Jeetje roompje wat zal dat spannend zijn geweest. Sterkte Cindy!! Hier balen balen balen. Ik moet ingeënt worden tegen de rode hond. Uit bloedonderzoek is gebleken dat ik te weinig antistoffen heb. Dat betekent dus dat ik 3 maanden lang niet zwanger mag worden. Ik baal hier zo van. Lijkt wel of alles tegen zit!! Stiekem hoop ik dat t gelukt is deze maand. Anders kunnen we er in januari pas weer voor gaan en dat was totaal niet de bedoeling. Ik had zo gehoopt voor t einde van t jaar weer zwanger te zijn. Naja nog een weekje en dan kan ik testen. Kleine kans natuurlijk dat t gelukt is maar ik hoop t zo!!!
Vandaag weer een ctg gehad alles was weer goed maar voel haar nog steeds amper alleen ene harde buik af en toe als ze beweegt. Mag morgen weer terug en als ik dan nog weinig voel doen ze een echo maken. Dat ging vandaag niet omdat ik er zo vroeg was. Kijk ik net op facebook en lees dat een kennisje gister is bevallen met 20 weken en dus ook afscheid heeft genomen van haar meid. Wat ik kon opmerken vermoed ik dat het kindje was overleden bij de 20 weken echo. Heel erg en natuurlijk brengt dat weer herineringen mee. hoop dat ze rust vind ondanks dat het nu heel moeilijk is. Luvv... Ben benieuwd hoop het voor je dat het raak is. Hoe kan het, ben je vroeger niet ingeent ? Xxx
Ojee vreselijk als je dat dan weer leest. Hoop dat je de kleine weer wat meer gaat voelen! Ik heb geen idee. Ben begin jaren 90 2 keer ingeënt. 1 x alleen rubella en vlak daarna bmr. Blijkbaar was dat niet genoeg.
Hoi meiden, hier lekker een weekend weg geweest met vrienden, was op zich nog best pittig maar hebben het gezellig gehad. Het eerstedeel van de gordijnen hangt boven en het tweede deel komt over twee weken. Dan kan mijn zoon eindelijk naar zijn nieuwe kamer toe. Over twee maanden ben ik uitgerekend. Al ben ik hopelijk voor die tijd wel bevallen. Het wordt ook wel steeds zwaarder nu, heb veel rugpijn en zenuwpijn. Maar hebben het natuurlijk allemaal voor de kleine over. @ Cindy, wat een tegenslag zeg, gaan ze je vandaag gelijk onder narcose brengen voor curretage of eerst kijken nu? Hoop dat de ellende gauw voorbij is zodat jullie eindelijk een tweede wonder kunnen krijgen. @ Luvv, hier ook een tekort aan antistoffen rode hond. Kwamen ze achter toen ik al zwanger was. Op zich komt rode hond natuurlijk nog maar amper voor dus heb ik me er verder geen zorgen om gemaakt. Bij sommige mensen worden de antistoffen gewoon minder na een aantal jaren. Kan je er ook niet gewoon voor kiezen om pas na de bevalling opnieuw in te enten? Drie maanden wachten zou ik ook niet kunnen . @ Roompje, wat een zenuwen nu ineens nu je haar minder voelt, heb je nog een echo gehad? Hoop dat je gauw ingeleid wordt!
Babyengel mooi dat jullie een lekker weekend hebben gehad en nog maar even voor jou dus. Ze willen me graag laten inenten voor ik zwanger ben omdat t gevaarlijk is voor de baby. Ze willen gewoon alles proberen uit te sluiten zodat we dit niet nog eens hoeven mee te maken. Het s natuurlijk nooit een garantie maar goed. Ze drong er wel een beetje op aan.
Heb iedere dag een ctg gehad en alles was goed. Zondag nog een echo gehad en vruchtwater was er nog genoeg. Vandaag een kwartier voor het ctg begon ik haar ineens heel goed te voelen en heb het idee dat ze begon te draaien weer met haar rug naar rechts. Toen voelde ik haar altijd goed dus nu ook weer zag mijn buik weeer hobbelen. De afgelopen week lag ze met haar rug naar links en toen voelde ik jaar dus niet. Dus vandaag weer best veel.leven gevoeld en hoef nu'n pas vrijdag terug voor een ctg en plan van aanpak behalve als ik haar weer minder voel. Dus alleen maar goed nieuws opt moment... Be wel de dagen af aant tellen haha! Xxx
Fijn dat je haar weer beter voelt nu Roompje! Ja met sommige houdingen van die kleintjes voel je ze minder goed he.. Luvv, de inenting zelf is inderdaad niet goed om vlak voor of tijdens een zwangerschap te krijgen. Is ook de normale gang van zaken om eerst in te enten. Alleen komt rode hond zelden voor laatste uitbraak in 2005 in bible belt. Maar je wilt natuurlijk alles op alles zetten om niet nog een kind te verliezen. Erg jammer dat je dan 3 maanden moet wachten.
Heey allemaal, A.s. Maandag mag ik me om 7 uur melden en dan worden mijn vliezen gebroken. Dus maandag of dinsdag mogen we eindelijk ons meisje omarmen. Xxx
Spannend Roompje! Echt de laatste loodjes nu dus! Ik kan ook nog maar moeilijk wachten zeg.. was het maar vast een maand verder. Hoe zou het trouwens met Vlinder1983 zijn, en Lilalief? Lang niet gezien.
Hier alweer even niet geweest. Druk met veel werken, erg moe, emotioneel door alle herinneringen van vorig jaar. het breekt gewoon even op. Maar nu toch even de energie gevonden te reageren. Luvv, dat is balen dat je nu weer maanden moet wachten. Roompje, wat moet het even schrikken geweest zijn toen je de beeb niet meer voelde. Maar gelukkig is dat nu weer beter. En wat fijn dat je volgende week je kindje in je armen hebt. Babyengel, wat lekker dat jullie een weekendje weg zijn geweest. En lekker met de babykamer en kamer van je zoon bezig. Snap goed dat je aan het aftellen bent. Hoe kijk je tegen 11 oktober aan? Komt nu ook aardig dichtbij natuurlijk.
Ja ik ben er ook veel mee bezig Jonneke.. Voor ons is het donderdag en maken nu plannen voor die dag. Soms moet ik even huilen om alles, raar dat ze een jaar nog in mijn buik zat en nu zit er een ander kindje. Hoe zou het geweest zijn als ze wel levensvatbaar was geweest? Ik denk daar maar niet teveel over. Het is nu zo anders. Maar mis haar zo. Had er zo alles voor over gehad dat ze hier kon blijven bij ons.. Maar het is zo moeilijk dat dat niet kon. Mensen denken misschien dat het een jaar later niet zoveel verdriet meer doet maar integendeel. Naja weten jullie ook wel.. We hebben voor altijd een plekje in ons hart waar zij is en ze is onvervangbaar. Rustig aan Jon, kan je niet wat minder werken nu? Kan je er ook wel goed over praten met je man? Was de geboortedag van E.* nou de 16e? Neem je rust verder meid. Knuff.
Jonneke kan het me helemal voorstellen het is echt een vervelende periode nu... Ik denk er ook over na hoe we haar sterfdatum het beste in kunnen richten zodat we ook onze gdachte bij haar hebben samen met haar zusje. Hier vandaag een bed dag denk ik, hou op het moment zoveel vocht vast dat ik mijn tenen niet meer kan bewegen en een vuist maken ook niet meer kan . mijn bloeddruk was goed gisteren dus daaar kan het nirt aan liggen. Iemand tips ? Xxxx
Geen ervaring mee, angezien je bijna bevalt zou ik me er niet meer druk om maken. Bleekselderij, zoutvrij eten en goed drinken adviseren ze, maar vaak helpt dat niet meer als je al zo ver bent.
Babyengel, ja het is het moeilijk en dubbel. Natuurlijk mis je haar en was ze zo welkom en had het anders moeten zijn. Daarentegen is het nu helemaal anders, voel je nu nieuw leven in je. De toekomst is weer anders ingekleurd en krijgt daardoor weer meer kleur. Maar dat maakt niet dat je haar niet mist en zeker nu 11 oktober dichterbij komt. Zelf denk ik wel vaak, hoe zou het geweest zijn als... Ze zou nu .. maanden zijn. Dat doet wel pijn. Wat voor plannen hebben jullie voor de 11e? Ik weet het nog niet. Ik ben in ieder geval vrij van mijn werk. Verder wil ik een wensballon oplaten en zie ik het verder wel. Ik laat het gewoon op me af komen. Maar voor mij is dat inderdaad de 16e. Of ik minder kan werken? Tja, ik weet het niet. Een collega vroeg me ook al of ik wel aan mezelf dacht en ik weet niet of het helpt om minder te werken op dit moment. Met mijn man kan ik het er op dit moment minder goed over hebben. Niet dat hij er niet voor open staat hoor maar ligt nu gewoon aan mezelf. Zit een beetje in de knoop met mezelf en blokkeer snel als ik er over wil praten. babyengel, ik denk aan je de 11e! X Roompje, vervelend dat je zo veel vocht vast houdt maar de laatste loodjes. Hier geen ervaring mee en kan je dus geen tips geven. Je zal nu wel hard aan het werk zijn Ik wacht op een positief berichtje van je!
Babyengel, ik denk aan je vandaag! Ik hoop dat je vandaag met een lach en een traan terug kan denken aan alle momenten met A*. Hier brandt een kaarsje voor onze engeltjes. Dat ze samen mogen spelen daar boven op hun wolkje. Knuffel!
Hoi meiden. Wij hebben vandaag de 1e vlinderverjaardag van ons meisje 'gevierd'.. het was wel een mooie dag, lekker zonnetje zo op het strand en naar alle spelende kinderen daar gekeken. Heel vreemd dat het alweer een jaar geleden is, maar toch ook nog maar een jaar geleden. De tijd is zo snel gegaan. Ik gedachten beleef je de hele dag opnieuw.. toen ik wakker werd dacht ik o ja ik zat vorig jaar in de auto en langzaamaan kwamen de weeën.. rond 12 uur werden ze vrij heftig en toen een weeënstorm. Plots volledige ontsluiting en toen was ze al geboren.. als een perfect klein lief mensje, zo mooi en compleet.. maar alleen zó oneerlijk, helemaal geen kans op een leven op aard. Vorig jaar had ze voor grijs en grauw weer gekozen, vandaag voor een prachtige zon aan de hemel.. ze was absoluut bij ons, en het voelde alleen maar vredig, onze drie kindjes: alle drie grote wondertjes waar we zielsveel van houden ♥ Ik heb natuurlijk wel even wat traantjes gelaten toen ik alle foto's van haar bekeek, ze was zo mooi waarom had ze nou geen kansen, waarom mocht ze toch niet blijven.. het is een gevoel, een vraag, die we ons voor altijd zullen afvragen. Waarom nou precies zij. Het zal jullie ook wel blijven lastigvallen neem ik aan..
@ Cindy, is de operatie al geweest inmiddels? @ Jonneke, als je erg moe bent en emotioneel door alles heb je toch wat meer tijd voor jezelf nodig misschien.. of het helpt weet je natuurlijk niet maar het is toch een emotionele periode en je bent ook zwanger, als het je opbreekt nu is dat echt niet de bedoeling. Misschien vind je het fijner om er over te schrijven dan te praten? Ik heb ook wel momenten dat het er gewoon niet uitkomt, dat het dan vast zit van binnen. Maar belangrijkst dat je ook gewoon kunt uithuilen bij je man en denk dat hij ook wel weet hoe je je voelt. @ Roompje, meid ben nou benieuwd of het zusje van Sienna* er al is laat eens even wat weten! De 8e is al geweest!
Babyengel, klinkt als een fijne dag gister. Jullie meisje was er zeker bij met dat stralende zonnetje. Die gemengde gevoelens zo herkenbaar. Weten dat het voor haar goed is maar waarom zij, waarom jullie? Nooit zal daar een antwoord op komen. Een jaar gaat dan toch snel om, wie had dat vorig jaar gedacht. En kijk waar je nu staat. Anders gelopen dan gedacht maar wel weer met een mooie buik en trappelend kindje in je. Hier mezelf gister ziek gemeld en even tijd genomen voor mezelf. Woensdag had ik ineens een huilbui kwam alles er uit. Ik was die dag 23wkn, vorig jaar werd ons meisje* toen geboren. Het was even de druppel waarop ik besloot dat het genoeg was en aan mezelf moet denken. Dat voelt nu wel heel goed, even rust. Er over praten lukt nu ook weer beter, zat gewoon allemaal weer even op slot.
Hey lieve meiden, Ik ben niet meer zo actief op zp, maar kom even gluren en zie dat er veel gebeurd is. Roompje is nu waarschijnlijk bevallen, wat super meid! Hoop dat alles goed met jullie gaat. En voor jou Babyengel is het inmiddels al een jaar geleden.... Tjonge wat is de tijd snel gegaan he? Jullie hebben er zo te lezen een mooie dag van gemaakt. Ze was vast en zeker bij jullie. Mooi dat jullie dat konden voelen! En jullie hadden er een prachtige dag bij. Hoe gaat het verder met je zwangerschap? Hoe voel je je? Het wordt nu wel iets zwaarder zeker? Jonneke, heel begrijpelijk hoor al die emoties bij de 23 weken. Goed dat het er uit is gekomen en dat je thuis bent gebleven van je werk. Tegen die week heb je (onbewust) toch opgezien, tenminste zo heb ik dat ook ervaren bij de 24 weken. Na die termijn durfde ik eindelijk minder bang te zijn. Volgende week is het zeker een jaar geleden dat E* werd geboren? Ik dacht even dat het wat eerder was, na ons gesprek op FB. Hoe voel je je verder? Cindy: Meis, wat een tegenslagen zeg. Ik kan me voorstellend dat het nu voelt alsof je niet verder komt. Gun je ook zo een nieuwe zwangerschap! Ben je inmiddels geopereerd? Lilalief: Hoe gaat het met jou? Lukt het je inmiddels beter van deze zwangerschap te genieten? Inmiddels is hier het aftellen begonnen. Vandaag mijn laatste werkdag. Best raar, maar ook veel zin in wat er komen gaat. Merk wel dat ik de laatste weken weer angstiger begin te worden. Steeds nachtmerries, bang dat het weer mis gaat. Waarschijnlijk komt het doordat de bevalling steeds dichter in de buurt komt, maar ook de sterf- en geboortedatum van V*. Gisternacht had ik heel slecht geslapen. Baby waarschijnlijk ook helemaal uit het ritme. En daardoor voelde ik overdag minder leven. Gisteravond nog aan de ctg gelegen. Gelukkig is er niks aan de hand, maar voor de zekerheid moet ik vanmorgen opnieuw aan de ctg en krijg ik een extra echo. Heb mijn angsten laatst al bij de gyn. uitgesproken. Gelukkig mag ik nu elke week heen. Hij heeft in ieder geval gezegd dat ze me sowieso niet over tijd willen laten lopen. Dat betekend dat we sowieso over iets meer dan 6 weken ons kindje in de armen mogen sluiten. Echt onwerkelijk Het lukt me helaas niet om op iedereen te reageren, maar wil laten weten dat ik iedereen het allerbeste toe wens! Liefs Vlinder