Hoi, Ons dochtertje is nu 5 maanden en krijgt nog 5 keer BV per dag. Tussendoor krijgt ze vanaf 4 maanden groente en fruit. Ze vind het erg lekker en eet nu ongeveer een half potje groente of fruit of die hoeveelheid vers gemaakt. Ze zou misschien wel meer op kunnen, maar naar mijn idee is het om te proeven/proberen. Ik weet nu alleen even niet hoe verder. Gewoon doorgaan met deze en nieuwe hapjes? Vind het soms lastig omdat de voedingsschema's die ik vind vanaf 6 maanden zijn. Wilde eigenlijk vanaf 6 maanden de rapley methode gaan doen. Kan ik haar 's ochtends ook pap geven en hoe combineer ik dit met de ochtendvoeding, zodat ze niet te veel krijgt? Nog een laatste vraag over KV. Ze krijgt i.v.m. weinig kolven op de dagen dat ik werk 4 keer BV en 1 keer KV. Dit gaat prima. Nu duurt het nog een maand voordat ze over kan op opvolgmelk. Mocht het pak eerder leeg zijn, vind ik het zonde om nog een nieuw pak te kopen voor die ene voeding. Mag ze eerder dan 6 maanden opvolgmelk?
Beste Kaat1984, Met 5 maanden is het geven van groente en fruit echt een kwestie van een paar kleine lepeltjes, dus inderdaad meer op te proeven/proberen. Blijf dus tot de 6 maanden gewoon kleine beetjes geven en houdt je huidige borstvoedingschema gewoon aan. Dan met 6 maanden kun je het schema wat gaan aanpassen. Misschien dat dit schema je hierbij wat kan helpen: Voedingsschema Baby 6 maanden | Voeding schema maand 6 Aangezien je kindje nu 5 maanden en een beetje is, zou ik nog niet KV geven die vanaf 6 maanden is. Mocht het pak nou met 2 weken op zijn, dan kun je wel opvolgmelk kopen, geen probleem. Groet, Anne