Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Heel veel succes vlinderevelien, ik heb een kaarsje voor jullie branden!!!

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lieve Evelien, ik heb veel aan je moeten denken afgelopen dag. Fijn te lezen dat je het daar goed hebt. Ze zorgen goed voor je, das fijn. Ik hoop dat je straks terug mag kijken op een fijne bevalling en dat je je meisje snel in je armen mag hebben!

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, ben de laatste weken druk geweest, dacht vandaag even bijlezen en snel reageren...

@ Evellien; zet hem op! Maar wrl heb je je meisje al in je armen, krijg er tranen van, kippenvel op heel mijn lijf! Je zal ze wrl vandaag gaan vasthouden!

@ Jonneke; GEFELICITEERD! Helemaal top! En ik las eerst 'deze maand wordt het wrl niks' en dan een posi test, tis je gegund!

@ Lila; mooie tattoo, een herrinering voor altijd! Balen van de pijnlijke Bm, hopelijk is het snel weg!

@ Gabrielle; Dikke knuff! Tis zo zuur voor jullie, heb het al vaker gezegd en heb er eerlijk waar ook al wat traantjes om gelaten :( Maar te helpt niet... Pfff en wat een verhaal....

@ babyengel/vlinder/lara; de 12 weken grens is gepasseerd bij jullie beide, super!

@ eef; fijn om weer even wat van je te lezen! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zoon Q.uinten! Wat een mooie naam! En wat een beleving he! Geniet van je zoontje!

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Lieve Evelien, ik lees je berichtje nu pas. Dat was even schrikken, maar je bent gelukkig in goede handen in het ziekenhuis! Misschien ben je inmiddels al bevallen, maar anders wens ik je heel veel succes! Wat spannend meis, het gaat nu echt gebeuren! Jullie kleine meisje in jullie armen!

Reageer later even op de rest! Liefs

5. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Hey meiden, onze dochter Lynn is gistermiddag geboren, half vijf, een hele vlotte en goede bevalling, ze weegt 2640 gram en 46 cm! Ze doet het goed, wat een onvoorstelbaar wonder! We waren gisteravond al thuis! Heel dubbel allemaal, zoveel emoties, zoveel liefde, ben zo trots! Liefs evelien

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lieve Evelien,
    Ik las het al op FB. Gefelciteerd meid. Wat fijn dat alles goed is gegaan en zo snel ook. Trots mag je zijn! Lieke* zal ook trots zijn op haar zusje. Geniet er lekker van en laat die emoties maar gaan. Het is je zo gegund meid!

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Lieve Evelien, met kippenvel lees ik al je berichtjes, ben zo blij voor je! Je bent er, je hebt de eindstreep gehaald, het duurde zo lang, maar nu eindelijk!!!! En natuurlijk is het dubbel, drie wondertjes waarvan er een van verder af moet stralen... Maar ik weet zeker dat de grote zus trots is op haar kleine zusje, en haar beste bescherm engel zal zijn! Geniet!!!!! Liefs!

8. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij.
    Ben er al een tijdje niet meer op geweest, ik weet niet waarom en misschien ook wel.
    Ik denk dat ik de afgelopen tijd weer heb geprobeerd mezelf te worden, misschien wel een beetje teveel me best voor gedaan.
    Heb gedanst en gezongen, en nu ik daar over nadenk snap ik er helemaal niks van.
    Lijkt wel of ik in een verdring fase zit, het even niet meer onder ogen willen zien.
    Stop het maar weg dan doet het geen pijn meer, en dan heb je dagen zoals deze niet druk niet onderweg en ga je meer en meer denken.
    Dan is de pijn dubbel zo hard, het werkt niet dat blijkt wel weer.

Ik wil wel heel graag jonneke feliciteren met je mooie nieuwe geluk in je leven.
    Dat alles maar goed mag gaan voor jullie, ik duim voor je.

en aan Evelien gefeliciteerd meid, echt super fijn.
    Geniet nu van de mooie tijd die komen gaat, het is je zo gegegunt.

Ik wil graag een tattoo laten zetten, ben er nooit voor geweest vond het niet zo mooi bij vrouwen.
    Maar nu denk ik daar zo anders over, ik wil het vast laten zetten op mij lijf dat mij eerste kindje Dani* was.
    Alleen me vader is er op tegen, hij zegt steeds dat ik Dani*niet doormiddel van een tattoo op me lijf hoef te zetten dat hij in mij hart zit, dat dat het mooiste en belangrijkste plekje is.
    Dat weet ik wel en dat is natuurlijk ook zo.
    Wat vinden jullie ervan en hoe denken jullie hierover?

knuffel van mij

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Lieve Evelien,

Hier ook nog een keer gefeliciteerd met jullie dochter .
    Ik weet zeker dat er een heel lief bijzonder beschermengeltje over jullie waakt.
    Geniet van alles, ik kan me goed voorstellen dat alles heel dubbel voelt.
    Hoe reageert je zoontje?

Cindy, ik vind als jij dat wil moet je het doen. Het is jou lichaam!
    Ik heb zelf ook een tattoo laten zetten op mijn pols voor ons zoontje. Dat voelt heel goed en voelt echt alsof ik hem altijd meedraag. Nou doe ik dat wel in mijn hart natuurlijk, maar je begrijpt me wel...

10. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Lieve Evelien,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lynn! Leuke naam! Wat fijn dat de bevalling zo vlot is gegaan en jullie 's avonds al naar huis mochten. Natuurlijk komen er nu veel emoties los, maar Lieke* zal heel trots zijn op jullie en haar kleine zusje. Geniet van jullie derde wonder en kom maar lekker bij van alles! Heel veel liefs!

11. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Hey meiden,

Ik heb al een hele tijd niets gepost, sorry!!! Maar ik lees wel alles hoor! En Evelien, ik had het inderdaad al op facebook gezien, maar nogmaals van harte meid! En wat een MOOOOIE naam heeft ze gekregen! Die gaat daar veel complimenten over krijgen hoor, geloof me! De emoties kan ik heel goed begrijpen, het is ook niet niets. Maar ik weet zeker dat Lieke* heel trots is op haar zusje!

Ik heb ons nieuws ook nog niet verteld. Maar wij habben op de uitgerekende datum van Sareya* een positieve test in handen. Het is zo bijzonder, ze voelen zo sterk met elkaar verbonden. Vandaag de termijn echo gehad en ik ben 23 december uitgerekend, een jaar en 3 dagen later.

Cindy, ik vind het een heel mooi idee. Mijn vriend en ik hebben allebei haar naam en handafdrukje op ware grootte laten zetten. Ik ben er ontzettend blij mee! Er staat een foto op mijn profiel.

Hele dikke knuffels voor alle andere meiden!! Ik voel met iedereen mee, pijn, verdriet, vreugde. Ik denk aan jullie!!

Liefs

12. Lieve Evelien van harte met jullie tweede dochter. Wat zal Lieke* een trotse zus zijn. En ik vind Lynn ook een leuke naam. Hoe lang moeten jullie in het ziekenhuis blijven ivm haar dysmaturiteit?
    Ik wens jullie veel geluk voor de toekomst!

13. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    he meiden...

Moet ff me hart luchten, ik trek het ff niet meer.
    Probeer altijd zo positief te blijven, maar het gaat even niet meer.
    Ik voel me zo zo zo KUT, ja echt sorry voor me taalgebruik.
    Maar ik loop hier door me huis en zie dingen die er niet zijn.
    Maar die er wel zouden moeten zijn!
    Een box in een hoek waar ik die bedacht had, de plek waar de kinderwagen zou komen staan ( al zou die daar niet makkelijk staan dacht ik) maar nu al zou die midden in de kamer staan en brak ik er iedere dag me nek over zou ik het nog niet erg vinden.
    Ik wil de gevoelens terug, ik mis het zo erg...
    Je bent alles kwijt!
    Het belangrijkste in je leven, je eigen kind.
    Sorry, voor het negatieve bericht.
    Maar ik zit ff in een diep dal.
    En dan lees ik hier de positieve berichten, en weet ik (hopelijk) dat ook voor mij die dag weer komt.
    En ben ik blij om te lezen dat voor de meeste toch weer de zon gaat schijnen.
    Had ik daar vandaag maar een straatje van, want zo voelt het nu ff niet.:(

14. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    hé lieve cindy, iedereen kan haar hart luchten hier, dat is het fijne aan dit topic! en ik snap je heel erg goed! alles waar je op hebt gehoopt, wat je dat blije gevoel gaf is in een keer weg...het is zo oneerlijk, en de vraag waarom blijft maar door je hoofd spoken! 20 juni is het voor ons nog maar een half jaar geleden dat ons meisje werd geboren. ik mis haar nog steeds elke dag, vaak op de woensdagen, wanneer ik vrij ben en alleen, zet ik muziek aan en laat ik alle tranen gaan, tot harde snikken aan toe. soms onder de douche, dan word het me ineens allemaal teveel. de mensen om mee heen zijn er heel erg voor me geweest en nog steeds, maar je merkt dat het medeleven wat afgezwakt. voor hen is het alweer een paar maanden geleden, terwijl onze pijn niet minder wordt. het voelt als de dag van gisteren, ik word wakker met haar in mijn gedachten en val in slaap in de hoop dat het morgen minder pijn doet, maar helaas. ik kon helemaal niets hebben, geen mensen zien die zwanger waren, geen kinderwagens....maar tegelijkertijd gaf zp me hoop, hoop omdat degene die hetzelfde hadden meegemaakt weer zwanger werden en zelfs 2 geboortes met goede afloop. elke maand dat ik toch ongesteld werd was teveel op dat moment. je wil er zo graag weer bij horen, ook weer toekomst zien, hoop hebben en een lichtpuntje creëren in de donkere tunnel. pas achteraf kan ik met eerlijkheid zeggen, het is toch best snel gegaan. maar op dat moment was het zo moeilijk positief te blijven. ik kan helaas niets voor je doen, dat kan niemand. het enige wat ik je wil meegeven is geef toe aan het verdriet, dat is hartstikke logisch! op een gegeven moment kon ik en klein stukje van mijn verdriet omzetten in trots, zo trots op mijn dochter, mijn engeltje, dat heeft me voor een deel gesterkt.....maar vooralsnog, de tranen vloeien misschien iets minder, maar de pijn en het gemis van haar is nog steeds elke dag aanwezig!

dikke knuffel voor jou

(dit is via telefoon, vandaar dat het misschien wat onduidelijk is omdat het allemaal achter elkaar staat)

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lynn, ik had je al gefeliciteerd via FB. Fijn dat je nu ook de termijnecho hebt gehad. Misschien wordt deze kleine wel op de dag van Sareya geboren. Hoe zou je dat vinden? Wel mooi dat ze ergens zo dicht bij elkaar zitten.

Cindy, dat je het moeilijk hebt is niet gek. Het gaat op en af. En daarin is het natuurlijk allemaal nog niet zo heel lang geleden. Al lijkt het soms ook weer heel lang geleden. Zo dubbel is het allemaal. De verlangens die je hebt, die je graag wilt verwezenlijken. En dan hoor je hier al die verhalen, zie je zwangeren en baby's om je heen. Het lijkt wel of alles daar om draait en jij met lege handen staat. Maar Dani* heeft je wel mama gemaakt, daar mag je trots op zijn. Al is het gemis natuurlijk groot en daar mag je ook verdriet om hebben. De eerste twee maanden heb ik voor mijn gevoel ook bijna alleen maar gehuild, met momenten dat ik verdoofd was, niks binnen kwam. Soms had ik een dag dat ik er niet aan probeerde te denken maar dan kwam die klap die jij beschrijft weer zo hard binnen. BAM terug in die werkelijkheid. Het is echt, ontsnappen kan niet, hoe graag je dat soms zou willen. Jezelf beter voelen, jezelf zijn en weer geluk voelen. Echt meid, dat komt, maar het kost gewoon veel tijd. En als je straks terug kijkt dan is het allemaal snel gegaan, maar dat is achteraf. Je moet er nu doorheen en dat kost veel energie, veel tranen en gemis. Neem daar ook gewoon de tijd voor. En je mag hier altijd van je afschrijven, daar is het voor. En iedereen hier herkent het, heeft hetzelfde meegemaakt. Dat is juist zo fijn. Ik wil je daarom een dikke knuffel geven. Zet door meid, jouw tijd komt ook weer. Alleen de meeste meiden hier zijn net iets verder, zijn al zwanger, zijn bevallen, met enkele uitzonderingen. Neem de tijd, zorg dat Dani* een mooi plekje krijgt in je leven. Want dat is hij waard.
    Over die tattoo, ik herken het wel. Ik wilde ook nooit een tattoo, vond het ook niet mooi. Maar op dit moment denk ik er ook over of ik het zou willen doen. Het is al vaker door mijn hoofd gegaan. Ik ben er nog niet uit. Maar als jij het wilt doen, moet je het zeker doen. Natuurlijk zit Dani* in je hart maar soms kan het net dat kleine beetje extra gevoel geven waar jij je goed bij voelt. En als dat zo is, zeg ik: doen!

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Langzaam begint hier denk ik het besef van zwanger zijn binnen te dringen. Maar daarmee ook de angst van een miskraam. Ik vind het zo eng! Daarnaast ben ik ook heel erg moe. Ik ga maar eens proberen te slapen. Morgen weer vroeg eruit....

17. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

sorry dat ik niet meer zoveel van me laat horen maar het is zo hectisch allemaal...

Evelien gefeliciteerd met Lynn.... mooie naam.... geniet ervan..

Jonneke proficiat meid... nu zijn er toch weer veel dames zwanger.

Hier, ze zijn er inmiddels achter dat ik ischias heb of zoiets en heb nu wekelijks fysio... Donderdag heb ik de medische echo en vrijdag ben ik 21 weken... Dit is de dag dat we vorige keer te horen kregen dat het definitief over was... Moeilijke week toch weer, herinneringen, angsten, doemgedachtes en zo....

Jonneke, ik snap je helemaal meid... heb ik ook gehad en nu nog... maar heb ook vele dagen dat ik geniet van het getrappel in mijn buik... het is een drukke meid...

xxx roompje

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Goh Roompje, alweer 20 wkn. Gaat snel! Of voor jou niet? :) Spannende week met de echo en alle herinneringen. Maar als morgen alles er goed uit ziet ben je toch weer een grote stap verder!

19. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Hey meiden, we zijn inmiddels al een paar dagen thuis, wat een wondertje is Lynn, ze drinkt bv zonder bijvoeding, zo trots! We doen het heel goed, durf me nu voorzichtig te gaan hechten...

@jonneke, ik herken je angst heel goed, heel voorzichtig mag het vertrouwen groeien, en natuurlijk mag je dit niet mis gaan, dit gevoel zal je blijven plagen gedurende de zwangerschap, ongeacht hoe ver je bent meid. Ik leef met je mee, en kijk samen met je uit naar de 15e dan is je echo toch? Die eerste mijlpaal is wel een hele belangrijke voor jullie, teken van leven is alles waar je nu naar verlangt! De vermoeidheid is hopelijk een goed teken, dat uk je energie nodig heeft om te groeien!

@ Lynn, je mooie naam krijgt hier ook veel complimenten, maar ons kleine meisje vooral ;) fijn dat je zwangerschap mooi vordert, inmiddels je collega s op de hoogte van een bollend buikje?

@ frenzy, nou de eindstreep ook behaald hier, wat onwerkelijk zeg, ineens weer een lege buik, onrust, maar Lynn geeft me rust, topmeid! Veel gevoelens verwerken die zo paralel lopen. maar vooral intens genieten! Te mooi eigenlijk om waar te zijn!

20. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik wilde even m'n neus laten zien hier.

Het gaat niet goed met me de laatste tijd..
    Ik kan niets meer hebben van Lila, tot op een punt dat ik denk dat ik écht hulp nodig heb.
    Ze is een peuterpuber en haar gedrag normaal, maar ik kan er niet meer tegen.
    Ik weet alleen niet goed hoe ik het voor mezelf makkelijker kan maken.

Nummer zoveel zwanger in onze kennissenkring, het houdt gewoon nooit op.
    Er zijn nog nooit zoveel zwangere mensen in mijn omgeving geweest als nu, en ik kan het nu niet handelen.

Manlief loopt ook op zijn tandvlees, wil helpen thuis en moet tegelijkertijd het bedrijf draaiende houden, anders is er geen inkomen.
    We kunnen niet even in de ziektewet om bij te komen, alles draait maar door en door.
    en ook hij wordt geraakt door alle zwangerschapssberichten om ons heen.
    Waarom wij niet? waarom mocht Juli niet blijven?

:(

Deel Deze Pagina