Even spuien

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Wenda, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik moet even van me af praten hoor:oops: Ik ben er echt een beetje klaar mee nu.

We zitten elke avond met 1 of meerdere kinderen die niet willen slapen. Dit is echt al heel lang zo. Het begon toen ik rond de 30 weken zwanger was van jongste en is nu nog steeds zo.
    Vooral de oudste heeft elke avond weer moeite met in slaap vallen. Het is vaak minimaal 21uur voor hij slaapt.
    De middelste gaat wat beter, als hij tenminste smiddags niet per ongeluk in slaap valt.
    En de jongste slaapt ook vaak pas laat.
    Opzich is het geen probleem maar het duurt nu al zolang. Ik ben om 19uur echt opgebrand maar zit dan nog de hele avond met de kinderen. Die vaak ook niet echt gezellig meer zijn omdat ze moe worden.
    Man en ik hebben ook haast geen tijd meer voor elkaar hierdoor.
    We hebben al van alles geprobeerd maar de oplossing nog niet gevonden.
    Nu slapen de jongens ook nog maar net. En de jongste is nog wakker:(

Ik vind het echt loodzwaar worden nu. Ben de hele dag en regelmatig ook nog snachts met ze in de weer. Ik heb echt mn avonden nodig.
    Ik weet niet goed wat ik hiermee wil. Ik denken gewoon even van me afpraten. En wie weet herkend iemand het of heeft de gouden tip:)

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O my, hier kunnen ze er ook wat van!
    Ben het zo beu! Ik maak ze bikkelhard ( voor mij ook) om 7 uur wakker. Zorg dat ze naar de opvang gaan of flink actief zijn thuis. Mentaal en fysieke activiteiten. En dan om 19.00/19.30 in bed. Net met draakje 1 afgesproken dat ze netjes moet gaan slapen en dat ze dan in de nacht bij me mag komen slapen.
    Hopelijk werkt het

3. auroraa

auroraa Niet meer actief

Ik herken het. Mijn kinderen (allebei super slechte slapers geweest tot ze ongeveer 2 jaar waren) slapen ook vaak laat. Er zijn periodes dat het beter gaat maar hier is het momenteel ook niet best. Sinds het zo warm is wil mijn jongste van 2 niet vóór 21u slapen. De jonge kinderen van mijn buren hoor ik trouwens ook elke avond om 22u nog huilen al wekenlang. Dus je bent niet de enige... het gaat vast wel weer beter worden. Het is idd wel jammer om s avonds niet even wat meer tijd voor jezelf te hebben, ik ben rond 19u ook aardig op. Ik snap je!

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die droeftoeter van mij slaapt ook nog niet. Doodmoe maar alleen maar gillen en krijsen in bed.
    Ik word er soms ook moedeloos van, aangezien hij overdag ook bijna niet slaapt.

Het zal een fase zijn... Maar mijn wallen hangen op mijn ballen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Phoe... Pittig hoor! Maar de oudste kan toch inmiddels wel begrijpen dat hij in bed moet blijven? Hier heeft de oudste, net 4, ook echt wel eens moeite met in slaap vallen, maar ik zeg m dat hij dan in elk geval wel gewoon in bed moet blijven en ik hem niet meer voor smoesjes beneden wil zien, blijft hij komen dan verbind ik er een consequentie aan.
    Als hij rondom oud en nieuw bijv bang is vanwege vuurwerk ga ik daar heel anders mee om. Maar steeds maar het smoesje ik wil niet slapen,ik wil spelen of wat dan ook, daar ben ik snel klaar mee. Hij is namelijk wel gewoon moe, dat merk ik duidelijk genoeg eind van de dag.:rolleyes:
    De jongste heeft soms ook moeite terwijl ze echt wel moe is.
    Eerst deden we d'r in slaap wiegen, maar daar wordt ze nu echt te zwaar voor.
    Sinds vorige week ga ik dus naast d'r bedje zitten als ze niet kan slapen, dit werkt ook goed. Kost wel bijna een uur, maar dat ben ik als ik steeds naar boven moet lopen ook kwijt.

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh wat fijn dat er herkenning is! Niet voor jullie natuurlijk maar.
    De middelste is al wakker dus die heeft maar een kort nachtje gehad.

@Olifantje1991 , ja dat gaat nu wel steeds beter hoor. Hij kwam eerst heel vaak naar beneden, maar dat gaat al beter.
    Oh vervelend dat ze minder goed in slaap valt. Ja erbij zitten is dan inderdaad beter te doen.

We hebben ook avonden dat het wel goed gaat hoor gelukkig. Dat ze alle 3 om 20uur slapen. Maar dat gebeurt alleen maar af en toe.

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh wat balen dat hij overdag ook niet slaapt. Zo' n periode hebben wij met de oudste ook gehad. Het is vreselijk zwaar. Slaapt hij snachts wel door?
    Het gaat echt weer een keer beter! Maar daar heb je nu niet zoveel aan.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Been there, done that!
    Slopend is dat, als je echt 24 uur per dag met je kids bezig bent en ze gewoon NIET willen gaan slapen als jij dat wil :confused:...

Bij oudste ging het beter toen hij medicatie kreeg (en dus rust in zijn kopje...).
    Bij de tweede (die weinig slaap nodig heeft, met 2 jaar gestopt met middagslaapje) ging het beter toen ze naar school ging, maar vooral toen ik een tijdje later met haar de afspraak maakte dat ze niet hoefde te slapen, maar wel op haar kamer moest blijven vanaf 20:00 uur (en daar mocht spelen, muziekje luisteren, boekje lezen e.d.). Het naar beneden kleppen nam toen duidelijk af.
    Bij de derde ging het ook ietsje beter toen ze naar school ging, maar ook zij heeft niet zo veel slaap nodig (ook met 2 jaar gestopt met middagslaapje) en heeft moeite om zich over te geven aan de slaap. Niet te vroeg in bed proberen te leggen is bij haar ook belangrijk, als ook een duidelijke avondroutine. In de winter slaapt ze wel 30-45 min eerder dan in de zomer...

Heel veel sterkte! En hou vol, het wordt echt wel beter :thumup:. Sommige kids zijn gewoon slechte slapers...

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja als ie savonds eenmaal slaapt, slaapt ie gelukkig wel tot de ochtend. Afgelopen nacht van 0:00-08:00 geslapen.
    Maar ik was vrij, op mijn werkdagen moeten we 05:30 opstaan dus dan zijn het korte nachten :(

10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Bij mij is het gaan slapen niet echt het probleem maar doordat het lang en vroeg licht is en de warmte is vooral mijn oudste van 2 echt heek vaak s avonds laat of midden in de nacht of supervroeg s morgens wakker. Pff en dan heb ik de jongste vaak nog rond 20.30 voor een fles dus rond 21 uur begint mijn avond maar als ik genoeg uren wil maken moet ik dan al naar bed zo ongeveer.
    Ik baal er ook flink van, geen tips..

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh pff dat Is wel vermoeiend zeg

12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier is er inderdaad ook haast elke nacht wel minimaal 1 wakker. Ik ga 1x in de zoveel tijd een keer lekker vroeg naar bed en dan Let mijn man op of ze wakker worden

Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Het is weer raak vanavond. We hadden ze expres al wat later op bed gelegt, maar ondertussen zijn we alweer even met ze bezig. Ze zijn alle 3 nog wakker:o:

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ga even meedenken.
    Herken het zelf niet maar zie het ook bij vriendinnen en hun kinderen.
    Zij liggen nog lang naast kinderen tot ze slapen enz.
    Eentje komt er gewoon uit en gaat achter zn moeder aanlopen.

Mijn zoon wil ook niet slapen en roept nog een of twee keer en daarna zeg ik ook echt dat ik niet meer kom en hij moet gaan slapen. Rond half 8 slaapt hij dan ook echt.
    Hij is 3,5 dus is wel goed uit te leggen.

Slapen de kinderen bij kouder weer wel goed in? Want als dat zo is ligt het echt aan de warmte en kun je er denk ik weinig aan doen.
    Wat is het avond ritueel? En hoe consequent ben je met afspraken maken met ze?
    Hoe reageer je als ze roepen, huilen of eruit komen?

15. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja met de warmte gaat het wel nog minder goed maar dat Is niet hèt probleem. Want het was al in de winter zo.

Ik ben behoorlijk consequent. Was eerder wat minder maar ben er flink op gaan Letten doordat er nog meer dingetjes waren.
    Ik zeg ook duidelijk dat ze moeten slapen. Ze mogen ook echt niet meer naar beneden. Wel een boekje lezen in bed maar niet uit bed.

We hebben al van alles geprobeerd. Eerst werden we boos maar dat werkte niet. Toen kregen we de tip, steeds terug leggen zonder wat te zeggen. Dat hebben we heel lang gedaan. En met de oudste gaat het nu beter. Maar als de middelste z'n kop verkeerd heeft staan helpt niks. Hij gaat lopen krijsen en gillen. Klimt uit bed. En daarom zijn we er maar bij gaan zitten. Maar met een beetje pech zitten we er dan de hele avond.
    We hebben wel eens geopperd om de bank maar boven te zetten:rolleyes:

Inmiddels zit ik er weer een uur. En het is weer drama. Het ziet er naar uit dat ik er nog wel even zit.

16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh jee wat heftig zeg.
    Kan met voorstellen dat je echt uitgeput en wanhopig bent.
    En als je erbij zit is hij wel rustig?

En steeds terug leggen heb je bij de middelste neem ik aan ook al geprobeerd?

Dat was nog hetgeen ik bedacht dat misschien zou kunnen werken.
    Kan verder ook niks bedenken..
    Hoop dat het een fase is.
    Je hebt echt de avond voor jezelf nodig om bij te komen.
    Wissel je wel af met je partner?

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook weer drama. Zo moe is ie maar slapen ho maar.
    Naast bed zitten werkt niet, laten huilen werkt helemaal niet, troosten op welke manier dan ook werkt niet, boos worden niet, negeren niet, een extra fles niet. Pfff

Gisteren was het 1u voor ie eindelijk ging slapen en om 5u ging de wekker weer. Ben kapot en wil zo graag even douchen en dom tv kijken. Maar nee, ik breng de avond door met een jengelende, dreinende baby :(
    (na een dag zorgen voor zieke mensen... Heb rust nodig... )

18. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dat is verschillend. Maar vaak blijft hij dan wel redelijk rustig in zijn bed. En na verloop van tijd gaat hij dan liggen en valt in slaap.

Ja steeds terug leggen hebben we inderdaad ook geprobeerd. En vanavond bleef hij na een paar keer terug leggen wel in bed maar ging als een malle staan krijsen.

We hebben sinds vandaag nieuwe buren, ik schaam me rot:(

Ja normaal gesproken wisselen we wel af. Maar man moet regelmatig savonds werken. Vanavond is hij ook weg dus moet ik het alleen doen.

19. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik voel met je mee:(
    Ik zit nu ook een potje te janken. Ben het zo verschrikkelijk zat. En ik vind het ook zo rot dat je de dag dan weer vervelend afsluit. Vaak word ik zelf gefrustreerd en boos. En dat vind ik zo naar om de dag dan zo te eindigen.
    Overdag gaat hier vaak wel redelijk goed. Dan is het wel gezellig. Maar ik haat de avonden.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik kijk ook vreselijk op tegen de avonden....
    Vooral dat hysterische gekrijs gaat me door merg en been... Hij is nu nog jong dus heb hem maar weer mee naar beneden genomen. Nu krijst ie niet... Breng hem elk uur opnieuw naar bed... Tot ie uiteindelijk de strijd opgeeft en gaat slapen
    Maar man wat kost het een energie is frustratie.
    En dan te bedenken dat ik er maar 1 heb. Meerdere kinderen gaan elkaars gedrag versterken .... Arme jij.

Deel Deze Pagina