Frenzy van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Mooie namen hebben jullie hem gegeven en bijzonder dat jullie Loek* hebben vernoemd. Ik hoop dat alles verder goed gaat.
Cindy, wat een ontzettend verdrietig nieuws. Het zal een moeilijke periode voor jullie zijn. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Cindy wat fijn dat je ook hier erbij komt! Ik heb heel veel aan de meiden hier gehad! Hoop jij ook! XXX roompje
@Cindy, we hebben elkaar al eerder gesproken over de herkenbare en zeer verdrietige situatie waarin jullie nu zitten, maar bij deze een warm welkom op het topic, je kunt hier altijd je verhaal kwijt, het heeft mij ook veel goed gedaan dat ik wist dat ik niet alleen was! Al gun je het niemand toe, je kindje te verliezen... Heel veel sterkte en kracht voor al wat komen gaat, en koester ieder moment! Liefs Evelien, mama van Lieke*
goedemorgen meiden, Iedereen een goed weekend gehad? Ik merk dat de zon mij goed doet, het geeft een beetje lucht in huis. Hier vandaag onverwachts een paar dagen vroeger een posi ovulatietest, krijg er stiekum toch wel een beetje de zenuwen van.... Duimen jullie mee ??
Evelien, wat een positiviteit lees ik in jouw berichtje een paar paginas terug. Wat fijn dat je nu zo kan genieten van deze zwangerschap. En wat mooi dat je in de 3d echo zoveel van zowel lieke* als jullie zoontje terug ziet. Lijkt me zo mooi om dat te zien. Ik had bij mijn dochtertje ook graag een 3d echo willen doen maar als je dan al weet dat het fout zit wilde ik dat niet meer. Lijkt me inderdaad wat jij zegt dat die binding dan nog groter wordt. En wat fijn om te lezen dat je zoontje het goed doet op school. Dat moet jou ook een goed gevoel geven. Nu die bekken nog wat minder pijnlijk... maar wel fijn dat je toch nog een boel kan doen. Wat ben je eigenlijk aan het mozaiken? Ik wilde ook weer iets gaan maken maar weet nog niet wat. Vind creatief zijn altijd wel leuk Lara, wat goed dat je al op kraamvisite bent geweest bij je zus. Het is niet niks en dat je al van een afstandje hebt gekeken is al een hele grote stap. Doe het allemaal in je eigen tempo, wat goed voelt voor jou. De tweeling van mijn zusje is nu 3 maanden en nog vind ik het soms zo moeilijk! Een andere keer gaat het beter maar in het begin kwam ik er ook heel weinig. Voor jou maar ook voor je zus is het gewoon een moeilijke situatie. En dat je boos en jaloers bent op de hele situatie is heel begrijpelijk. Het komt nu zo dichtbij! Meid, ik duim voor je met een positieve ovutest!!! Lopen we ongeveer gelijk want ik verwacht hem deze week ook. Al heb ik nog geen een keer een posi ovutest in handen gehad. Heb nu anderen gekocht (sensitest extra gevoelig) en hoop hem deze week ook te spotten. VInd het toch wel weer spannend! Na vorige maand dat ik ongi werd en dit zo moeilijk vond durf ik gewoon niet meer te hopen. Cindy, helaas welkom hier. Ik heb al gereageerd op jouw topic bij het echo gedeelte. Een moeilijke beslissing die je hebt moeten nemen en de weg die jullie nog te wachten staat. Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen. En je mag hier altijd mee kletsen als je dat wilt! Verder hier weer effe een rot-momentje. Tante van mijn man is overleden en gister avondwake gehad. Zijn familie zien we weinig maar wel hele lieve mensen. Maar die hadden we sinds het overlijden van mijn dochtertje* niet gesproken. Dus ze kwamen een voor een vragen hoe het nu met ons ging. Stond ik daar weer te huilen. Had al hoofdpijn dus heb er nu nog last van na een nachtje slapen. Dit is al de 8e keer dat ik in 1,5 jaar met de dood in aanraking kom in mijn directe omgeving. Ik ben er effe helemaal klaar mee! Verder merk ik dat ik het best wel moeilijk vind dat er hier weer veel nieuwe zwangerschappen bij zijn gekomen. Ik gun het jullie allemaal natuurlijk maar merk wel dat ik daar even veel moeite mee heb. Ik zal er daarom niet altijd op reageren als daar iets over geschreven wordt. Dan weten jullie dat.
Hallo Jonneke, Ik heb jou eerder 'gesproken' bij een ander onderwerp: 'kindje dood na vruchtwaterpunctie'. Wat zwaar dat je in 1,5 jaar tijd al 8 keer in je directe omgeving met de dood bent geconfronteerd! Dat maakt het wel extra moeilijk om je leven weer een beetje op de rails te krijgen. Ik kan me die moeite die je hebt bij het horen van nieuwe zwangerschappen goed voorstellen. Momenteel zijn diverse vriendinnen van mij zwanger. Waar ik eigenlijk de eerste had moeten zijn in een rijtje van 4 blozende baby's, hoop ik nu dat ik straks achteraan mag aansluiten. Sinds deze maand zijn wij weer aan het 'proberen', eerder was ik daar nog niet aan toe. Het is inmiddels bijna 4 maanden geleden dat ons mannetje na 17 weken zwangerschap is geboren (naar alle waarschijnlijkheid een gezond kindje, overleden ten gevolge van de vruchtwaterpunctie). Eerder zat mijn lichaam nog zo vol met verdriet, dat ik het idee had dat ik nog geen nestje voor een nieuw kindje kon maken. Wat ik wel moeilijk (maar ook heel begrijpelijk) vind, is dat het onmogelijk lijkt om op een ontspannen manier met het 'weer-zwanger-proberen-te- worden' om te gaan. Ik kan onmogelijk zeggen: we zien wel wanneer het gebeurt. Herkennen jullie dat? Groetjes, Hima
Heey dames, Hier ff een rotmoment. Heb vandaag op het werk te horen gekregen dat mijn werk niet zo gaat als het zou moeten. Nogal vervelend want ik wil het wel graag maar het lukt.me niet. vooral nu ik weer zwanger ben, twijfel ik over alles over mezelf en over wat ik doe. Ik besef me enorm dat ik het liefst 24 uur per dag bij mijn kindje wil zijn nu en in de toekomst. multitasken was ik altijd goed in maar op dit moment nog steeds niet. Mijn.contract moet verlengt worden in juni maar ben er niet rouwig om als dat niet gebeurt... Raar ? In principe ben ik.degene met het hoofdinkomen en weet dat ik altijd zal moeten blijven werken. We wonen nu goedkoop gehuurd dus dat scheelt en ik werk bijna fulltime. Maar het liefst ging ik niet meeer na de bevalling. Mijn gevoel.zegt iets heel anders dan mijn verstand maar ja waar moet je dan naar luisteren ? Xxx roompje
@ Lara: Het mooie weer doet mij ook goed! Natuurlijk duim ik mee met je voor een positieve zwangerschapstest volgende maand! @ Jonneke: Gecondoleerd met de tante van je man. 8 mensen in 1,5 jaar tijd, dat is erg veel. Het wordt nodig tijd voor meer geluk! Spannend dat je ei er aan zit te komen. Hoop ook voor jou op een knal ovutest en volgende maand een knal zwangerschapstest. Ik kan het me voorstellen dat je het moeilijk vindt dat er hier steeds meer meiden zwanger worden. Dat heb ik zelf ook zo ervaren, maar aan de andere kant gaf het me ook weer hoop voor de toekomst. @ Hima: Wat fijn dat jullie er sinds deze maand weer voor gaan. Ik herken het zeker wat je zegt. Je wilt niet teveel bezig zijn met zwanger worden, maar toch ben je er onbewust veel mee bezig. Denk dat het onmogelijk is je er niet mee bezig te houden na wat wij hebben meegemaakt. @ Roompje: Moeilijke situatie zeg. Als jouw gevoel zegt liever thuis te blijven bij je kindje en je kunt het financieel redden dan zou ik het wel weten. Maar mocht dat niet lukken (aangezien jij de hoofdkostwinner bent), is het dan een optie om minder te gaan werken? Verwacht je dat je contract niet wordt verlengd? Hier gaat alles z'n gangetje. Donderdag heb ik een sollicitatiegesprek, ben heel benieuwd of dat wat wordt. Kan er nu al zenuwachtig van worden. Het is niet bepaald mijn hobby om op gesprek te gaan . Gisteren is Moeders voor Moeders geweest en vanaf volgende week mag ik meedoen. De vorige keer heb ik niet meegedaan. Was toen zo misselijk dat ik het niet zag zitten mijn urine op te sparen, maar heb daar nu (nog) geen last van en wil heel graag wat voor andere vrouwen betekenen. Zo maar even boodschappen doen en het zonnetje opzoeken! Heerlijk weer is het!
Vlinder, spannend sollicitatie! Leuke baan? Zou wel mooi zijn als je snel weer aan het werk kan! Het geeft me inderdaad ook wel hoop hoor dat er hier weer veel meiden zwanger zijn maar op dit moment heb ik er even te balen van. Dus ik denk ik benoem het gewoon effe dan weten jullie ook als ik daar niet op reageer. Kan makkelijk zijn dat ik er volgende week weer anders in sta hoor, is gewoon effe mijn gevoel op dit moment. Roompje, balen dat het op je werk niet loopt. Heeft dit allemaal nog te maken met het verlies van je kindje* of zijn er andere dingen die daar mee te maken hebben? Ik snap heel goed dat je nu niks liever wilt dan met je zwangerschap bezig zijn en straks voor je kindje zorgen. Als het allemaal mogelijk is dan zou ik er zeker gebruik van maken als je contract niet verlengt wordt. Maar misschien is het ook wel goed om even alles op papier te zetten. Want wat je zegr gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen en wat weegt het zwaarst he. Niet teveel op je gevoel reageren misschien als al die hormonen daar een rol in spelen. Gelukkig heb je nog wel eventjes om er over na te denken. Hilma, ik ken je nog wel uit het andere topic. En wat je schrijft is allemaal heel herkenbaar. Door je overleden kindje* zijn moedergevoelens aangewakkerd maar je hebt niets om voor te zorgen. Je wilt niets liever dan wel voor een kindje zorgen. Onbezorgd zwanger worden zit er niet in, laat staan dat je kunt denken 'we zien wel wanneer het weer lukt' dat gaat dus echt niet! Het kan niet snel genoeg gaan nu. Maar wel spannend dat jullie er nu ook weer vor willen gaan. Laten we hopen op een vrichtbare maand!!
@ Jonneke: De sollicitatie is voor de functie ' Commercieel Medewerker ' bij een Vastgoedbedrijf. Heb t/m begin februari al voor dit bedrijf gewerkt (locatie Groningen). Mijn collega's van kantoor Groningen hebben een goed woordje voor mij gedaan voor de vestiging in Overijssel, dus hopelijk heb ik al een streepje voor! Ik snap je gevoel meid, het is heel goed dat je het benoemd!
@Vlinder, leuke provincie ook Overijssel om te werken (kom zelf uit het oosten) Succes met de sollicitatie, en moeders voor moeders is idd een goed doel om voor te plassen, zelf bij de 1e gedaan. @Jonneke, goed dat je aangeeft dat het best weleens moeilijk is om al die positieve zwangerschapsberichten te lezen, kan ik me helemaal voorstellen! Altijd leuk voor een ander, maar zelf zou je het ook zo graag willen, ik ken het gevoel, en als mensen dan zeggen; jou tijd komt nog wel is dat lief van ze, maar gevoelsmatig zou het zo fijn zijn als nu de tijd daar is! Keep my fingers crossed aankomende maand voor je! En idd zoals Hima ook verwoord, jullie zijn moeder geworden, maar kunnen niet tastbaar en zichtbaar moederen..En pff wat heb je veel voor je kiezen gekregen de afgelopen jaren, zoveel gemis en verdriet.. Wel lief van de fam van je man dat ze vroegen hoe het met jullie gaat, maar misschien voelde het niet helemaal als het juiste moment? Sterkte, en hopelijk gauw een posi ovutest meid! Heb paar foto's van het mozaiekproject geupload, de pilaar van de veranda is zo saai van beton wou deze opleuken met wat mozaiek, maak ook weleens spiegels en dienbladen van mozaiek, leuke hobby, ben ook best crea, kan er veel in kwijt! Leuk jij ook! @Lara, succes met klussen, jouw test knalde onverwacht, hopelijk ook snel leuk nieuws voor jou.. Knap van je dat je op kraamvisite bent geweest bij je zus, goed dat je niet te hard van stapel loopt en wat afstand houdt, want wat een heftige confrontatie moet dat voor je zijn.. @Roompje, wat balen van je werk, ik hoop dat je een goede tussenweg kunt vinden tussen je verstand en je gevoel, omdat jezelf ook aangeeft dat jij voor het inkomen moet zorgen, al begrijp ik je gevoel heel goed, straks volledig op je kindje kunnen richten, moeilijk hoor! Helemaal naar alles wat je meegemaakt hebt, wil je waarschijnlijk nog meer tijd voor je kindje hebben. Het is wel zo, de eerste 4 jaar vliegen voorbij en gaan ze voordat je het weet alweer naar school toe, mijn ervaring is dat ik veel waarde hecht aan deze tijd en periode van je kindje omdat je die nooit meer kunt inhalen... Sorry, wil het je niet moeilijker maken hoor! Succes! @Hima, wij hebben elkaar ook al eens eerder gesproken in het topic van jullie zoontje, zo verdrietig.. Fijn om nu te lezen dat er ruimte is in je hart voor een nieuw wondertje, wens je alle geluk toe! Maar idd de onbevangenheid is er vanaf, al moet ik meegeven nu uit eigen ervaring, dat hoe verder je opnieuw zwanger bent, hoe meer vertrouwen je gaat koesteren dat het goed mag gaan, wel een heel avontuur, en ook confronterend als je de mijlpalen bereikt van je voorgaande zwangerschap, maar ik geloof dat ik voor ons allen mag spreken dat het de moeite dubbel en dwars waard is om in de nabije toekomst een nieuw wondertje in je leven mag verwelkomen! En deze keer voor mag zorgen, knuffelen, en opvoeden! Hier een paar zware nachten gehad, heftige bekkenpijn, niet meer kunnen omdraaien of overeind komen, vreselijk! Kreeg even de rekening gepresenteerd van een week zuster Evelien zijn voor mijn mannen, overdag mijn vriend verzorgen, heeft 5 dgn koorts gehad en daarna nog dagen last van voorhoofdholteontsteking, kon helemaal niets meer, dus ik ben mijn grenzen voorbij gegaan, met alle liefde! En dan de nachtdiensten met zoonlief, die ook koorts had en 's nachts niet kon slapen door het hoesten, nu ben ik gewend aan slaaptekort, maar mijn bekken kon moeilijk herstellen. Inmiddels slaap ik met de bekkenband, en zweer ik bij de tips en trucs van mijn bekkentherapeute, dit geheel lichamelijk, maar verder voel ik mij heel erg goed, rustig en vol overgave omdat dit een tijdelijke situatie is, voel me krachtiger en het vertrouwen is gegroeid in de zwangerschap, dus straal ik ook echt nu, heb nog even een foto geupload van mijn buik..
Ja Evelien, ik zou idd willen dat het NU mijn tijd was. Maar ja, daar heb je niks over te zeggen. We klussen nu standaard om de dag, ik wil nu niks missen Dus mijn man helemaal blij, haha! Ja die tantes, erg lief dat ze er naar vroegen, ik dacht inderdaad ook wel, moet dat nu en hier? Maar ja, als ze niks zeggen is het natuurlijk ook niet goed, dan zou ik misschien weer denken: ze vragen ook niks... Ik vond het wel fijn dat ze er naar vroegen hoor maar door alle emoties die je al voelt en dan nog meer verdriet er bovenop maakte wel dat ik helemaal gesloopt was nadien. Fijn dat je vertrouwen in je zwangerschap steeds meer groeit. Zag je foto van je buik. Groeit goed, je straalt inderdaad. Fijn! Ben je weer uit gezusterd of zijn de mannen nog steeds ziek? Lastig dat je altijd pas achteraf merkt dat je de grens ook echt over bent gegaan. Dat moet je altijd achteraf pas merken. Maar ik vind dat je er wel een positieve draai weer aan kan geven. Het is natuurlijk ook voor een goed doel. Nu maar even rustiger aan doen dan.
ik heb vandaag mijn eerste slaapdienst sinds vorig jaar juli. Zag er erg tegenop omdat ik mijn slaap nog erg hard nodig heb. Dus hopelijk laten ze me slapen vannacht! Werd ik vanavond ook nog ziek, buikkrampen, maar ja ik kan om 20.30 uur niet meer afbellen als ik 2 uur later wordt verwacht. Dat gaat nu wel weer. Belt net mijn moeder dat mijn tante in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt. Het zal toch niet... Dat kan ik er echt niet ook nog bij hebben! Moest het effe kwijt, ga nu toch maar proberen te slapen!
@ Evelien: Heb je nieuwe foto's even bekeken. Heel mooi! En je ziet er inderdaad stralend uit op die nieuwste 'buikfoto'. Ik ben blij dat je steeds meer vertrouwen krijgt in deze zwangerschap. Vervelend van je bekken! Zijn de mannen inmiddels weer beter? Denk goed om jezelf. @ Jonneke: Hoe gaat het met je? Nog last van buikkrampen? Hoop dat je nog een beetje hebt geslapen, ook na het bericht over je tante Ik hoop dat het goed afloopt! Tjonge meis, het zit je niet bepaald mee!
Vlinder, nee het zit hier inderdaad niet mee. Zag ook al op tegen die slaapdiensten en dan ook nog ziek worden. Vandaag mezelf maar ziek gemeld. Heb redelijk kunnen slapen maar griep lijkt nu toe te slaan. Met mij tante is het nog hetzelfde, afwachten... Maar wel een positief iets vandaag: een eerste knaltest had met ovulatietesters. De allereerste in al die maanden! Had nu sensitest geprobeerd dus weet niet of die andere testen gewoon niet goed werkte of dat dit de eerste keer is dat hij pas gesprongen is. Maar ik heb weer goede moed! Moet ik vanavond ook nog aan de klus... Maar ja, das voor het goede doel zullen we maar zeggen. Effe doorzetten, haha!
Die jonneke, een knaltest! Net nu je je niet fit voelt. Hopelijk kun je je ertoe zetten . Voor het goede doel natuurlijk... En zo'n eerste slaapdienst. Wat voor werk doe je pcies? Kan me voorstellen dat dat pittig is. Hoe ist met je tante? Ik kan niet klussen op commando hoor. Pfff om de dag klussen haha moet er niet aan denken. In die zin is het enorm geluk dat ik zwanger ben geworden . Mijn man denkt er gelukkig (ja, of juist niet - tis maar hoe je het bekijkt) hetzelfde over als ik. Vandaag ist ook 1 jr gelee dat ik ben bevallen van g.u.u.s-je. Ik sta er niet zo heel erg bij stil, teveel andere dingen aan m'n hoofd en druk op het werk. Vandaag is ook mijn broer opgenomen ivm een psychose, maar we wisten dat dat eraan zat te komen... Gelukkig heeft ie m'n vader een beetje met rust gelaten en kalmeert ie de komende dagen. Verder gaat alles goed, zei ze nuchter in een wederom ego-bericht.
Hej lieve forumgenoten..... Ik kom niet meer aan kletsen toe....ik lees nog wel julle berichten en ben zeer geinteresseerd, maar ik merk dat als ik zelf weinig kletst, de wisselwerking tussen ons uiteraard afneemt. Wel wil ik een aantal van jullie dolgraag blijven volgen en hoop dat via Facebook te doen. Willen jullie mij pb-en als dit wederzijds is? ( net een huwelijksaanzoek Frenzy; hoop dat jij heerlijk aan t genieten bent! Jij bent sowieso niet van me af Voor iedereen; een zeer spoedige en/ of voorspoedige zwangerschap gewenst, plus de koestering van onze engeltjes. Kus peet