

@ Missjoppie; hoe ver ben je nu en wanneer ben je uitgerkend? Fijnd at de echo's zo goed zijn, geniet ervan!

@ Jonneke; knuffel meid, snap je 'down's' is erg herkenbaar..... Ik merkte dat ik echt met up's en downs omhoog krabbelde maar soms viel ik weer zo hard terug en dan zoals jij omschrijft, het is al zo lang geleden (maar misschien moet je daar ook voor in vullen PAS). Tijd gaat hard, de wereld gaat door, maar jij (wij allemaal) hebben iets vreselijks te verwerken en het vedriet blijft, je leert er alleen mee omgaan! Ik hoop je snel een positieve test in handen hebt, want dat geeft je toch weer kracht!

@ Lara; voor jou ook een dikke dikke knuffel, wat zal de geboorte van je neefje erin hebben gehakt, pfff... Zo dubbel meid! Heb je hem al gezien? Hoe gaat het verder met je?

@ Roompje; wat spannend die echo owh en wat een rotnieuws van je s-vader, gatver! Ook weer zo dubbel meid! Ik duim voor een goede echo en hopelijk goed n ieuws voor s-vader...

@ Vlinder1983; klinkt mooi die lezing! Hoe kwam je daaraan? Fijn dat de bloedstollingsonderzoeken goed zijn. En nu je NOD over 2 dagen, spannend..... Mijn duimen draaien!!!

@ Ego; hier alles nog goed, baby zit veilig en wel in mijn buik en heb ook nog niet het gevoel dat hij gaat komen... Hopelijk komt hij wel uitzich zelf voor de 42 weken, want zit niet echt op een inleiding te wachten... Voel me ook nog top fit!

15. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    He die frenzy nog altijd floepert in je ;). Maja,je had nog zoveel te doen dat dat wel goed uitgekomen is. Erg lang kan het niet meer duren...

Vandaar weer echo, 8w5d. Nwe afspraak over 4 weken maar ga morgen afspraak maken voor uitgebreide echo in maastricht dus dat zal over 3 weken zijn.

16. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heeey missjopie,

Ik heb morgen een echo en ook over 3 weken een uutgebreide in maastricht...wel toevallig maar we lopen ook heel erg gelijk op hier ook vandaag 8 en 5 dagen vandaag. Over 3 weken dan ook de combinatietest.

17. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Even een snel berichtje. Ik had dit weekend willen testen (morgen mijn NOD). Nu net getest: Ik ben weer zwanger! Kan het bijna niet geloven en durf nog niet heel blij te zijn. Het is nog zo pril, denk nu zo'n 4 weken. Morgen de huisarts bellen en maar eens een Clear Blue test halen. Reageer later even op de rest. Liefs Vlinder

18. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @vlinder, gefeliciteerd wat fijn voor jullie!
    Dat is mooi nieuws! Van harte gegunt....

19. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Yeah! Helemaal top! Van harte vlinder!!

20. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0