Hoe verder na overleden kindje (met 23 weken geboren)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door belly, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Beetje mama: Wat naar! Heel veel sterkte

2. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel voor de felicitaties en complimenten!
    We zijn nog niet zo in de feeststemming maar dat zal wel komen als Senne lekker thuis is..
    Ik mis hem wel enorm!
    Iedere dag een beetje meer..

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Prachtige foto! Hopelijk duurt het niet lang meer voordat hij lekker naar huis mag. Dat het genieten écht mag beginnen!

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Senne mag morgen naar huis!

Wat een opluchting na een heftige 2,5 week, het leek wel 2,5 maand!
    En nu er ruimte in mijn hoofd komt ben ik weer met Juli bezig, maar dat had ik al wel verwacht..

Hoe gaat het met jullie hier?

5. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ lilialief,

Wat een super goed nieuws! Geniet er van!
    Ik denk dat het logisch is dat je veel aan juli denkt nu.
    Ik weet zeker dat ze trots neer zal kijken op Senne

6. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Wat super dat Senne nu thuis is! Hoe gaat het nu?

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wat fijn lila. Kan het me voorstellen dat t veel langer leek. Hopelijk kunnen jullie nu erg genieten van jullie zoon met Julie in gedachten natuurlijk.

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel meiden.

Hier gaat het goed met Senne, en met Lila ook.
    Frank is erg moe want die heeft een hoop werk in te halen en met mij gaat het ook wel goed, alleen komt het verdriet om Juli langzaam weer binnensluipen.
    Niet dat het ooit weg was, maar het was even wat naar de achtergrond verplaatst door alle zorgen.
    Nu alles zich setteld mis ik haar ineens heel erg..
    Ik zie haar gezichtje steeds voor me en merk dat de tranen me hoog zitten bij treurige liedjes op de radio.

Ik weet voor nu niet zo goed wat ik er precies mee moet doen.
    Straks pak ik de gesprekken met m'n therapeut weer op en kan ik het misschien beter bespreekbaar maken weer.

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Och lila ik heb er de laatste dagen ook weer enorm veel last van. Misschien ook door de spanning van de 20 weken echo die eraan zit te komen. Die was bij I* wel 'gewoon' goed, maar ben zo bang om nog een keer een kindje te moeten verliezen. Haal me de gekste dingen in m'n hoofd.... Sterkte!

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Die spanning herken ik Luvv, veel sterkte!
    Je bent te wijs geworden om nog nietsvermoedend naar dat soort onderzoeken te gaan.
    Gelukkig is het overgrote deel allemaal prima, maar de angst is er toch.
    Laat je weten hoe het was?

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Dank je lila. Alles was gelukkig helemaal goed en we krijgen weer een dochter. Hopelijk blijft t allemaal goed gaan, maar we hebben er wel vertrouwen in.

12. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Wat fijn om te horen! Een kleine meid! Geniet lekker meid, het komt helemaal goed deze keer!

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Wat fijn dat alles goed is!!
    Ik hoop dat je verder een fijne en rustige zwangerschap tegemoet gaat!

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Fijn dat alles goed is Luvv !

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt! Hoe gaat t hier met iedereen?? Hier niet zo. Zo verdrietig om I* :( ik mis haar zo vreselijk en ben nu al zo bang voor straks in juli als t een jaar geleden is. Ik ben zo bang dat niemand er aan denkt en dat ik van niemand wat hoor.... Maak me er nu al helemaal druk om. Hopelijk gaat t met jullie allemaal wat beter.

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Ik heb hier al een paar dagen steeds huilbuien 's avonds.
    Ik ben vreselijk gek op Senne en tegelijkertijd doet hij me aan Juli denken.
    Ook merk ik dat ik steeds een brok in mijn keel krijg wanneer ik gehandicapte meisjes zie, zoals laatst in de wachtkamer van de kinderarts.
    Juli's geboortedatum komt dichterbij en ik ben nog bezig met het ontwerp van mijn tatoeage.
    Overigens verwacht ik (nog) niets van mensen op die datum, het was me nog niet te binnen geschoten, dus ik hoop dat het me teleurstelling bespaard die dag.

Sterkte Luvv!

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Herkenbaar Luvv. Ik vond het ook moeilijk dat bijna niemand aan die dag dacht toen het een jaar geleden was. Terwijl dat voor mij wel heel belangrijk was. Maar heb me er bij neergelegd na die datum dat dat blijkbaar zo is. Maar zag er ook heel erg tegenop toen het dichterbij kwam. Heb je al een idee hoe je die dag in wilt vullen?

Het is ook zo dubbel he. Je loopt nu met een dikke buik. En hoe blij je daar ook mee bent, het gemis om I* blijft. En voor de omgeving leek het altijd, vond ik, zo van: je bent nu weer zwanger, je moet nu genieten, dat vorige is nu klaar. Terwijl je er dan soms juist hard op terug valt omdat die buik en niet had moeten zijn en je al een kind in je armen had moeten hebben. Maar dat zien ze dan niet. Sterkte!

Lilalief, het blijft dubbel he. Hoe blij je ook bent, het had anders moeten zijn en dat verdriet komt soms hard terug. Hier ervaar ik sinds de geboorte van E* wel rust. Alsof ik het weer een beetje meer kan afsluiten. Maar soms komt het verdriet ineens kei hard terug. Maar bovenal geniet ik nu gelukkig weer. Krijg ook te horen van iedereen dat ik weer straal :)
    ontwerp voor tattoo bijna klaar?

18. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt voor jullie woorden. Jij hebt t dus ook al zo moeilijk lila. Ik ben ook zo benieuwd hoe het hier gaat als dit kleine meisje (hopelijk gezond en wel) geboren wordt. Lijkt me toch heel erg dubbel hoor. Heb vorig jaar toch een aantal dingen voor I* gekocht en die zal zij nu op haar kamer krijgen en aan krijgen.
    Ik merk ook dat ik erg veel behoefte heb op m'n geplande tattoo te laten zetten maar dat mag nu natuurlijk nog niet. Weet iemand wanneer t mag na de bevalling ivm hormonen e.d? Ik ga geen borstvoeding geven.
    Heb jij je ontwerp al bijna klaar lila?? Hier wordt t een heel simpel hartje.

Fijn te horen dat jij wat meer rust hebt gevonden nu jonneke. Hopelijk ervaar ik dat straks ook. We zullen het wel zien. Het verdriet zal levenslang met ons meegaan, maar hopelijk wordt t steeds iets dragelijker.

Ik ga binnenkort maar eens aan haar herrineringskist beginnen. Mooi album kopen voor alle kaartjes die we hebben gekregen en haar spulletjes in een ander mooi album. Ook het grafje uitzoeken. Kon t tot nu toe niet opbrengen, maar wil het toch wel graag klaar hebben voor t een jaar geleden is.....

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik denk luvv, dat al die dingen die je wilt doen ook bijdragen aan de verwerking. Mij hebben die dingen heel erg geholpen maar je moet het echt in eigen tempo doen.
    Maar je moet ook niet vergeten dat het nog maar kort geleden is. Je bent vrij snel weer zwanger geraakt en dat maakt het denk ik ook moeilijker. Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik pas na 7mnd weer zwanger raakte. Toen duurde me het veel te lang maar voor de verwerking had ik het echt nodig.

20. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Dikke knuf voor iedereen hier!

Deel Deze Pagina