eh, sorry voor de typefouten hierboven, ik ben op mijn werk en moet snel snel tussendoor typen. @Jonneke: wat lees ik nu? is het gelukt?? Van harte gefeliciteerd meid. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan en dat je straks na de 20 weken echo een beetje opgelucht kan ademen! het worden hele spannende weken nu... @Vlinder: fijn van je gezellig weekend. Ik begrijp heus wel dat je je druk maakt over ales, dus ok over ongewassen kindjerhandjes die een geitje geaaid hebben. Na alles wat jij/wij hebben meegemaakt is alles een potentiele bedreiging, ook al is de kans op besmetting erg klein. Je mag best wel je angsten uitspreken. Het komt vast wel goed! @LilaLief, wat goed van je dat je met de psycholoog hebt gepraat. Ik hoop dat hij je handvaten kan geven om je te leren om je verdriet toe te laten en het te uiten, om het zo goed mogelijk te verwerken. Btw, jullie zwangeren moeten je niet schuldig voelen tegenover iemand zoals ik. Ik begrijp het, ik voel me ook elke keer schuldig als ik de zus van mijn vriendin zie, want ik heb wel een kind en zij niet. Het leven is nu niet evenredig eerlijk voor iedereen, blijkbaar.
Gabrielle, als ik jouw verhaal zo lees dan breekt mijn hart. Het leven is soms gewoon zo oneerlijk. Zo hard vechten voor niks. Natuurlijk heb je een dochter maar het had anders moeten zijn. Felix* had er ook moeten zijn, dat is dan al zwaar als je die niet bij je mag hebben maar dat je kort daarna dan ook nog weet dat het helemaal niet meer lukt lijkt me moeilijk. Maar ook heel moedig. Want jullie kiezen wel voor jezelf en elkaar. Ik snap dat het op een gegeven moment opbreekt, jaar in jaar uit. Mijn zusje zat ook in die medische mallemolen namelijk. Ik hoop dat je op een bepaald moment daar een klein beetje rust in kan vinden. Je bent rijk met je dochter maar voelt je arm door het missen van Felix* en wetende dat de wens niet vervult kan worden. Dat is gewoon dubbel en heel rot. Maar toch bedankt voor je felicitaties. Ik weet zelf ook hoe moeilijk ik het vond wanneer anderen vertelden zwanger te zijn en ik niet. Hoe erg ik het de ander ook gunde het verdriet bij je zelf is er wel. *knuffel*
Hoi meiden, hier alles rustig, vanwege het mooie weer de afgelopen week weinig op zp geweest, al lees ik altijd alles wel mee ... @Jonneke, heb je al mogen feliciteren, maar bij deze nogmaals, zo spannend en vooral fijn en dankbaar voor je nieuwe zwangerschap, een nieuw begin, is je van harte gegunt! Je bent een moeder zonder zichtbaar kindje, en het beeld dat je straks achter de wandelwagen mag lopen met een kleintje is bijna magisch te noemen! En je meid wordt grote zus, wat bijzonder! Nu eerst uitleven naar de eerste echo! Ik leef met je mee... Succes met de late diensten en de vermoeidheid, we weten waarvoor het is, goede tekenen! Slaap je inmiddels weer een beetje? @Gabrielle, vind het eigenlijk heel knap van je dat je hier blijft meepraten, en al vind ik het echt heel moeilijk voor jou hoe alles loopt in het leven, heb veel respect voor de manier hoe je je kunt uiten hier, en vind het fijn dat dit ook jou plekje is en mag blijven! Tja dat schuldgevoel, je kent 'm zelf ook, hier komt ie ook weleens voorbij.. Vooral nu hier de laatste loodjes zijn, vind ik dat ook moeilijk om te delen, al gunnen we het elkaar! Toch herken ik het ook weer, die beide kanten van de medaille, vorig jaar was ik blij voor iedereen die wel een kindje kreeg en zwanger was, en zelf zat ik met zoveel ellende en verdriet en gemis... Het verdriet en gemis is gebleven, maar na de ellende komt er ook weer zonneschijn, ook voor jou! In welke invulling dan ook ... @Vlinder, moet altijd lachen om je vrolijke energie hier op zp zo aanstekelijk, wij hebben ook een fijn pinksterweekend gehad, hier een heuse babyshower, totaal verrast! En niet verwacht, zo lief de meiden hadden allemaal iets lekker gemaakt, cupcakes, scones, monchoutaart, en kadootjes... Ben in het zonnetje gezet, en dat heeft me wel goed gedaan, heb een leuke foto geplaatst in mijn album.. Ik las dat je zorgen maakte over de diertjes van de kinderboerderij en eventuele ziektes, volg je gevoel, en logisch dat je zorgelijk bent, je wilt ukkie voor alles beschermen! Fijn te lezen dat je tot je verlof een baan hebt, daarna komt er vast wel weer iets op je pad! @Babyengel, fijn dat je echo's er goed uit zien, hoop dat ze je zorgen wat wegnemen.. Komen er weer andere zorgen voor terug lees ik ivm je werkzaamheden? Kan me voorstellen dat dit nu niet zo gewenst is, en aan de andere kant, misschien wel niet de grootste prioriteit op dit moment? Als het met jou en ukkie in je buik maar goed gaat Lief van je wat je zei over de BI, ik wil verre van klagen, want ik draag alles met zoveel liefde, maar soms gewoon eng om zo opgesloten te zitten in je lijf, gillend wakker worden van de pijn , ik kan veel hebben, maar soms is dat eventjes op..Gelukkig kan ik ervoor zorgen dat het niet de zwangerschap overschaduwt, ik maak ook veel lol, en geniet zoveel ik kan! En het besef wat ik ervoor terug mag krijgen is zo overweldigend mooi, daar doe ik het allemaal voor! Grappig je zoon is tegelijk jarig met mij, ik ben ook van 18 december en lees dat de afspraak is gemaakt voor de GUO, wel spannend he, maar ze kunnen je dan heel wat spanning wegnemen door alles wat ze dan kunnen zien, ik hoop op niets minder dat fijne en geruststellende berichten! Aan alle andere meiden hier, ik lees en leef met jullie mee! Knap van LiLalief dat je steeds opener wordt, wou je graag wat liefde toesturen, ga zo door!
Evelien, ik snap dat je je soms schuldig voelt omdat jij nu bijna uitgerekend bent en hier de wens ziet van anderen die zwanger willen worden. Maar wat je zegt, jij hebt ook aan die andere kant gestaan en we weten allemaal wat het is. Hoe groot de wens is, hoe sterk we verlangen naar een volgende zwangerschap. En als het dan lukt zijn we altijd blij voor elkaar. Al is het inderdaad soms wel moeilijk. Maar wanneer jij even iets kwijt wilt mag dat ook gewoon hier hoor. We maken allemaal hetzelfde mee, zitten nu alleen allemaal in een andere fase maar mij gaf het juist ook altijd wel hoop wanneer andere meiden zwanger waren en het allemaal goed ging. Dan dacht ik ook weer: er is nog hoop, niet opgeven. Maar het is en blijft dubbel. Blijdschap en verdriet liggen gewoon heel dicht bij elkaar. Ik hoop dat je ondanks de BI toch van die laatste loodjes kunt genieten. Ik heb bewondering voor je. Je bent zo sterk en maakt er toch het mooiste van.
En dan lig je ineens in het ziekenhuis... Groeiecho was toch verontrustend, ukkie was niet goed gegroeid, doorverwezen naar het ziekenhuis voor nieuwe echo, ze vertrouwen het niet en ben opgenomen. Vanmiddag 2 x ctg scan gemaakt, waarop even te zien was dat uk zich niet lekker voelt, toen sprake van inleiding vanavond, maar ons meisje liet zien dat ze het nu wel fijn had morgen weer uitgebreide echo, event. Mag ik naar huis, met thuismonitoring, maar zal allemaal niet lang meer duren. De koek is op waarschijnlijk, letterlijk en figuurlijk, even bezorgde momenten, lig ik hier alleen, 1 verdieping hoger waar ik vorig jaar bevallen ben van Lieke...voel d r dichtbij me, ze waakt over de zus! Zo, moest eventjes van me afschrijven meiden, toch een domper complicaties zo aan het einde, heb wel verplichte rust, dat is wel goed voor me en ukkie.. hopelijk snel goed nieuws! En alles voor het goede doel!
Nee Evelien, wat vervelend om dit mee te maken. Ik had je een zorgeloos einde van je zwangerschap zo gegund. Ook zo confronterend dat je zo dicht bij de plek bent waar Lieve geboren is. Maar tergelijkertijd ook mooi, ze waakt zeker over jullie! Hou je taai meid. Ik hoop dat je meisje het nu goed heeft in je buik, en dat je morgen nog maar huis mag. Ik denk aan je. Knuffel
Toch nog een update vanuit het ziekenhuis ze laten me niet meer gaan, zondag gaan ze me inleiden, de koek (placenta) is echt op, op dit moment niet zo ernstig dat ze gelijk ingrijpen, maar ik mag niet meer naar huis toe, de groei is gestopt... Pff wel heftig, maar ben wel blij dat er duidelijkheid is, en ik in goede handen ben.. Ga morgen nog even heel bewust genieten van mijn laatste dag als zwangere... Tot gauw meiden, als ik goed nieuws kan brengen!
Ik kom even bijlezen en reageren! We was even een weekje 'internetvrij'. Vandaag zijn mijn ouders terug gekomen van vakantie. Opeens liet mijn vader me zijn arm zien. Hij heeft een tatoeage laten zetten op vakantie. Lila's naam, en een 7 wat staat voor de zevende maand van het jaar, Juli.. Ben wel ff in janken uitgebarsten zeg, wat fijn dat Juli er voor hem ook zo bij hoort. (de velletjes gaan nog weg, hij is vers en moet nog helen)
Jonneke, gefeliciteerd met je zwangerschap! Het zal vast heel spannend voor je zijn, ik wens je een prettige, zorgeloze zwangerschap en een gezonde baby over een maandje of 7/8. En je slaat de spijker op z'n kop, het is lastig allemaal..
Ik heb inmiddels wat mensen uit mijn FB vriendenlijst geschrapt. Ook heb ik besloten om weer bij de februari 2010 mama's hier op ZP te gaan schrijven en de besloten groep op FB te verlaten. Dat heeft me voor nu al meer rust geboden.. En ik onderneem wat meer buiten internet om!
De uitslag was goed, niks aan de hand! Pijn is minder maar niet helemaal weg (heb er hierboven ook iets over neergezet). Het lichamelijke/gezondheidsplaatje maakt het niet leuker nee.. Op dit moment is mijn gevoel zó dubbel! Ik wil graag nog een kindje maar ben bang om zwanger te raken, omdat ik dan weer instort voor een maand of 9.. Ik heb het er voor over, natuurlijk (!), maar 9 maanden niets kunnen is vreselijk zwaar, lichamelijk en emotioneel. Vooral met een puberende peuter erbij.. Aan de andere kant weer liever vandaag dan morgen, heel respectloos gezegd, om er sneller "vanaf" te zijn en het ook écht af te kunnen sluiten in mijn leven..
Ik weet niet wat ik moet zeggen, staar naar m'n beeldscherm en voel een stekende pijn in m'n hart, het spijt me voor je! Ik hoop dat je er uiteindelijk vrede mee kunt krijgen, hoe zwaar ook..
Hè bah! Dat is wel even heel erg schrikken! Gelukkig dat het er rooskleuriger uit zag later.. Sterkte!
@ Evelien, wat spannend, zondag ingeleid worden! Blij dat ze goed opletten en het zekere voor het onzekere nemen. Nu nog 2 nachtjes slapen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met jullie kleine meid! @ Gabrielle, meid wat een verhaal ik vroeg me alleen af waarom omdat ik het niet allemaal wist. Snap heel goed dat het op een gegeven moment genoeg is geweest, voor mij was dit ook de laatste zwangerschap (ivm mk's), geestelijk zijn al die behandelingen ook zwaar! Jouw dochter is dus een lot uit de loterij die jullie hebben gewonnen, soms is 1 goed zaadje genoeg! Mijn man heeft minder dan 50 zaadcellen totaal maar zijn qua beweeglijkheid wel goed dus hier enorm geluk, ik voel me soms ook schuldig daarom, waarom mag een ander dat geluk niet hebben? Zou het gewoon zo graag zien, dat jullie nog een kindje gegeven zou worden. Moeder natuur is zo oneerlijk he.. Ik blijf het knap vinden dat je je zo rijk kan prijzen met wat je hebt, terwijl de wens zo groot is. En vind het fijn dat je hier blijft kletsen, ook al moet het moeilijk zijn om hier meiden makkelijk zwanger te zien worden.vind je een topper. @ Jonneke, voor nu lijkt 15 juni nog ver weg, maar voor je het weet is het zover. Het gaat toch snel hoor die weken! Ik hoop dat je straks ook een mooi knipperlichtje ziet . Ben je nu niet juist een weekje verder? 1 feb uitgerekend ofzo? 31 Mei zat ik nog te denken, vorig jaar een posi test, zat mijn dochter* in mijn buik, bij jou natuurlijk ook. Ik weet zeker dat je kleine meisje over haar broertje of zusje waakt! @ Lilalief, gek dat er niets is gevonden. Misschien nog wat overgevoelig van de bevalling ofzo. Hoop dat het gauw minder wordt. Beetje zachtjes doen met vrijen inderdaad, anders maar niet te diep. Gaaf die tatoeage van je vader. Zo neemt hij Juli* ook overal mee naar toe. Die 7 is wel subtiel zeg maar, heb je dan niet het gevoel dat ze wat wordt achtergesloten? Ik kan hier ook niet echt genieten van een zwangerschap. Weet niet waar jij last van hebt allemaal, maar hier hoop ik ook dat het lekker snel gaat. Kan niet wachten op het moment dat ik eindelijk mijn kindje vastheb. Een zwangerschap is omdat het moet om een kindje te krijgen, maar het is niet dat ik het leuk vind. Het is ook gewoon echt niet leuk om daar weer mee bezig te moeten zijn, opnieuw zwanger worden. Ik vond 't verschrikkelijk, had nog zwanger moeten zijn en niet bezig moeten zijn met zwanger worden. Goed dat je wat mensen uit je FB lijst hebt gegooid. @ Vlinder, nou mijn leidinggevende draaide er nogal omheen toen ik vroeg waarom ik niet meer die functie kon doen. De directie wenst het zo . Het zal zijn dat ze niet meer willen investeren in opleiden van mensen (ik was in opleiding) en ze willen dat er steeds meer door minder mensen wordt gedaan. Dat er in mijn plaats een duurder iemand zou komen, maakt ze geen zak uit.. Had het kunnen verwachten, maar nu bedenken wat ik überhaupt wil. Zie mezelf nog niet zwanger solliciteren, heb echt een dikke buik al dus tsja.. Wat betreft mijn HB deze keer komt het idd door een ijzergebrek. Het probleem is alleen dat ik al heel lang een ijzergebrek heb maar de ijzersupplementen niet kan opnemen. Krijg er zulke buikpijn van, en wil op het moment niet mijn baarmoeder extra prikkelen naast het bloedverlies. Heb wel floradix maar dan krijg ik precies binnen wat ik dagelijks verlies. Volgende week maar weer de vk bellen. Stom gedoe ook.
Ja ik vind het ook een heel mooi gebaar van hem! Nee ik zie het niet zo, doordat de 7 lichter van kleur is, is ze altijd op de achtergrond aanwezig. Dat is het in het echte leven ook, ze is even belangrijk, maar op de achtergrond aanwezig, want ze is er niet meer.. Waar is last van heb is dat ik niet meer kan functioneren wanneer ik zwanger ben. Ik heb een traag werkende schildklier, en ook al gooi ik mijn dosis medicatie omhoog, ik wordt moe. Nee, niet moe, totaal uitgeput! Dus de hele dag op de bank hangen en me lamlendig voelen, schuldig dat ik zo afhankelijk ben van de hulp van anderen. Mijn spieren worden steeds gevoeliger en wanneer ik op sta om iets te gaan doen ga ik ook maar meteen weer zitten, of liggen.. Daarnaast heb ik in de zwangerschap van Lila en van Juli* beide keren al heel vroeg bekkeninstabiliteit gekregen. In de zwangerschap van Lila kreeg ik in het laatste trimester zwangerschapscholestase. Dat is gevaarlijk voor moeder en kind, dus oververmoeid sleep je jezelf 3x per week naar het ziekenhuis om daar een halve dag te zijn voor controles en dan huilend van vermoeidheid terug. De laatste 3 weken heb ik maar 2 nachten geslapen en ik ging uitgeput de bevalling in. Ik heb 70% tot 90% kans om dat in een volgende zwangerschap terug te krijgen.. Dat is het zo'n beetje, niks aan dus!
Jeetje Evelien, je laat me wel schrikken meid. En dat op het einde van de zwangerschap die de hele tijd zo mooi liep. Je wilde zo graag thuis bevallen en nu laat die kleine meid je toch nog schrikken. Maar zoals je zegt je bent in goede handen en nog eventjes en dan heb je haar ook in je handen Hoe is het nu met je? Kom je de dagen een beetje door? Fijn dat Lieke* zo dichtbij voelt, dat is ze natuurlijk ook. Wat zal ze trots zijn op haar mama en haar zusje. Meid, houd nog even vol. Je kan het! Ik denk aan je! *knuf* Lilalief, wat een mooie tattoo. Wel speciaal dat je vader dat doet. Lief! Wat goed dat je contacten uit Fb hebt gegooid en nu ook meer buiten internet om aan het doen bent. Super! Balen dat je zo veel last hebt van een zwangerschap. Snap dat je dan denkt, was het maar weer voorbij. Voor mij is dit pas de tweede zwangerschap. Vorige keer heb ik maar tot 23 wkn mogen dragen en dat was juist het moment dat mijn buik mooi rond werd. Maar omdat we al vanaf 12 wkn met onzekerheden liepen heb ik er nooit echt van kunnen geniete. Ik kijk er dan ook naar uit dadelijk eindelijk trots te mogen zijn op mijn buik. Babyengel, voor jou is de film van vorig jaar weer begonnen. Heb je de dag met een apart gevoel beleefd of niet. De dag dat je vorig jaar de test in handen had. Bij mij begint dat volgende week weer. Ik loop nu 9 dagen voor op vorig jaar. Ben 3 februari uitgerekend zoals het er nu naar uit ziet. En inderdaad de tijd gaat snel. Nog geen twee weken meer voordat we naar de eerste echo mogen. Ben benieuwd! Wat vervelend van jouw ijzertekort en het moeilijk aan kunnen vullen. En dat terwijl je het zo hard nodig hebt. Floradix heb ik vorig jaar ook gebruikt. Ik gebruikte daarnaast ook roosvicee ferro. Ik weet niet of dat extra aanvulling kan geven? Voel je je verder wel goed? Raar zeg dat je op je werk zo behandeld wordt. Daar werk je dan al die tijd voor. Moet je nog wel uitwerken? Ik snap dat je solliciteren met een zwangere buik niet echt ziet zitten. Ze mogen je daarop niet afwijzen maar ja, bewijs zoiets maar eens! Hier gisteren het nieuws aan de ouders vertelt. Beide ouders reageerde heel emotioneel. Maar ik stond er maar bij. Het komt denk ik nog niet echt binnen. Ik wil eerst een echo zien, dan pas zal ik een beetje kunnen beseffen dat het echt is denk ik. Het komt wel. Het voelt wel goed moet ik zeggen. Dus dt is het begin!
Het is volle maan, dat betekend volle bak op de verlos en kraamafdeling! Ben benieuwd of ons meisje vandaag of morgen het levenslicht mag zien, vanacht slaappil gekregen van een lieve zuster, ze hebben me echt verwent hier in het ziekenhuis, eigenlijk ondanks de spanningen hele relaxte dagen gehad, even niets hoeven heeft me goed gedaan, al mis ik mijn zoontje enorm, alle energie was nu even voor mijzelf en de baby nodig. Lieve meide ga er een mooie bevalling van maken, en eigenlijk besef ik me nu dat het goed is om in het ziekenhuis te zijn, mijn lieve vk wil zelfs op haar vrije zondag voor mij langskomen om me te ondersteunen tijdens de bevalling! tot gauw