Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Logisch vlinder dat de spanning nu toe begint te nemen. Het einde komt toch in zicht en daarmee ook de bevalling. Fijn dat je zo serieus genomen wordt in het ziekenhuis en aan de ctg hebt gelegen en een extra echo krijgt. Stress voor de mama is nu niet goed en ook niet voor die kleine.
    Na vandaag mag je lekker genieten van je rust.

Hier nog steeds wel druk in mijn hoofd maar even thuis zitten doet me wel goed. Even tijd voor mezelf, merk dat ik dat al weken niet heb gehad. Heerlijk! Ja onbewust is de spanning toch opgelopen. Dinsdag is inderdaad een jaar geleden dat E* geboren is. Alweer en jaar en toch nog maar en jaar... heel dubbel!
    Ik merk wel dat de 20wkn echo me veel rust heeft gegeven voor deze zwangerschap. Mijn situatie was daarin natuurlijk ook heel anders dan die van jou. Dus ik hoop eigenlijk dat ik na dinsdag ook weer meer rust in mijn hoofd krijg.

2. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hallo allemaal, sorry dat ik zo lang niet geweest ben!
    Als ik terugdenk weet ik niet eens waar de tijd gebleven is.
    Ik ben een tijdje niet veel op ZP geweest.
    De eerste maanden van de zwangerschap waren zwaar, gelukkig heb ik nu wat meer energie gekregen.

De baby laat zich af en toe voelen en dat is fijn, maar het wordt ook spannender; 5 november hebben we de GUO.
    Ik zie er erg tegenop eerlijk gezegd..
    Zelfde ziekenhuis, zelfde afdeling.. daar hoorden we dat de gyn Juli* verdacht van trisomie 18 en daar kreeg ik de vruchtwaterpunctie.
    Ik hoop dat die dag snel komt, dan is hij ook snel voorbij.
    We hebben al wel gezien dat de buik gesloten is en zagen een maagje en een gevulde blaas.

Donderdag zijn we terug gekomen van een heerlijke vakantie op Curaçao met mijn ouders.
    Dat hadden we kado gekregen omdat we nog geen moment rust hadden gehad na Juli's geboorte.
    Het was lekker, maar ik ben mezelf en al mijn gevoelens behoorlijk tegengekomen.
    Zal wel goed zijn, maar niet even makkelijk, en alles natuurlijk lekker aangewakkerd door de zwangerschapshormonen.

Hoe gaat het met iedereen hier?
    Babyengel nogmaals dank voor je bericht laatst, lief dat je aan me dacht.

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Een vriendin van me is trouwens 2 weken langer zwanger dan ik ben.
    Nu had ze vorige week de 20 weken echo en iemand zei op Facebook ik duim voor je dat het een meisje is.
    Ik heb daarop gereageerd met duim maar dat het gezond is, dat is toch veel belangrijker?
    Diegene die dat zei werd toen een beetje geïrriteerd..
    Ik heb gezegd dat ik het niet verkeerd bedoelde maar dat het voor mama's die hele andere ervaringen hadden met de 20 weken echo best hard kan zijn zoiets te lezen.

Nu heb ik die vriendin op FB een privebericht gestuurd met sorry maar ik moest gewoon reageren, het doet me zeer als mensen zoiets zeggen.

Niets meer van gehoord, kijk ik net, heeft de die berichtjes weggehaald..

Dus nu lig ik om half 3 in bed te piekeren met buikpijn waarom ze het weghaalde, mocht ik dat niet zeggen?
    Of maak ik me nu te druk en nemen de hormonen weer een loopje met me?

*zucht*

4. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, ben hier al een tijdje niet meer geweest, erg druk met mn nieuwe werk en onze vent. Daarbij merk ik ook dat de verhalen hier me toch nog erg emotioneel maken, de verhalen zijn zo herkenbaar!

@ Jonneke; een meisje, gefeliciteerd, wat speciaal! En wat dubbel nu met de engeltjesdag zo dichtbij, maar je hebt je engel en bengel dicht bij je!

@ Roompje; oef wat schrikken! Is de dame al geboren?

@ Lilalief; snap het dat je even terug trekt, nu al bijna weer 20 wk, super! En idd geslacht is niet belangrijk...

@ babyengel; ook al flink aan het aftellen! snap het, je wilt je kindje nu liever vast kunnen houden, duurt niet meer lang! Wat fijn dat je zo een mooie engeltjesdag hebt gehad, is toch erg speciaal en ik denk in de loop van de jaren wordt het steeds specialer!

@ Vlinder83; ook al aardig aan het aftellen, herken je angsten, had het ook... Succes met de laadste loodsjes!

@ Gabrielle; knuffel meid, jij bent zo sterk, vind het ook super knap dat je aantal dames van ons (maart mama's) op FB hebt, is zo confrontrend, maar natuurlijk ook de werkelijkheid. Denk veel aan je en zou willen dat het anders was!

@ Cindy; hoe gaat het nu? Wat een drama met het ziekenhuis, hopelijk ben je snel zwanger meid, hoop dat je pendels gaan kloppen! Duim voor je!

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nou al 3x een reactie getypt maar hij verdwijnt steeds weer...

Lilalief, alweer 17wkn. De GUO komt inderdaad dichterbij en wat moet het spannend voor je zijn. Ik keek ook al weken op tegen dat moment. We weten te goed wat er allemaal mis kan zijn. Maar ga van het beste uit meid! Gelukkig dat verschillende dingen er al goed uit zien. Dat geeft hopelijk ook een beetje vertrouwen. Kun je wel een beetje genieten? En hoe voel je je verder?
    En dan die reactie op FB... ja die mensen heb je helaas altijd. Snap dat je er op reageert maar je kan niet alles onder controle houden. Probeer je er dan ook niet te veel mee bezig te houden. Wij weten wel beter he!

Frenzy, wat leuk dat je eventjes 'langs komt' hier. Fijn om te horen dat alles goed is met jou en je mannetje en je werk. Kan niet beter klinkt het wel! Snap dat je niet veel meer hier bent. Na de geboorte van een bengel krijg je denk ik ook wel een ander leven en is het ook moeilijker om het allemaal bij te houden. Wat niet maakt dat je ook je engeltje mist... En Jort alweer 7 maanden, wat gaat het toch snel he!

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vandaag 15 oktober is het Wereld Engeltjesdag.
    Op deze dag om 7 uur 's avonds zullen ouders van engeltjes over de hele wereld een kaarsje laten branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven. Engeltjesdag is afkomstig van een Amerikaans initiatief: 'Pregnancy and Infantloss Remembrance Day'. Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen , het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood...

"Als een kind zijn ouders verliest is hij een wees. Als men zijn echtgenoot verliest is men een weduwe of weduwnaar. Als een ouder zijn kind verliest zijn er geen woorden voor."

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Vreselijk spannend, hoe dichterbij het komt des te meer zenuwen krijg ik er over, alsof het nu pas echt wordt of zo..
    Maar iedere echo tussendoor (morgen weer eentje) geeft een klein beetje meer hoop dat het goed komt.
    Genieten lukt helaas niet..
    Ik probeer het, maar het is niet af te dwingen blijkt wel.
    Af en toe kan ik het kindje voelen bewegen en dan 'maakt m'n hart even een sprongetje, maar verder denk ik dat ik mezelf er nog erg voor afsluit, uit zelfbescherming.
    En die reactie, het was ook impulsief om erop te reageren.
    Ik denk dat ik me niet in kon houden omdat het nu voor mezelf zo dichtbij komt.
    Het deed écht even heel erg zeer..

Stiekem ben ik zelf ook benieuwd wat we krijgen.
    Ik heb altijd geroepen dat ik drie kindjes zou krijgen, twee meisjes en een jongetje.
    Ben erg benieuwd of dat voorgevoel dat er al zo lang zit toch op waarheid gebaseerd is.
    Al had ik nooit verwacht dat het op deze manier zou gaan natuurlijk..
    Ik vind het ook erg spannend of, als het een meisje is, het kindje dan erg op Juli lijkt, of dat het misschien wel confronterend is.

Afwachten, alles op ons af laten komen maar, en het zal zichzelf allemaal wel uitwijzen..

8. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

Ik.moet alles nog bijlezen maar wilde even laten weten dat op 8 oktober om 18.35 onze dochter vajen is geboren. De bevalling was erg zwaar en problematisch. Even dacht ik in dezelfde nachtmerrie terecht te komen. Ze zat vast met haar schouders en stopte met ademhalen. Bijna alles is goed gekomen, en ze doet het verder prima. Drinkt goed en.slaapt de nacht al.door. Door de bevalling kan ze haar rechter.boven en onderarm niet gebrukken een zenuw is beschadigd tijdelijk of blijvend dat weten we.nog niet. Het gaat wel.al een stukje beter dus daar zijn we al.blij mee.

Ik reageer nu pas omdat ik nog naar de ok moest, placenta liet.niet los. Toen heb ik veel bloed.verloren transfusie.gehad en ben een.paar dagen slecht geweest. Woensdag mocht ik naar huis maar kon niet veel was nog erg zwak.
    vrijdagnacht werd ik.ineens wakker met 40.graden koorts en moest weer met spoed terug naar het ziekenhuis. Bleek een.infectie.opgelopen te hebben tijdens de operatie. Welke infectie krijg ik morgen te horen.

Heb de afgelopen dagen aan zware antibitica gelegen en vamdaag twee andere antibiotica gekregen van de microbioloog. sinds vanmiddag ben ik eindelijk koortsvrij. Hopelijk krijg ik morgen te horen wanneer ik naar huis mag. Eindelijk gsniete.

Trouwens maar goed dat ik ben ingeleid want ze woog 4262 met de geboorte en achteraf gezien de bevalling beter een keizersnee geweest.

Reageer snel.op de.andere berichtjes.

Xxx

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Roompje van harte gefeliciteerd met je dochter Vajen!

Wat naar dat het zo problematisch verliep, hopelijk komt uiteindelijk alles goed met haar armpje, en natuurlijk ook met jou.

Ondanks de tegenslagen wens ik je veel genot van je meisje!

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Roompje jeetje wat zou dat spannend geweest zijn. Bah. Gelukkig is het goed afgelopen en is jullie dochter er eindelijk. Van harte gefeliciteerd! Hopelijk komt alles goed met haar armpje.

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb even jullie eerlijke mening nodig.

Ik werk in een onregelmatige baan waarin je ook op feestdagen werkt. Nu ging ik er eigenlijk een beetje vanuit dat ze mij deze keer niet zou inplannen met kerst. Kerst is best confronterend en we hadden ons deze kerst heel anders voorgesteld. Nu heeft ze me toch ingepland voor 1e kerstdag. Ik ben hier best verdrietig van. Wilde kerst graag met m'n gezin doorbrengen dit jaar. Toen ik dit aangaf werd er eigenlijk weinig begripvol gereageerd en gezegd dat ik dit eerder had moeten aangeven. Er zijn genoeg collega's die ze had kunnen inplannen dus ik begrijp niet dat ze mij even een keer kon overslaan ipv iemand die geen ellende meemaakt op dit moment.
    Wat is jullie gevoel hierbij? Reageer ik verkeerd? Ik wil eigenlijk nog zeggen dat ik het jammer vind dat er zo weinig begrip wordt getoond maar ben bang dat ik dan problemen krijg. Vinden jullie mij onredelijk??

12. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Roompje: allereerste van harte gefeliciteerd met jullie dochter Vajen. Jeetje, wat moet het een emotionele en spannende bevalling zijn geweest. Niet leuk dat zowel jij als haar niet ongehavend uit de bevalling gekomen zijn. Ik hoop dat jullie beiden heel snel herstekken, en dan kan het grote genieten meer onbezorgd beginnen.

Luuv: ik begrijp je helemaal, maar ik merk ook dat voor de buitenwereld al gauw alles verleden tijd is, en men gewoon niet aan gaat denken. Misschien had je idd beter tijdig kunnen aangeven dat het voor je dit jaar heel verdrietig was, maar het is nog niet te laat. Ik zou gewoon nog een gesprek met je leidinggevende aanvragen. Haar dan rustig uitlegen waarom het voor je zo is, waarom je dacht dat er rekening mee gehouden zou worden, en dat je nu inziet dat het voor de buitenwereld moeilijk zichtbaar is hoe je je moet voelen, maar dat je het heel erg zou waarderen als ze toch een poging zou doen om het aan te passen.Leg nog een uit, als voor dummies, dat ook al is het x maanden geleden, dat het voor je de dag van gisteren is. (sommige mensen hebben dat echt nodig) Ga misschien op voorhand met een collega praten die je situatie beter kent, en ga kijken of je niet zelf al met een oplossing kan komen. Succes.

Frenzy: haaai! :) Het gaat lekker met jullie!

ego: ik zit hier heel erg middenin met alles herbeleven wat vorig jaar afspeelde. Een paar dagen geleden vorig jaar hadden we de eerste slechte echo, over een paar dagen hadden we de 2de zeer slechte echo, weer een week later... de 'doodvonnis'. En het is al gauw 2 november... een jaar voorbij. Het voelt echt als gisteren......

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Roompje, gefeliciteerd met jullie dochter Vayen! Maar wat een spannende momenten heb je moeten doormaken zeg. Ik hoop dat jullie toch kunnen genieten en eindelijk hebben jullie je meisje in jullie armen mogen sluiten en mogen jullie voor haar zorgen.

Luvv, hoeven jullie vooraf geen voorkeur in te vullen wat jullie willen werken? Dan had je het daarop aan kunnen geven. Maar wat Gabrielle ook al zegt het is nog niet te laat. Je kan het altijd nog bespreken en uitleggen waarom het voor jou zo moeilijk is. Voor je omgeving is het inderdaad voorbij en het leven gaat door. Voor ons werkt dat niet zo. Wij houden dit verdriet bij ons en zeker met de feestdagen is dat erg confronterend. Het had anders moeten zijn. Gezellig samen zijn is dan samen zijn met elkaar met een groot gemis. Ik zou dat 'gewoon' proberen uit te leggen en hopelijk hebben ze daar dan ook begrip voor.

Gabrielle, ik herken het helemaal wat je schrijft. (Bijna) een jaar voorbij maar het lijkt nog maar zo kort geleden. Alle herinneringen komen weer boven. Laat dat ook gebeuren, het hoort er bij.

Hier is het vandaag een jaar geleden dat onze dochter* is geboren en we haar weer moesten laten gaan. Afgelopen dagen zijn heftig geweest. Ik mis haar zo, herinneringen zijn soms zo overweldigend. Ik laat vandaag dan maar ook gewoon op me af komen.

14. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja moeten het aangeven maar ik zat toen al thuis. Heb dus niks aangegeven. Had t prettig gevonden als ze me eerst had gevraagd voor ze t rooster maakte.

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Luvv ik wilde op je reageren maar wil eigenlijk precies hetzelfde zeggen als Gabrielle.

Gabrielle, veel sterkte deze moeilijke dagen..

Jonneke ook veel sterkte!

Vanochtend bij de gyn geweest, alles ziet er nog steeds goed uit.
    Ik krijg steeds op het moment dat hij de echokop over m'n buik haalt bijna geen adem.
    Als hij even stopt, schiet m'n hart in m'n keel..
    Nog even en dan is de GUO, ik hoop dat we daarna wat meer rust krijgen..

Mijn gevoel heeft me overigens niet in de steek gelaten, zo gek dat ik dit al "wist".. we krijgen een jongetje.

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Luvv, dan zou ik dat ook gewoon aangeven op je werk. Dat je had ook niet aan kon geven omdat jij toen thuis zat en toen we andere dingen aan je hoofd had. Ik hoop dat het nog geregeld kan worden voor je!

17. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt meiden. Ik ga het idd nog even aankaarten.

Lila wat grappig dat jullie inderdaad een jongen krijgen. Apart dat je gevoel daar zo sterk in was en dat het dan ook nog zo is. Kan me voorstellen dat elke echo weer spannend is. Ik ben (nog) niet zwanger maar denk dat ik hetzelfde zou hebben bij elke echo. Wel fijn dat alles er vooralsnog goed uitziet. Succes met je echo alvast. Zal erg spannend zijn.

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    lilalief, fijn dat de echo weer goed was en wat fijn dat je gevoel ook klopte. Bijzonder toch!

19. Hee meiden. Nou hier met een ziek kind gezeten vandaag, hij zit al meer dan anderhalve week te sukkelen met zijn gezondheid maar vandaag echt wel koorts en hangerig etc. Gelukkig net voor het slapen gaan was de koorts gezakt en heeft hij nog gegeten en gedronken dus hopelij is het weer voorbij.

@ Frenzy, zal best druk zijn zo ja, hoe is het met Jort? Hij is ook alweer 7 maanden zeg.

@ Gabrielle, ja voor jou is het ook alweer haast een jaar geleden. Heb er ook een paar weken zo ingezeten. Je denkt telkens o ja een jaar geleden die echo en toen weer die afspraak etc. Tijd gaat snel maar het is nog maar een jaar :( is je dochter er ook mee bezig? Ze zal F.elix nu ook wel extra missen.

@ Jonneke, vandaag alweer een jaar zonder je kleine meisje. Hoe is de dag verlopen? Heb aan jullie gedacht hoor. Gefeliciteerd met haar eerste verjaardag.. knuffel en sterkte :( 1 ding is zeker E.* is al een trotse grote zus.
    Goed dat je je hebt ziekgemeld.. denk dat je dat echt nodig had/hebt. Deze tijd is gewoon zwaar. Voor jou viel die 23 weken ook precies samen met de gebeurtenissen van vorig jaar: extra zwaar! Ik hoop dat je het nu wat beter kwijt kunt allemaal.

@ LilaLief, wat leuk dat jullie nu een jongen krijgen! Ja herkenbaar dat je iedere keer bang bent als de echo wordt gemaakt.. ik hield dan mijn adem in en keek als eerste of ik vruchtwater zag pfff. De GUO zal vast wel opluchting geven maar weet ook dat de angst er toch in kan blijven zitten. Ik vind het maar moeilijk om een band te krijgen met dit kindje. Het blijft zo eng.. Gelukkig was het buikje van de kleine man gesloten! En als alles straks goed is zal het toch anders aan gaan voelen die plek in het ziekenhuis. Ik had de GUO ook op dezelfde plek als vruchtwaterpunctie etc en was blij toen alles achter de rug was daar, maar liep nu toch heel anders weg van die plek.
    Hoop dat je vakantie toch ook wel leuk was, ondanks dat je ook veel gevoelens omtrent het verlies van Juli* hebt gehad. Misschien was het ergens datgene dat al een tijdje vast zat.
    En die berichten op facebook.. niet meer mee bezig zijn! Zonde van je energie, ik vind het ook belachelijk dat iemand zo'n bericht typt en je hebt natuurlijk helemaal gelijk duimen dat het gezond is vooral. In vergelijking met de gezondheid is het zo onnozel om je druk te maken om het geslacht.

@ Luvv, heb je al besloten of je voor de rode hond vaccinatie gaat?
    Ik ben het verder eens met Gabriëlle.. voor jou zijn dingen logisch die voor een ander niet logisch zijn. Leidinggevenden gaan er over het algemeen niet naar gissen, moet je zelf gelijk aangeven. Zou ook het gesprek aangaan en je wensen aangeven in deze.

@ Roompje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e dochter, Vajen! Siënna* is trotse grote zus! Wat een zware bevalling en zware meid zeg.. oh bah, dat vastzitten met de schouders is zo eng, dat is mijn angst ook! Mijn zoon zat namelijk ook vast en moest er uit gerukt worden, was hier nog net op tijd en geen schade naast gebroken sleutelbeen. Ik hoop dat dat allemaal goed komt bij haar!
    En ooo ook nog een gedoe met de placenta.. en die infectie.. had je bloedvergiftiging daardoor? (ik had dat na een infectie in de baarmoeder).
    Hoop dat je gauw naar huis mag en kan genieten van de kleine meid!

@ Vlinder, hoi meid, zal voor jou nog een zware tijd zijn nu, de angsten om dit kindje ook te verliezen en daarbij bijna V.*'s eerste vlinderverjaardag. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Regelmatig een echo en ctg.. misschien is het ook wel een beetje stress dat dit kleintje dan wat rustiger is. En verder ook wel de termijn hè. Ik hoop dat je wel een beetje vertrouwen in dit kindje en deze zwangerschap kunt hebben. Denk dat V.* een superbeschermengel is!
    Hier gaat het verder wel goed hoor.. beetje tijd aan het uitzitten.. ben het zo zat, ik wil niet meer zwanger zijn, ik wil een keer een levend huilend kind vasthouden en knuffelen.. naja ook vast herkenbaar! En merk ook telkens dat ik mijn dochter* nu zo mis dat ik nog steeds graag had gewild dat zij in mijn buik zat. Ik denk de hele tijd 'nog even volhouden..'

20. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Hey dames,

Lang niet hier geweest maar ik wilde jullie toch ook even vertellen dat ik ook weer opnieuw mama ben geworden van een prachtige dochter. Ze is op 11/10/12 geboren en maakt het goed. Het ging super super snel en tot zover gaat het geweldig! Ik lees regelmatig nog wel mee hoor, dus ik ben er nog wel op de achtergrond.... We verdienen allemaal wel een portie geluk. Groetjes!

Deel Deze Pagina