Bedankt voor jullie lieve reacties! Net een Clear Blue test gedaan en die geeft 1-2 weken aan, dus omgerekend ongeveer 4 weken. Op 11 april heb ik de eerste echo. Ben dan ongeveer 8 weken zwanger. Duurt best lang. Volgens mij hebben een aantal van jullie de echo toch eerder gehad? Pas als we een kloppend hartje hebben gezien kunnen we echt blij zijn. We vinden het nu nog heel spannend en onwerkelijk. @ Frenzy: Ben benieuwd of de baby zich inmiddels al heeft gemeld. Spannend hoor! @ MissJopie: Fijn dat je echo weer goed was! Spannend zeg die uitgebreide echo! @ Roompje: Hoe was de echo?
Gefeliciteerd vlinder !wat een hoop zwangeren nu... Erg leuk... De echo was goed over 4,5 week krijg ik de nekplooi en bloedonderzoek. Hopen dat dat ook goed is dan valt al een hele lsst van mijn schouders. Andere zwangeren, hebben jullie een vruchtwaterpunctie overwogen of overwegen jullie die nu ? De eerste keer heb ik deze gehad. Xx
Thanks ladys, en Roompje, wat fijn een goede echo! Nee ik ga geen vruchtwaterpunctie laten doen. Waarschijnlijk wel de combinatietest, want die heb ik de vorige keer ook gehad.
@hoe zou het met Frenzy gaan? Kom je de dagen nog een beetje door? Ik ben zelf met 41 wk en 3 dgn spontaan bevallen, zo spannend! Succes meid! Magic is in the air.... al flink ananas aan het eten? @Mixedbeeb; fijn dat je met een goed gevoel je werkzaamheden oppakt, de sfeer is goed, mooi! Je schreef dat het zo onwerkelijk blijft dat je je kindje bent verloren, dat heb ik ook nog steeds, vooral nu we het jaar bijna rond zijn, onvoorstelbaar, het lijkt nog steeds alsof het net gebeurd is... Of als je verteld dat je je kind hebt moeten afgeven, dan is het net alsof je het over iemand anders hebt.. Mijn bekken is trouwens best pijnlijk, maar met de juiste oefeningen kan ik de pijn beperken, vind dat het best goed gaat, doe nog vrij veel, en ben niet bang voor de pijn, al kan ik 's nachts amper omdraaien.. Zoontje gaat heel goed op school wat een luxe nu voor mij, hij heeft het naar zijn zin, en doet goed mee, maar wat een verandering in zijn persoonlijkheid, een echte kleuter hoor die discussies met je aangaat Hoe gaat het met jullie manneke? @Jonneke, ik ga voor jou duimen dat de Pasen een vruchtbare periode mag zijn voor jullie, zou het zo fijn vinden voor jullie, wordt je wijzer van de ovutesten? Ik hoop zo dat jullie wens vervuld word! @Lynn, jij mag bijna testen? Spannend! @Lara, las dat je tante bent geworden van een neefje, wat heftig voor je, zo confronterend.. Zag dat je nieuwe foto's had geplaatst, zo bijzonder jullie gezin, hoe gaat het verder met jou nu? @Eef, schiet op he! Hoe gaat het met je? Mooie toeter inmiddels? @Peet, wat zal je genieten van dit prachtige weer, er lekker op uit met je ventje, hoe gaat het met zijn hoofdje, krijg je fysio? En jij voel je je goed, hersteld? @roompje, hier geen vwp gedaan, ivm de risico's die het meebrengt. Wel 16wk uitgebreide echo gehad van het hartje, omdat deze de grootste zorg was. Hoe gaat het met de misselijkheid? @hier, genieten en nog eens genieten... Heb deze week een 3d echo gehad, zo bijzonder! Het profiel werd ineens heel zichtbaar, zo herkenbaar, en ik zag beide kindjes in ons meisje terug, zo apart zag echt een glimpje van Lieke* voorbij komen. Al heeft ukkie een lekker eigenwijs snoetje, 1 foto kan ik zo naast die van d'r zus zetten en dan zie ik heel veel gelijkenis, het gaf me een troostend gevoel, alsof er echt iets van Lieke voorleeft.. Maar ook mijn zoon zag ik duidelijk terug ha ha.. Wat een moppie, ben helemaal in love... Ze zat op d'r grote teen te sabbelen, en druk met de navelstreng aan het spelen, en d'r mondje was aan het babbelen.. Zo leuk! Ze lag een paar dagen voor op groei, en deed het goed, heel tevreden kindje, voel nu nog meer binding met d'r, zo blij dat ik de echo gedaan heb! Thuisbevalling is rond, vk heeft goedgekeurd! Yes! Al staat er straks heus wel een tas klaar voor het ziekenhuis, en zou ik het geen probleem vinden als er indicatie voor is, maar mentaal voel ik nu meer vrijheid, minder blokkades tov de bevalling. Het is idd een geluk dat ik nog thuis mag bevallen, het was een wonder dat ook bij Lieke de placenta los liet en ik niet teveel bloed ben verloren.. Dat besef ik me heel goed... Ben bezig met mijn veranda, heb daar een groot mozaiekproject gestart twee jaar geleden, vorig jaar kon ik me er niet toe zetten om dit af te maken, en inmiddels weer lekker crea in het zonnetje te genieten.. Fijne dag allemaal, liefs Evelien
Hey meiden, vlinderevelien, wat fijn dat je je zo goed voelt, er straalt een rust uit je berichtje. Heel mooi. En leuk dat je zoontje het zo naar zijn zin heeft op school., hij was er dus echt aan toe.. Jonneke, we gaan voor een vruchtbare ronde, duim zo voor je dat het snel raak mag zijn. Hier ben ik ook nog lang niet volledig terug op het werk hoor, neem je tijd, overhaast niets! Hoe gaat het bij jou en de kindjes van je zus? Wordt het al minder heftig? Frenzy.....Kom je hier ook nog vertellen? Alle nieuwe zwangeren, hoe voelen jullie je? Weet de buitenwereld al van jullie nieuwe zwangerschap af? Hier... Ben inderdaad dus tante geworden, heb het er even heel erg moeilijk mee gehad ( nog steeds wel) . Ik ben heel boos en jaloers geweest, niet op mijn zus maar op de situatie. Waarom iedereen wel en wij niet.... Ik zag het echt niet zitten om op kraambezoek te gaan, maar weet dat het niet makkelijker erop wordt, dus de dag na zijn geboorte zijn we naar mijn neefje wezen kijken. Nou ja, we zijn binnengeweest, hebben kadootjes gegeven en van een afstandje een blik in de box geworpen. En voor dat hij ging huilen weer snel weg. Ik kan echt nog geen huilende babys horen, R hebben wij nooit horen huilen en alle huiltjes gaan nu nog door merg en been. Maar we hebben de eerste stap gezet, en voorlopig hoef ik dus niet meer op bezoek als ik niet wil. Verder de besprekken bij de psych gestopt, er is nog genoeg te doen aan mij, maar daar is nu de tijd nog niet voor. Ik wil even kijken hoe ik zelf dit allemaal kan handelen...
Vlinderevelien, bijzonder he zo'n 3 d echo en de gelijkenissen die je herkende van je 3 kindjes. Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat Lieke* in dit meisje voor een deel voortleeft. Als ik lees hoe intens je geniet van je zwangerschap momenteel, dan wou ik dat ik nu ook zover was als jij. Wat fijn dat je akkoord heb gekregen voor een thuisbevalling. Lekker in je eigen huis en je eigen spullen om je heen. Als het nodig is, dan ben je snel genoeg in het ziekenhuis. Wat ben je precies aan het mozaïeken in de veranda? Ik heb me vandaag beneden opgesloten. De schilder is buitenom aan het schilderen. De draaikiepramen boven heeft hij open gezet, anders plakken ze vast. Maar nu ruikt het in de gang en boven heel erg naar verf. Hopelijk trekt de lucht snel weg, zodat ik vanavond wel naar boven kan. Zal toch ergens moeten slapen Fijn weekend allemaal!
Hoi Lara. Hier gaat het goed hoor wat last een paar kwaaltjes maar niks te klagen hoor. Natuurlijk ben ik wel heel erg onzeker. We hebben het nog aan niemand verteld. Eigenlijk wil ik deze keer nog langer wachten met het vertellen dan de vorige keer. Sowieso tot na de 12 weken. Ik heb dat ook gehad het gevoel van jaloezie. Waarom zij wel en wij niet. Het overkomt toch altijd een ander? Ik vind het heel knap van je dat je de dag na de geboorte op kraambezoek bent geweest. Ookal stond je op een afstandje naar je neefje te kijken, dat geeft niet, dit was nu genoeg. Ik hoop dat het je lukt zonder psycholoog om te gaan met je gevoelens. Ik gun het jou (en de anderen) ook zo opnieuw naar iets moois uit te kunnen kijken. Hopelijk een vruchtbare maand voor jullie!
Owhhhh meiden! Ik ben gister de trotste mama geworden van; J.ort M.art L.oek! Een prachtige zoon van 3775 gram en 53 centimeter! Ik ben zo trots, zo appentrots en dit gevoel is zo overweldigend... Pfff... Kom later nog even terug, maar wilde jullie het hier alvast laten weten!
Gefeliciteerd Frenzy, Wat een fijn gevoel moet dit zijn, en wat een mooie namen. Mooi dat je L.oek vernoemt hebt. Ik had al een vermoeden Maar wilde je het zelf laten vertellen hier. Nogmaals gefeliciteerd en nu genieten van je mannen, L.oek* zal een beschermengeltje zijn voor zijn babybroertje....
Joehoeeeeeeee frenzy is bevallen! Gefeliciteerd meid! Hopelijk is alles een beetje goed gegaan en gaat het ook goed met jullie kleine floepert . Leuke naam! En op zo'n mooie zonnige dag.... Vlinder gefelciiteerd! Idd een hoop zwangeren nu. Ik ga niet vanzelfsprekend een punctie laten doen. Ga geen onnodige risico's nemen. Wel een uitgebreide nekplooimeting en dan zien we daarna wel verder. En als daaruit weer een verhoogd risico komt dan waarschijnlijk wel maar anders niet. Wat een lekker weer he? Ik ga zo met de kleine op de fiets naar de stad om ff op terras te zetten. Zonder roseetje .
Frenzy!!!!! Bevallen!, ohw wat fijn! Prachtige stoere namen! Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat? Hoe je je voelt , hoe je bevalling was! Ik vind t zo gaaf! Hoop snel weer wat te horen, maar allereerst even genieten en bijkomen uiteraard!
Gefelicteerd Frenzy met jullie mannetje! Wat een mooie namen en toch ervoor gekozen Loek te vernoemen zie ik. Leuk. Geniet er van! Ik reageer snel op de rest, nu effe geen tijd
Van harte Frenzy met jullie zoontje! Ben heel blij voor jullie! Jullie hebben hem mooie namen gegeven! Gaat alles goed met jullie? Geniet er van! Liefs Vlinder
Frenzy gefeliciteerd... Wat een leuke naam! en wat mooi dat je loek vernoemt hebt gaan wij ook doen... Hoe is de bevalling verlopen en hoe gaat het nu met jullie ??? Geniet ervan.
Yes Frenzy!!! Van harte gefeliciteerd met jullie Wondertje! Hele mooie naam, en heel bijzonder dat jullie Loek vernoemt hebben! Wat heerlijk zeg dat hij er is, ben ook benieuwd hoe alles gegaan is, maar eerst lekker aan jezelf denken, bijkomen, en genieten van jullie pracht van een zoon... Fijne kraamtijd, liefs Evelien
Hoi lieve meiden. ik zit net even jullie berichten te lezen. Wat een verdiet in het begin, en gelukkig op de laatste pagina's weer mooie woorden. Geluk voor jullie allemaal, wat fijn na die nare tijd. Ik weet sins maandag dat ons kindje een ernstige hart afwijking heeft, en sins dinsdag dat het gaat om het : Hypoplatisch linker hartsyndroom. Zoals ook meerdere van jullie hebben gehad. Vind het erg om te moeten lezen dat jullie dit ook hebben meegemaakt, en aan de andere kant is het ook een fijn gevoel dat je met mensen erover kunt praten. Wie begrijpt je nou beter dat jullie??? Ook wij gaan de zwangerschap beeindigen dus ik moet de weg nog doorlopen die jullie al gegaan zijn. Ik zou ook graag een eigen plekje hebben op deze site met mensen die het net hebben mee gemaakt of er midden in staan zoals ik maar weet niet zo goed onder welk blokje? ik sta nu onder echo's en onderzoeken dacht ik. Als jullie me nog kunnen en willen helpen, en daar behoeften aan hebben nu jullie weer zoveel geluk kennen heel graag. Ik leef op me computer op dit moment. Veel liefs cindy en me zoontje in me buik.
Cindy , ik heb dan niet hetzelfde meegemaakt als waar jij nu door heen moet, maar ik wil je wel heel veel sterkte en kracht toewensen in deze ontzettend zware tijd. Het is een onmenselijke beslissing die jullie moeten maken, maar jullie maken die beslissing uit liefde voor jullie kindje. Je bent hier natuurlijk welkom om met ons te praten, ik wou dat ik je kon helpen meis.... Heel veel sterkte!
Lieve Cindy, wat een verdrietig bericht hebben jullie te horen gekregen. In één klap is jullie droom uiteen gespat. Jullie gaan een hele moeilijke periode tegemoet. Dit forum heeft mij vooral in het begin heel veel steun geboden en nog steeds vind ik het heel fijn met de meiden te praten. Iedereen hier heeft hetzelfde meegemaakt, het verliezen van je kindje, en weet welke fasen van rouw je doormaakt. Wij willen je daar natuurlijk bij helpen en je bent van harte welkom hier. Wens jullie ontzettend veel sterkte!