Met mijn oppaskindje zitten we een beetje in de knoei met zijn schema. Hij krijgt 3 flessen (eerste pap), fruit en groente. Groente wil zijn moeder graag om 14.00-14.30 geven omdat ze zelf dan ook warm eten. Fruit wil ze indien mogelijk in de middag geven. Hij drinkt normaal zijn eerste fles rond 7 uur half 8 en de laatste rond 9 uur. Hoe kunnen we het beste de voedingen indelen, op welke tijden?
Hi! Bedankt voor de vraag die je via dit forum hebt gesteld. Ik kan me voorstellen dat jullie een beetje in de knoop raken, omdat dit net even wat anders is dan de voedingsschema's die meestal worden aangehouden. Een mooi voedingsschema voor jouw oppaskindje zou bijvoorbeeld zo uitkomen: 7.00 - 7.30 Papfles of een bordje pap. 9.00 - 10.00 Klein tussendoortje + water / slappe thee. 11.00 - 12.00 Melkvoeding + boterham. 14.00 - 14.30 Warm eten + water / slappe thee. 17.00 - 18.00 Hapje fruit + water / slappe thee. 20.30 - 21.00 Melkvoeding. Zo eet en drinkt jouw oppaskindje helemaal voldoende alleen wordt het wat anders verdeeld over de dag. Succes! Groetjes, Karin.