Weinig bevruchting icsi na succesvolle icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by stiertje88, Oct 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Hoi,

Ben benieuwd of iemand hetzelfde heeft meegemaakt als ons en hoe het verder is gegaan.

Wij moeten icsi doen wegens slecht zaad. Met mij -zover we weten- alles goed.

Eerste cyclus 2 jaar geleden (was toen 25 jaar): gonal-f 150e, punctie na 13 dagen, 22 follikels, 10 eicellen, 6 embryo's. Zeer heftige ohss. Zaad 500.000 pml. Verse terugplaatsing van topembryo werd zoon. 2 cryo's mislukt.

Tweede cyclus: gonal -f 112,5e, punctie na 13 dagen, 10 follikels, 9 eicellen. Zaad 50.000 pml (hoorden we achteraf en schrokken we ook wel van maar oke). 1 bevruchting! Wel terugplaatsing gehad maar geen zwangerschap.

Hoe kan dit nu? Ziekenhuis zegt pech, maar klopt dat wel?
    Veel vragen, geen antwoorden...

2. Ik heb het idee dat alleen het aantal zaadcellen heel erg afwijkt.. Zou het daar misschien aan kunnen liggen, dat niet alleen het aantal maar ook de kwaliteit heel anders was? Soms is dat zelfs niet te zien als ze ze selecteren voor ICSI.. Is je man misschien ziek geweest de afgelopen maanden?

Pech kan natuurlijk altijd, maar ik zou dit ook heel frustrerend vinden. Zeker als je eerder wel zoveel meer bevruchtingen had..

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Dank je voor je antwoord.

Nee man was niet niet ziek gedurende die maanden.
    Ook na de terugplaatsing, we hadden uiteraard maar 1 embryo, kregen we pas bij de evaluatie te horen dat er uberhaubt maar 1 bevruchting was. En dat alleen maar omdat we hier zelf naar vroegen. Hetzelfde met het aantal zaadcellen. Hoorde steeds alleen maar dat het zaad van icsi-kwaliteit was. Pas bij de evaluatie te horen dat de hoeveelheid zaad nog maar 10% was van 2 jaar geleden, omdat ik van de arts eiste dat zij met lab zou bellen.
    Maar nog ruim genoeg zou je toch denken.

Zh wil liefst dat we meteen doorgaan met de volgende poging, maar ik ben angstig. Gaat dit de volgende keer niet weer zo gebeuren?

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Als je er geen goed gevoel over hebt kan je misschien eens een gesprek bij een ander ziekenhuis aanvragen? Een ander stimulatie hormoon kan al wat helpen, hebben ze het daar over gehad?

Ik heb elke keer weinig bevruchtingen, bij mij ligt het waarschijnlijk aan de eicellen. Dus dat kan helaas ook nog.

5. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Het zou aan het zaad kunnen liggen, maar ook aan de eicellen. Je noemt het aantal eicellen, maar waren dit ook goede eicellen?

Ik had zelf bij de punctie 8 eicellen (hoorde ik gelijk na punctie), maar hiervan waren er maar 2 rijp en geschikt voor ICSI, hoorde ik later bij de terugplaatsing. Was dit bij jou de 2e keer mogelijk ook het geval? Dat zou ook nog kunnen verklaren waarom er minder bevruchtingen waren.

6. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Bij mij waren er 7 van de 9 geschikt voor icsi. Van de eerste poging weet ik het niet.
    Dus dan is 1 bevruchting nog mager.

Vanwege mijn hyperstimulatie bij eerste poging was mijn dosis medicatie verlaagd. En ook daarop dus goede respons.

Share This Page