Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Oeh, vlinder, het blijft nog even spannend dus,
    Mijn duimen draaien overuren hier voor jou, ik hoop echt dat alles goed zit.
    Ik zou denk ik ook bellen als ik jou was hoor om eerder te komen...

Lynn, Nee ik heb er geen ervaring mee maar ik wil je heel veel succes en sterkte wensen. Spannende tijd dus voor jou nu....

Hier vandaag mijn NOD bij LF van 11, en vanmorgen weer een mooi streepje. Ik begin er toch wel langzaam in te geloven dat ik zwanger ben......

2. Sorry dat ik inbreek maar dat heeft veelal te maken met een vitaminegebrek. Om specifiek te zijn B6, foliumzuur en/of B12. Dat gebrek kan prima behandeld worden en dan heb je veel meer kans op een goede zwangerschap. Het kan een reden zijn van trombose (ook in de placenta!) en miskramen. Hier ook zwanger geworden na een B12 gebrek dus kan echt wel, moet alleen wel behandeld worden. Veel suc6

3. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    @Jonneke, leuk dat we elkaar op FB hebben gevonden! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel zin heb om het er met haar over te hebben...Soms hoor ik haar klagen en kan ik alleen maar denken, mens wees blij dat je zwanger bent! Geniet ervan ipv al dat klagen! Maargoed, bij mijn zwangerschap heb ik me ook echt rot gevoeld, kon geen eten binnenhouden en met mijn overgeef-fobie was dat dus echt GEEN succes! Ruim 4 kilo afgevallen toen in korte tijd. Maargoed, ik zou het er met heel veel liefde voor over hebben!

@Vlinderevelien, Ja het is heel dubbel. Eerst te horen dat het gewoon pech gehad is, maar nu mijn bloed dus ook niet echt goed blijkt te zijn brengt dat ook wel weer de nodige stress met zich mee...Fijn dat het met jou goed gaat en de maand april, laten we hopen dat de zon zal schijnen en ons positieve energie zal geven!!

@Vlinder1983, Oh meis, ik hoop zo dat alles goed gaat. Ik heb geen ervaring mbt bloedverlies maar in het begin van mijn zwangerschap had ik ook helemaal geen symptomen! Pas vanaf week 9 begon bij mij de moeheid toe te slaan, werd ik ontzettend misselijk e.d. Helaas kun je niets anders dan afwachten maar ik begrijp heel goed dat het je niet lekker zit.

@Gabrielle, Durven doe ik zeker, al zal de angst wel groot zijn. Tevens heb ik ook in mijn achterhoofd dat ik er juist extra van moet genieten. En maar niet te veel vooruit kijken. Ik ben met beide benen op de grond gezet en zie het echt als een wonder wanneer je een gezond kindje op de wereld mag zetten. Wat hebben jullie een mooie dag gehad op de UD van Felix* Ik laat de dag maar over ons heen komen denk ik. Op dat moment bekijken wat we gaan doen.

@Lara, gefeliciteerd! Ben ontzettend blij voor je, lekker in geloven en van genieten!

@Babyengel, bedankt voor je berichtje. Inbreken doe je nooit, ben erg blij dat je hebt gereageerd. Ik was zo overdondert gisteren (er werd namelijk gezegd dat de kans heel klein was dat er iets uit dat stollingsonderzoek zou komen, uitgerekend bij mij was het dus niet goed) Zit jij in hetzelfde schuitje mbt de waarden? En prima te behandelen dus? Wat voor behandeling kreeg jij nadat ze erachter waren gekomen? Gewoon vitaminen? En houden ze het nu ook verder in de gaten bij je oid? En natuurlijk, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Gisteren was ik even helemaal klaar met alles. Het idee van houdt het nou nooit op! Mn rug nog steeds kl*te, nu weer het nieuws van het stollingsonderzoek... We hadden nog een eindejaarsborrel op werk (bij ons loopt het jaar van april tm maart) dus nadat ik 4 uurtjes gewerkt had ben ik later op de dag weer terug gegaan en lekker wat glaasjes champagne genuttigd! Deed me wel even goed. Voor nu, vrijdag maar even afwachten, de komende anderhalve week veel liefde en hopen op wat zonnestraaltjes! Ik ga nu even richting Arnhem rijden, mijn vriendinnetje bezoeken die mijn haren weer prachtig zal verven en knippen vandaag! Meiden fijn weekend!

4. Het heet hyperhomocysteïnemie officieel. Naar aanleiding van het stollingsonderzoek moet je verder geprikt worden: op methylmalonzuur, vitamine B6, vitamine B11 (foliumzuur), vitamine B12, MCV. Zodat vastgesteld kan worden of je bloedarmoede hebt, en zo ja: welke (of meerdere) types bloedarmoede je hebt. Wat stom dat ze zeggen dat de kans klein was dat er wat uit het stollingsonderzoek kwam, want stollingsproblemen komen nog vrij veel voor. Afhankelijk van de uitkomsten, als je een gebrek hebt tenminste, krijg je of suppletie via tabletten (B6, B11) of injecties (B12). Daarna mag je snel weer zwanger worden. In tussentijd moeten je waarden altijd gecontroleerd worden om te zien of behandeling aanslaat. Een vitamine B12 tekort moet vaak levenslang behandeld worden met injecties..
    Hier gaat het behandelen ervan helaas niet van een leien dakje omdat mijn arts niet meewerkt dus moet mezelf behandelen op een andere manier.. beter is het om het in het ziekenhuis voor elkaar te krijgen (ik ben daar nog mee bezig).
    Wat betreft het stollingsonderzoek zou ik er niet teveel over in zitten dus, als je behandeld wordt dan heb je er nl helemaal geen last van. Misschien is het handig te googlelen op de symptomen bij een B12 tekort, misschien komen bepaalde dingen je bekend voor, weet je ook waardoor dat gelijk kan komen. Veel suc6

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, ben druk momenteel, t vraag veel 'mama' zijn (positief dan he!) Ben nog steeds zielsgelukkig, maar ook kunnen de tranen nog rijkelijk vloeien, maar ik neem het voor lief!

@ Gabrielle; is via FB wat die meiden hebben gezien, weet niet of je dat hebt? Zal anders is een foto van mn mannetje in mn album zetten, want ben zo trots op hem! En hier is het altijd aftasten bij de vraag' is het je eerste' ..... Bij sommige mensen zeg ik ja en sommige nee, vaak kan ik wel inschatten bij wie ik het wel goed kwijt kan en wie niet.

Wat hebben jullie er een prachtige dag van gemaakt, zo mooi om te lezen, is belangrijk dat je er zo aandacht besteed. Hier met de engeltjesdag van Loek een beetje hetzelfde, voorafg zo vedrietig geweest, maar op de dag zelf voelde ik me zo vredig en rustig....

@ Lara; jippie!!! Wat een geweldig nieuws, nog wel even spannend die eerste weken, maar je gevoel is goed he? Ik ben blij voor je meid, tis je gegund!

@ Lyn; vervelend dat je dan achteraf toch nog terug gefloten wordt, ik heb er geen kaas van gegeten, maar zo te lezen weet babyengel er wel wat van af... Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn! Fijn dat je ook goede controles krijgt straks, als het weer zover is (kan al veel rust geven...)

@ Vlinderevelien; t schiet al op en idd jij wist al hoe het was om een kindje te krijgen en te 'houden'. hier niet, wist niet beter dan bevallen en je kindje afstaan, een kraamvrouw zijn met veel vedriet en leegte... Pfff en dan is het nu wel anders, en nog steeds, ik wordt zo overspoeld met gevoelens. Heb af en toe ook wel het idee dat alles me nog 'gevoeliger' heeft gemaakt... Maarja probeer het maar te accepetern he!

Goh en het schiet al zo op, nog even en je kunt ze vasthouden, ben benieuwd!

@ Vlinder83; wat vervelend dat je nog geen zekerheid hebt, 6 weken is vroeg he, kan gewoon nog alle kanten op. Je hebt nu geen bloedverlies meer? Ik duim voor je, keihard!

@ Babyengel; weet niet of je hier nog mee leest, maar zie iets geweldigs in je banner staan! Top, veel geluk toegewenst, zal spannend zijn, tis je ook zo gegund!

6. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Lara, gefeliciteerd meid met je positiest! Prachtig nieuws voor jullie! Wat spannend zeg...

@Vlinder, nog niet veel duidelijkheid voor jou, maar kan idd nog wel alle kanten op, geen bloedverlies meer gehad? En het uitblijven van zwangerschapsverschijnselen zegt ook weinig, bij Lieke* heb ik maanden gespuugd, en deze zwangerschap weer niet, en kwamen pas de echte kenmerken rond 9 wk... Overigens altijd pas met 8wk een eerste echo gehad, hele spannende tijd voor jou! Keep my fingers crossed!

@Frenzy, hey moeders ;) zo fijn te lezen dat het goed met jullie gaat, de foto's zijn om bij weg te smelten, genieten doe je op en top, maar kan me heel goed voorstellen dat je ook nu juist veel verwerkt mbt tot het missen van jullie Loek* ik hoop dat dit hand in hand gaat, zo ervaar ik het zelf ook.. vind dat je het goed doet! :) Herkenbaar dat het je allemaal nog gevoeliger maakt, voel je je hierin ook geaccepteerd? Lekker loat'n goan :p Mijn omgeving had altijd veel moeite met mijn hoge gevoeligheids snaren, dacht toen dat het mijn "probleem" was, maar inmiddels heb ik het zelf geaccepteerd, en dan maakt het niet zoveel meer uit wat anderen vinden...

@Lynn, ik hoop voor jou op goede berichten, zo te lezen valt er gelukkig veel aan te doen, mbt tot een nieuwe zwangerschap vitamines etc.. Spannend in ieder geval deze week... Zal ook eens even kijken op FB naar je ;)

@Jonneke, denk aan je!!! ;)

@ ondanks dat pasen voor de deur staat, en vorig jaar pasen geen leuke tijd voor ons is geweest, vind ik het toch nog 1 van de mooiste dagen, in sweet memorys, maar er ligt ook zoveel belofte in deze tijd, het mooie weer dat er aan komt, het begin van alle groei in de natuur, en dat heeft een positieve weerslag op mij, wauw bijna 30 wk zwanger, en ik dartel als een jong lammetje rond... Ok ik moet mijn grenzen wel bewaken, want moet niet doordraven, maar deze energie lifts me up.. :D

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Het weekend was ik bij schoonouders, effe snel bijgelezen maar kon niet reageren. Teveel pottekijkers daar :)

Vlinder, spannend hoor dat je eigenlijk nog niks weet. Maar het kan nog gewoon heel goed zijn dus even afwachten nog. Ik duim voor je meid!!

Gabrielle, het klinkt als een hele mooie dag de UD die jullie beleefd hebben.

Lara, GEFELICITEERD!!!!! met de positieve test! Mijn gevoel zit niet op slot nee. Gelukkig niet. Kan er eigenlijk best wel goed mee omgaan om dit moment met alles wat er om me heen gebeurt. Sta er zelf van te kijken.

Lynn, snap dat het even schrikken is als je hoort dat er ineens toch iets mis is. Maar zoals ik lees kan er wel iets aan gedaan worden? Ik hoop het voor je meid dat het snel raak is.

Babyengel, jij ook gefeliciteerd!!

Evelien, wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat daar. En dat je toch uitkijkt naar de dagen die vorig jaar zo moeilijk waren.

Ego, hier gaat het eigenlijk steeds beter. Dat zonnetje doet goed en merk gewoon dat ik er veel energie van krijg. Maar ook mijn NOD komt er aan en ik vind het eigenijk wel heel spannend. Ik heb wel enkele symptomen dat ik denk, zal het dan toch? Maar net een vroege test (zwanger en kids) gedaan en die was negatief. Zal het dan toch niet? AAH ik word er helemaal gek van!!! Als het niet zo is dan houdt mijn lichaam me gruwelijk voor de gek maar misschien bedenk ik me die dingen ook. Ik weet het niet! Ik word gek!

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    shit shit shit!!! Ik ben ongi geworden... :S

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Jonneke; dikke dikke knuffel :( zo een domper, ongesteld worden... Pffff hoop dat het snel raak is, want zoals he beschrijft, het mooie weer het geeft weer energie! Knuff!

10. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Jonneke, shit zeg :(, ik hoop zo met je mee!! Hier ook dikke knuf voor je! En wat zonnestraaltjes ;)

11. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Jonneke: balen, balen, balen. Dikke knuffel. Maar zie het zo, dit is wel het begin van een nieuwe cyclus. Hopelijk is het deze maand raak voor je.

@VlinderEvelien: wat een positieve worden, er straalt een energie vanaf. Leuk voor je!! Ik moet bekennen dat het voorjaar met de bloemetjes en de zon en de weer groen wordende bomen mij ook heel veel goeds doet. Even alles loslaten en genieten.

@Babyengel: wat weet je er veel van. Ervaringsdeskundige of professioneel? En jee, wat een prille maar ook zo geweldige zwangerschap. Vind je het spannend, of het goed ingenesteld raakt, of je kindje daarna gezond blijkt? Mocht ik nog een keer zwangerraken, zou ik het doodeng vinden, zeker de eerste 20 weken, maar ook daarna.

@Vlinder83: en, hoe gaat het nu? Heb je nu meer vertrouwen in?

@Lara1: wow, bij jouw ook een prille zwangerschap. gefeliciteerd. Spannend!

@Frezny: kom maar op met een paar foto's hier, ik wil je genietend, en Jort wel zien :)

@ego: af en toe ben ik verbaasd over mezelf hoe ontspannen ik met sommige dingen omga. Ik lees hier dat een boel meiden weer zwanger zijn na het verlies van hun engeltje, en dar ben ik oprecht heel blij om. Ik weet dat het bij de meeste mensen zo hoort, zo kan...en bij ons niet. Na ruim 7 jaar proberen en hopen en wanhopen, accepteer ik gewoon dat het bij ons niet zo is. Die acceptatie geeft me rust en maakt dat ik toch redelijk in balans ben. Ook al heb ik natuurlijk wel momenten dat ik er wel van baal, dat ik zou willen dat bij ons weer een wondertje gebeuren zal. En er zijn ook momenten dat ik mezelf heel zielig vind. Maar ik prijs me zo gelukkig met onze dochter, dat ik haar elke dag mag meemaken. En ook al is het bij ons ook al 5 maanden geleden dat Felix geboren werd, voor mij is dat qua tijdspanne niet zo lang. Als je al 7 jaar wacht, is 5 maanden kort. Ik prijs me ook zo gelukkig met mijn 2 kinderen, eentje hier bij mij, en eentje een sterretje aan de hemel. Het is alleen zo lastig dat het niet voor iedereen zichtbaar en voelbaar is.

12. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Overigens, ruim 7 jaar snds we onze dochter hebben, maar in de mmm al 10 jaar met tussenposes :(.

@Frenzy, ik zie dat ik een hele rare zin heb opgeschreven bij je, dat krijg je met telefoontjes en lastige collega's tussendoor. Ik bedoel, ik wil je zien genieten, en Jort wil ik ook graag zien :)

13. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Tis inmiddels druk geworden hier dat ik ook heb gezien dat een aantal wat minder actief zijn.

Ben ff benieuwd hoe het met belly is en roompje? En eef?

Roompje, bij jou alles goed? Ik heb dnderdag as de nekplooimeting in het azm. Spannend!

14. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    He meiden,
    Hier weer een bericht van mij, vergeet soms dat ik hier ook berichtjes plaats:(
    Als jullie willen weten hoe de bevalling precies is verlopen moet je even kijken bij:eek:nderzoeken en echo's en dan 20 weken en hartafwijking.
    Kun je precies lezen hoe mij bevalling verlopen is.
    Ben bevallen van een mooi jongetje DANI
    Op 26 maart hij was 30cm en woog 565gr.
    Het was de meest verdrietige maar ook mooie dag van me leven.
    Ben nu toch moeder...
    Even een vraagje aan jullie,
    -Hoe lang na het overlijden van jullie kindje waren jullie weer toe aan een nieuwe zwangerschap?
    - En hoelang duurde het voordat je weer in verwachting was?
    dikke knuffel van mij....

15. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik heb het gelezen Cindy, en ik heb je foto gezien,
    Wat een prachtig klein mannetje .. Gefeliciteerd met de geboorte van Dani, maar ook gecondoleerd met het enorme verlies...
    Hoe gaat het nu met je? Lichamelijk en geestelijk?

Op je vraag: hier al heel snel eigenlijk, de wens was zo sterk.
    Als we niet hoefden te wachten op de artsen denk ik dat we er binnen 2 maanden wel voor hadden willen gaan. Maar met 4 maanden hebben we toestemming gekregen en het was de eerste ronde gelijk weer raak, dus 5 maanden na zin geboorte weer positief getest.

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dank je wel voor alle knuffels. Doen me goed! Gek genoeg valt het me deze ronde minder tegen dat ik ongi ben geworden terwijl ik er wel heel erg op hoopte en ik de tegenslag groter had verwacht. Ik kijk alweer uit naar de nieuwe poging :) Merk aan dit soort dingen dat ik steeds meer dingen kan hebben en sneller herstel.

Gabriella, wat knap dat je er zo in kan staan en het een beetje kan accepteren. maar het blijft natuurlijk ook je eigen gevoel en logisch dat dit op en neer gaat. Soms mag je jezelf ook zielig vinden hoor. Het is niet niks wat je is overkomen, zeker als je al zo lang aan het proberen bent. En je zegt dat het al 5 maanden geleden is, maar in een rouwproces is dat eigenlijk nog maar kort hoor.

MissJopie: succes met de nekplooimeting. Zeker spannend! Laat je even weten wat de uitslag is? Heb je al bloed laten prikken zodat je die uitslag dan ook meteen krijgt of doen ze dat dan pas? Ik zal voor je duimen!!!

Cindy, ik had al gereageerd op je verhaal in jouw topic. Knuffel!

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Jonneke, een beetje late reaktie, maar even een hele dikke knuffel voor jou, ik had zo een goede moed voor je.
    Ik duim de volgende ronde weer heel hard voor je .

Gabrielle, wat hebben jullie al een lange weg af moeten leggen zeg. Ik hoop dat ook voor jullie snel weer een wondertje op komst is.

Missjopie, spannend de nekplooimeting. Heel veel succes meid,
    Hoe is het verder met je?

Frenzy en Peet, lekker aan het genieten van jullie binken?

Vlinder1983, Hoe is het met jou? Gaat het nog een beetje?

Vlinderevelien, bij jou begint het ook al aardig op te schieten. Voel je je eigen lichamelijk ook goed?

Andere dames, hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel goed, ik vindt het wel echt heel spannend en hoop zo dat alles goed zit.
    24 april hebben we de echo en 2 dagen later het gesprek met de gyn. We gaan dan een plan van aanpak maken..
    Verder probeer ik het wel wat versneld op te bouwen met mijn werk, vind het aan 1 kant zo moeilijk om straks te vertellen dat ik weer zwanger ben terwijl ik nog niet volledig werk, maar aan de andere kant moet ik nu juist extra naar mezlef blijven luisteren. Moeilijk. Ik denk dat ik mijn bedrijfsarts maar eens vraag hoe dit aan te pakken, Als het goed is is het in vertrouwen en hoop ik niet gelijk dat mijn baas het hoort.

18. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Hier niet zo snel toe aan een nieuwe zwangerschap. Ik wilde eerst de zomer door ff niks, lekkere vakantie met roseetje op terras... Daarna mocht het wel weer en liefst meteen...

Lara succes met opbouwen maar rustig aan he. Ik was zelf na 3 weken direct weer vol aan de bak maar volgens de psych ben ik een overlever. Ik vond ook de afleiding juist wel fijn.

Jonneke, ook jouw tijd komt, maar dat neemt niet weg dat het steeds opnieuw weer teleurstellend is he? Als je nu wist wanneer het wel raak was zou dat veel meer rust geven maja dat is helaas niet zo.

Ik heb geen bloed geprikt. Ben nl bij een gyn in een lokaal ziekenhuis en voor de 'speciale' echo's ga ik naar maastricht. Daar moet ik dus apart bled laten prikken want daar kom ik nu deze zwangerschap pas voor het eerst. Maar ik moet zeggen dat het bloed voor mij niet het allerbelangrijkst is. Bij mij begon de ellende vorige x met de nekplooimeting zelf want op het scherm was de extreme verdikking duidelijk te zien. Uiteindelijk kreeg ik naderhand de kans van 1 op 5, maar mijn bloed was ok, de nekplooi van 8,5 zorgde voor onrust. Als de nekplooi (die zien we dus morgen direct op het scherm) morgen gewoon netjes is en bijvoorbeeld hetzelfde als bij ons 1e kindje - die was toen 1,5mm - dan ben ik direct al een stuk gerustgesteld. Snappie?

19. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Even kort een brichtje... Het gaat goed. Heb afgelopen dinsdag een echo gehad en er was nog geen vocht te zien dus alles was nog goed. Had ook meer vruchtwater dan de vorige keer.

Ik heb de 16e de nekplooi en heb dinsdag.bloed moeten prikken dus of ik dan direct de uitslag krijg weet ik niet. Heb hetzelfde als jou missjopie want het bloed maak ik me niet druk om alleen wel de nekplooi.

Xxx roompje

20. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    En Missjopie???? Heb je al nieuws over de nekplooimeting?

Hoop dat alles goed is.

Xxx roompje

Deel Deze Pagina