niet genoeg aan de fles??

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by angel1990, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje, ons meisje word 5 weken woensdag.
    Ze mag van het consultatiebureau echt maximaal 700 cc per 24 uur.
    Maar hier heeft zij niet genoeg aan.
    Wij geven friso standaard 1!
    Ik doe nu 5 flessen van 150cc en 1 schepje nutrilon (johannesbroodpitmeel) (7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00 uur) en 's nachts als ze zich meld maken wij een fles van 120+4 scheppen en kijk ik wat ze drinkt!!
    Johannesbroodpitmeel voeg ik toe omdat ze anders te snel drinkt!
    Ons meisje is 4.3 kg! Dus zit naar verluid van het CB ver boven maximum!

Is het verstandig over te stappen op friso voor hongerige kindjes?
    En hoe moet ik dan overstappen in 1 keer of geleidelijk aan?
    Zou het helpen??

Graag antwoord hierop..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Voor het gewicht van je dochtertje kom je inderdaad wat hoog uit. Hoe snel drinkt ze haar flesje nu leeg, met johannesbroodpitmeel erbij? Gaat het verder goed met je dochtertje, heeft ze nog klachten?

Als je structureel boven de max uitkomt en het drinktempo van je dochtertje is goed (15-20 minuten) dan kan het inderdaad helpen om over te stappen op friso extra (voor hongerige baby's). Je zou dan de friso standaard en de friso extra een paar dagen kunnen mengen met elkaar, zodat ze hieraan kan wennen.

Groetjes Linda

3. angel1990

Ik voeg aan een fles van afgemeten 150 cc 1 tot 1,5 schepje nutriton bij. Dan doet ze heel wisselend over een fles maar in ieder geval meer dan 20 min.
    Vind het zelf aan de ruime kant namelijk af en toe komt ze rond de 30 minuten!!

Ik geef tegen krampjes van vsm en werkt goed bijna geen krampen meer!! Gelukkig.

Ze heeft verder nergens last van alleen slapen na de laatste fles wil ze niet. Dat is ook een reden waarom ik wil overstappen op friso extra.

Bedankt voor je antwoord tot nu toe, als je nog meer info nodig hebt dan hoor ik het graag.

4. angel1990

Hoi!!

Ben inmiddels begonnen met friso extra.
    Heb de eerste fles 120cc gedaan 3 standaard en 1 extra (vond de voeding dan erg dun!!)
    Ook staat er op friso extra verpakking half gekookt en half koud water, maae ons meisje kan dan niet meer poepen. Van gekookt water dus gewoon klaar gemaakt in magnetron..

Aan 120cc niet genoeg met 3standaard+1extra, heb dus een extra fles gegeven van extra 90cc.. al veel dikker en ze dronk het gewoon.

Wat zou je mij adviseren kwa cc per fles??
    En ik denk dus gewoon in 1 keer over te gaan..
    Als ze te kort over een fles doet kan ik gewoon nutriton toevoegen??

alvast bedankt,,

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Wanneer je kindje 5 flesjes drinkt, kun je 150 ml water met 5 schepjes voeding aanhouden, komt je kindje toch voor de nacht, dan is 6 flesjes van 135 ml beter. Je kunt aan de Friso extra zeker ook nutriton toevoegen, het is mooi dat je kindje dan 20-30 minuten over een flesje drinkt, dan treedt de verzadiging beter in. Het kan geen kwaad om het water op te warmen in de magnetron hoor, dat kun je blijven doen.

Groetjes Eveline

6. angel1990

Ben toevallig vanochtend begonnen met 150+5 kijken hoe ze het hierop doet..
    Zou ik ook eventueel de laatste fles dus rond een uur of 23:00 meer kunnen doen?? Om te kijken of ze dan wil slapen?
    Ze wil namelijk na haar laatste fles niet slapen.. En blijft dan handje zuigen, en klakken met haar tong. Of word na 4 uur wakker en krijst van de honger..

Of de voeding van de laatste fles dikker maken?? Maar ben bang dat ze dan krampen krijgt. Omdat het dan wellicht TE dik is??

Heb gister geprobeert te mengen standaard met extra. Hier kreeg ze kramp van, dus ben ik overgegaan in 1 keer op extra. Nu gaat het goed. Alleen het slapen in de nacht dus niet.

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt zeker zeker wel proberen of het werkt wanneer je de laatste fles wat meer geeft.

Groetjes Eveline

8. angel1990

Hey Hoi!

Ik heb een vraagje gebruik nu een aantal dagen Friso Extra.
    Zit op 5x 150+5 en 's nachts 120+4
    Ik deed er JBPM door, maar CB zegt dat het beter is dit niet te doen??
    Omdat het wel verzadigd maar snel weer uit de maag verdwijnt, en ze dus sneller honger krijgt??
    Nu voeg ik sinds vandaag dus geen JBPM toe, maar dan drinkt ze te snel;te gulzig en krijgt ze de HIK.. Waardoor ze dus een zere buik krijgt.

En tegen de buikpijn: infacol. Werkt goed!

Maar als ik het dus niet toevoeg aan de fles, is het te dun. En drinkt ze dus te gulzig. En doet ze max 15 minuten over een fles. Terwijl ze zich dus beter voelt als ze tussen de 20-30 minuten over een fles doet??

Vroeger was er molenaarskindermeel??

Of toch gewoon JBPM blijven geven??? Of andere oplossing??

Groetjes

9. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Johannesbroodpitmeel zorgt niet direct voor meer verzadiging. Het kan wel helpen wanneer een kindje snel drinkt (sneller dan 15-20 minuten). Door er dan jbp aan toe te voegen gaat een kindje rustiger drinken en wordt de zuigbehoefte bevredigd. Zo te lezen helpt jbp voor je dochter wel, zodat ze rustiger gaat drinken. Kun je anders nog een speentje nemen met een kleiner gaatje? Dit kan ook helpen als je geen jbp toevoegt.
    Molenaarskindermeel is rijstebloem en valt onder het geven van bijvoeding, dit wordt op zijn vroegst pas vanaf 4 maanden geadviseerd.
    Groetjes Angelique

Share This Page