Hoe verder?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Veraatje, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Vorige week hebben we te horen gekregen dat het hartje van ons kindje niet klopte (zie http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=39531) en morgen moet ik weer naar de VK.
    Omdat ik nog steeds geen spontane miskraam heb gehad, denk ik dat ik ga kiezen voor een curretage.

Ik vraag me af hoe lang ik zal moeten wachten, ik weet dat het per ziekenhuis anders is, maar hoe lang hebben jullie moeten wachten tussen het moment van beslissen en het moment van curretage?

En wat kan ik verwachten na de curretage? Veel pijn? Hoe lang? Wanneer zijn jullie weer aan het werk gegaan?

En nog één vraagje; moet ik na een curretage weer wachten op een menstruatie of kunnen we direct weer opnieuw proberen zwanger te worden?

Ik weet dat ik dit morgen ook allemaal kan vragen, maar een vk beantwoordt de vragen vanuit haar beroep, om het zomaar te zeggen en jullie vanuit ervaring en ik denk dat ik daar meer aan heb.
    Bedankt alvast!

2. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Heel naar dat de zwangerschap is fout gelopen,ik weet hoe het voelt.
    Ik heb ervaring met een spontane mk en met curretage,en moet heel eerlijk zeggen dat het voor mij,uiteindelijk, lichamelijk en geestelijk weinig verschillend was.
    Persoonlijk had ik het mooier gevonden als mijn lichaam het de 2e keer ook zelf had gedaan,maar ik heb er ruim de tijd voor genomen om af te wachten en er gebeurde echt niks.
    Dan weet je zeker dat je er alles aan gedaan hebt voor jezelf om geduldig af te wachten en je lichaam de tijd te geven

Zwanger worden mag je volgens mijn gyn wanneer jij er weer klaar voor bent,en ik heb dus ook zoiets van als jou/jullie gevoel er weer klaar voor is dan is er geen reden om te wachten

Heel veel sterkte met alles!

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    De juiste antwoorden op je vragen heb ik niet, maar ik wil je voor vandaag (en daarna)veel sterkte wensen!

Liefs Mirre

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Vera,
    Allereerst heel veel sterkte.
    Ik heb hetzelfde wel meegemaakt, de wachttijd was voor mij 1 1/2 week! Ik wist niet of ik zo lang kon/wou wachten, maar ben uiteindelijk blij ermee geweest. 6 dagen voor de geplande curretage kwam het toch vanzelf. Ik vind het fijn dat het vanzelf is gekomen, het wachten duurde op dat moment erg lang, maar achteraf is ook toch ook wel snel gegaan.
    Ik heb dus geen curretage gehad, maar er wordt gezegd dat je beter 1 cyclus af kunt wachten. Neem de tijd voor alles, heel veel sterkte

Liefs Minka

5. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Heel veel sterkte meis!

liefs Shannen

6. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Helaas weet ik wat jij moet meemaken. Ik heb afgelopen vrijdag een curretage gehad. Ik heb daarvoor eerst een week afgewacht maar helaas kwam niks los en volgens de gyneacoloog kon dat nog wel lang duren dus stelde hij voor om een curretage te laten doen.
    Twee dagen later werd dat dus gedaan.. Gelukkig had ik bijna geen napijn en ik vloeide ook niet dus daar was ik erg blij mee. Ik kreeg het advies om 1 a 2 weken rustig aan te doen dus niet werken. Aankomende maandag ga ik weer aan het werk dan heb ik 1 week thuis gezeten na de curretage... Heel veel sterkte en ik hoop dat de natuur zijn werk zal gaan doen bij jou...

Groetjes Diaantje

7. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Na mijn eerste spontane miskraam en 2e miskraam (curretage) ben ik eigenlijk na 2 dagen weer gaan werken omdat ik me niet ziek voelde en wat afleiding wilde hebben. De 3e keer (curretage) ben ik wel een week thuis gebleven omdat ik het emotioneel niet meer trok. De curretage kon bij mij heel snel, ene dag een overleden kindje in mijn buik, volgende dag gecurreteerd.

Een curretage is niet pijnlijk. Ik heb er een met ruggeprik gehad en dat vond ik zwaar. Ik was zo bewust van alle bezigheden rond mijn buik. De 2e keer heb ik lekker geslapen en dat was veel fijner. De napijn viel heel erg mee, alleen het vloeien duurde nogal lang (1,5 week)

En je bent heel vruchtbaar na een miskraam, dus als je het emotioneel aankan is er geen reden om te wachten. Nadeel is alleen dat je niet weet wanneer je ongi moet worden.

Sterkte met alles.

8. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Gisteren dus naar de VK geweest, weer een echo gehad om toch nog zeker te weten dat het hartje echt niet klopte. Daarna heeft ze een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog en gelukkig kon ik direct terecht. Nog weer eens een echo en daarna vertelde hij mij welke drie stappen ik kon nemen. Bij voorkeur in die volgorde, maar ik kon ook direct naar stap 2 of 3 als ik dat wilde.
    Stap 1 was wachten (hooguit 3 weken) tot een spontane miskraam.
    Stap 2 was medicijnen om miskraam op te wekken. Dit zou dan binnen 12-24 uur gebeuren en hij schatte de kans zeer hoog in dat dan alles weg zou zijn.
    Stap 3 is een curettage (wat hij eigenlijk zag als uiterste hulpmiddel).

Nou ik wilde echt geen drie weken meer wachten en zag zeer op tegen een curettage en heb dus gekozen voor stap 2. Gisteren direct de medicijnen opgehaal en even getwijfeld of ik er gisteren mee zou beginnen of vanochtend. Toch gisteravond begonnen en vanaf de eerste medicijnen kreeg ik ontzettende krampen die steeds erger werden tot ongeveer half 12 gisteravond en toen begon ik te vloeien.

Ik heb een hele slechte nacht achter de rug met veel pijn, maar ik ben blij dat de miskraam nu op gang is gezet. Ik wil heel graag dit hoofdstuk afsluiten en verder met mijn leven.
    Ik heb van de VK nog een afdruk van de echo gekregen en van mijn nicht krijg ik een bedeltje in de vorm van een babyvoetje en dat zijn twee blijvende herinneringen aan ons eerste kindje.

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven en jullie lieve woorden!

9. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Heel veel sterkte Veraatje met jullie verlies, ik hoop dat deze ellendige tijd heel snel voorbij is en dat jullie het een plekje kunnen geven en er weer helemaal voor kunnen gaan. Ik hoop dat je met de volgende zwangerschap wel 9 maanden lang ervan kan genieten.
    Liefs Jolie

10. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je niet al teveel pijn hebt.
    Sterkte met het verwerken en neem er de tijd voor.

11. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Bedankt voor jullie medeleven!

De pijn is inmiddels weg. Ik ben vanmiddag weer bij de gynaecoloog geweest en alles is weg. Hoe pijnlijk en verdrietig het allemaal ook is geweest, ik ben blij dat het nu over is en dat we weer een nieuwe start kunnen maken.
    Maar..... nooit zal ik dit vergeten. Het was ons eerste kindje!

12. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik hoop echt dat de volgende zwangerschap wel 9 maanden goed blijft gaan voor jullie. Sterkte met jullie verlies. Liefs Jolie

13. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    hey veraatje,

veel sterkte meis

de eerste paar weken zijn het moeilijkst, neem alle rust en tijd die je nodig hebt he!

een lieve groet van Muffie!

Deel Deze Pagina