Hey meiden, wat hebben jullie veel geklets de afgelopen dagen, ben ook even niet geweest, ben druk geweest met Jort... Pff heb alles gelezen en ook met wat tranen, helaas weer een paar nieuwe dames erbij, dan besef je je weer dat het niet stopt helaas... @ lilalief; helaas welkom hier,gefeliciteerd en gecondoleerd met je dochter... Vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken. Knuffel! @ Cindy; wat ben je positief, fijn hoor, voor mij gaf een nieuwe zw-schap ook 'uitzicht' maar het rouwen blijft of je nu wel of niet zwanger bent. Hoop dat je snel psoitief kunt testen! @ Jonneke; ik duim voor jou deze ronde! En alweer een half jaar geleden, wat gaat de tijd snel, fijn dat je er zo een rustig gevoel bij hebt! @ Vlinderevelien; jij maakt het spannend, voorweeen... En zo herkenbaar, die belevening, van een jaar geleden en nu... Heb ik nu ook nog... Met konningendag een jaar geleden zat ik mijn vedriet en ongesteldheid te vedrinken met witbier... en nu? Ik blijf vergelijken.... Fijn dat de kleine meid het zo goed doet! @ Gabrielle; die confrontatie blijft he, en vooral nu als je babys ziet, je gaat refereren naar Felix... Denk vaak aan je meid, als ik iets aan de situatie kon veranderen deed ik het, blijf het in jou situatie altijd zo zuur vinden....Als ik iets kon doen deed ik het! (pfff het maakt me gewoon boos....). STerk van je dat je hier kletst @ Babyengel; herkenbaar hoor! Heb hier ook veel geklets (maar ook bij de 'maart mama's') maat merkte dat ik daar minder behioefte had om over Loek te praten en hier kon ik dat fijner. Je merkt gewoon heel veel herkenning! @ vlinder1983; tis achterhaald, maar wat fijn dat de echo goed was en een kloppend hartje! Super gefeliciteerd! @ Misjoppie; super uitslag die nekplooimeting! Lukt het om een beetje te genieten van de zw-schap? @ Dilan; gefeliciteerd en helaas gecondoleerd met je meisje, wat een verhaal, pfff knuffel meid @ Ego; hier alles goed, ben druk met Jort, meneer doet het goed, slaapt snachts goed, overdag wat minder. Tijd vliegt voorbij momenteel.
Onzichtbaar Niet voor een seconde, niet voor een dag Steeds maar weer Ik hoop dat tranen trapjes bouwen Naar waar jij bent Maar ik huil er niet genoeg Ik kan je niet bereiken Stil en leeg Huilende stilte Zo koud, zo koud De hunkering Naar een reikende hand Een warme blik Waar is iedereen ? Waarom ziet niemand me niet, Waarom kan ik jou niet zien.. Onzichtbaar Voor mezelf En iedereen om me heen Mb, 24 april 2012
Leuk weer van je te horen Frenzy. En fijn dat het zo goed gaat maar ja snel gaat de tijd zeker. Geniet er van. Dilani, mooi gedicht. Kreeg er kippevel van. Eef, hoe is het met jou? Al lang niets meer van je gehoord hier.
@Frenzy, wat fijn dat het goed met jullie gaat, en Jort het goed doet! Makes me smile ... Wat een ander leven heb je nu, een nieuw dagelijks ritme, ik ben ook zo benieuwd hoe dat straks allemaal gaat ... Hoop dat ukkepuk een beetje in het ritme van d'r grote broer mee gaat, wat betreft schooltijden etc.. komt vast goed! Jort vind het dus veelste leuk en gezellig overdag? (komt mij bekend voor) Wel fijn dat jullie allemaal aan de nachtrust toekomen, kun je er overdag beter tegen.. Heerlijk manneke hoor, maar dat het vergelijken blijft, dat is volgens mij ook een feit, en dat nemen we altijd met ons mee! Pff Koninginnedag, dit jaar ga ik echt de hort op, vorig jaar was ik net bevallen, ons meiske thuis, die dag kwamen ook de kraamtranen, wat waren ze heftig! Zo'n boze dag gehad... Zal dit jaar zeker ook een witbiertje (eh 0% dan) nuttigen, zoonlief wil graag langs de rommelmarktjes, heeft hij sinds kort ontdekt, en is helemaal fan! Moeders iets minder ha ha... nog meer ouwe zooi thuis... zit net in mijn opruim/nesteldrang fase.. Genietse meid, hopelijk gauw met een lekker zonnetje erbij, dat heb je ook verdient in je verlof! Dikke knuf voor Jort! @Dilani, je gedicht geeft me kippevel, en een brok in mijn keel, je bent diep in de rouw meid, trek je het nog een beetje? Vind het wel heel goed van je dat je zo je gevoelens kunt uiten, houdt je ook een dagboek bij voor jezelf? Heb ik veel aan gehad, inmiddels het jaar rond geschreven.. Sterkte meid! @Jonneke, gisteren hebben mijn moeder en zusje me meegenomen naar mijn favo restaurant, heerlijk gegeten.. Met de UD zijn we hier ook geweest, vond het fijn om naar dit uitje toe te leven.. Het is een hele bijzondere Lieke* week, de klok tikt langzaam naar zaterdag toe..het is weer onomkeerbaar. Gisteravond wel een flinke huilbui gehad, kwam van diep...maar is goed, alles toelaten, het is best veel allemaal.. Vorig jaar al die bloemen en kaartjes (hier ook in een mooie mand vanalles bewaard, heb er zelfs allemaal glittertjes bij in zitten bloemen gedroogd, kleine quilt, eerste rompertje, de asbus met data en naam, knuffeltjes, vk kaart, ziekenhuisbandje, alle papieren vd uitvaart, en heel veel kaartjes) Het is hier zo dubbel, ik verlang zo naar de kaartjes voor aanstaande ukkepuk, heb een prachtige raamsticker besteld met haar naam erop, in de vorm van een rose Ster, het linkje naar d'r zus.. Ook al een heel ontroerend gedicht gemaakt voor het geboortekaartje waarin Lieke* en zoonlief genoemt worden, en de geboorte van hun zusje aankondigen.. Moet alleen nog een geboortekaartje uitzoeken.. Maar eerst deze dagen voor Lieke*... Zoals een vriendin zo mooi maar verdrietig verwoorde; haar 1e verjaardag, maar ze zal nooit ouder dan haar geboortedag worden... Gisteren stond hier de woonkamer vol met kindjes van school/uit de buurt, 1 lieve meid van net 6 verteld zo mooi; jullie hebben ook al eerder een babytje gehad he? Maar die is dood gegaan, dat vind ik heel erg... Ach gossie meid, hoe weet je dat? Dat heeft juf verteld op school, ze zit namelijk bij mijn zoon in de combiklas.. D'r kleine broertje van bijna 4 staat met grote ogen te kijken, en zijn mond valt open, en de oudste broer van 8 vraagt me gelijk vol verbazing, hoe kan dat nou gebeuren? Hoe oud was de baby? Toen ik vertelde dat onze baby heel ziek was (en dat dit helaas weleens gebeurd) en niet zo groot heeft mogen worden, waren ze het er allemaal over eens, wat is dit erg! Zo puur en oprecht waren ze, gewoon zoals het echt is, wat een "kado" voelde dit...(omdat volwassenen de neiging hebben eromheen te draaien) Heb er 's avonds wel wat tranen op gelaten, heb ze de foto laten zien van ons meisje, die in de woonkamer staat, wat waren ze onder de indruk...en aan toegevoegd dat als de nieuwe baby er is, ze beschuit met muisjes mogen komen eten.. Wat voor knuf was het die jullie mee hebben gegeven aan jullie dochtertje*? Stuur je nog even een pb toe, mocht ik 'm dan tegenkomen weet ik waar die naartoe mag zou idd wel heel fijn zijn om nog zo'n knuf te vinden voor jullie.. Hoe is het met de andere meiden?
@Dilani, wat een hartverscheurend mooi gedicht! Fijn dat je je gevoelns zo een beetje kan verwerken. @Evelien, prachtig hoe je met die kinderen hierover kon praten. Zo natuurlijk, zo ongewongen, zo oprecht. Als volwassenen dat ook vaker konden... @Frenzy: fijn dat je hier ook blijft schrijven. Dikke knuffel voor Jort! Hij gaat zo hard.
Hey meiden, Een paar aantal van jullie wisten het al via FB: ik heb een nieuwe baan! 7 mei mag ik beginnen. Vind het wel spannend. Als ik begin ben ik 11 weken zwanger. Ben benieuwd hoe lang ik mijn buikje kan verbergen. Vind het zo lullig om na 1 week al te vertellen dat ik zwanger ben. Zal mijn leidinggevende vast niet blij mee zijn..Dus ik wil het proberen uit te stellen met vertellen tot week 14/15, zodat ze hebben kunnen zien hoe ik werk. Morgen weer voor de echo. Hopelijk is ukkie goed gegroeid. O ja, dat had ik nog niet eens verteld. Maar bij de vorige echo ben ik een paar dagen terug gezet. Wat wil nou het toeval: ik ben uitgerekend op mijn eigen verjaardag, 26 november! Zou toch een prachtig kado zijn. Verder zit ik hier behoorlijk in spanning. Mijn schoonzusje gaat waarschijnlijk volgende week bevallen en een goede vriendin is inmiddels bijna 37 weken zwanger. Het zijn meiden die na mij zwanger zijn geworden. Blijf dat moeilijk vinden We hebben trouwens laatst in een kinderzaak een fotolijstje gekocht voor onze zoon*, met vogeltjes en vlindertjes. Het lijstje is nu rood, mijn vriend gaat hem morgen wit spuiten. Hopelijk wordt het mooi. Tot nu toe was geen fotolijstje goed genoeg, maar deze is erg mooi. Valentijns* foto staat nu namelijk nog steeds zonder lijstje op de commode. Ik vind het zo jammer, we hebben eigenlijk geen mooie fotos van onze zoon. Hij heeft een knalrood huidje op alle fotos en doordat hij al een aantal dagen overleden was voordat hij werd geboren was zijn huid op bepaalde plaatsen los gelaten. Als er nu visite komt, draai ik de foto vaak om. Wil ze er niet mee confronteren, want de meeste mensen zitten er niet op te wachten, vinden het eng. Maar dat voelt niet goed, ik voel me er gewoon schuldig over. Gelukkig had mijn schoonmoeder wel een mooie foto van Valentijn* Als we die in zwart wit laten afdrukken, willen we de foto vanaf nu gewoon laten staan. @ Jonneke: Hoe gaat het met jou? Je kunt zeker al bijna testen? Knap dat je toch op kraamvisite bent geweest. Soms sta je dan zo van jezelf te kijken hoe sterk je eigenlijk bent. Iets waar je zo tegen op kunt zien, valt vaak erg mee. Is de luiertaart mooi geworden? Je hebt nu vakantie lees ik? @ Lilalief: Op dit moment is het nog zon achtbaan van emoties dat ik me goed voor kan stellen dat je gewoonweg de energie niet hebt of de woorden nog niet kunt vinden om hier neer te zetten. En dat geeft helemaal niks. Ik ben zelf ook lid geweest van LE. Maar er was wekelijks zoveel mailverkeer dat ik het te druk vond worden en toch heb gekozen voor dit vlinderforum. Kom je de dagen een beetje door? Heb je veel afleiding? @ Babyengel: Wij kennen elkaar al, zijn al vriendjes . Wat fijn dat je ook weer zwanger bent. Het blijft een hele spannende tijd, dat ervaar ik zelf ook. Het zal geen onbevangen zwangerschap meer zijn. Die roze wolk moet groeien. Hoe verder wij in de zwangerschap komen, hoe meer vertrouwen we er in zullen krijgen verwacht ik. Maar ik denk dat wij pas echt rustig kunnen zijn als we een gezond kindje in onze armen hebben. Heb je de eerste echo al gehad? Tja, de reactie/houding van mijn vader ik ken hem als een hard persoon voor zowel zichzelf als tegen een ander. Het is niet dat het hem niks doet, want hij heeft ook gehuild tijdens de crematie. Misschien willen onze vaders zich stoerder voordoen dan ze werkelijk zijn. @ Cindy: Zo gaan jullie op pad voor babyspullen, en dan voor een urn Wie had dat een paar maanden geleden verwacht? Ik ben blij dat jullie een mooie urn uit hebben gekocht voor jullie zoontje. Alleen het beste is inderdaad goed genoeg! Dat is bij ons ook zo. Komt hij thuis te staan? @ Vlinderevelien: Ik voel de aanwezigheid van ons zoontje niet meer helaas. Alleen in de eerste week na zijn overlijden hebben mijn vriend en ik (en zelfs een aantal familieleden) heel sterk zijn aanwezigheid gevoeld. Nu voel ik helaas niks meer. Op sommige momenten, zoals het oplaten van de wensballon en toen we positief testen, denk ik dat hij wel bij ons is. Maar voel het niet meer zo sterk. Ik droom ook nooit over hem, dat vind ik zo jammer. Hopelijk komt dat nog. Maar wat fijn dat jij het nog wel af en toe ervaart. Dat lijkt me zo mooi. Toen Valentijn in zijn mandje lag hebben we 2 kleine knuffeltjes van Woezel en Pip bij hem neergelegd. De dag van de crematie hebben we deze knuffels omgewisseld voor een nieuwe Woezel en Pip. Toch het gevoel iets van hem bij ons te hebben. Dit is een bijzondere en moeilijke week voor jullie. Over 2 dagen is het alweer een jaar geleden dat Lieke* werd geboren, jullie lieve mooie meisje die nu bijna 1 jaar een vlindertje is. Gaan jullie nog iets speciaals doen? Wat fijn dat jullie niet vergeten worden. En wat lief dat je moeder en je zusje je hebben meegenomen naar je favoriete restaurant. Even er uit! En dan die kindjes, wat lief, wat oprecht inderdaad. Jammer dat volwassenen dat vaak niet kunnen. Dikke knuffel en veel sterkte de komende dagen! @ Gabriele: Wat lief van je schoonmoeder zeg! Inderdaad even een snik* momentje. @ Frenzy: Leuk weer van je te horen. Fijn dat het goed met jou gaat en met Jort. Kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt! Beter s nachts goed slapen dan overdag zou ik bijna zeggen. Anders zijn jullie ook elke nacht klaar wakker. Moet je hem s nachts nog voeden? @ Dilani: Wat een mooi gedicht! Echt heel mooi.
Jonneke: Om wat voor knuffel gaat het? Ik wil ook wel even voor je kijken of ik hem thuis heb liggen. Heb mij vorige keer voor veel pakketten aangemeld, dus wellicht zit ie er tussen. Kan me voorstellen dat je graag nog zo 1 thuis wilt hebben.
Evelien, het klinkt als een heftige maar ook een fijne Lieke* week zoals je hem tot nu toe ervaren hebt. Uit eten in het restaurant, die reactie van die lieve kinderen (wat kunnen kinderen toch eerlijk en ongedwongen reageren he) Zo fijn! Maar dat maakt natuurlijk ook de nodige tranen los. Heb je al een idee hoe je de dag van Lieke* door wilt gaan brengen? Ik zag dat ik ook nog een pb van je had. Zal daar morgen even naar kijken. Ben nu echt op. Ga zo slapen maar wilde snel nog even kijken of er nog reacties waren hier en dan kan ik het niet laten te reageren he. Die raamsticker klinkt heel mooi die je hebt laten maken. Toch ook een beetje een verwijzing naar Lieke* voor wie je ook heel graag zo'n sticker had laten maken... En wat mooi verwoord van die vriendin over de verjaardag van Lieke* Vlinder, Spannende tijd komt er voor jou aan. Beginnen bij nieuwe baan. Super! ik snap goed dat je niet meteen wilt vertellen dat je zwanger bent. Eerst maar eens die maand proeftijd doorkomen en laten zien dat ze je niet meer willen missen. haha! Gewoon wat wijdere truitjes aandoen als je het begint te zien. Ging je het de vorige keer snel zien dat je zwanger was? En dan ook nog die zwangeren die gaan bevallen. Zie je er heel erg tegenop of vind je het gewoon spannend? Ja ik stond er zelf ook van te kijken hoe sterk ik was toen ik op kraamvisite ging. Merk dan toch dat ik soms sterker ben dan ik van mezelf verwacht. Jammer dat je van Valentijn* geen mooie fotos hebt. Want je bent natuurlijk toch trots op hem. Maar als jij een foto in de kamer wilt zetten dan moet je het natuurlijk gewoon doen. Jammer dat je hem nu omdraait omdat anderen er van kunnen schrikken. Het is toch jullie mannetje, waar jullie trots op zijn! Maar misschien dat een mooie zwart wit foto ook heel mooi zal staan. Ben benieuwd of het lijstje mooi is geworden. En wat bijzonder dat je nu op je verjaardag uitgetelt bent. Ik kan inderdaad bijna testen. Maandag is de NOD maar ik durf gewoon nog niet te testen. Ben zo bang dat het tegenvalt.... Ik durf niet Dat knuffeltje waar ik het over had staat ook in mijn fotoalbum. Dat poppetje met rood, wit en oranje. Als jullie hem nog zouden hebben zou ik wel heel erg blij zijn. Kijk maar! Verder hier vandaag naar Amsterdam geweest met een vriendin. Was erg gezellig, Eerst naar Body World (waar al die preparaten van echte lichamen en onderdelen van lichamen zijn opgesteld.) Zeer interessant en erg mooi om te zien. Totdat ik in een bepaalde ruimte kwam en wel even schrok. De ruimte waar babytjes op ware grootte waren in het aantal weken zwangerschap. Dat had ik niet verwacht. Vraag me nog steeds eigenlijk af of ze echt waren. Alles wat er stond was namelijk echt en zo verwerkt dat het allemaal goed blijft. De kleine vruchtjes (tot 12 wkn) stonden op sterk water maar daarna waren ze groter en gewoon afgebeeld. Maar of dat ze echt waren? Ik weet het niet. Heb ook alleen bij de vruchtjes tot 12wkn gekeken, de rest kon ik niet aan. Zo gek en confronterend, dat had ik niet daar verwacht. Ik ga slapen, ben moe van dit dagje. Lekker vroeg naar bed met een boek. Weltrusten!
En toen was er nog een knuffeltje gevonden, hier namelijk ook! En Lara ook 1... Stuur 'm ook graag naar je toe Jonneke! Had de knuf idd al eens eerder gezien op de foto's van jullie mooie meiske*, ergens is dit beeld blijven hangen, want toen je over de knuf had deze week bedacht ik me geen moment, die zat in het informatiepakket gekregen van de vk.. En je raad het al heb er 2 ... Kan ik je er gelukkig mee maken?
@Jonneke, spannend maandag je NOD!!! Een kennisje van de zwangergym is onlangs ook naar Body of Worlds geweest, en vertelde vol enthousiasme over de baby's die ze zo "mooi" gezien had... Met een brok in mijn keel heb ik geluisterd, ze zijn namelijk echt... Ze was zo nieuwschierig geweest naar haar termijn, ik weet nog dat ik dacht, oef gelukkig dat je daarin onwetend bent, want het beeld van ons kindje vergeten we nooit meer.. Kan me dus heel goed voorstellen dat je niet verder hebt gekeken naar de babytjes, gatsie zeg krijg er zo weer de rillingen van... Maar de rest is volgens mij heel fascinerend om te zien, en gezellig hoor met je vriendin een dagje A'dam... @Vlinder, zo fijn voor je dat je de baan hebt gekregen, nogmaals gefeliciteerd! Al is het idd best wel met een dubbel gevoel, om de zwangerschap nog eventjes geheim te moeten houden, het liefst wil je hier open over zijn..Ben benieuwd hoe het resultaat is geworden van het fotolijstje van Valentijn* en met fotobewerking kun je jullie manneke nog mooier maken, hier hebben we in sepia afgedrukt, voor het foto album, en een zwart wit foto staat ingelijst in de woonkamer.. Zoals Jonneke ook mooi verwoorde, hij is jullie zoontje, en die verdient een mooi plekje thuis, en uiteindelijk is het de confrontatie voor de mensen zelf, soms zien ze het niet eens in de kamer staan, maak er wat moois van! En wat een mooie uitgerekende datum heb je, je loopt gelijk met mijn zusje, ik word eind november opnieuw tante.. Over de aanwezigheid voelen van je kindje, kan soms zomaar spontaan aanvoelen, maar soms kun je ook stilte opzoeken, zeker als je druk bent geweest, en je ontspannen, soort meditatie, en dan een visualisatie maken van jou als moeder die haar armen uitstrekt naar Valentijn* kijk maar eens wat er dan gebeurd.. Neem er de tijd voor, steek een kaarsje aan.. Het kan je overweldigen natuurlijk, maar ook heel fijn zijn, eventjes in je armen wiegen, in je hart.. Hij is vast vaker bij jullie dan jij denkt.. In mijn "beelden" zie ik Lieke* nu niet meer als babytje in mijn armen, maar een kleine uk die deze week telkens haar armpjes om me heen slaat..zo fijn! Vanochtend even genoten van het zonnetje, mijn zoontje liep een sponsorloop, met tranen in de ogen, wat was hij fanatiek! En zijn gezondheid is niet vanzelfsprekend, hij heeft ruim 2 km hardgelopen voor Serieus Request, en veel geld opgehaald... Zo trots! Dan denk ik aan Lieke* dat had jij nooit gekunt, en juist daarin het besef dat haar grote broer zoveel energie heeft, wat waardevol! Vanochtend vroeg hij, mama is Lieke vandaag jarig? Nee schatje, morgen... Vanmiddag samen een monchoutaart maken, vanavond komen mijn ouders en zusje op visite voor hun kleindochter en nichtje.. Morgen bloemen halen, en dan met ons gezinnetje een bezoekje brengen aan het crematorium, stil staan, vlinderboom opzoeken, en ''s middags naar de kinderboerderij en poffertjes/pannekoeken eten.. En 's avonds denk ik helemaal moe, onze dag in het teken van onze dochter die vorig jaar ons opnieuw papa en mama heeft gemaakt, en grote broer! Nog even met ons 3e wondertje in de buik, jeetje wat gaat het allemaal snel, bijna 33 weken!
Ow Lara en Evelien, wat super dat jullie hem hebben!!! Ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen... DANK JE WEL!!!! Ik ben even sprakeloos...
@Evelien: Heel veel sterkte morgen. Wat een bijzondere Lieke* week beleef je, meid. En wat fijn dat je al die mooie dingen met je vriendin en zus en je moeder kan beleven en delen. Je schrijft ook heel mooie over al haar aandenken, de spulletjes van een jaar geleden. Ik ben nu bijna jaloers dat ik geen bloemen van toen gedroogd heb. Ik wens je een mooie dag morgen! Gaan jullie iets speciaals doen? @Vlinder: hoe was de echo vandaag? Gaat alles goed? En hoe voel je je? En, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, super gedaan! Natuurlijk ga je niet meteen zeggen dat ze zwanger bent, hopelijk groeit je buik niet te had zodat je dat pas later kan vertellen. Blij zullen ze niet zijn, maar ja, dar moet je je niet te veel zorgen over maken. Tja, en al die zwangeren die gaan bevallen, of bevallen zijn. Ik vidn het confronterend elke keer, maar niet zo moeilijk. Ik gun iedereen zn geluk. Al moet ik eerlijk toegevn dat er ook mensen zijn (die hun kinderen niet echt verdienen vind ik) bij wie ik denk ...waarom zij wel.... en ik niet. Maar ja, dat is menselijk. Ik ben benieuwd nar dat lijstje, ga je dat hier ook laten zien? Ik heb bewust voor een mooie fototje van de voeten van Felix* gekozen. Dat is voor niemand te confronterend, en ik wil hem ook niet omdraaien, als er mensen zijn die zo;n jong babytje te eng vinden. Die foto hangt ook groot aan de muur in mijn bureau op mijn werk. Niet direct op een plaatst waar iedereen het zit, maar als iemand binnenstapt, krijgt ik vaak leuke reacties op. @Jonneke, ik kan je vast niet helpen met dat knuffeltje. Maar ik zie dat veel meiden hem hebben . We hadden voor Felix* op vakantie in Italie een heel lief konijntje gekocht, die wilden hem meegeven, maar hij was zo groot.... In het ziekenhuis kregen we een mini-tutpopje-knuffeltje. Precies zo een als onze dochter had gekregen. Dat vonden we zo mooi en toevallig. Die hebben we met hem mee gecremeerd. Zelf wil ik voor zijn verjaardag ook zo'n tutpopje met zijn naam erop bestellen. Voor mezelf.
Evelien, dan ben ik toch blij dat ik bij body worlds niet langs die babytjes gelopen ben. Had er toen helemaal niet aan gedacht dat ze echt waren, nu achteraf natuurijk wel, want alles was echt. Maar ik vond de confrontatie zo al groot genoeg. Gefeliciteerd dat je tante wordt. Wat leuk! Heeft je zus al meer kinderen? Bijzonder dat je zo die beelden van Lieke* ziet en dat ze ook groter wordt. Ik zie soms ook wel beelden van Elin* en hoe ze zou zijn maar dan weet ik ook meteen dat die beelden helemaal niet kunnen kloppen omdat Elin* heel beperkt zou zijn en het meisje wat ik dan zie heeft wel downsyndroom maar is verder gezond. Wat mooi dat je zoontje het heeft over de verjaardag van Lieke*. Zal morgen vast een hele bijzondere dag zijn met Lieke* heeft dicht bij je. Gabrielle, wat mooi dat je een foto van de voetjes hebt op je werk. En wat fijn dat je er veel fijne reacties op krijgt. Dat anderen wel zwanger worden die het niet verdient hebben, of per ongeluk zwanger worden is heel pijnlijk en oneerlijk. Waarom zij wel? Helaas kunnen we daar niets aan doen. Er zal misschien ook wel een reden zijn waarom wij ons kindje hebben moeten verliezen. Soms denk ik wel, alles gebeurt met een reden. Maar waarom? Daar ben ik nog niet achter. Wat mooi dat je een tutpopje met zijn naam laat maken me zijn verjaardag. Mooi aandenken.
Hihi hier ook hetzelfde knuffeltje gevonden! Zat bij mij ook in het pakket van de verloskundige. Maar zo te lezen is het niet meer nodig. Wat fijn Jonneke, dat je 'm nu zelf ook krijgt. Reageer later even op de rest. Vanmorgen de echo gehad, was helemaal goed gelukkig!
Hey Lieve meiden, sorry dat ik zo weinig geschreven heb de laatste tijd maar er is veel op ons afgekomen, qua gevoelens. Jonneke. ik stuur het op X Wat fijn dat je zo een leuke dag met je vriendin gehad hebt, is af en toe heel goed om even iets leuks te ondernemen. Mijn duimen draaien weer overuren voor je, het is je zo gegund meis Evelien , een heftige week voor jullie. Het klinkt mooi hoe jullie Lieke haar dag door willen brengen. Even samen bewust stilstaan bij haar...En wat een ontzettend stoer zoontje hebben jullie. Ik kan me voorstellen dat je gelijk moest denken dat Lieke* dat nooit zou kunnen. Ik merk dat ook vaak dat ik daar aan denk als ik kindjes van R* zijn leeftijd zie groeien en ondernemen, nee dat zou hij nooit gekund hebben. Dat is slikken...... Vlinder1983, fijn dat de echo goed was, hoe voel je je verder? Frenzy, wat een prachtige fotos van Jort op fb. wat een lekker mannetje. Fijn dat je zo kan genieten. Gabrielle, succes morgen met de FM,. ik hoop ook voor jou snel goed nieuws.. Cindy, meid het is nog zo vers allemaal. Wat een prachtige foto heb je van jullie mooie mannetje. Heel ontroerend. Hoe is het nu met je? Ik ken je gevoel heelgoed. ik wilde ook gelijk weer zwanger zijn. Maar wij hebben 4 maanden niet op opnieuw zwanger mogen worden ivm met uitslagen waar we op wachten, en toen we eenmaal groen licht kregen was het wel in 1 keer raak. Ik ervaarde voordat we er voor gingen dat ik ook in een meer rust fase kwam. Het had zijn tijd nodig , en ik denk dat dat met het lichaam ook zo is. Geef het nog even de tijd. het brengt heel veel angst en onzekerheid met zich mee,een nieuwe zwangerschap.. ik denk niet dat ik het samen het kunnen doen met mijn intense verdriet net na het overlijden en dan toch gelijk zwanger zijn. Het kost me nu heel veel energie om positief te blijven., Ik hoop dat het goed met je gaat. Dilani, wat een heftig verhaal. Phoee wat een verdriet en wat verschrikkelijk dat ze je in de steek gelaten hebben allemaal. Je leert je mensen om je heen goed kennen in zo een situatie, maar nog meer leer je je eigen krachten kennen. We kunnen veel meer aan dan dat we ooit voor mogelijk hebben gehouden. Ik hoop dat het goed gaat met je.... @ hier.... Wat ik al vermelde, er is heel veel qua gevoel op mij af gekomen, ik ben heel onzeker en bang geweest en vond het moeilijk om positief te blijven over de zwangerschap. Ook heb ik schuldgevoelens naar R* gehad. Het voelt heel dubbel. afgelopen dinsdag hebben we een echo gehad bij 7 weken,(door de echoscopiste die ons begeleid heeft bij R*) en we zagen gelijk een hartje kloppen. Er viel zo een angst van me af, ik lag helemaal te shaken. Alles zag er goed uit! Verder ook gelijk behandelplan bij de gyn afgesproken, en we worden steng in de gaten gehouden. Iedere 4 weken echo en consult en tussendoor naar de VK. Over 2 weekjes hebben we weer een echo, spannend....
Vlinder, wat fijn dat de echo er goed uit zag. En voor jou ook Lara, ook een goede echo. Super! Ik kan me zo goed voorstellen dat je onzeker en bang was (en nog zal zijn). Het vertrouwen moet groeien. Maar een kloppend hartje is alweer de eerste stap. Fijn dat je ook dezelfde echoscopiste had als bij R*. Lijkt me wel fijn als alles al zo spannend is. Nu weer twee weken wachten tot je je kleine wonder mag bewonderen. R* zal heel trots zijn op zijn nieuwe brusje.
@ Lara; wat fijn dat de echo goed was en een kloppend hartje, owh en ook zo dubbel, dezelfde echoscopiste! En snap dat het best beladen is, maar probeer te genieten, daar waar het kan (en hoe moeilijk het ook zal zijn!) Tis je zo gegund! En bedankt, ben ook erg trots op Jort... @ Vlinderevelien; mrg de grote dag, maak er een mooie dag van met je gezinnetje morgen! En wat mooi van die kinderen, kinderen zijn zo eerlijk en oprecht. En ik herken het, Loek zou zwaar gehandicapt zijn, heel vaak bij dingen die ik bij Jort doe en zie denk ik, dit had bij Loek niet gekunnen... @ Jonneke; spannend je NOD komt eraan! ik duim! En ik heb ook nog zo een knuffeltje, weet niet hoeveel je er wilt hebben? Wat knap dat je die baby bij body's niet helemaal uit de weg bent gegaan, snap dat het erg confronterend is, je kijkt er ook met andere ogen naar nu he! @ Vlinder: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat fijn dat alles een beetje mee lijkt te zitten nu... Hier laat ik ook niet alle foto's van Loek aan mensen zien (ook te confronterend). @ ego; hier gaat alles goed, geniet volop van Jort, maar ben ondertussen ook weer druk opzoek naar een baan, nog zes weekjes en dan zou ik officieel weer aan het werk moeten. Hoop dat ik na de zomer aan de slag kan in het onderwijs. Van de week is er een vriendin hier langs geweest met haar kids, een meisje vier (lichamelijk en geestelijk gehandicapt) en haar zoontje van 6 maanden. Zo confronterend was dat, ze is zo sterk, ze kwamen er later pas achter dat haar dochter gehandicapt is. Maar tis zo dubbel, ik heb er een keuze in gehad en zei niet (en hier kunnen we het ook gewoon over hebben enzo). Maar toch zo dubbel....
Ik vind het inderdaad ook best veel mailverkeer, kan het niet echt volgen. Het gaat wel goed hier, er zijn momenten dat het voelt alsof het allemaal lang geleden is maar zo ineens komt het heel hard binnen en besef ik me dat ik 2,5 week geleden pas bevallen ben. We zijn net 2 nachtjes naar efteling bosrijk geweest met mijn ouders. Het was mooi daar, vond het alleen erg moeilijk om geconfronteerd te worden met zwangere vrouwen en pasgeboren babies. Naast ons huisje zat een familie waarvan de hoogzwangere vrouw compleet met zware rokershoest steeds voor ons huis stond te kettingroken. Ieder kwartier een peuk.. Dat deed me zo zeer! Ik zou kruipend de zwangerschap doorgaan en mezelf alles ontzeggen om mijn kindje terug te krijgen en het lijkt alsof zo iemand er gewoon schijt aan heeft.. Nu komt dat extra hard aan denk ik..