Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Hanna mom: welkom hier. Gefeliciteerd en gecondoleerd. Veel sterkte met het verlies. Hoe gaat het nu met je? Spannend dat jullie er weer voor willen gaan. Hopelijk in 2012 meer geluk!

2. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej vlinderevelien. Trots op je grote zoon! Gaaf.....en je trof een fijne dame aan, super, dat kan inderdaad zo goed doen. hoe oud is je zoon? Heeft hij eigenlijk iets begrepen van zijn zusje? Lijkt me ook zo moeilijk.

Ik ben vanmiddag gigi door m'n enkel gegaan, klapte dubbel en daar lag ik; languit in de gang. Echt heel suf. Gelukkig niet op m'n buik, helemaal niet zelfs. Maar goed, nu blauwe enkel en kreupel. Het zal wel weer bijtrekken.... Heb stiekem nu wel een beetje medelijden mezelf.... Maar ook dat zal wel bijtrekken (moet wel;))

Eef; ik hoop van harte dat het goed is gegaan vandaag!
    Groetjes!

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik heb even een vraagje en hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Ik heb sinds enkele dagen last van steken links onder in mijn buik (net boven de schaamstreek). Het is nu 5,5 week geleden dat ik bevallen ben en het lijkt me niet dat dit nog iets daar mee te maken kan hebben, wel?
    De pijn die ik normaal voel als ik ongi moet worden is een ander soort pijn. Of kan die pijn ook anders zijn nu ik de eerste keer weer ongi moet worden na een zwangerschap?
    Heeft iemand daar ervaring mee? Heb volgende week nog een afspraak bij de gyn. en wil het anders daar vragen maar dat duurt dus nog een week...

4. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Hanamom, gefeliciteerd maar jammer genoeg heb je ook meteen weer afscheid moeten nemen. Spannend dat je er weer voor gaat.
    Heb zelf jammer genoeg ook ervaring. Ik ben bevallen met 23 weken. Wij willen er wel weer voor gaan maar dan in het nieuwe jaar.

5. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Eef, ben zo aan het duimen dat alles goed is bij jullie!!!! Liefs

6. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Peet, jeetje geluk bij ongeluk! Wat een geluk dat je niet op je buik bent gevallen zeg, pfft. Wel balen van je enkel. Hoe is het nu met je enkel een dag later? Sterkte ermee!

7. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jonneke, Ik heb zelf ook nog wel last gehad erna. Maar ik moest wel de ok in na de bevalling. Denk dat het erg belangrijk is dat je bloedverlies in de gaten houdt. Maar als het echt veel pijn doet zou ik gewoon even een belletje wagen naar de gyn.

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Belly: ja ik moest ook naar de ok. Maar heb deze pijn echt pas sinds enkele dagen. Vloeien is al 2wkn gestopt. Ik ga dan weer allerlei doem-senario's denken van wat er aan de hand kan zijn, ontstekingen ofzo... Ik wacht nog even af en anders idd effe bellen.

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi jonneke, ik had ook menstruatiepijnen, ineens kreeg ik steken, brak het zweet mij uit en dan volgde er vaak weer een bloeding. Ik heb zeker meer dan zes weken gebloed na de bevallng. Tussentijds heb ik toen echo's gehad om eventueel placentarestjes op te sporen. Uiteindelijk heeft m'n lichaam het zelf opgelost. Ik weet nog wel dat ik vreselijk baalde, zo van, wanneer begint dan eindelijk m'n normale cyclus......
    Misschien is het bij jou de start van je normale cyclus? En wat pijnlijker door de bevalling etc.. Anders gewoon even bellen en een echo laten maken, mij stelde het ook zo gerust.

Succes!

10. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Oja, het Vloeien was bij mij tussendoor ook gestopt, kwam daarna weer terug..op een onverwachts moment, zal je altijd zien, ben je net niet thuis...

11. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ohw belly, hoest nu met jou? Goed voornemen voor het nieuwe jaar! Dat 2012 het maar mag worden!
    Enkel is niet fijn. Dus einde dag even dokter, hoop op intapen en dan even een paar dagen voortkreupelen.

12. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Eef, de spanning loopt hier in het topic toch een beetje op, voel me zelfs een beetje ongerust om je, hoop zo dat geen nieuws goed nieuws is..

@Jonneke, zou idd de pijn in de gaten houden, maar dat doe je vast wel, het is mij niet duidelijk of je bloedverlies hebt? Het is idd wel zo dat na een bevalling je 1e menstruatie best heftig kan zijn, andere pijnscheuten etc.. meer bloedverlies.. Wel fijn dat je volgende week in ieder geval naar de gyn moet, mocht het nog niet over zijn.. Hier ook een echo en inwendig onderzoek gehad, ongeveer 3 wk na de bevalling, ik vertrouwde het ook niet, wat kan je lijf je dan onzeker maken.. Bij mij de 1e menstruatie, die heel anders liep dan ik gewent was..Ben je trouwens al bij de psycholoog geweest?

@Belly, wat een mooi voornemen om in het nieuwe jaar weer open te staan voor een nieuw wondertje in jullie leven, hey dat duurt niet lang meer voor het 2012 is ;)

@Peet, shit zeg dat zo je hard gevallen bent gisteren, wat een schrik! Gelukkig dat je idd niet op je buik terecht bent gekomen! Beterschap met je bont & blauwe plekken, pff.. Even een virtueel bloemtje voor jou...
    Onze "kleine" man wordt over 2 maandjes 4.. Waar blijft de tijd.. Hij heeft heel bewust meegemaakt dat hij grote broer werd, hartverscheurend omdat ze niet leefde, en andere kindjes in de klas (peuterschool) kregen wel een "echt" broertje of zusje, pff heel confronterend,zo oneerlijk voor hem vond ik, veel vragen over hoe en waarom, ben heel open en duidelijk geweest, hij heeft het nog elke dag over zijn zusje, dat is nu wel heel fijn! Ooh en hij is zo gelukkig dat ik opnieuw een baby in de buik heb, deze komt wel echt he mama? We hebben samen een boek geschreven en getekend voor zijn zusje, daarin vertellen we ons hele verhaal, dat zijn zusje een heel ziek hartje had, en hij aan ons vroeg of de dokter deze niet kon maken? Daar zit je dan met je mond vol tanden, aan een peuter uit te leggen hoe zuur het leven soms kan zijn.. Hij is heel wijs, en begrijpt veel, heel gevoelig, en mijn grote trots! Ik kreeg deze week een knuffelbeer van mijn zusje voor ons 3e wondertje, en ik vroeg aan mijn zoontje voor wie die is, voor mij, voor Lieke en voor de baby :D in jou buik, heeft die nog geen naam??? Hij was heel trots op zijn zusje, de dagen dat we haar thuis hadden, waren heel bewust met ons gezin, 's ochtends eventjes met z'n viertjes in bed, of samen een verhaaltje lezen voor het slapen gaan... (Dikkie Dik) hij wreef telkens zo lief over d'r wangetje, die vond hij zacht maar koud.. Hij is er goed mee om gegaan, geen gedragsproblemen die hier zeker uit hadden voor kunnen komen, maar dat komt denk ik wel door mijn openheid, als ik nu plots huil komt hij naar me toe, slaat een arm om me heen, geeft een kus en zegt; mama, Lieke is altijd dichtbij ons..;) schatje he!

13. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jonneke,

Ik denk dat het allemaal aan het helen is van binnen en dat alles weer zijn plekje aan het zoeken, maar wanneer je er zelf geen goed gevoel bij hebt moet je gewoon bellen hoor

14. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @peet,

Hier gaat het redelijk hebben weer een grote tegenslag gehad, maar we hopen idd dat 2012 wat beter gaat worden.....

Succes bij de dokter! Hopelijk is het goed te verhelpen.

15. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @vlinderevelien,

Wat fijn dat je zoontje er zo goed mee omgaat! Ons mannetje voelt zich ook gewoon grote broer.

Ja wij hebben toch zoiets nieuw jaar nieuwe kansen.

16. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje aan de meiden hier...
    Welk soort foiliumzuur hebben jullie geslikt voordat jullie zwanger raakten? En tijdens de zwangerschap vitaminen?

17. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Jeetje vlinderevelien, het is bijna prachtig ( als de realiteit niet zo afschuwelijk zou zijn) hoe je dit met je zoontje mag beleven. Zo intens... Krijg gewoon tranen!

18. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties. Maar goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
    Pffff hebben gisteren een uitgebreide medische echo gehad en het zag er allemaal heel goed uit. En ook de uitgebreide uitslag van de vlokkentest hebben we gehad en ook die was helemaal goed. We hebben dus nergens meer een verhoogde kans op! Het lijkt er op dat we gewoon een hele gezonde zoon gaan krijgen. Ik ben zo ontzettend blij, besef het nog maar half. Heb echt zo'n kl*te weekend gehad, was echt wandelend dynamiet :). Maar goed, nu kunnen we eindelijk weer eens gaan genieten. Kan gewoon niet beschrijven hoe blij en opgelucht ik ben. Werd gewoon spontaan helemaal verliefd op deze baby haha.

@Peet, shit zeg van je enkel, maar gelukkig ben je niet op je buik gevallen!

Heb even alles bijgelezen maar er is zoveel verteld en gezegd dat het gewoon niet lukt nu (ben op mn werk) om overal op te reageren. Daarom maar een dikke knuffel voor iedereen!

@Evelien, wat is jouw zoontje ontzettend lief zeg!! Wat een schatje, krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.

Liefs en een dikke knuffel van een hele blije eefje :D

19. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    YEEEEAAAAAAHHHHHH Eef, ben ontzettend blij voor je! Wat goed zeg! Gefeliciteerd, geniet maar lekker van je zoontje in je buik!

Wat voor medische echo's heb je nu allemaal gehad? En je had ook een vlokkentest gedaan?

20. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Oooh zo blij voor je Eef :D:p:) Gefeliciteerd!! Ooh krijg ik hier de tranen in de ogen omdat je helemaal verliefd bent geworden op de baby, kan me zo goed voorstellen, wat een geweldig nieuws! Fleurt mijn dag ook weer op ;) Voel de opluchting een beetje mee, Peet een gezonde knul, nu Eef ook, en ik hoop jullie natuurlijk snel op te volgen..(do 1 dec echo) Mijn zoontje is een schattie, knuffelt graag, maar ooh wat hebben we samen ook al veel meegemaakt...

Genietse Eef!!! Fijne dag, knuffel!

Deel Deze Pagina